Sari la conținut

Expeditie.


Postări Recomandate

Vizitator _Raul_
Dan e si mobrist nu numai atevist si ca stie chiar ce vorbeste privind supravituirea in conditii vitrege.

Cine a avut curiozitatea si timpul necesar studierii mai multor topicuri de pe acest forum banuieste macar specializarea d-lui Dan Popescu si stie ca ceea ce ai scris tu aici e adevarat.

D-le Popescu, daca imi permiteti (si fara sa fiu ironic), ati putea sa ne impartasiti pe acest forum PUBLIC din experienta dumneavoastra sau a apropiatilor in conditiile de temperatura la care facem referire ? Ma refer la apa, mancare, cum reactioneaza motoarele la acele conditii, protectia la temperaturi, ce iti trebuie sa poti dormi noaptea sub cerul liber/cort sau daca se face acest lucru.

Nu stiu daca voi face vreodata Africa dar va intreb aceste lucruri, asa, cum zice romanul, ca sa nu mor tabula rasa, sa imi fac macar o vaga idee.

 

 

ghidonul ala smecher de-l lauda toti daca nu absoarbe socul se rupe si atunci te pisi pe el asa cu unu-l din teava care se indoaie il indrepti la loc si-l strambi de vreo 10 ori pana se rupe.

Ca sa fiu sincer, deocamdata sunt prea strans cu altele si nici nu am buzunar sau experienta pentru un KTM. In schimb, ce a zis Ducu se pare ca este f. adevarat :D : Ghidon Magura

Recomand sa cititi tot topicul - vezi incidentul cu bordul si costul lui si discutiile despre ghidonul Renthal. Nu ma intelegeti gresit insa, va rog. Nu sunt vulpea cu strugurii. Eu pentru un Ktm Super Enduro :ok: :eek: as fi dispus sa fac al naiba de multe sacrificii .

 

...pot sa-l contrazic pe Raul cu consumul XT-ul meu la o viteza de 110 Km/h consuma 3,6 L/100 Km si nu avea decat filtru K&N si radiator de ulei custom made si un jiglere mai mici (nu cu mult ca nu mergea cand era frig afara)

Ducu, din cate stiu eu de pe forum, esti mecanic auto. Nu :crack: ? Asa ca experienta isi spune cuvantul. Dar, trebuie sa te rog sa :

- spui mai multe despre radiator. De multe ori am avut discutia asta cu habarnisti ca mine si ideea e ca nu am ramas lamurit - trebuie un radiator de o anumita marime, amplasament in laterala cadrului presupun, cum ai facut cu virgula cuplarea la motor (furtune + gauri bloc motor - parca XT- ul deja prevazute gaurile)...?

- jiglerele mai mici au fost Kedo sau ?

 

O sa gasesti pe forum un link catre o gasca de polonezi care a facut acum vreo 2 ani asta. MotoAfryka, parca se numea filmul lor.

Filmul cu subtitrare in engleza (1 h si 20 min. :wave: :ok: ):

Polonezi in turul africii

Site-ul polonezilor in cauza (uitati-va si pe la link-uri)

Maciek

 

Mircea, daca se poate, ai putea sa faci un scurt rezumat al situatiei din tarile africane vizate de un asemenea tur? De cautat putem cauta toti pe net dar ar fi preferabil un rezumat scurt si la obiect, scris de tine.

 

Si, de sfarsit, pentru a reveni un pic in realitatea romaneasca, pentru amatorii de asa ceva, ia uitati ce am gasit pe dragul nostru forum, pe topicul cu intrunirea de la Cincis :

CUTII ALUMINIU - HOMEMADE

Baiatul e din Suceava si am inteles, de la un prieten prezent la eveniment, ca respectivul construieste contra cost oricarei persoane interesate. Parca mai era un baiat prin Bucuresti, posesor de Bmw F, cu aceleasi skill-uri. Sau ma insel ? Oferta exista deci :hug: .

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mircea, daca se poate, ai putea sa faci un scurt rezumat al situatiei din tarile africane vizate de un asemenea tur? De cautat putem cauta toti pe net dar ar fi preferabil un rezumat scurt si la obiect, scris de tine.

Cu mare placere.

