Sari la conținut

bmw F 800 R sau bmw F 800 GS


Mo Weed
 Share

Postări Recomandate

Va salut,

 

Ma bate un gand sa imi achizitionez un BMW!

Imi place foarte mult K1200R-ul dar din pacate este mult prea puternic pentru ce am eu nevoie, plus ca e un pic cam piperat la pret.

Optiunea a doua ar fi un F 800 GS si mai nou un F 800 R.

Avand in vedere ca motorul il voi folosi in proportie de 50% prin Bucuresti F 800 R-ul pare mai potrivit decat GS-ul.

Am citit ceva review-uri plus comparatii inte cele 3 modele insa mi-e greu sa iau o decizie.

Daca s-ar gasi cativa posesori sa imi dea cateva sfaturi, ar fi ideal. :ph34r:

 

Am nevoie de o motocicleta destul de versatila, manevrabila prin oras, dar placuta si pe drumurile prafuite de tara (nu enduro musai) un consum decent ar fi de dorit, viteza nu prea ma intereseaza, dar cuplul da!

 

Inca o intrebare: care e faza la BMW-uri cu motoarele in line si cele boxer??...plusuri, minusuri etc.

 

p.s. Inutil sa adaug (dar totusi o fac :lol: )...as prefera ca raspunsurile, sfaturile si alte variatiuni pe tema data sa vina de la actuali sau fosti proprietari de bavareze.

 

Regards,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci vrei sa alegi intre show si practic. Daca inaltimea nu-i o problema, eu cred ca GSu' e better value fata de R, in special pentru drumurile romanesti. Altfel, Ru' probabil e mai fun pe curbe decat GSu' datorita rotii de 17 turnate pe fata in loc de 21 spitata.

 

Diferenta principala intre F (cilindri in linie) si R (boxer) e transmisia finala. Eu prefer cardanul pentru comoditate. Boxerul e un desen destul de vechi in interior, o singura axa cu came si culbutori (care trebuie reglati la fiecare 10.000km), racit pe aer, dar configuratia il face foarte "vanos", bine echilibrat si simplu de intretinut, in timp ce F-ul are nevoie de arbore de echilibrare, este un desen nou DOHC, racit pe apa, insa destul de complicat si relativ mai greu de intretinut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bate un gand sa imi achizitionez un BMW!

Imi place foarte mult K1200R-ul dar din pacate este mult prea puternic pentru ce am eu nevoie, plus ca e un pic cam piperat la pret.

Optiunea a doua ar fi un F 800 GS si mai nou un F 800 R.

Avand in vedere ca motorul il voi folosi in proportie de 50% prin Bucuresti F 800 R-ul pare mai potrivit decat GS-ul.

Am citit ceva review-uri plus comparatii inte cele 3 modele insa mi-e greu sa iau o decizie.

Daca s-ar gasi cativa posesori sa imi dea cateva sfaturi, ar fi ideal. :ph34r:

 

Am nevoie de o motocicleta destul de versatila, manevrabila prin oras, dar placuta si pe drumurile prafuite de tara (nu enduro musai) un consum decent ar fi de dorit, viteza nu prea ma intereseaza, dar cuplul da!

 

Inca o intrebare: care e faza la BMW-uri cu motoarele in line si cele boxer??...plusuri, minusuri etc.

 

K1200R nu se mai fabrica, de anul trecut este K1300R; deci faci o confuzie sau chiar vrei K1200R SH?

 

Nu stiu cat de "prafuite" sunt drumurile de tara pe care ai vrea sa te plimbi dar in cazul asta e de preferat F800GS. Dar e o motocicleta destul de inalta si cam dedicata pt enduro dupa parerea mea; personal nu mi-a placut deloc, dupa 30min abia asteptam sa ma dau jos de pe ea dar din pacate a trebuit sa mai astept 1h pana s-a terminat plimbarea.

Ce nu mi-a placut la ea: inalta (eu am 1,86), saua tare si ingusta (deci, f incomoda), zgomotoasa cu toba de serie (poate la inceput e placut dar la drum lung deranjeaza), motor destul de brutal, ambreiajul tine foarte sus (deranjant).

 

F800R... este intre putinele BMW-uri pe care le-am ratat dar am citit numai de bine despre ea.

Mici retineri, pt drum lung: protectia la vant si cutiile laterale mici.

 

Consumul este foarte mic la ambele. Ce nu-mi place la nici una (spre deosebire de K sau R): transmisia prin lant, nu mi-as mai lua niciodata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

inaltimea nu cred ca e o problema, am 1.81

faza e ca sunt cam obligat sa merg destul de mult prin oras, si am impresia ca GS-ul de 800 e prea mult pentru taficul zilnic, desi cred si eu ca intradevar are un plus de valoare fata de R.

 

stiu..K 1200 R-ul nu se mai fabrica, si intradevar ma gandeam la un SH. Nici la celelaltle nu m-ar deranja musai sa fie la mana a doua. Modele sunt destul de noi asa ca presupun ca au putini kilometri, garantie etc...

 

R-urile erau boxere dar iata ca F800 R are 2 in linie...deci e un motor nou, de aici dorinta mea de a lua legatura cu un proprietar. din pacate momentan nu am vazut nici unul pe la noi.

 

 

 

 

Mesaj completat

Ce nu-mi place la nici una (spre deosebire de K sau R): transmisia prin lant, nu mi-as mai lua niciodata.

 

de ce?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

inaltimea nu cred ca e o problema, am 1.81

faza e ca sunt cam obligat sa merg destul de mult prin oras, si am impresia ca GS-ul de 800 e prea mult pentru taficul zilnic, desi cred si eu ca intradevar are un plus de valoare fata de R.

