Sari la conținut

Ac Kilometraj


Postări Recomandate

Acum cateva saptamani am schimbat cablul de kilometraj. L-am instalat cum trebuie, uns inainte etc.

 

Ieri am sesizat ca la viteze de pana in 40 la ora, acul indicator merge sacadat, tremura.

 

Ce sa fie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum cateva saptamani am schimbat cablul de kilometraj. L-am instalat cum trebuie, uns inainte etc.

 

Ieri am sesizat ca la viteze de pana in 40 la ora, acul indicator merge sacadat, tremura.

 

Ce sa fie?

 

pai cablul nu se roteste singur nu? Chestia care il pune in miscare merge sacadat, deci acolo trebuie cautata buba... la viteze mari nu se conoaste datorita inertiei acului...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate trebuie uns melcul (arcul de kilometraj) de la roata.

Asta inseamna sa scot roata cu totul...

O sa incerc tousi sa dau spray inauntru, scotand cablul de kilometraj

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate trebuie uns melcul (arcul de kilometraj) de la roata.

Asta inseamna sa scot roata cu totul...

O sa incerc tousi sa dau spray inauntru, scotand cablul de kilometraj

 

ceva de genu asta, poti sa mai verifici si cum intra cablul in ceas, verifica daca se imbina perfect acolo... varfu ala patrat sa nu stea prea larg in gaura in care intra in ceas..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai fi desfacut ceasul ai fi vazut principiul de functionare: cablul antreneaza un fel de volanta mica (magnetica), iar volanta (prin inductie) roteste o bobina pe care un arc tinde sa o aduca la zero. Deci nu exista contact intre cablu si acul de kilometraj. Doar ca acul ar trebui sa aiba un sistem de amortizare, asa incit sa mearga progresiv. Uneori sistemul asta e mai obosit si nu mai face fata. Desfa ceasul si unge-l cu un ulei subtire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Melcul trebuie sa stea scaldat in vaselina. Mai bine demontezi roata si il si vezi cum arata. Sprayul poate nu ajunge unde trebuie sau il arunca forta centrifuga... melcu' n-are o-ring ca lantul, sa retina lubrefiantul unde trebuie. Manevra nu e complicata si nici nu dureaza mult. Daca nu poti desface axul doar cu cheia pe care o ai, foloseste o teava sa maresti bratul fortei aplicate. Ai grija cum sprijini motoreta, sa nu cada.

De ce ai schimbat cablul? Ce probleme aveai inainte?

Presupun ca e vorba de acul de la vitezometru.

Editat de Sanchez
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

L-am schimbat din cauza ca se rupsese.

 

O sa ma aprovizionez cu spray lubrefiant (ca spray de lant nu ma risc sa ii dau) si in weekend m-oi apuca de treaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai fi desfacut ceasul ai fi vazut principiul de functionare: cablul antreneaza un fel de volanta mica (magnetica), iar volanta (prin inductie) roteste o bobina pe care un arc tinde sa o aduca la zero. Deci nu exista contact intre cablu si acul de kilometraj. Doar ca acul ar trebui sa aiba un sistem de amortizare, asa incit sa mearga progresiv. Uneori sistemul asta e mai obosit si nu mai face fata. Desfa ceasul si unge-l cu un ulei subtire.

da, exact asa e, sii sistemul de amortizare al acului e un fel de clei pus pe lagarul axului acului care il face sa revina la 0 lent, asa cum aveau casetofoanele alea "smechere" cu 2 casete, cand deschizi caseta se deschide lent.... daca nu mai are maglavais de ala acolo tremura.

 

ai putea sa mai testezi un lucru.... scote cablul din ceas si roteste roata si vezi daca varful cablului se roteste uniform.... daca da, inseamna ca ceasu duce lipsa de amortizare, daca merge sacadat, atunci melcul e dus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acul tremura din urmatoarele cauza:

1) cablu neuns

2) cablu sta foarte larg in camasa

3) cablul sta foarte strans in camasa (presat intre capete)

4) cablul sau camasa prezinta unghiuri de curbura stranse (in general asta e cauza . in peste 90% din cazuri)

5) sistemul de angrenare al cablului neuns sau defect.

 

Desfa cablul din ceas, invarte roata si ai sa vezi ca se invarte in hopuri.

Nu are rost sa faci improvizatii gen clei la acul ceasului. Lasa-le asa cum au iesit de pe usa fabricii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acul tremura din urmatoarele cauza:

1) cablu neuns

2) cablu sta foarte larg in camasa

3) cablul sta foarte strans in camasa (presat intre capete)

4) cablul sau camasa prezinta unghiuri de curbura stranse (in general asta e cauza . in peste 90% din cazuri)

5) sistemul de angrenare al cablului neuns sau defect.

 

Desfa cablul din ceas, invarte roata si ai sa vezi ca se invarte in hopuri.

Nu are rost sa faci improvizatii gen clei la acul ceasului. Lasa-le asa cum au iesit de pe usa fabricii.

man, "clei" asa i-am spus eu, nu-s ce dracu e, nu e o improvizatie, asa sunt facute! Nu stiu insa ce se poate pune in loc sau ce fel de substanta e aia...

cu ce ai zis mai devreme ai mare dreptate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...