Sari la conținut

Manete Care Nu Se Rupe


Postări Recomandate

Titlul este oarecum sugestiv, intrucat atunci cand am vazut asemenea manete pe raft la KTM (175 RON parca una singura), am primit raspunsul ca sunt sanse cu 50% mai mari sa nu se rupa. Asta e ca si cum una dintre ele nu se rupe atunci cand cazi :D . Pe ambalajul lor scria garantie rupere 3 ani, dar am aflat de asemenea ca acea garantie nu se da. :lol:

 

Manetele sunt asemanatoare cu astea din poza. Nu imi dau seama daca astea sunt cele lungi sau cele scurte. Cine stie la ce ma refer, sa puna o poza sau macar modelul.

 

post-25807-1205159586_thumb.jpg

 

Si acum problema. Am niste handguarduri de plastic, de care sunt multumit pentru ca absorb o mare parte din energia impactului, dar la fiecare cadere se deformeaza (elastic) si imi indoaie manetele (cel putin pe aia de ambreiaj, ca numai pe stanga am cazut pana acum). In ideea ca o sa am o autonomie mai mare in materie de manete, si pentru ca nu imi plac manetele scurte (aveau si scurte pe acelasi principiu de mai sus, 225 una :D ) m-am gandit sa cumpar o pereche. Din cate imi dau seama de principiul de functionare al lor si de genul de impact pe care il au cu handguardul, nu ar trebui sa fie probleme: handguardul se deformeaza si le impinge in sus sau in jos, arcul preia tot socul. Mentionez ca nu am de gand sa cad la 60 70 km/h si nici pe pietre. Si daca da, nu o sa am pretentie sa tina manetele.

 

Deci a avut cineva astfel de manete? Merita 350RON?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Folosesc handguarduri cu inserție de aluminiu ... am tot căzut pe asfalt (Supermoto) chiar la viteze mai mari de 70 la oră Âşi nu am rupt nici o manetă (pînă acum)

 

ce văd în poza aia nu-mi inspiră nici o încredere - par niÂşte manete fancy care se vor rupe Âşi ele, doar că sînt eloxate Âşi costă mai mult.

Editat de bibi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

manetele respective nu au pretentia ca nu se rup, ci ca se rup mai greu, insa avantajul pe care vor sa il ofere este cel al unei functionari mai bune fata de maneta de serie.cel putin pt ktm, exista set de manete din plastic, pentru buget mai mic, sau set de manete care pleaca din prindere si nu se rup.

din experienta mea, este sfant sa nu strangi comenzile tare pe ghdon, pt ca atunci cand cazi, ele sa se roteasca de la pozitie si sa nu se rupa.nu te va deranja la mers cu nimic, prinderile pe ghidon trebuie stranse doar cat sa nu fluture la folosire.si eu am cochetat cu o maneta de la asv pt frana, dar doar pt o actionare mai usoara si o mai mare plaja de reglaj a pozitiei levierului.

in concluzie, pt mine cel putin, nu merita 350 lei. mentionez ca folosesc handguardurile de plastic de "serie" de la ktm.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

manetele respective nu au pretentia ca nu se rup, ci ca se rup mai greu, insa avantajul pe care vor sa il ofere este cel al unei functionari mai bune fata de maneta de serie.cel putin pt ktm, exista set de manete din plastic, pentru buget mai mic, sau set de manete care pleaca din prindere si nu se rup.

din experienta mea, este sfant sa nu strangi comenzile tare pe ghdon, pt ca atunci cand cazi, ele sa se roteasca de la pozitie si sa nu se rupa.nu te va deranja la mers cu nimic, prinderile pe ghidon trebuie stranse doar cat sa nu fluture la folosire.si eu am cochetat cu o maneta de la asv pt frana, dar doar pt o actionare mai usoara si o mai mare plaja de reglaj a pozitiei levierului.

in concluzie, pt mine cel putin, nu merita 350 lei. mentionez ca folosesc handguardurile de plastic de "serie" de la ktm.

 

Mai erau niste manete la 90 de lei setul, dar parca erau din aluminiu nu din plastic :D

Acum partea cu stransul este discutabila. Pe mine ma intereseaza in special pentru uz stradal si problema mea principala este ca se indoaie, nu ca se rup. Nu cred ca daca nu sunt stranse se rotesc in loc sa se rupa sau sa se indoaie, mai ales daca impactul este din lateral (handguardul care se deformeaza).

Cat despre handguarduri, am incercat si cu ele mai slabite (nu asa incat sa le misti cu 2-3 degete totusi) si atunci cand am cazut s-au dat peste cap, iar maneta de ambreiaj (desigur) s-a indoit in asa hal incat nu mai puteam sa decuplez complet. Astea sunt genul de situatii pe care vreau sa le evit. De-asta am luat handguards si de-asta vreau si manete mai calumea.

