Sari la conținut

Alternator De Ij Pe Simson


morriss
 Share

Postări Recomandate

Salutare la toata lumea. Am tot intrebat pe aici pe forum, dar vad ca nimeni nu mi-a dat un raspuns concret. Asea ca am deschis si eu un topic......Intrebare: cat anume se strunjeste din rotorul si statorul alternatorului de IJ, respectiv din capacul distribuitorului, pentru a se putea trece de pe 6V pe 12V?

Sper ca nu v-am stresat prea mult.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intreaba-l pe userul fricz-ko de pe forum. El a facut operatia si te poate ajuta cu date concrete. Rotorul trebuie strunjit pe interior ca sa se potriveasca pe conul de la ambieaj (cunosc si pe cineva, cine si-a strunjit din ambielaj, nu din rotor). Statorul si capacul le faci ulterior, dupa ce vezi cat intra rotorul. Cel mai simplu e sa cumperi alternatorul, si te apuci si vezi cum se poate adapta. Spor!

Editat de Mikulaish
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare la toata lumea. Am tot intrebat pe aici pe forum, dar vad ca nimeni nu mi-a dat un raspuns concret. Asea ca am deschis si eu un topic......Intrebare: cat anume se strunjeste din rotorul si statorul alternatorului de IJ, respectiv din capacul distribuitorului, pentru a se putea trece de pe 6V pe 12V?

Sper ca nu v-am stresat prea mult.....

Salut

eu te-as sfatuii sa pui mai bine aprindere de minsk :baldy: e mai simplu de adaptat, si te scapi de baterie, probleme.., + ca poti sa faci si pornirea pe ea :baldy: :baldy:

daca ai nevoie de detalii zimi!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincer nu stiu ce sa mai cred.........eu pe Simson am facut instalatia pe 12 V cu baterie si punte si releu de incarcare de Dacie, deci instalatia e facuta pentru alternator de IJ. Acuma eu ca un zapacit ce sunt, am facut flansa pentru magnetou de minsk........Baniuesc, ca mai simplu pentru mine este sa fac adaptarea pentru alternator de IJ si toate problemele mele sunt rezolvate....Unii spun ca trebuie strunjit din axul ambielajului, altii ca se poate strunji din rotor si stator. Eu as prefera sa nu mai fiu devoit sa dresfac tot motorul pentru a strunji din ax, deci cine stie exact cat anume trebuie strunjit din rotor si stator, il rog sa-mi posteze......mii de multumiri..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincer nu stiu ce sa mai cred.........eu pe Simson am facut instalatia pe 12 V cu baterie si punte si releu de incarcare de Dacie, deci instalatia e facuta pentru alternator de IJ. Acuma eu ca un zapacit ce sunt, am facut flansa pentru magnetou de minsk........Baniuesc, ca mai simplu pentru mine este sa fac adaptarea pentru alternator de IJ si toate problemele mele sunt rezolvate....Unii spun ca trebuie strunjit din axul ambielajului, altii ca se poate strunji din rotor si stator. Eu as prefera sa nu mai fiu devoit sa dresfac tot motorul pentru a strunji din ax, deci cine stie exact cat anume trebuie strunjit din rotor si stator, il rog sa-mi posteze......mii de multumiri..

daca tot i-ai facut flansa pt minsc, nu ezita si pune-o....iti garantez 100% ca va merge...si inca cum!!! :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

nu pune de minsk! aprinderea e chiar proasta fatza de platina clasica, e o aprindere care s-a vrut a fi fiabila dar cu performante mici! in plus becurile vor fi de cacao! ca sa nu mai vorbim de cazul in care se strica magnetoul sau cutia!!! pe baterie fara incarcare mai mergi pe simson 500-600 de km daca este incarcata fara alti consumatori! pe magnetou caca! un jupiter 5 (2t, 2 cilindrii) a mers pe baterie de la brasov la braila! deci gandeste-te! in pus instalatia pe baterie iti lasa loc de muuulte modificari! magnetoul sucks!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si ca bonus pe langa minusurile prezentate de stress_L&P nu mai ai nici clacson ca lumea... care poate fi a life-saver in traficul din oras.

 

:kick: :lol: trebuia sa zic si eu ceva....

:lol: :P e mistoo claxonu!! :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincer nu stiu ce sa mai cred.........eu pe Simson am facut instalatia pe 12 V cu baterie si punte si releu de incarcare de Dacie, deci instalatia e facuta pentru alternator de IJ. Acuma eu ca un zapacit ce sunt, am facut flansa pentru magnetou de minsk........Baniuesc, ca mai simplu pentru mine este sa fac adaptarea pentru alternator de IJ si toate problemele mele sunt rezolvate....Unii spun ca trebuie strunjit din axul ambielajului, altii ca se poate strunji din rotor si stator. Eu as prefera sa nu mai fiu devoit sa dresfac tot motorul pentru a strunji din ax, deci cine stie exact cat anume trebuie strunjit din rotor si stator, il rog sa-mi posteze......mii de multumiri..

