Sari la conținut

Un mic bucluc cu un releu de semnalizare


gn77b
 Share

Postări Recomandate

montat doua bucati oglinzi cu semnale LED incorporate. de la inceput la ambele nu s-au aprins decit o parte din LED-uri. recent am catadicsit sa investighez de ce. motivul e ca LED-urile sint conectate serie/paralel, iar doua din ramurile serie au inseriate cite 5 LED-uri a caror tensiune de deschidere e de ~2V. combinat cu o dioda de protectie inutila, fara ~11V la bornele semnalizarii 10 LED-uri din 18 nu se aprind deloc.

releul de semnalizare e unul cu 2 borne, inseriat cu becurile, switchul de pe bord si bateria. de unde se deduce ca releul are la borne o cadere de tensiune cel putin egala cu tensiunea bateriei (sa zicem 12,8V intr-un caz fericit) minus cei 11V de mai sus, deci vreo 2V. lucru destul de evident, avind in vedere ca fiind cu doar doua borne trebuie si sa se autoalimenteze. vreau o solutie cit mai simpla ca sa fac sa se aprinda toate LED-urile, pentru ca in martie vine ITP-ul si e posibil sa comenteze acolo (semnalele nu sint deloc bine vizibile doar cu acele 8 LED-uri, mai ales ca ledurile care nu se aprind sint cele laterale).

solutii inacceptabile:

- demontarea oglinzilor si modificarea conectarii LED-urilor -> e foarte greu sa le demontezi fara sa le distrugi, si una costa "doar" 40 euro

- relee de pe Louis -> nu am nici o garantie ca rezolva problema si n-as da 50 de lei degeaba

- modificarea instalatiei electrice -> nu vreau sa tai fire prin instalatia electrica, chestie de principiu

- pus semnale normale sau altele -> moft

 

dintre electronisti, are cineva cunostinta de vreo schema cu doua borne de conectare care sa poate functiona cu o cadere de tensiune foarte mica? sau asa ceva de-a gata?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu daca merge, dar poti incerca sa pui un releu simplu in paralel cu becurile de semnal, care releu sa alimenteze direct din baterie semnalele cu leduri (hm... ar trebui 2 relee...)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu daca merge, dar poti incerca sa pui un releu simplu in paralel cu becurile de semnal, care releu sa alimenteze direct din baterie semnalele cu leduri (hm... ar trebui 2 relee...)

:(

 

corect, cate un releu pe fiecare parte; si daca te enervezi rau de tot, iti poti face si avarii :( la

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sorry, da' n-am inteles ce vrei sa zici :( dar banuiesc ca ar insemna sa adaug firaraie, ceea ce iar nu prea-mi place...

nu adaugi brea prea multe fieraraie, adeca adaugi, da nimic vizibil :(

 

el zice ca sa comanzi semnalele din oglinzi cu relee care la randul lor is comandate de semnalele ce deja le ai montate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

please focus guys, am zis ca nu vreau sa adaug sirme, am eu o idee fixa cu treaba asta :(

pai si cum ai vrea sa le alimentezi? wireless? :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema e ca daca ai montat semnalizatoare cu LED trebuie sa schimbi si releul de semnalizare cu unul care merge cu astfel de semnalizari.

Releele normale functioneaza la o anumita putere consumata de becuri, de exemplu 2 x 10 wati si daca nu ai puterea consumata normata nu vor functiona. Deci solutia este sa iei de la Louis un releu pentru semnaliazri cu LED.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema e ca daca ai montat semnalizatoare cu LED trebuie sa schimbi si releul de semnalizare cu unul care merge cu astfel de semnalizari.

Releele normale functioneaza la o anumita putere consumata de becuri, de exemplu 2 x 10 wati si daca nu ai puterea consumata normata nu vor functiona. Deci solutia este sa iei de la Louis un releu pentru semnaliazri cu LED.

te rog sa nu te superi pe mine, dar tocmai pentru ca nu am vrut un raspuns prefabricat am scris:

solutii inacceptabile:

- relee de pe Louis -> nu am nici o garantie ca rezolva problema si n-as da 50 de lei degeaba

 

ceea ce rezolva acele relee e altceva. releele stock sint proiectate astfel incit sa altereze frecventa de pilpiire functie de sarcina, astfel incit daca se arde unul din becuri, sa se observe-n bord. LED-urile consumind un curent foarte mic in comparatie cu becurile standard de 21W, releul se comporta ca si cum ar fi ars un bec (sau toate). chiar m-am uitat pe Louis la produsul asta http://www.louis.de/_3034725a1967ab87dc038...tnr_gr=10033844 inclusiv la PDF-ul cu descrierea detaliata http://www.louis.de/shop/zusatz/anl/10033844.pdf si nu scrie ca ar rezolva alta problema in afara de frecventa de pilpiire.