 

Situatia politico-sociala din tarile celui mai cald dintre continentele lumii este urmarea celor cateva secole de administrare abuziva din partea puterilor coloniale europene, incheiata cu impartirea teritoriilor si delimitarea frontierelor, facute la mii de kilometri distanta de Africa, fara sa se tina cont de realitatea etnica existenta in fostele colonii. Consecinta este ca, in multe tari africane, guvernele de acolo detin controlul doar din punct de vedere teoretic asupra unor regiuni din propriile tari. Acest lucru este demn de tinut minte, mai ales in Sudan, Somalia, Niger, Ciad, Nigeria, R.D.Congo, Sierra Leone, Coasta de Fildes, Eritreea si Etiopia.

 

Traseul. Exista cateva rute urmate de expeditionarii pe 2 sau mai multe roti, grupate in: accesibile si virtual imposibile (la ora actuala).

Traseele virtual imposibile sunt cele care pornesc dinspre Libia si Algeria. La mijloc este revolta triburilor tuareg care face imposibila traversarea Saharei (cel putin asa sustin guvernele respective). Exista posibilitatea ca, pe cale guvernamentala bilaterala, cele doua tari sa furnizeze escorta armata expeditiei. Lucrul acesta este probabil pentru Libia, dar cu sanse aproape de zero in cazul Algeriei, ale carei granite de uscat sunt inchise de ani buni. Traseul peste Platoul Ahaggar (Algeria) si cel prin Sudul Libiei - Tibesti trece prin cateva dintre cele mai fascinante locuri ale Terrei. De altfel, camioanele libiene coboara regulat spre Ciad, dar strainilor le este interzis sa foloseasca acest traseu fara permisiunea mai marilor de la Tripoli.

Cele mai accesibile trasee sunt cele care pornesc din Egipt si din Maroc.

 

Varianta Maroc.

Este cea mai lunga si mai "palpitanta" dintre cele doua. Kudu Expeditions din Marea Britanie organizeaza anual expeditia Londra - Cape Town, pe acest traseu. Doritorii trebuie doar sa plateasca 16 000 GBP si au totul inclus, chiar si motocicleta.

Traseul de urmat pe ruta aceasta trece prin: Maroc, Sahara Occidentala, Mauritania, Senegal, Mali (se poate trece si direct din Mauritania, fara escala la Dakar, dar cine nu vrea sa ajunga acolo pe 2 roti?) Niger, Nigeria, Camerun, Gabon, Congo, R.D.Congo, Angola, Namibia si R. Africa de Sud (R.A.S.).

Prin Sahara Occidentala, regiune/tara mai mare decat Romania dar a carei situatie este ambigua se trece in convoi, deoarece mare parte a punctelor strategice sunt minate de Frontul Palisario dar si de Maroc, care administreaza teritoriul sau. Nu sunt sosele, doar piste de nisip.

Mauritania are, de relativ putin timp, guvern militar, dar nu sunt probleme deosebite.

Senegal este o tara relativ sigura, probabil singura din Vestul Africii.

In Mali sunt probleme cu insurgenta tuareg mai la nord de Tombouctou, in plin desert. De notat ca, de aici incolo, nu numai banditii/rebelii/raufacatorii sunt pusi pe fapte reprobabile. Politia si armata este prost platita si vor fi unii ce nu vor ezita sa ceara sume marunte de bani sau sa ameninte strainii singuri. Pusi in fata calmului si a solicitarii de a vorbi cu un superior din capitala tarii, se vor linisti ca prin farmec. Aceeasi situatie si pentru Niger. Drumurile, in general, foarte proaste.

Nigeria are grave probleme, prin ea trecand o linie invizibila care separa musulmanii maghrebieni si subsaharieni de crestini si animisti. Sudul tarii, Lagos si Delta Nigerului sunt deosebit de periculoase, existand sute de factiuni armate care se lupta de ambele parti spre gloria Celui De Sus. Aici se conduce pe stanga!

Ciad este in plin razboi civil, comentariile sunt de prisos.

Camerun, Gabon si, cu restrictii, Congo nu impun decat precautiile normale pentru Africa (totul asigurat, nimic valoros la vedere, drumuri importante, respect pentru localnici, la adapost noaptea si departe de drumuri). Drumurile sunt crunte, in sezonul ploios nu se prea poate trece prin unele regiuni.