 

--- Mesaj completat în 10 Mar 2008 18:57 -------------

Folosesc handguarduri cu inserție de aluminiu ... am tot căzut pe asfalt (Supermoto) chiar la viteze mai mari de 70 la oră Âşi nu am rupt nici o manetă (pînă acum)

 

dar nu cumva ai indoit ghidonul? sau ceva de genul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

.......

 

Deci a avut cineva astfel de manete? Merita 350RON?

 

 

manetele asv sunt foarte bune si merita folosite de cei care vor sa elimine cat mai mult riscul de a iesi dintr-o cursa din motive tehnice( ca de exemplu la un start de cros unde se intampla cele mai multe acrosaje de unde poti iesi cu manete rupte, pedala frana stramba, ........)

 

COMPLETEZ postul pentru ca se pare ca nu mi-a aparut decat ultima parte.

 

pe scurt manetele asv "care nu se rup" pot fi date 'peste cap' (se rotesc pe un ax) dupa care revin.

se folosesc mai mult la cros adica acolo unde nu se monteaza hand-guard-uri. protectiile de maini nu ofera manetelor libertatea de a se 'da peste cap' drept pentru care nu prea merg impreuna.

 

ca orice maneta si ea se rupe, doar ca are libertatea de a se misca spre inainte fara sa se deterioreze.

foare important pentru orice maneta(dupa cum mai spunea un coleg) este sa nu aiba o strangere ferma de ghidon.

Editat de Rebelul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Manetele se rup de obicei de la baza sau de la mijloc spre baza . Daca faci o crestatura cu bomfaierul intr-o zona de la mijloc spre capat , in cazul unei fortari a ei se va rupe in zona crestaturii .Sau se pot face mai multe crestaturi paralele .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dar nu cumva ai indoit ghidonul? sau ceva de genul?

 

Încă nu l-am îndoit (este drept că am rupt unul mai demult, dar aia a fost o coliziune frontală cu o Skoda Fabia) .. este Magura standard, la fel ca Âşi la KTM. Ghidonul este foarte robust.

 

on-topic ... dacă manetele alea pivotează atunci sînt foarte tari Âşi o să mă gîndesc să îmi iau Âşi eu (pentru un CR 125)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

manetele asv sunt foarte bune si merita folosite de cei care vor sa elimine cat mai mult riscul de a iesi dintr-o cursa din motive tehnice( ca de exemplu la un start de cros unde se intampla cele mai multe acrosaje de unde poti iesi cu manete rupte, pedala frana stramba, ........)

 

COMPLETEZ postul pentru ca se pare ca nu mi-a aparut decat ultima parte.

 

pe scurt manetele asv "care nu se rup" pot fi date 'peste cap' (se rotesc pe un ax) dupa care revin.

se folosesc mai mult la cros adica acolo unde nu se monteaza hand-guard-uri. protectiile de maini nu ofera manetelor libertatea de a se 'da peste cap' drept pentru care nu prea merg impreuna.

 

ca orice maneta si ea se rupe, doar ca are libertatea de a se misca spre inainte fara sa se deterioreze.

foare important pentru orice maneta(dupa cum mai spunea un coleg) este sa nu aiba o strangere ferma de ghidon.

 

Foarte foarte bun postul, m-a lamurit intr-o mare masura. Eu nici nu ma gandisem ca manetele nu ar avea loc sa se miste din cauza handguardului. Am sa verific, pentru ca par mai scurte putin ca manetele obisnuite, iar handguardul plastic de la KTM pare foarte generos.

 

 

Manetele se rup de obicei de la baza sau de la mijloc spre baza . Daca faci o crestatura cu bomfaierul intr-o zona de la mijloc spre capat , in cazul unei fortari a ei se va rupe in zona crestaturii .Sau se pot face mai multe crestaturi paralele .

 

La mine se indoaie, daca se rupeau sa zic ca era mai simplu. Am crestatura, dar s-a indoit asa de aiurea la un moment dat incat trebuia sa strang ambreiajul pe sub ghidon ca sa pot sa il folosesc.

 

 

Încă nu l-am îndoit (este drept că am rupt unul mai demult, dar aia a fost o coliziune frontală cu o Skoda Fabia) .. este Magura standard, la fel ca Âşi la KTM. Ghidonul este foarte robust.

 

on-topic ... dacă manetele alea pivotează atunci sînt foarte tari Âşi o să mă gîndesc să îmi iau Âşi eu (pentru un CR 125)

 

Este robust in mijloc ca marginile tot subtirele sunt. Eu am strambat un ghidon Magura, foarte putin ce-i drept, tot la o coliziune, dar la viteza mica. Ma gandesc ca un handguard din aluminiu nu absoarbe nimic din forta impactului, si o transmite pe toata ghidonului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma gandesc ca un handguard din aluminiu nu absoarbe nimic din forta impactului, si o transmite pe toata ghidonului.

 

Dimpotrivă, în loc să se înfigă cu marginea în asfalt, handguardul îl ajută să alunece. Dacă mobra alunecă în loc să se oprească brusc, mai scapă cîte una, cîte alta ...

