Sari la conținut

Cutie Etz Blocata


Redresor
 Share

Postări Recomandate

Salut,

 

Am desfacut motorul (a doua oara) pt ca mi s-a blocat cutia. Prima oara o desfacusem pt ca se rupsese un dinte de la pinionul vitezei 3 si se auzea un tacanit cand mergeam cu vit 3 si ulterior ,dintele a cazut undeva si nu imi mai permitea sa mai schimb.

 

Dupa ce am facut cutia am dat cateva ture,era foarte multumit.Am venit la Sb de la Vl pe Valea Oltului si s-a comportat super.....Nu am ce reprosa.......

 

Dupa cateva ture in afara Sibiului a inceput sa imi faca figura: bagam in viteza 3 si mergea 10 m si sarea, iar bagam,iar sarea........Cand se incalzea motorul nu mai constatam probleme......Cand am vrut sa plec de la un prieten din parcare,imediat ce am schimbat in vit 2 mi s-a blocat. Am desfacut motorul si am gasit piesele ca in poze.

 

Crabotul pt vit 2-3 are un dinte fisurat (poza) ,iar pinionul vit 3 are un dinte deformat,de parca a muscat cineva din el.E asa de deplasat incat unghiul dintre el si dintele alaturat e diferit de unghiurile dintre ceilalti dinti (poza).....Solutia e sa schimb piesele........(maine sun la Tg.Mures ca sa ma intristez putin cand o sa aflu pretul,dar o sa ma si bucur stiind ca am lucru ca lumea).......

 

Cand am desfacut arborii ,am constatat ca o siguranta parca se deplasase din santul ei.......

 

Citind o carte de politica, ma gandeam de ce mi s-o fi blocat cutia (in loc sama gandesc la scoala ;) .......Si mi-am adus aminte ca la un moment dat mi s-a rupt o bucatica din maneta de ambreiaj (partea de jos care tine cablul,astfel incat, bobita cablului era tinuta doar de partea de sus,deci cablul s-a slabit automat singur)..........Asta mi s-a intamplat in oras si nu mi-am dat seama ce are ,din cauza asta am schimbat de cateva ori (mai multe chiar) cu ambreiajul incomplet tras ............Schimband asa am constatat ca intra in viteze altfel decat inainte,mai anevoie

 

Se poate sa fi contribuit cablul ambreiajului slabit accidetal la dereglarea cutiei si apoi la blocarea acesteia?

post-9285-1206485931_thumb.jpg

post-9285-1206485940_thumb.jpg

post-9285-1206486126_thumb.jpg

post-9285-1206486410_thumb.jpg

post-9285-1206486469_thumb.jpg

post-9285-1206486575_thumb.jpg

Editat de augustin87r
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Am desfacut motorul (a doua oara) pt ca mi s-a blocat cutia. Prima oara o desfacusem pt ca se rupsese un dinte de la pinionul vitezei 3 si se auzea un tacanit cand mergeam cu vit 3 si ulterior ,dintele a cazut undeva si nu imi mai permitea sa mai schimb.

 

Dupa ce am facut cutia am dat cateva ture,era foarte multumit.Am venit la Sb de la Vl pe Valea Oltului si s-a comportat super.....Nu am ce reprosa.......

 

Dupa cateva ture in afara Sibiului a inceput sa imi faca figura: bagam in viteza 3 si mergea 10 m si sarea, iar bagam,iar sarea........Cand se incalzea motorul nu mai constatam probleme......Cand am vrut sa plec de la un prieten din parcare,imediat ce am schimbat in vit 2 mi s-a blocat. Am desfacut motorul si am gasit piesele ca in poze.

 

Crabotul pt vit 2-3 are un dinte fisurat (poza) ,iar pinionul vit 3 are un dinte deformat,de parca a muscat cineva din el.E asa de deplasat incat unghiul dintre el si dintele alaturat e diferit de unghiurile dintre ceilalti dinti (poza).....Solutia e sa schimb piesele........(maine sun la Tg.Mures ca sa ma intristez putin cand o sa aflu pretul,dar o sa ma si bucur stiind ca am lucru ca lumea).......

 

Cand am desfacut arborii ,am constatat ca o siguranta parca se deplasase din santul ei.......