R.D.Congo si Angola au terminat socotelile cu razboiul civil dar mai exista inca multi suporteri ai fostelor regimuri. Prin fostul Zair se trece repede dar Kinshasa este un loc nerecomandat (gasti inarmate, oameni fara ocupatie, traficanti de...orice). In Angola trebuie sa te legitimezi prin fiecare oras prin care treci, acest lucru fiind inscris in pasaport. Cu precautiile de rigoare, nu e un loc chiar atat de cumplit cum se spune, mai ales daca se urmeaza drumul principal de coasta catre Namibia.

Namibia si R.A.S., pe traseul costier catre Cape Town il vor face pe prietenul nostru, amator de aventura, sa simta din nou valoarea unei sosele asfaltate, a unui fast-food si a unui hotel civilizat. Evident, daca razbeste pana aici.

 

Celalalt traseu trece prin Egipt, Sudan, Etiopia, Kenya, Tanzania, Zambia, Zimbabwe si R.A.S (ori Botswana, Namibia si R.A.S.). Este cel mai accesibil si mai sigur. Daca se doreste il descriu mai in amanunt si pe acesta.

 

Clima. Nu i s-a acordat atentie, dar este un factor crucial. Poate o sa vorbesc despre ea, daca e vreunul curios.

 

Harti. Michelin, Raven, Cartographia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Felicitari si respectele mele pentru cunostiintele in domeniu :eek: :hug: !

Prin aceleasi servere, sparte in pachete, vin si multumirile mele pentru ca ai raspuns la solicitare.

Cand ai timp si cheful necesar, astept continuarea :ok: . Poate ca momentan nu visam niciunul la Africa. Dar poate peste 2-3-n ani o sa imi reamintesc ca era odata un topic pe motoretism pe care l-as putea cauta pentru a il reciti sau ca era un anume "mirceatrif" pe acolo care stia despre politico-socialul de prin Africa. Poate chiar vor ajuta cuiva info astea.

Dupa ce termin de gatit (impreuna cu soata) o sa imi iau atlasul in brate si o sa citesc inca o data, mai pe indelete ce ai scris mai sus :wave: .

La cat mai multe posturi din astea, domnule Trif :crack: !

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mircea, daca se poate, ai putea sa faci un scurt rezumat al situatiei din tarile africane vizate de un asemenea tur? De cautat putem cauta toti pe net dar ar fi preferabil un rezumat scurt si la obiect, scris de tine.

 

Cu mare placere.

 

Situatia politico-sociala din tarile celui mai cald dintre continentele lumii este urmarea celor cateva secole de administrare abuziva din partea puterilor coloniale europene, incheiata cu impartirea teritoriilor si delimitarea frontierelor, facute la mii de kilometri distanta de Africa, fara sa se tina cont de realitatea etnica existenta in fostele colonii. Consecinta este ca, in multe tari africane, guvernele de acolo detin controlul doar din punct de vedere teoretic asupra unor regiuni din propriile tari. Acest lucru este demn de tinut minte, mai ales in Sudan, Somalia, Niger, Ciad, Nigeria, R.D.Congo, Sierra Leone, Coasta de Fildes, Eritreea si Etiopia.

 

Traseul. Exista cateva rute urmate de expeditionarii pe 2 sau mai multe roti, grupate in: accesibile si virtual imposibile (la ora actuala).

Traseele virtual imposibile sunt cele care pornesc dinspre Libia si Algeria. La mijloc este revolta triburilor tuareg care face imposibila traversarea Saharei (cel putin asa sustin guvernele respective). Exista posibilitatea ca, pe cale guvernamentala bilaterala, cele doua tari sa furnizeze escorta armata expeditiei. Lucrul acesta este probabil pentru Libia, dar cu sanse aproape de zero in cazul Algeriei, ale carei granite de uscat sunt inchise de ani buni. Traseul peste Platoul Ahaggar (Algeria) si cel prin Sudul Libiei - Tibesti trece prin cateva dintre cele mai fascinante locuri ale Terrei. De altfel, camioanele libiene coboara regulat spre Ciad, dar strainilor le este interzis sa foloseasca acest traseu fara permisiunea mai marilor de la Tripoli.

