Sari la conținut

Mobra


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 4,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 weeks later...

Nu trebuie garnitura la chiulasa

 

 

ba ma tem ca trebe garnitura.. la ij jpiter 3 nu trebe dar la mobra trebe!!! una subtire facuta din carton de dosar dar sa nu si fie lucios pus un pic de vaselina pe ea si nu are moarte!! si mare grija la garnitura de jos de la cilindru!! daca trage aer pe acolo nu o sa porneasca!

 

bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ba ma tem ca trebe garnitura.. la ij jpiter 3 nu trebe dar la mobra trebe!!! una subtire facuta din carton de dosar dar sa nu si fie lucios pus un pic de vaselina pe ea si nu are moarte!! si mare grija la garnitura de jos de la cilindru!! daca trage aer pe acolo nu o sa porneasca!

 

bafta

Sper ca glumesti la chiulasa din carton nu rezista nici daca-l dai cu pipi de fata mare ( a se citi inalta). Original din fabrica nu avea garnitura de chiulasa cu garnitura de la carter este OK se poate din carton nu am facut niciodata ca erau din klingherit foarte ieftine.

Sarbatori fericite

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sper ca glumesti la chiulasa din carton nu rezista nici daca-l dai cu pipi de fata mare ( a se citi inalta). Original din fabrica nu avea garnitura de chiulasa cu garnitura de la carter este OK se poate din carton nu am facut niciodata ca erau din klingherit foarte ieftine.

Sarbatori fericite

 

 

 

am avut vreo 3 mobre si un hoinar si de fiecare data puneam garnitura din carton unsa cu vaselina si nu au avut deloc probleme, rezista chiar foarte bine!

 

numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La cine gasesc si eu un carburator de Mobra? Motorul ala cu "racire fortzata" sau ... whatever cum ii zice.

Defapt, poate ma ajutati si cu un mic tutorial, cum as putea sa pornesc mobra?

 

Am cumparat anul trecut o mobra special sa-i iau motorul sa-l pun pe un cadru de Honda CRF 50 (pit-bike)

Mobra era perfect functionala, segmentata recent la momentul respectiv.

Asta vara am taiat suportii de montaj motor de pe mobra si i-am sudat pe cadrul de CRF, am pus si motorul, doar ca nu reusisesm la momentul respectiv sa fac flansha pentru prinderea pinionului de roata de scuter, dar am pornit motorul si mergea ceas ... se accelera, era ok ... dupa care proiectul a ramas in standby pana acum, in decembrie.

 

Acum, profitand de frigul de afara :D ... am demontat pit-bike-ul si l-am vopsit. L-am ansamblat inapoi, si am probleme cu pornirea. Nu vrea neam. Nici nu mai incercasem sa-l pornesc de asta vara.

 

Scanteieste, benzineste, dar nu porneste ... ce-o fi ? :D

Singurul lucru la care am umblat asta vara a fost capatul de la cablul de acceleratie care intra in carburator ... Sunt aproape sigur ca am asezat cuiul bine inapoi ... dar mi-e sa nu fi fost si alte piese mici pe acolo pe care sa nu le fi observat.

 

 

Si ar mai fi ceva ... cred ca are probleme cu cutia de viteze, cand e rece motorul daca bagi 1-a, trebuie sa si accelerezi sa pleci, pentru ca ambreiajul nu prea foloseste la nimic.

Ca sa nu mai zic ca eu am "Neutral" intre toate vitezele ... nush' cum dreaq.

Se pricepe cineva la partea de cutie? Poa' sa-mi explice cineva ce as putea face?

Merci.

Ete niste poze:

 

Bobina este una de dacie, dar merge, scanteie da ... contactul ON/OFF e bun

Faza e ca se inneaca foarte usor, chiar daca nu trag de acceleratie.

:scratch:

post-25108-0-16174900-1325343586_thumb.jpg

post-25108-0-36924100-1325343605_thumb.jpg

post-25108-0-70322300-1325344453_thumb.jpg

post-25108-0-27269300-1325344466_thumb.jpg

Editat de nervOptik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am ,,pedalat,, la un motor de m-am saturat cu un carburator de mobra apoi am pus unul de Jawa 125 si a pornit la prima pedala si am tras concluzia ca nu-i carburatorul de mobra bun cu toate ca un prieten imi pornise motorul cu carburatorul original tot la prima pedala

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am ,,pedalat,, la un motor de m-am saturat cu un carburator de mobra apoi am pus unul de Jawa 125 si a pornit la prima pedala si am tras concluzia ca nu-i carburatorul de mobra bun cu toate ca un prieten imi pornise motorul cu carburatorul original tot la prima pedala

Pai si datul la pedala e un fel de arta ... pe care, sincer, n-o stapanesc :D

Acum eram cu carburatorul imprastiat prin casa, l-am splat cu sapun lichid sa nu puta prin casa ... ca nevasta-mea face de mancare :D

Am gasit tubul ventouri infundat ... nu stiu sigur daca nu cumva era de la splat si nu am vazut eu bine, dar ca sa fiu sigur am bagat un ac ...