 

Citind o carte de politica, ma gandeam de ce mi s-o fi blocat cutia (in loc sama gandesc la scoala ;) .......Si mi-am adus aminte ca la un moment dat mi s-a rupt o bucatica din maneta de ambreiaj (partea de jos care tine cablul,astfel incat, bobita cablului era tinuta doar de partea de sus,deci cablul s-a slabit automat singur)..........Asta mi s-a intamplat in oras si nu mi-am dat seama ce are ,din cauza asta am schimbat de cateva ori (mai multe chiar) cu ambreiajul incomplet tras ............Schimband asa am constatat ca intra in viteze altfel decat inainte,mai anevoie

 

Se poate sa fi contribuit cablul ambreiajului slabit accidetal la dereglarea cutiei si apoi la blocarea acesteia?

la cum arata pinionul ala cred ca e facut din plastilina:aia e deformare plastica in toata regula[ca si cum ai tasa un bot de plastilina].parca a fost laminat.cred ca fortarea unei schimbari fara a debreia complet combinata cu o calitate execrabila a pieselor a dus la necazul tau.da oricum pinionul ala care in mod normal trebuie sa fie calit arata suspect de moale.

si apropo de siguranta aia:se deplasase sau doar ti s-a parut?daca s-a deplasat atunci e clar.pinionul tinut fix de ea a miscat pe axul sau si astfel s-au angrent doua viteze deodata de unde blocarea cutiei.la fel m patit si eu odata la o Jawa de 175.concluzia:la remontare nu mai folosi siguranta aia ci cumpara una noua!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator DARK-RIDER-82

urata situatie , DAR , parca am vazut o crapatura si in pinionul de langa cel stricat! (sau doar mi s-a parut ;) )

stai ca nu mai stiu care poz(n)a era!

 

--- Mesaj completat în 26 Mar 2008 09:29 -------------
uite-l :bow: am incercuit cu alb pinionul care mi s-a parut mie, ca e fisurat :bow: ia uita-te mai bine si zi-mi si mie ca mor de curiozitate(sa stiu daca imi schimb sau nu dioptriile :bow: )

post-2592-1206516517_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma asteptam sa imi sariti in cap spunand ca e clar din cauza debraierii incomplete.

 

Siguranta cred ca nu mai era la locul ei pt ca eu cand am luat arborii ca sa ii desfac in camera eram cam amarat si nu imi amintesc decat ca am tresarit cand am vazut ca aia e mai sus decat trebuia.Si am incercat sa imi amintesc daca o scosesem eu......Nu cred totusi ca eu o scosesem........

 

Pinionul celalalt nu e rupt . ASa mi s-a parut si mie dupa ce am facut pozele.M-am uitat la el si e intact.

 

--- Mesaj completat în 26 Mar 2008 10:10 -------------
Am vb la Tg.Mures.Costa 95 lei crabotul si 50 lei pinionul pt viteza 3...... ;) Am dat comanda...

 

--- Mesaj completat în 26 Mar 2008 10:35 -------------
Si sa ma ierte Dumnezeu ca am desfacut motorul ieri cand a fost Buna Vestire.....Mare pacat :bow: :bow:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pune mana si fa rost de tot trenul fix si mobil de Etz, NU MAI DA BANI AIUREA la Tg. Mures, ca daca-ti trimit kkturi de-asta (mai proaste decat piesele de cutie de rusesti) nu ajungi nicaieri. Mai sunt si nesimtit de scumpe.

Nu faci nimic daca schimbi doar la 3, e varza ce se vede in poze.

Si tu ai teorii de-astea cu doamne-doamne, nu uita ca ETZ-ul e un motor comunist, nu se supara daca il repari de Buna Vestire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa e ,foarte scumpe.....Momentan inlocuiesc cele 2 piese si cand am sa fac rost de bani ca sa cumpar tot arborele am sa il schimb.......

 

--- Mesaj completat în 26 Mar 2008 11:26 -------------
Chiar daca momentan nu am bani multi (ca sa inlocuiesc arborii), nu sunt chiar carpaci. Mi-a spus cineva ca le rectifica (le incarca cu sudura si apoi le ia la flex). Ce sa incarci cu sudura ? aia sare imediat si oricum nu cred ca nimereste unghiurile dintr pinioane si apoi iar mi se blocheaza......

 

Tin minte ca acum cativa ani s-a spart un buruduf de la planetara de la Dacie si intrand nisip a ros si a inceput sa bata. S-a dus taica-meo si a incarcat-o la un atelier "specializat" si dupa vreo 2 luni batea la loc..........Deci,sudura nu tine...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa e ,foarte scumpe.....Momentan inlocuiesc cele 2 piese si cand am sa fac rost de bani ca sa cumpar tot arborele am sa il schimb.......