Daca ai incarcarea bateriei rezolvata de ce te mai complici? magnetoul de minsk il montezi in locul dinamului original deci vei avea o schinteie la compresie si una la evacuare deci s-au schimbi bujia cu una care are cifra termica mai mare s-au veischimba des bujiile. In plus de acumulator tot nu scapi deoarece magnetoul nu are puterea necesara ca sa iti functioneze bine tensiunea variaza mult cu turatia clacsonul il ai pentru curent continuu nu alternativ, deci singura solutie cu magnetuol este sa montezi o dioda si sa incarci acumulatorul.Am incercat la mobra si merge grozav.Eu am dinam de 12 V aprindere clasica de Dacie la care am montata o aprindere electronica din pravalie la 300000lei si merge grozav sincer a crescut putin turatia deci puterea fara a creste consumul.Te hotareste daca nu stii ceva da un mesaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dc montezi aprindere de minsk, renunti la avansul centrifugal, care inseamna ceva pt motorul de simson. si doar stii ca simsonul este un pic mai lenes...si dc ii mai bagi si aprinderea de minsk il puturosesti de tot ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Daca ai incarcarea bateriei rezolvata de ce te mai complici? magnetoul de minsk il montezi in locul dinamului original deci vei avea o schinteie la compresie si una la evacuare deci s-au schimbi bujia cu una care are cifra termica mai mare s-au veischimba des bujiile. In plus de acumulator tot nu scapi deoarece magnetoul nu are puterea necesara ca sa iti functioneze bine tensiunea variaza mult cu turatia clacsonul il ai pentru curent continuu nu alternativ, deci singura solutie cu magnetuol este sa montezi o dioda si sa incarci acumulatorul.Am incercat la mobra si merge grozav.Eu am dinam de 12 V aprindere clasica de Dacie la care am montata o aprindere electronica din pravalie la 300000lei si merge grozav sincer a crescut putin turatia deci puterea fara a creste consumul.Te hotareste daca nu stii ceva da un mesaj.

 

salut MIRCEA la ce pret se vinde alternatoru 12v SH .O sa mai vorbim despre tema asta..? :scratch:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu pune de minsk! aprinderea e chiar proasta fatza de platina clasica, e o aprindere care s-a vrut a fi fiabila dar cu performante mici! in plus becurile vor fi de cacao! ca sa nu mai vorbim de cazul in care se strica magnetoul sau cutia!!! pe baterie fara incarcare mai mergi pe simson 500-600 de km daca este incarcata fara alti consumatori! pe magnetou caca! un jupiter 5 (2t, 2 cilindrii) a mers pe baterie de la brasov la braila! deci gandeste-te! in pus instalatia pe baterie iti lasa loc de muuulte modificari! magnetoul sucks!

 

 

 

cand o merge jupiteru mai mult de 60 de km pe baterie fara consumatori atunci sigur cred ca vor face rusii :scratch: perpetum mobile :) fara suparare da am mers eu ca mi s a dus alternatorul mai demult si am fost nevoit sa merg pe baterie fara consumatori si mentionez bateria era noua :) asa ca de la brasov pana la braila?????? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

da, de la brasov la braila! :scratch: depinde si de baterie acum, nu e neaparat daca e noua sa fie si buna! eu la fel am bulit alternatorul si fiind nevoit sa merg prin oras am luat 2 baterii la mine, cu una faceam vreo 80 de km (stai la semafor, consumi aiurea, la drum mergi tot timpul) si cu cealalta de abia ma apropiam de 15. ambele relativ noi (2-3 luni). depinde de noroc :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Daca ai incarcarea bateriei rezolvata de ce te mai complici? magnetoul de minsk il montezi in locul dinamului original deci vei avea o schinteie la compresie si una la evacuare deci s-au schimbi bujia cu una care are cifra termica mai mare s-au veischimba des bujiile. In plus de acumulator tot nu scapi deoarece magnetoul nu are puterea necesara ca sa iti functioneze bine tensiunea variaza mult cu turatia clacsonul il ai pentru curent continuu nu alternativ, deci singura solutie cu magnetuol este sa montezi o dioda si sa incarci acumulatorul.Am incercat la mobra si merge grozav.Eu am dinam de 12 V aprindere clasica de Dacie la care am montata o aprindere electronica din pravalie la 300000lei si merge grozav sincer a crescut putin turatia deci puterea fara a creste consumul.Te hotareste daca nu stii ceva da un mesaj.

Nu stiu cat costa dinamul de 12 V eu am cumparat vreo 200Kg de piese majoritatea de Simson si printre ele era si dinamul nu stiu de la ce motocicleta dar banuiesc ca de la una ruseasca deoarece scrie pe ea ceva GOST.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

ite care-i treaba:

eu am pus un alternator jupiter 4 pe simson punte de diode de mz -etz250(asta nu conteaza) releu de dacie,si totul e ok, daca pui minsk atunci vei sari peste avansul centrifugal care ajuta la turatiile mari.

in schimb nu am strunjit din nimic..totul s-a aliniat ca-n poveste...si functioneaza bine

flansa am facut-o in forma de potcoava si totul se poate alinia perfect doar trebuie sa faci un surub fi fileetare inversa :ok: daca vrei pot sa fac ceva poze sa vezi ca motorul e desfacut arborele a murit!!

daca te mai intereseaza ahilesz@yahoo.com

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

corect!

si eu am montat alternator de IJ (jupiter/planeta,e acelas mancare de pisici),pe IFA bk350.si merge ff ok!

punte diode oltcit,ca e mai simpatic,releu incarcare de dacia electronica.si parca se tureaza mai bine motorul cu alternator fata de dinam.nici nu stateam sa ma gandesc sa pun aprindere de minsk.adica oala aia de magnet si smecheria aia de aprindere cu stabilizator de tensiune montat in ea.daca vrei aprindere vero,iiti montezi si o aprindere tranzistorizata sau mai nou aprindere electronica totala fara platini.adica montezi un senzor in loc de platina si iti citeste cama.restu face cutia aia fermecata de la gotronic srl din tg mures.vizitati pe www.youtube.com,si la cautare bagati "gotronic".ramaneti masca poate cei care nu ati vazut ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...