 

urmatoarea solutie, va rog :( hai electronistii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Releul stock e facut sa lucreze cu becuri, nu cu led-uri. Daca becurile au 21W atunci si semnalizarile tale cu led-uri ar trebui sa consume 21W, dar nu o fac.

Releul clasic are o bobina care in functie de curentul care trece prin ea se incalzeste si incalzeste miezul ei care e bimetal care oscileaza in functie de temperatura. Bobinuta se incinge - contactul se deschide - becu se stinge - bobinuta se raceste - contactul se inchide - becul se aprinde si tot asa...

Cum prin led-urile tale nu trece curentul care ar trece printr-un bec de 21W .. sistemul tau actual cu releu stock nu o sa mearga niciodata cum trebuie.

Deci, iti trebuie releu pentru led-uri, adica ceva electronic, nu cu bobinute si bimetal...

Si daca nu de pe Louis, cauta in alta parte..

 

Si tot nu am inteles cum vrei sa modifici fara sa modifici... :( :(

 

Si releurile clasice nu sunt facute asa ca sa indice vreun bec ars, asta e doar un efect al modului cum sunt facute (se arde un bec, celalalt nu mai clipeste - logic, 1 bec nu suge curent cat 2 becuri - bobina nu mai deschide contactul). Si sunt facute asa pentru ca e cea mai simpla si fiabila solutie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

problema este descrisa complet in primul meu post. va rog sa recititi postul, daca vreti si daca e cazul sa raspundeti la intrebarea mea, nu la alta.

Belbody si ZLD, inteleg perfect ce mi-ati spus si apreciez raspunsurile, dar problema mea este cu totul alta.

cel mai simplu ar fi sa fac un releu care are si o borna de alimentare, dar ma gindeam ca poate reusesc sa-l fac cumva doar cu doi poli.

Mesaj completat

cred ca Draku a dat solutia cea mai ieftina si cxea mai simpla, doar ca nu-s convins c-am inteles-o complet :(

ar fi o idee sa pun in loc de releul stock un releu electromagnetic care sa fie comandat de cel stock, dar ar trebui o sarcina "dummy" pentru releu ca sa functioneze la viteza care trebuie. asta ar insemna de legat o rezistenta de circa 4ohmi in paralel cu releul, care s-ar incalzi in draci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cea mai buna rezolvare ar fi sa schimbi releul (am vazut pe net scheme de relee electronice de semnalizare, care folosesc releu normal)

Chiar is curios cum rezolvi problema.

Am avut un releu care face multe chestii, si se putea folosi chiar si la semnalizare, mergea de la 12v la 240v, era super. Daca as mai gasi nu as ezita sa-mi iau unul sau 2 :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

io nu sunt sigur ca am inteles exact:

1. ai releu de semnalizare original, 4 becuri (lampile originale) + 2 suplimentare cu LED (in oglinzi)

2. ai releu de semnalizare original, 2 becuri (lampile originale spate) + 2 cu LED (in oglinzi, in fata)

 

daca e situatia 1, recomandarea mea e cu 2 relee suplimentare conectate in paralel pe becurile din semnal (iar contactele releelor sa alimenteze ludurile direct din baterie)

daca e situatia 2, poti incerca asa cum a sugerat cineva cu rezistente aditionale inseriate cu ledurile (in plus fata de cele care le au lampile din constructie) sau, poti incerca sa dublezi puterea becurilor din spate. asa, consumul de pe releul original (electromagnetic) se va apropia de consumul recomandat si functionarea normala

ex: daca in lampile originale sunt becuri de 10W, asta inseamna un consum de 20W pe ramura, cand actionezi semnalizarea. daca inlocuiesti becurile din spate cu unele de 21W (auto), consumul pe ramura va fi 21W (bec)+ un consum al ledurilor din oglinda (care e oarecum neglijabil la valorile alea). problema e ca noile becuri sa incapa in lampile originale. si cred ca trebuie sa ai grija ca ledurile trebuie alimentate corect (+/-)

stima

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai nu stiu de unde ideea ca releele electronice nu pot implementa aceasta functie, varierea frecventei de semnalizare functie de curentul pe care-l suge becul. pot sa va asigur ca e electronic, nu se aude absolut nimic din el. si daca nu ma credeti ca exista relee electronice care functioneaza asa, cititi aici: http://www.instructables.com/id/Automotive...-modification./

nu e nevoie de folosit releu electromagnetic, se poate rezolva cu un FET care are 2 avantaje: a) are Ron de ~0,1 ohmi, ceea ce la curentul absorbit de semnalele mele inseamna o tensiune pe releu de sub 1V si be) il am in fata mea si costa 0 (zero) lei, ca e scos dintr-o sursa de PC stricata.

daca e sa trag un +12V de la baterie printr-o sirma-n plus treaba se rezolva intr-o ora cu FET-ul ala si un 555, dar ma gindeam mai mult de moft la o varianta auto-alimentata, ceva de genul ca atit timp cit tranzistorul e deschis un condensator se incarca urmind sa furnizeze curentul de grila la FET cit timp e deschis (plus componentele aditionale, evident). na, mai mult ca exercitiu ca sa nu ruginesc, da' ma gindeam ca poate exista ceva de-a gata.