 

<small>--- Mesaj completat în 26 Mar 2008 11:26 -------------</small><br/>Chiar daca momentan nu am bani multi (ca sa inlocuiesc arborii), nu sunt chiar carpaci. Mi-a spus cineva ca le rectifica (le incarca cu sudura si apoi le ia la flex). Ce sa incarci cu sudura ? aia sare imediat si oricum nu cred ca nimereste unghiurile dintr pinioane si apoi iar mi se blocheaza......

 

Tin minte ca acum cativa ani s-a spart un buruduf de la planetara de la Dacie si intrand nisip a ros si a inceput sa bata. S-a dus taica-meo si a incarcat-o la un atelier "specializat" si dupa vreo 2 luni batea la loc..........Deci,sudura nu tine...

Tinea dar otelul se sudeaza cu electrod bazic cu convertizor am incarcat furca din cutie de Simson cu electrod supertit si a tinut. este mai greu sa-l prelucrezi.

Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator DARK-RIDER-82

;) mai uameni buni!!! la cate tipuri de sudura exista , NU E UNA CARE SA TINA LA UN PINION ?! DE SUDURA WIG A-TI AUZIT?! daca nici cu aia nu merge... io mananc aparatul de sudura... am vazut cu OCHII MEI CUM SE SUDEAZA IN WIG (nu MIG sau argon , ...care de fapt e butelie de CO2...) cu WIG faci ce vrei si TINE MULT SI BINE ...singura problema este ca este scumpa ! iar la planetarele alea mai mult ca sigur ca s-a sudat cu electrod normal , si de-aia nu a iesit nimic BUN! ca sa nu mai zic de ce duritate poti obtine in WIG ... mai dura decat o pila...adica mai mare de 60 HRC... :bow: ce dreaqu mah?! nu are 60 de HRC nimic din cutia aia de viteze... poate rulmentii doar!

 

http://www.jawa-power.de/mz-es-ts-ets-etz-c-49.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu vroiam mai degraba sa-ti zic sa gasesti un arbore sh bun. Ce zici?

Carpeala e daca montezi piese de-astea. Si inca carpeala costisitoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@augustin87r eu zic sa schimbi totul ai procedat ca si un amic al meu sa rupt lantul si a inlocuit cu unul nou dar neschimband pinioni si ce sa vezi dupa un timp scut a inceput sa faca galagie si sa dus...bani aruncati!

daca ti sa deformat un dinte inseamna ca a intrat ceva pe la ea(putea sa cauzeze acel dinte cazut mai demult)...angrenajul a fost obosit cam rau,uzat iar noua piesa il va uza si mai mult sau invers.

 

ps. daca a fost schimbat calumea vitezele nu cred ca abreajul netras af fi afectat(etzul 150 pe care am invatat avea aceeasi probleme nu departa ambreajul si il bagam in 1 cu maneta trasa iar motorul o lua din loc...de ani de zile umbla amicul meu asa,la schimbat foloseam aceeasi technica ca si la masini cand se ducea ambreajul(in afara de dacie) aceleram un pic sil lasam in frana de motor..dar foarte slab si schimbam....nimic nu se auzea doar scadea timpul care era necesar pt a actiona maneta...)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu sudurile astea: abia gasesti intr-un oras un singur meserias care reface planetare si nici el nu a auzit de tehnologii noi de sudura din pacate. Ar fi o solutie la care as recurge daca as gasi un meserias calumea ,nu din ala cu Carpati in gura care nici nu vede bine ce sudeaza ca ii intra fumul in ochi.....

 

 

Referitor la dintele deformat: schimbasem pinionul pt ca cel dinainte avea un dinte rupt axial .Cand am schimbat pinionul de vit 3 nu m-am uitat si pe crabot sa vad daca are ceva deformat (s-ar putea sa fi avut din moment ce a rupt un dinte ,iar acum a deformat altul ) . Acum se vede clar ca crabotul are un dinte fisurat si deformat.Oricum, in primele zile mi-a mers foarte bine motorul.......

 

referitor la schimbatul vitezelor: Foarte prost le-am schimbat.Adica : Trageam ambreiajul,schimbam si apoi ii dadeam brusc drumul.Nu faceam ca la masina ,care te zdruncina daca dai drumul repede la ambreiaj......Acum am sa ma calmez un pic.

 

Un arbore SH ar fi bun,dar pana raspunde cineva la anunt trece minim o saptamana si pana imi ajunge de la posta mai trec cateva zile.......Apoi ,nu pot fi sigur nici pe ce primesc.Din poze poate nu vezi ca si ala are un ditne fisurat. Nu sunt toti oamenii cinstiti. Un prieten a cumparat un ambielaj de mobra care era terminat........In poze nu se vede ca are joc 5mm..........

