Fishy86 Postat Mai 29, 2009 Share Postat Mai 29, 2009 Am ax nou(axul ce era in cutie are urme de uzura si asa zicea si proprietaru ca din cauza aia nu schimba bine vitezele ). da nu stiu cum sa montez inapoi m-am tot uitat azi da nu m-am prins cum trebe.am incercat sa pun axu inauntru . pun 4 bile + un pinion iar 4 bile inca un pinion .. si am asamblat cele 2 parti .. dupa aia ar trebui pus pe axu ce l-am schimbat un fel de brat care nu se poate pune stau blocat pana luni-marti pe cand vine si ambreiaju ... sau ar mai fi smecheria sa asamblez toate.. sa pun bilele da in vaselina .. si cand e montat tot sa bag axul sau este o alta smecherie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Devlyn Postat Mai 31, 2009 Share Postat Mai 31, 2009 (editat) Salutare spuneti-mi si mie pls ce marime are camera de mobra s. ca pe cauciuc scrie 21 x 2.75 si cand sa o cumpar nenea ala care vindea zicea ca e buna una cu balon de 2.50 sau 2.75 pe 17 sau 18. Acu nu stiu de care sa iau pe 17 sau 18 ... sunt complet indus in eroare. Ms mult si asfalt uscat ! Editat Mai 31, 2009 de Devlyn Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator moshnegutzu Postat Iunie 1, 2009 Share Postat Iunie 1, 2009 Salutare spuneti-mi si mie pls ce marime are camera de mobra s. ca pe cauciuc scrie 21 x 2.75 si cand sa o cumpar nenea ala care vindea zicea ca e buna una cu balon de 2.50 sau 2.75 pe 17 sau 18. Acu nu stiu de care sa iau pe 17 sau 18 ... sunt complet indus in eroare.Ms mult si asfalt uscat ! da cum sa scrie 21? stiu ca mobra are de 16 rotile.? am eu 1sau 2 camere de mobra. de ale bune nu din astea care sant pe piata acum, mai aveam si un cauciuc bun parca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fishy86 Postat Iunie 1, 2009 Share Postat Iunie 1, 2009 M-am tot invartit azi sa vad de ulei de cutie .. si tot nu stiu ce sa pun sa pun romanesc t80-t90? am mai fost intr-un magazin de moto unde tipu mi-o zis sa cumpar sintetic de4 timpi ca e ok... dupa aia am vazut ca mai era o discutie pe forum cu tractorasul cu motor de mobra.. zicea cineva ca merge bine cu ulei 20w50 .. voi ce zicei de care sa pun? oare asta e ok? e mineral... http://www.uleiuri.ro/popup_image.php?pID=46 la pret de 18lei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mike06 Postat Iunie 1, 2009 Share Postat Iunie 1, 2009 M-am tot invartit azi sa vad de ulei de cutie .. si tot nu stiu ce sa pun sa pun romanesc t80-t90? am mai fost intr-un magazin de moto unde tipu mi-o zis sa cumpar sintetic de4 timpi ca e ok... dupa aia am vazut ca mai era o discutie pe forum cu tractorasul cu motor de mobra.. zicea cineva ca merge bine cu ulei 20w50 .. voi ce zicei de care sa pun? oare asta e ok? e mineral... http://www.uleiuri.ro/popup_image.php?pID=46 la pret de 18lei DA DA DA !!! Debreaza perfect cu asta!Nu e vascos,si nici nu e apa chioara . Numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bachus_21 Postat Iunie 1, 2009 Share Postat Iunie 1, 2009 Salutare spuneti-mi si mie pls ce marime are camera de mobra s. ca pe cauciuc scrie 21 x 2.75 si cand sa o cumpar nenea ala care vindea zicea ca e buna una cu balon de 2.50 sau 2.75 pe 17 sau 18. Acu nu stiu de care sa iau pe 17 sau 18 ... sunt complet indus in eroare.Ms mult si asfalt uscat ! Pe 17. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Devlyn Postat Iunie 1, 2009 Share Postat Iunie 1, 2009 (editat) Pe 17. ms mult balonu presupun ca e 2.75, corect ? Editat Iunie 1, 2009 de Devlyn Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Iunie 2, 2009 Share Postat Iunie 2, 2009 ms mult balonu presupun ca e 2.75, corect ? Da Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fishy86 Postat Iunie 2, 2009 Share Postat Iunie 2, 2009 Am cumparat pana la urma ulei de cutie SAE 80w90 Gear Oil de la Mobil .18 lei.Doamne ajuta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Iunie 3, 2009 Share Postat Iunie 3, 2009 (editat) As vrea sa va intreb ceva.Daca da scanteie intre contactele platinii e defect condensatorul ? sau e mare deschiderea? cazul 1) Daca da scanteie la platina dar ai scanteie buna la bujie, atunci e defect condensatorul cazul 2) Daca da scanteie la platina dar nu ai scanteie la bujie, atunci ori 2a) ai scurt in secundarul bobinei de inductie, la spire apropiate de primar => bobina de inductie dusa. ori 2b) ai scurt intre spirele primarului deci bobina de ind. dusa. 2c)Ai scurt pe undeva in circuitul primar si ai alti 12V pe care ii scurtcircuitezi la masa cu platina, si nu 12V prin primarul bobinei de inductie. cazul 3) ai scanteie la platina dar scanteie slaba la bujie, atunci ai scurt intre spirele secundarului bobinei de inductie, la spire apropiate de terminalul de inalta tensiune, bobina e dusa, trebuie schimbata, in timp oricum sa va praji de tot. In general, cand totul e ok, la platina nu trebuie sa fie scantei, dar daca e foarte intuneric, atunci mai vezi cate ceva. Sper sa te ajute Editat Iunie 3, 2009 de owene Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fishy86 Postat Iunie 3, 2009 Share Postat Iunie 3, 2009 Oare tre sa vina ceva garnitura acolo sau trebe doar asamblat Am fost azi pe la Remat sa imi caut o fisa lunga .. pe langa fisa am gasit un filtru de benzina interesant de tot si am zis ca asta vine cu mine ) numa ca.. nu stiu de o sa fie buna la mobra ca si partea unde intra benzina /partea unde iese is tot sus..da cei sigur i sigur , e in garaj la mine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator moshnegutzu Postat Iunie 3, 2009 Share Postat Iunie 3, 2009 Oare tre sa vina ceva garnitura acolo sau trebe doar asamblat Am fost azi pe la Remat sa imi caut o fisa lunga .. pe langa fisa am gasit un filtru de benzina interesant de tot si am zis ca asta vine cu mine ) numa ca.. nu stiu de o sa fie buna la mobra ca si partea unde intra benzina /partea unde iese is tot sus..da cei sigur i sigur , e in garaj la mine. la chiuloasa vine garnitura pusa( poti pune si snur de azbest).iar la filtru benzina intra prin lateral din cate stiu.. oricum vezi ca intai tre sa vina in borcan si apoi trece prin filtru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
schumydan Postat Iunie 3, 2009 Share Postat Iunie 3, 2009 de ce te complici cu filtrul ala cand poti pune unul de plastic la 3 lei buc si vine si mai frumos decat sticla aia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mike06 Postat Iunie 3, 2009 Share Postat Iunie 3, 2009 cazul 1) Daca da scanteie la platina dar ai scanteie buna la bujie, atunci e defect condensatorulcazul 2) Daca da scanteie la platina dar nu ai scanteie la bujie, atunci ori 2a) ai scurt in secundarul bobinei de inductie, la spire apropiate de primar => bobina de inductie dusa. ori 2b) ai scurt intre spirele primarului deci bobina de ind. dusa. 2c)Ai scurt pe undeva in circuitul primar si ai alti 12V pe care ii scurtcircuitezi la masa cu platina, si nu 12V prin primarul bobinei de inductie. cazul 3) ai scanteie la platina dar scanteie slaba la bujie, atunci ai scurt intre spirele secundarului bobinei de inductie, la spire apropiate de terminalul de inalta tensiune, bobina e dusa, trebuie schimbata, in timp oricum sa va praji de tot. In general, cand totul e ok, la platina nu trebuie sa fie scantei, dar daca e foarte intuneric, atunci mai vezi cate ceva. Sper sa te ajute Hai sa amplificam putin subiectul! O mica schema: -Magnetoul: Cand un magnet de pe volant este in dreptul contactului cu bobina colectoare,atunci curentul este continuu.Cand un magnet de pe volant nu este in dreptul contactului cu bobina colectoare,atunci curentul este inexistent( 0 ).Curectul este acumulat de condensator,apoi Intrerupt de RUPTOR.Curectul ALTERNATIV(variand de la 0 la maxim) ajunge in infasurarea primara a bobinei de inductie,apoi in infasurarea secundara(-),care amplifica curentul la 10.000V(ptr. a strapunge spatiul de aer dintre electrozii bujiei). In general la mobra,e cam imposibil sa nu faca scantei intre contactele platinate ale ruptorului . Numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bachus_21 Postat Iunie 3, 2009 Share Postat Iunie 3, 2009 Hai sa amplificam putin subiectul!O mica schema: -Magnetoul: Cand un magnet de pe volant este in dreptul contactului cu bobina colectoare,atunci curentul este continuu.Cand un magnet de pe volant nu este in dreptul contactului cu bobina colectoare,atunci curentul este inexistent( 0 ).Curectul este acumulat de condensator,apoi Intrerupt de RUPTOR.Curectul ALTERNATIV(variand de la 0 la maxim) ajunge in infasurarea primara a bobinei de inductie,apoi in infasurarea secundara(-),care amplifica curentul la 10.000V(ptr. a strapunge spatiul de aer dintre electrozii bujiei). In general la mobra,e cam imposibil sa nu faca scantei intre contactele platinate ale ruptorului . Numai bine! Sa inteleg ca bobina produce 10000 V din curent alternativ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Iunie 3, 2009 Share Postat Iunie 3, 2009 ...partea unde intra benzina /partea unde iese... ...intra pe lateral si iese pe partea centrala, dupa trecerea prin sita, astfel impuritatile se vor decanta in vasul de sticla si vor fi vizibile.. de ce te complici cu filtrul ala cand poti pune unul de plastic la 3 lei buc si vine si mai frumos decat sticla aia. ..asa-i, este mult mai practic, si filtrarea prin hartie deasemeni mai eficienta.. ...Curectul este acumulat de condensator,apoi Intrerupt de RUPTOR.....e cam imposibil sa nu faca scantei intre contactele platinate... ...explicatie incorecta: condensatorul nu se incarca, pana la deschiderea platinei este scurtcircuitat! Momentul deschiderii platinei este debutul scanteii la bujie si inceputul "incarcarii" condensatorului. Condensatorul impreuna cu primarul bobinei de inductie formeaza un circuit oscilant, aceasta oscilatie face ca scanteia sa fie mult mai puternica, si mult mai proasta fara condensator. De incarcat se incarca cu energie primarul bobinei de inductie, fenomenul de inductie aparand la incetarea alimentarii bobinei. Am mai explicat modul de functionare al aprinderii. Scanteia la platina(ai dreptate) v-a exista tot timpul, acolo la ruperea contactului se produce un arc electric si este normal datorita diferentei de potential. In schimb condensatorul preia prin incarcare "ruperea brusca" diminund sensibil arcul electric. Astfel condensatorul face de fapt doua lucruri simultan: diminueaza arcul electric si stabileste circuitul oscilant benefic inductiei. Sa inteleg ca bobina produce 10000 V din curent alternativ? ..nu, foloseste o semiperioada a curentului alternativ adica este alimentata cu curent continuu.. magnetoul are doua circuite unul pentru scanteie(care foloseste doar un anumit fragment), altul pt lumini, amandoua produc curent alternativ.. cand voi avea timp am sa scriu despre macnetou. Initial macnetoul a fost utilizat in aviatie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Iunie 3, 2009 Share Postat Iunie 3, 2009 . Sti cumva pe ce parte a filtrului de zeama intra , si pe care iese ? zi si tu lucruri ma serioase, lasa draq , piritoarele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Iunie 3, 2009 Share Postat Iunie 3, 2009 (editat) Sa inteleg ca bobina produce 10000 V din curent alternativ? Revin cu un amanunt: macnetoul este aparent o piesa simpla, in realitate este foarte complexa. Astfel circuitul care se ocupa de aprindere este de fapt prin dispunerea capetelor magnetice in asa fel orientate incat primesc succesiv mai multe impulsuri sa le zic "norduri" pe un capat si "suduri" pe celalalt, astfel apar 2, 3 sau 4 pulsuri de tensiune pe primarul bobinei de inductie, inaintea ruperii platinei. Acest ciclu se produce la rotirea cu cateva zeci de grade a rotorului. Din acest motiv este foarte importanta pozitionare corecta a statorului fata de rotor, functie de unghiul de deschidere a platinei, pt a avea o scanteie buna. Sti cumva pe ce parte a filtrului de zeama intra , si pe care iese ? zi si tu lucruri ma serioase, lasa draq , piritoarele. la toate filtrele