 

@draku:

am semnale cu becuri cu incandescenta pe spate si doar cele cu LED-uri pe fata. cum am mai spus, rezistenta paralel e pusa demult dar NU asta e problema mea, nu stiu cum sa mai explic altfel decit am facut-o deja :(

anyway, solutie exista si cum am zis daca e vorba de tras un fir suplimentar se rezolva tac-pac, eu vroiam, asa de fitze, o solutie mai eleganta.

 

iaca, postez si niste poze care ar trebui sa elimine toate confuziile.

intr-una am desenat modul in care sint conectate intern ledurile. schema nu e "banuita", am acasa o oglinda stricata in urma unui mic incident si am demontat-o. ledurile au (pe masurate) o tensiune de deschidere de 2V si oleaca, ceea ce face sa fie nevoie de minim 10V pe cele doua ramuri cu 5 leduri ca acestea sa se aprinda. toata minunea aia mai are o dioda serie (pusa degeaba, btw) pe care mai cad 0,8V, de unde ies 10,8-11V necesari sa se aprinda cele doua ramuri cu 5 leduri.

apoi, am desenat schema circuitului de semnalizare, simplificata. nu am pus decit un bec, pentru ca e irelevant cite sint. schema e extrasa din manualul motocicletei, deci iar nu e vreo fantezie de-a mea. se observa clar ca releul are doua doua borne si ca e inseriat in circuit. presupunind ca bateria are cam 12,8V la borne (caz fericit, adica baterie incarcata bine si tensiune masurata in gol), devreme ce pe semnale nu sint nici macar cei 11V necesari, rezulta o cadere de tensiune pe releu de cel putin 1,8V.

next: devreme ce releul nu are o a treia borna de alimentare, nu are de unde sa ia tensiune de pe baterie ca sa alimenteze circuitul de comanda a partii de putere si tensiunea necesara polarizarii tranzistorului de putere pe care cu siguranta il contine, deci trebuie cumva sa forteze o cadere de tensiune pe bornele lui. am desenat o schema "banuita" a partii de putere, pentru ca nu sint dispus sa demontez releul. rezistenta din colector, marcata cu "!" cea careia i se "datoreaza" probabil cei ~2V de pe releul meu. fara ea nu ar fi posibila deschiderea tranzistorului, nu ai avea de unde sa iei cei ~0,7 necesari in baza. fara ea, la borne ar exista doar tensiunea de saturatie a tranzistorului (care, btw, daca as creste consumul adaugind in plus niste rezistente in paralel cu semnalele, ar creste si dumneaei, tensiunea de saturatie, adica in loc sa rezolv problema as inrautati-o).

post-24366-1264248449_thumb.jpg

post-24366-1264248458_thumb.jpg

post-24366-1264248471_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu te contrazic, sugeram o rezolvare

si tot ca sugestie, daca nu ai demontat releul ala de semnalizare original al motocicletei ca sa stii sigur ca este electronic, eu pot sa iti spun SIGUR, ca daca are 2 borne, inauntru este un simplu releu electromagnetic, o rezistenta si un condensator electrolitic. atat

adica asta http://www.city-data.com/forum/attachments...elay-relais.jpg

Editat de draku
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu neg ca e posibil sa fie, dar cu motorul oprit, in garaj, la liniste mormintala nu se aude absolut nimic cu semnalizarea pornita. pina acuma n-am gasit releu 100% silentios. si totusi cum s-ar explica tensiunea de pe releul meu? n-am auzit nici de releu electromagnetic care sa aiba rezistenta de contact atit de mare incit sa cada 2V pe el. chiar am devenit si mai curios, o sa ma duc pe la garaj poate saptamina viitoare sa vad ce e pe acolo.

chiar sint curios cum functioneaza tipul de releu din poza ta, am cautat pe net dar nu am reusit sa gasesc nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

prea multe compolicatii ptr o suma de tot rahatul cat costa un releu special ptr ceea ce iti trebuie tie acolo.

 

multa galagie , degeaba

 

schite electronice :( ,montaje, cositor, ffffff multe amanunte......inutile.

 

tot ceea ce este facut provizoriu, ramane definitiv. :(

 

bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumim pentru acest comentariu care ne-a schimbat vietile.

iti dau cuvintul meu de onoare ca daca-mi spui de unde sa cumpar acel releu, il cumpar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone

promit ca nu mai fi off-topic la service, promit ca nu mai fi off-topic la service

Editat de CalinD
off-topic in stilul caracteristic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator
Acest topic este acum închis pentru alte răspunsuri.
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...