Cuiul ponto inchide ... pare ok ... poate printre artificiile de la 12.00, dau si eu cateva pedale :D

Daca nu merge ... caut in targ un carburator de scuter ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti dau eu carburator de mobra daca vrei, al luasem pt un motoras chinezesc dar nu are cuiul pontou original e de IJ sau asa ceva, e mai gros si mai lung decat trebuie, asta e singurul lui defect pt care nu-l pot folosi, daca te aranjeaza da un semn si ti-l trimet.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti dau eu carburator de mobra daca vrei, al luasem pt un motoras chinezesc dar nu are cuiul pontou original e de IJ sau asa ceva, e mai gros si mai lung decat trebuie, asta e singurul lui defect pt care nu-l pot folosi, daca te aranjeaza da un semn si ti-l trimet.

 

Multumesc mult, e super ca ai asa ceva.

Totusi, lasa-ma pana maine spre pranz cand o pornesc. Azi il ansamblez la loc si-l pun pe motor, dar nu cred ca ma apuc sa-i dau pedala ... ca o sa se uite nevasta-mea la mine. .. cu mutra aia ... in fine, nu stiti voi .. :D

Oricare ar fi cazul, voi scrie aici maine.

Multam fain.

Un an nou mai bun pentru fiecare din noi !

La Multi Ani !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am avut vreo 3 mobre si un hoinar si de fiecare data puneam garnitura din carton unsa cu vaselina si nu au avut deloc probleme, rezista chiar foarte bine!

 

numai bine!

Nustiu de ce era nevoie daca nu a pus fabrica si daca in capuyl pistonului se ejunje si la 2000 grade Celsius inseamna ca si chiulasa se incalzeste sanatos.Dar fiecare este liber sa faca ce vrea.

An nou fericit

 

Pai si datul la pedala e un fel de arta ... pe care, sincer, n-o stapanesc :D

Acum eram cu carburatorul imprastiat prin casa, l-am splat cu sapun lichid sa nu puta prin casa ... ca nevasta-mea face de mancare :D

Am gasit tubul ventouri infundat ... nu stiu sigur daca nu cumva era de la splat si nu am vazut eu bine, dar ca sa fiu sigur am bagat un ac ...

Cuiul ponto inchide ... pare ok ... poate printre artificiile de la 12.00, dau si eu cateva pedale :D

Daca nu merge ... caut in targ un carburator de scuter ...

Nu este acelasi lucru sa dai cu dreptul s-au cu stangul In manual scrie ca se actioneaza violent

An nou fericit :o

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti dau eu carburator de mobra daca vrei, al luasem pt un motoras chinezesc dar nu are cuiul pontou original e de IJ sau asa ceva, e mai gros si mai lung decat trebuie, asta e singurul lui defect pt care nu-l pot folosi, daca te aranjeaza da un semn si ti-l trimet.

 

A pornit la a 3-a / a 4-a pedala ...

Se pare ca pana la urma era gaurica de la tubul de emulsie infundata ... a stat o vara intreaga pe uscat, e cat de cat normal.

M-am si dat cateva ture cu ea prin gradina, dar cam greu ca n-am inca scaritze si pozitia e cam incomoda pentru un adult.

Ce ma enerveaza groaznic e mansonul de acceleratie care e original si plasticul deja si-a dat sfarsitul, se agata, nu revine singura. Mai am un manson de R6 :D ... si nu pot sa bag cablul, pentru ca e prea scurta distanta dintre piedica cablului si capatul camasii. Trebuie sa schimb cablul ... next time.

 

Cu vitezele aceeasi problema. Trebuie sa alerg pe langa ea, sa bag 1-a, si apoi sa ma sui

Iar intre a 1-a si a 2-a am neutralul in care intra indiferent daca schimb mai tare, sau mai incet, deci trebuie sa fac 2 miscari 1>N si apoi N>2 ... la fel si intre 2 si 3.

Nu inteleg de ce am neutraluri intre toate vitezele ... Sigur e ceva bushit la cutie.

Inainte s-o desfac am cautat niste schitze ecplodate si ceva explicatii. Se pare ca nu gasesc.

Are cineva un manual de reparatie?

 

 

Nu este acelasi lucru sa dai cu dreptul s-au cu stangul In manual scrie ca se actioneaza violent

An nou fericit :o

 

Am gasit problema ... din comoditate aseara iesisem in shlapi sa-i dau pedale ...:D

Azi a mers usor cu adidashii.

 

La Multi Ani !