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu sudurile astea: abia gasesti intr-un oras un singur meserias care reface planetare si nici el nu a auzit de tehnologii noi de sudura din pacate. Ar fi o solutie la care as recurge daca as gasi un meserias calumea ,nu din ala cu Carpati in gura care nici nu vede bine ce sudeaza ca ii intra fumul in ochi.....

Referitor la dintele deformat: schimbasem pinionul pt ca cel dinainte avea un dinte rupt axial .Cand am schimbat pinionul de vit 3 nu m-am uitat si pe crabot sa vad daca are ceva deformat (s-ar putea sa fi avut din moment ce a rupt un dinte ,iar acum a deformat altul ) . Acum se vede clar ca crabotul are un dinte fisurat si deformat.Oricum, in primele zile mi-a mers foarte bine motorul.......

 

referitor la schimbatul vitezelor: Foarte prost le-am schimbat.Adica : Trageam ambreiajul,schimbam si apoi ii dadeam brusc drumul.Nu faceam ca la masina ,care te zdruncina daca dai drumul repede la ambreiaj......Acum am sa ma calmez un pic.

 

Un arbore SH ar fi bun,dar pana raspunde cineva la anunt trece minim o saptamana si pana imi ajunge de la posta mai trec cateva zile.......Apoi ,nu pot fi sigur nici pe ce primesc.Din poze poate nu vezi ca si ala are un ditne fisurat. Nu sunt toti oamenii cinstiti. Un prieten a cumparat un ambielaj de mobra care era terminat........In poze nu se vede ca are joc 5mm..........

La Mobra 5 mm joc greu de imaginat inseamna ca nu mai avea role deloc. Spune-mi te rog da ce te grabesti asa de tare daca mai ai o motocicleta afara-i frig si mai este si zapada( la noi).Crede-ma nu faci nimic cu graba carpesti si desfaci din nou se mai strica si alte piese etc. Piesele de ETZ sunt bune numai daca nu ai nimerit ceva turcesti ... etc.

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Mobra 5 mm joc greu de imaginat inseamna ca nu mai avea role deloc. Spune-mi te rog da ce te grabesti asa de tare daca mai ai o motocicleta afara-i frig si mai este si zapada( la noi).Crede-ma nu faci nimic cu graba carpesti si desfaci din nou se mai strica si alte piese etc. Piesele de ETZ sunt bune numai daca nu ai nimerit ceva turcesti ... etc.

Numai bine

 

Pai nu mai am inca o motocicleta.Am dat Voshdou-ul,dar nu am sters de la topic.

 

Pai problema e asa : Daca nu cumpar arbore nou.,eu schimb crabotul de la vit 2-3 si pinionul vit 3. Deci vechi ramane doar pinionul pt viteza 2,care nu mi-a facut niciodata probleme....Arborele propriu-zis e bun,iar restul pinioanelor sunt bune.....

 

Chiar am intrebat pe site-ul oficial MZ si URAL daca aduc piese de schimb pt ETZ si au spus ca unele repere se fabrica in Turcia si Taiwan.......Din cate stiu,Taiwan-ul este recunoscut pt calitatea buna a otelurilor........Acum depinde si la ca SRL-uri sunt facute pinioanele.........

 

--- Mesaj completat în 27 Mar 2008 23:23 -------------
Mi-au venit piesele. Am facut poza crabotului.Sincer sa fiu, am avut o mica dezmagire cand am desfacut coletul si am vazut ca crabotul este acoperit cu un fel de funingine neagra. Asta imi aduce aminte de piesele de bicicleta pe care le cumparam cand eram mic si le bagam in Pegas. Erau la fel spoite cu funingine din asta si dupa mers 3 luni (mergeam mult) trebuia sa schimb ca dadea in gol.Desfaceam si vedeam ca bilele cilindrice au facut gropite si sub ele otelul este alb stralucitor......

 

Trecand peste acest aspect, vreau sa va arat cum arata motorul desfacut si curatat. Intr-adevar se vad punctulete de rugina pe pinionul vit 5.Nu am mai curatat-o.

 

Am facut seibile care lipseau. Le-am facut la pila.Au iesit bine,desi mi-a luat ceva timp ca sa le fac,dar conteaza rezultatul final........Desi nu par importante (de aia le-o fi scos si cel care a umblat inainte ;) ,sigur au rolul lor,ca nu le puneau inginerii degeaba........

 

Ambielajul e ceas. Rulmentii noi, cum m-am mai laudat..........