Cele mai accesibile trasee sunt cele care pornesc din Egipt si din Maroc.

 

Varianta Maroc.

Este cea mai lunga si mai "palpitanta" dintre cele doua. Kudu Expeditions din Marea Britanie organizeaza anual expeditia Londra - Cape Town, pe acest traseu. Doritorii trebuie doar sa plateasca 16 000 GBP si au totul inclus, chiar si motocicleta.

Traseul de urmat pe ruta aceasta trece prin: Maroc, Sahara Occidentala, Mauritania, Senegal, Mali (se poate trece si direct din Mauritania, fara escala la Dakar, dar cine nu vrea sa ajunga acolo pe 2 roti?) Niger, Nigeria, Camerun, Gabon, Congo, R.D.Congo, Angola, Namibia si R. Africa de Sud (R.A.S.).

Prin Sahara Occidentala, regiune/tara mai mare decat Romania dar a carei situatie este ambigua se trece in convoi, deoarece mare parte a punctelor strategice sunt minate de Frontul Palisario dar si de Maroc, care administreaza teritoriul sau. Nu sunt sosele, doar piste de nisip.

Mauritania are, de relativ putin timp, guvern militar, dar nu sunt probleme deosebite.

Senegal este o tara relativ sigura, probabil singura din Vestul Africii.

In Mali sunt probleme cu insurgenta tuareg mai la nord de Tombouctou, in plin desert. De notat ca, de aici incolo, nu numai banditii/rebelii/raufacatorii sunt pusi pe fapte reprobabile. Politia si armata este prost platita si vor fi unii ce nu vor ezita sa ceara sume marunte de bani sau sa ameninte strainii singuri. Pusi in fata calmului si a solicitarii de a vorbi cu un superior din capitala tarii, se vor linisti ca prin farmec. Aceeasi situatie si pentru Niger. Drumurile, in general, foarte proaste.

Nigeria are grave probleme, prin ea trecand o linie invizibila care separa musulmanii maghrebieni si subsaharieni de crestini si animisti. Sudul tarii, Lagos si Delta Nigerului sunt deosebit de periculoase, existand sute de factiuni armate care se lupta de ambele parti spre gloria Celui De Sus. Aici se conduce pe stanga!

Ciad este in plin razboi civil, comentariile sunt de prisos.

Camerun, Gabon si, cu restrictii, Congo nu impun decat precautiile normale pentru Africa (totul asigurat, nimic valoros la vedere, drumuri importante, respect pentru localnici, la adapost noaptea si departe de drumuri). Drumurile sunt crunte, in sezonul ploios nu se prea poate trece prin unele regiuni.

R.D.Congo si Angola au terminat socotelile cu razboiul civil dar mai exista inca multi suporteri ai fostelor regimuri. Prin fostul Zair se trece repede dar Kinshasa este un loc nerecomandat (gasti inarmate, oameni fara ocupatie, traficanti de...orice). In Angola trebuie sa te legitimezi prin fiecare oras prin care treci, acest lucru fiind inscris in pasaport. Cu precautiile de rigoare, nu e un loc chiar atat de cumplit cum se spune, mai ales daca se urmeaza drumul principal de coasta catre Namibia.

Namibia si R.A.S., pe traseul costier catre Cape Town il vor face pe prietenul nostru, amator de aventura, sa simta din nou valoarea unei sosele asfaltate, a unui fast-food si a unui hotel civilizat. Evident, daca razbeste pana aici.

 

Celalalt traseu trece prin Egipt, Sudan, Etiopia, Kenya, Tanzania, Zambia, Zimbabwe si R.A.S (ori Botswana, Namibia si R.A.S.). Este cel mai accesibil si mai sigur. Daca se doreste il descriu mai in amanunt si pe acesta.

 

Clima. Nu i s-a acordat atentie, dar este un factor crucial. Poate o sa vorbesc despre ea, daca e vreunul curios.

 

Harti. Michelin, Raven, Cartographia.

 

Domnule @mirceatrif, ... toata stima !!! :crack:

 

Am citit ,,pe nerasuflate" tot ce ai scris ! Daca stii ... stii, ... ca sa mai....... !