transparente, partea care se vede este intrarea, uneori sunt marcate cu o sageata na: sa nu te mai superi ca nu-ti raspund.. bai , ia stai asa! acum o luna in urma pe ce motor ai venit la mine? Editat Iunie 3, 2009 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Iunie 4, 2009 Share Postat Iunie 4, 2009 Condensatorul impreuna cu primarul bobinei de inductie formeaza un circuit oscilant, aceasta oscilatie face ca scanteia sa fie mult mai puternica, si mult mai proasta fara condensator. De incarcat se incarca cu energie primarul bobinei de inductie, fenomenul de inductie aparand la incetarea alimentarii bobinei. In schimb condensatorul preia prin incarcare "ruperea brusca" diminund sensibil arcul electric. Astfel condensatorul face de fapt doua lucruri simultan: diminueaza arcul electric si stabileste circuitul oscilant benefic inductiei. Nu zic ca nu-i asa, dar nu-mi vine a crede faza cu circuitul oscilant, fiindca primarul la 300 de spire si condensatorul la .21uF dau o perioada prea mare, care nici nu e intretinuta. Eu stiu ca acel condensator e de recuperare, taie arcul electric la platina. Am facut o aprindere tranzistorizata comandata de platina, condensatorul nu exista in schema, curentul prin primar e intrerupt abrupt de un tranzistor cu Vce=900V si merge de trazneste, scanteia e buna. Deci daca as adauga condensatorul ala din nou intre bobina si masa(intre Colector si Emitor) ar fi scanteia mai buna? In mod sigur ar modifica forma de unda a inchiderii tranzistorului, si din contra, cred ca ar slabi scanteia. Stiu ca exista snubber circuit facut cu RC care protejeaza tranzistorii mai slabi de strapungere, exact cum protejeaza platina de scanteie, dar stiu ca slabesc scanteia. Ma intereseaza subiectul ca poate imbunatatesc ceva in schema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fishy86 Postat Iunie 4, 2009 Share Postat Iunie 4, 2009 Hai ca nu is chiar loco . stiu unde intra si iese benzina de la filtru Eu ma referan la partea ca nu are cadere ca la astea din plastic .. poate nu o sa imi curga benzina cum trebe .Am luat si filtru simplu din plastic frumos cu 3 lei , da asta mi-o placut ca e mai comunista sticla.. fier, se poate desface se poate curata si asa mai departe.Sper sa imi ajunga azi ambreiajul sa pot monta inapoi toate si sa i dau o cheie.Intre timp am lustruit telescoapele de pe spate.Erau nichelate da murdare si ruginite.Cu 1L de cola si folie de aluminiu am rezolvat treaba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaduI Postat Iunie 4, 2009 Share Postat Iunie 4, 2009 ... da asta mi-o placut ca e mai comunista sticla.. fier, se poate desface se poate curata si asa mai departe. nu e comunist deloc, gasesti si acum in magazinele de piese. Se numeste filtru decantor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator moshnegutzu Postat Iunie 4, 2009 Share Postat Iunie 4, 2009 nu e comunist deloc, gasesti si acum in magazinele de piese. Se numeste filtru decantor. mdah si in plus se pot si curata fata de cele de plastic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator moshnegutzu Postat Iunie 4, 2009 Share Postat Iunie 4, 2009 cine mai vrea piese de mobra sa ma anunte. mai am rotile complete, pinion, furca, lantul,defapt e toata mobra dar fara motor(piesele din motor).carterul il mai am. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Arabu' Postat Iunie 4, 2009 Share Postat Iunie 4, 2009 Salutare! Daca nu va e cu suparare,exista sau a existat vreodata Mobra cu motor de 49cc? Din cate stiu eu,Mobra are 55cc. Va rog mult,daca ma puteti lamuri si pe mine,astept un raspuns cat mai curand. Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mike06 Postat Iunie 4, 2009 Share Postat Iunie 4, 2009 Salutare!Daca nu va e cu suparare,exista sau a existat vreodata Mobra cu motor de 49cc? Din cate stiu eu,Mobra are 55cc. Va rog mult,daca ma puteti lamuri si pe mine,astept un raspuns cat mai curand. Bafta! Mobra are 49,6 cmc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.