 

Bineînţeles că dacă insişti, îl îndoi pînă la urmă (mai ales la enduro cînd se înfige în pămînt) ... dacă vrei îţi ataşez nişte poze cu handguardurile mele (să vezi urmele lăsate :crack: )

 

--- Mesaj completat în 14 Mar 2008 01:14 -------------
gata .... m-am lămuri ... mulțumesc Rebelul ... mă duc să îmi iau Âşi eu pentru CR (fără handguards) ... :blbl:

 

http://www.asvinventions.com/levers_order/

Editat de bibi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

<small>--- Mesaj completat în 14 Mar 2008 01:14 -------------</small><br/>gata .... m-am lămuri ... mulțumesc Rebelul ... mă duc să îmi iau Âşi eu pentru CR (fără handguards) ... :blbl:

 

http://www.asvinventions.com/levers_order/

 

Deci pana la urma sa inteleg ca nu merge cu handguards? Am vazut ca au diferite dimensiuni.

Am reusit sa fac si niste poze, sa vedeti despre ce e vorba

 

post-25807-1205503435_thumb.jpg post-25807-1205503447_thumb.jpg post-25807-1205503457_thumb.jpg

 

Deci indoitura curata, in acelasi plan. Prima oara, la impactul mai tare, s-a indoit vreo 45 grade. A doua oara, cand am scapat-o pur si simplu "din picioare" s-a dat peste cap pana la 90, cum e acuma.

 

Sa incerc cu manete ASV si fara handguards? :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu mi`am rupt intentionat maneta, dupa care am rotunjit capatul cu putin glasspapir, mie mult mai usor sa trag ambreajul cu unul sau doua degete

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@mihaio07...incearca sa indrepti maneta, vei vedea ca se rupe.materialul e relativ flexibil, dar doar la prima indoitura.

din ce spui tu, aparatoarea e ff moale, poate nu e prinsa inspre centru ghidonului suficient de tare si permite ca la o cazatura usoara plasticul sa impinga in maneta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mihai 07

 

cum ți-au zis Âşi colegii : rupe maneta ! :crack: (sau tai-o cu flexul)

 

Eu vreau să-mi iau manete ASV pentru un cross (CR 125) iar pentru asfalt (Husaberg) merg, în continuare, pe handguards :blbl: ...

 

--- Mesaj completat în 14 Mar 2008 17:22 -------------
.. ar mai fi un aspect ... mihai 07, ambreiajul tău este hidraulic sau normal ?

Editat de bibi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am vazut niste manete mai interesanta care se pliaza ceva de genul cum sunt scaritele, adica mai au o balama cu arc :blbl: care iti culiseaza maneta in sus :crack:

 

 

vorba aia, dece sa faci niste manete mai solide cand poti sa le faci sa se adapteze atunci cand cazi :D

post-5912-1205508830_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@mihaio07...incearca sa indrepti maneta, vei vedea ca se rupe.materialul e relativ flexibil, dar doar la prima indoitura.

din ce spui tu, aparatoarea e ff moale, poate nu e prinsa inspre centru ghidonului suficient de tare si permite ca la o cazatura usoara plasticul sa impinga in maneta.

 

Am dat-o pe mana unui baiet sa o indrepte la un moment dat si desi m-a avertizat ca sunt sanse mari sa se rupa, a reusit. Nu cred ca mai rezista la o a doua indreptare. Aparatoare e ca a dumitale, KTM stoc, nu lasa prea multe imaginatiei in materie de prindere. Ea pe ghidon nu se deplaseaza, doar plasticul cred ca se deformeaza.

 

mihai 07

 

cum ți-au zis Âşi colegii : rupe maneta ! :blbl: (sau tai-o cu flexul)

 

Eu vreau să-mi iau manete ASV pentru un cross (CR 125) iar pentru asfalt (Husaberg) merg, în continuare, pe handguards :D ...

 

<small>--- Mesaj completat în 14 Mar 2008 17:22 -------------</small><br/>.. ar mai fi un aspect ... mihai 07, ambreiajul tău este hidraulic sau normal ?

 

Flex nu am, dar am sa incerc sa o rup cumva. Pe asta de ambreiaj (care nu este hidraulic). Dar dupa cum ziceam, la frana m-ar incomoda mult o maneta scurta, fiindca nu intra 3 degete pe ea in caz de urgenta :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 7 months later...

Pentru ca a venit momentul inevitabil in care ambele manete imi sunt ciopartite intr-un mod inestetic, ma gandesc sa trec la niste ASV-uri din astea. Problema e ca nu stiu cat sunt de universale. O sa am probleme cu adaptarea, neavand ambreiaj hidraulic? Si la cea de frana, merge si fara schimbarea pompei?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In cazul in care va montati ASV va recomand sa puneti si handsguard daca va dati si prin padure. Intr-adevar manetele se rup mult mai greu dar daca nu ai handsguarduri te trezesti ca vreo creanga iti trage ba ambreiajul si nu mai ai tractiune ba iti inchide frana fata si te trezesti calare pe ghidon.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...