Editat de nervOptik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe timpul lui raposatu cine nu avea moto de cros - enduro i-si confectionau una din ce aveau la indemina si anume MOBRA :bounce: :banana:

http://www.imagebam.com/image/e5caf8116607177

 

Nasterea Mobrei-Hoinar .

http://www.imagebam.com/image/31e54b116988327

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe timpul lui raposatu cine nu avea moto de cros - enduro i-si confectionau una din ce aveau la indemina si anume MOBRA :bounce: :banana:

http://www.imagebam....e5caf8116607177

 

 

 

Am trait vremurile acelea si binenteles am avut si eu Mobra modificata de cross. In Timisoara eram multi si era concurenta mare intre noi :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut:) De curand am achizitionat o mobra de la un batran de pe aici:D Vreau sa o reconditionez si sa o fac sa mearga...Motorul este blocat.:( am reusit sa-l deblochez dar as avea nevoie de un cilindru de mobra ,niste sigurante pt piston si o pereche de segmenti:) Daca ma puteti ajuta ....lasati un msj..:) platesc daca este nevoie...Dar nu am un buget asa de mare pt reconditionare:( Atasez si doua poze:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revin si eu cu intrebarile legate de cutie ...

 

1. Se poate regla altfel, inafara de cablu ambreiajul?

Momentan daca actionez ambreiajul, intra in viteza dar imi opreste motorul. Trebuie sa bag a-1-a din mers. Iar dupa cateva ture de mers, ambreiajul isi revine si functioneaza normal. Poate sa fie uleiul prea gros ?

 

2. De ce am neutral intre toate vitezele ? E ceva de la pinioane? sau probabil ceva montat gresit ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revin si eu cu intrebarile legate de cutie ...

 

1. Se poate regla altfel, inafara de cablu ambreiajul?

Momentan daca actionez ambreiajul, intra in viteza dar imi opreste motorul. Trebuie sa bag a-1-a din mers. Iar dupa cateva ture de mers, ambreiajul isi revine si functioneaza normal. Poate sa fie uleiul prea gros ?

 

2. De ce am neutral intre toate vitezele ? E ceva de la pinioane? sau probabil ceva montat gresit ?

Ambreiajul. Este un capac mic fixat in 2 suruburi M6 pe partea dreapta, peste capacul mare. sub acel capac ai un surub cu contrapiulita pt. reglaj. Adica acel surub impinge sau trage, la surubare / desurubare o pana unghiulara , pozitionata intre cama de actionare si cuiul "ciuperca" ce apasa pe ambreiaj. tot acolo, din aduceri aminte, ai si 2 suruburi cu excentric ce limiteaza schimbatorul de viteze, pt treapta 1 si 4 ) Oricum la mobra se regleaza destul de greu..."da sa plece" de pe loc...ca sa nu patineze apoi la turatie mare . Teoria zice ca se insurubeaza /desurubeaza pana simti rezistenta , atunci nu mai este joc, apoi se da inapoi 1/4 ture si se fixeaza cu contrapiulita.

Liber cutie. Nu trebuie sa deranjeze ca ai liber intre toate treptele. Montat gresit nu ai nimic....e un ax pana care impinge cate 4 bile pt. fiecare pinion al unei trepte de viteza. La demontare /montare se poate intampla sa scape cate o bila sub acel ax pana....si nu mai ai toate treptele. De regula axul pana se uzeaza primul...si sare din viteze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi am facut cateva poze.. si o mica filmaree cu mobraa mea ... si o simsoneta care e in reparatii (filmara nu pot sa o bag o youtub , mai incerc si revin )

 

ce piese de mobra mai ai inafara de cilindru?plz ajuta-ma sa o reconditionez si eu pe a mea..daca vrei sa dai piesele le cumpar;) in caz ca vrei bani...sau fac cinste:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ambreiajul. Este un capac mic fixat in 2 suruburi M6 pe partea dreapta, peste capacul mare. sub acel capac ai un surub cu contrapiulita pt. reglaj. Adica acel surub impinge sau trage, la surubare / desurubare o pana unghiulara , pozitionata intre cama de actionare si cuiul "ciuperca" ce apasa pe ambreiaj. tot acolo, din aduceri aminte, ai si 2 suruburi cu excentric ce limiteaza schimbatorul de viteze, pt treapta 1 si 4 ) Oricum la mobra se regleaza destul de greu..."da sa plece" de pe loc...ca sa nu patineze apoi la turatie mare . Teoria zice ca se insurubeaza /desurubeaza pana simti rezistenta , atunci nu mai este joc, apoi se da inapoi 1/4 ture si se fixeaza cu contrapiulita.

Liber cutie. Nu trebuie sa deranjeze ca ai liber intre toate treptele. Montat gresit nu ai nimic....e un ax pana care impinge cate 4 bile pt. fiecare pinion al unei trepte de viteza. La demontare /montare se poate intampla sa scape cate o bila sub acel ax pana....si nu mai ai toate treptele. De regula axul pana se uzeaza primul...si sare din viteze.

 

Asta-i omul meu mai fratilor !

Sarumana ... in uichend ma apuc sa desfac, daca nu ti-e cu suparare, poate o sa te ma frec la cap cu cate un PM daca gasesc ceva aiurea.

Merci inca o data !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...