 

--- Mesaj completat în 27 Mar 2008 23:48 -------------
Pun iar pozele ca nu se vad :bow:

 

--- Mesaj completat în 27 Mar 2008 23:51 -------------
Ma supara rau ca nu se vad pozele .Poate imi da cineva un 'UP' ca sa pun iar pozele

 

--- Mesaj completat în 28 Mar 2008 11:11 -------------
poze

post-9285-1206652821_thumb.jpg

post-9285-1206652864_thumb.jpg

post-9285-1206652909_thumb.jpg

post-9285-1206652960_thumb.jpg

post-9285-1206652975_thumb.jpg

post-9285-1206652990_thumb.jpg

post-9285-1206654473_thumb.jpg

post-9285-1206654595_thumb.jpg

post-9285-1206654627_thumb.jpg

post-9285-1206695463_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

UP

 

Mersi. ....Sa incerc sa pun pozele iar :ok:

 

--- Mesaj completat în 28 Mar 2008 11:58 -------------
Nu stiu ce se intampla, mai bine pun link-uri

 

http://img81.imageshack.us/my.php?image=cartertj2.jpg

 

http://img81.imageshack.us/my.php?image=carter2kh9.jpg

 

http://img81.imageshack.us/my.php?image=carter3hx3.jpg

 

http://img81.imageshack.us/my.php?image=ambreiajwf3.jpg

 

http://img81.imageshack.us/my.php?image=crabot23wt7.jpg

 

--- Mesaj completat în 28 Mar 2008 20:12 -------------
Azi am pus motorul pe cadru. Nu imi vine sa cred ce bine merge. Cat de mult conteaza 2 seibi........Enorm conteaza. Eu daca nu le-am gasit cand am desfacut motorul am zis ca e ok ....Dar nu le puneau inginerii degeaba......

 

Inainte, nu prea imi dadeam seama cum intra in viteza.Fostul mi-a spus ca intra foarte fin.........Fin ,fin,dar nu simteam deloc. Total aiurea intra........Acum intra cum trebuie.Cand schimb viteza simt cum intra unde trebuie. Cand mergeam cu el aiurea mi-era dor de Voshod-ul la care schimbam cum trebuie si puteam sa il scot foarte usor in pct mort. Acum scot si ETZ-ul in punctul mort imediat........ Am si dat o gramada de bani pe pinioane si rulmenti ,dar merita..............

 

Orice detaliu pus din fabrica nu e pus degeaba.........

post-9285-1206698000_thumb.jpg

post-9285-1206698072_thumb.jpg

Editat de augustin87r
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La funinginea aia ii zice brunare si este buna. Pastreaza anuntul si cauta ca sigur sunt piese sh nemtesti destule, fa-ti stoc. Intotdeauna piesele vechi in cote sunt mai bune, si cum zice si mecanicul ala al tau, ES-urile erau mai bine lucrate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum pot sa caut linistit piese pt ca pot sa dorm noaptea si pot sa imi verific mailul cand ma trezesc. Inainte sa fac motorul, dadeam refresh la mail din 5 in 5 secunde din cauza stresului......Chiar am mers vreo 30 km cu 70-80km/h si merge foarte bine. Mai mult nu imi trebuie. LA 80km/h sunetul e frumos, motocicleta e stabila,consumul cred ca e bun......Am ajuns la 95km/h mai mult nu i-am dat ca am MZ nu racheta de Mobra :huh: :crack: :ok: + ca e noapte si nu are rost sa risc.........

 

Referitor la 'meseriasul' la care am lucrat initial,era tigan. Era o sansa a etniei rrome de a-mi produce o partiala schimbare a parerii despre ei. Din pacate, mi-a fost confirmat faptul ca unii sunt numiti 'meseriasi' de cei afoni,care habar nu au cum sa lucreze cu grija cu lucrurile,iar daca 'meseriasul' le 'repara' scuterul sau mopedul si acesta merge (nu conteaza ca scoate fum mult si nu trage,ideea e ca merge cumva), se duce vorba ca e un meserias bun intr-un sat uitat de lume.........Si daca esti naiv zici sa incerci: ce daca e tigan? Or avea si ei oameni priceputi.Te duci fara nici o prejudecata. Si te mai si certi cu el cand el urla

"N-are nimiccccccccc!!!!! Lasa asa cum spun io !!!!"

 

De exemplu voi ce preferati? O lipitura cu cositor ,izolata cu varnish sau firele legate (rasucite ) si dat cu banda izolatoare?

 

In momentul in care meseriasul spune ca 'merge si asa' e clar ca trebuie sa iei piesele si sa fugi.........Uite kius_ro sta de o suma de timp cu motorul desfacut ,dar omul ala chiar e meserias.......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...