 

Nu stiu ce a ,,gandit" initiatorul acestiu topic, despre expeditia in Africa, dar acest topic devine deosebit de interesant (cel putin pentru mine), prin faptul ca exista persoane care ,,impartasesc" din adevarata ,,fatza" a unei astfel de aventuri.

 

Multa sanatate ! :wave:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa succesul pe care l-au avut si mai ales dupa experienta traita in Long Way Round, cand au facut turul lumii pe BMW GS 1150 ADVENTURE, Ewan si Charley se pregatesc pentru LONG WAY DOWN.

 

Plecare Scotia, sosire Africa de Sud! Sa vedem ce traseu aleg ei... si mai ales ce motoare...

 

Io zic BMW GS 1200 ADVENTURE... :crack:

 

(si asta apropos de ce motor sa alegi pentru o expeditie...)

 

 

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Dupa succesul pe care l-au avut si mai ales dupa experienta traita in Long Way Round, cand au facut turul lumii pe BMW GS 1150 ADVENTURE, Ewan si Charley se pregatesc pentru LONG WAY DOWN.

 

Plecare Scotia, sosire Africa de Sud! Sa vedem ce traseu aleg ei... si mai ales ce motoare...

 

Io zic BMW GS 1200 ADVENTURE... :hug:

 

(si asta apropos de ce motor sa alegi pentru o expeditie...)

Bafta!

 

 

Uau ! Nu stiam asta!

Io nu "e" mare fan a lu` baietii astia dar trebuie sa recunosc imensul avantaj de imagine adus lumii mototurismului.

Si fiindca m-ai facut curios, am gasit asta (doh :wave: ) LONG WAY DOWN

 

Cheers mates :crack: !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uau ! Nu stiam asta!

Io nu "e" mare fan a lu` baietii astia dar trebuie sa recunosc imensul avantaj de imagine adus lumii mototurismului.

Si fiindca m-ai facut curios, am gasit asta (doh :wave: ) LONG WAY DOWN

 

Cheers mates :crack: !

Eu sunt ceea ce s-ar numi admirator al celor doi (fan e mai greu, am trecut pe varsta aia), am si Long way Round si Race to Dakar, inclusiv coloana sonora a filmelor.

 

Tinand cont de experienta lui Charlie la Dakar, eu as miza tot pe F650 Dakar Rally. Nu de alta, dar lui Ewan nu ii prea surade ideea unui nou 1150 Adventure, dupa necazurile din Mongolia si de pe Drumul Oaselor, catre Magadan.

 

Abia astept noua lor aventura!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce nu a specificat nimeni e ca cei doi au avut ca prima optiune pentru LWA KTM 950 Adventure S. Dar KTM nu a vrut sa ii "ajute" la aceasta tura.

Sunt chiar curios ce vor face acuma.

Legat de topicu de fata, am studiat si am vazut ca se poate si pe 640 Adventure. Acum depinde de fiecare ce alege si ce ii place.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincer, motocicleta este un lucru minor in pregatirile pt. aceasta excursie :hug: turul lumii s-a facut si cu moped si cu R1 ...

Apropo, vezi linkul unui nebun care s-a dat prin toata africa cu o yamaha R1 :eek:

http://www.youtube.com/watch?v=C7kxetlCjNU

 

 

Totul depinde acum de cati bani si cat de descurcaret esti. Worst case scenario daca ai prieteni buni pot veni in cazul unei defectiuni majore cu avionul cu piese de schimb. Sau poti sa iei la tine piese cat pt. o reparatie majora :ok:

Eu sincer as alege o motocicleta low tech, care poate fi reparata in orice conditii. Si aici se potiveste ca o manusa africana sau super tenere-ul, xt600, chiar si f650 mai vechi pe carburatie :ok: Ininte de plcare oricum recomand sa o faci bucatele si sa o asamblezi la loc, sa o cunosti bine de tot si sa o poti repara singur :crack:

De stricat se va strica oricum ceva pe acolo , mai mult sau mai putin, chit ca e KTM sau africana ... asa ca trebuie sa fi pregatit :wave:

 

Problema majora din punctul meu de vedere raman vizele si carnetul de trecre prin vama (unele tari cer depozit si de 2x valoare motocicletei ... )... Plus limbile straine, optim ar fi cunoasterea franceza+engleza, eventual si araba, italiana si spaniola ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...