 

stiu..K 1200 R-ul nu se mai fabrica, si intradevar ma gandeam la un SH. Nici la celelaltle nu m-ar deranja musai sa fie la mana a doua. Modele sunt destul de noi asa ca presupun ca au putini kilometri, garantie etc...

 

R-urile erau boxere dar iata ca F800 R are 2 in linie...deci e un motor nou, de aici dorinta mea de a lua legatura cu un proprietar. din pacate momentan nu am vazut nici unul pe la noi.

 

 

Mesaj completat

 

de ce?

 

Nu-mi este prea clar ce reprezinta acel "plus de valoare"... oricum, legat de inaltime, ca sa elimini orice suspiciune, urca-te pe un 800GS si incearca sa-l manevrezi putin pe loc (in mers nu conteaza) si o sa te convingi singur daca ti se potriveste sau nu, mai ales pt mers mai mult in oras.

 

K1200R este extrem de puternica, pierde la manvrabilitate pe curbe din cauza ampatamentului mare, protectia la vant nula, inca destul de scumpa. Pe de alta parte este deosebita, o "bruta", arata bine.

 

F-ul (2 in linie) nu mai este atat de nou, este acelasi motor aparut pe F800S/ST in martie 2006.

Este un motor care trage foarte bine (de jos) si foarte economic. Fara a vrea sa contrazic, nu stiu de ce Uzunu a scris mai sus ca e mai greu de intretinut. Stiu ca din contra la boexerele noastre tb sa faci mai multe (joc supape, sincronizare etc).

Pe la noi sunt deja ceva proprietari de F650/800GS. Dar intotdeauna cand vorbesti cu cineva mai tine cont si de subiectivismul omului ca am vazut ca p-aici toti au tendinta sa si-o laude ca fiind cea mai buna (nu prea au ocazia sa maerga si cu alte modele) dar cred ca isi schimba parerea la urmatoarea motocicleta.

 

Legat de chestia cu lantul, desi sunt inginer nu-mi place sa pierd vremea surubarind sau intretinand motocicleta si recunosc ca nici nu am unde (locuiesc in Austria si aici nu poti face in strada orice). Asadar, eu o las iarna la BMW 3-4 luni si in timpul asta imi fac si service-ul anual (la pret redus) care cam coincide cu service-ul de fiecare 10.000km. Altceva decat sa-i controlez/completez uleiul si presiunea in pneuri nu fac. Ca sa revin: am avut F650 cu lant inainte si ma deranja grija permanenta de ungere/curatare lant, eventual sa vad daca este intins etc. Nu mai zic ce am auzit de cazuri cand s-a rupt lantul si riscurile si neplacerile aferente. Iar in Ro, din cauza mizeriei, lantul inseamna si mai multa curatare/ungere.

 

In final, uite solutia de compromis: poti gasi in Germania la cca 6000 euro un F800S cu foarte putini km si cu ABS, computer de bord, RDC (control presiune pneuri). Are si motorul F si transimisia prin curea care inseamna doar schimbarea ei la fiecare 40.000km. Nu ai problema cu inaltimea, este foarte manevrabil, consuma f putin...

 

Vlad

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iar Rocksterul arata chiar demential.

 

Nu cred ca 800GS e prea mult pentru traficul zilnic. E practic acelasi lucru ca si R-ul, doar ca mai practic. Spuneam ca e mai greu de intretinut in ideea ca, daca iti crapa ceva, numai la reprezentanta poti sa-l mai faci si pe bani grei. Chiar si mentenanta. Boxerele, fiind motoare mai simple, le poti rezolva si acasa, cu atat mai mult cu cat o serie de piese de motor sunt interschimbabile cu cele de la masini (electromotor de Mitsubishi, de ex).

 

Onomastica la BMW e destul de simpla. Litera din fata desemneaza tipul de motor si transmisia finala:

F - 1 sau 2 cilindri in linie, transmisie pe lant

R - 1 sau 2 cilindri boxer, transmisie pe cardan

K - 3 sau 4 cilindri in linie, transmisie pe cardan

 

Cifrele reprezinta capacitatea motorului (nu este complet relevant pentru perioada 1923-1945):

1946 - 1991 - R 90 = boxer de 900cmc; K 100 = 4 cilindri in linie de 1000 cmc

1991 - prezent - R 1200 = boxer 1200 cmc; F 800 = 2 cilindri in linie de 800cmc

 

Ultimele litere definesc configuratia sasiului si a carenelor:

G/S, respectiv GS - Gelande/Strasse, respectiv Gelande Sport (Offroad/Strada si Offroad Sport)

R - Roadster

LT - Luxury Tourer

RT - Reise Tourer (Drumetie Tourer)

S - Sport

etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iar Rocksterul arata chiar demential.

 

Este mai deosebit dar depinde de gusturi... se pare insa ca se vinde destul de greu, nu prea are cautare in comparatie cu R1150 R "normal" care este foarte cautat.

Mesaj completat

Nu cred ca 800GS e prea mult pentru traficul zilnic. E practic acelasi lucru ca si R-ul, doar ca mai practic. Spuneam ca e mai greu de intretinut in ideea ca, daca iti crapa ceva, numai la reprezentanta poti sa-l mai faci si pe bani grei. Chiar si mentenanta. Boxerele, fiind motoare mai simple, le poti rezolva si acasa, cu atat mai mult cu cat o serie de piese de motor sunt interschimbabile cu cele de la masini (electromotor de Mitsubishi, de ex).

 

Omul care a deschis topicul vorbea de motoare ce bat spre 10.000euro... nu cred ca ar sta el sa mai caute electromotor de Mitsubishi... sau sa-l "darame" intretinerea unei motociclete.

 

Aici fac o paranteza, ca se cam repeta situatia: de ce tu si alti cativa recomandati mereu tipuri de motoare mai vechi (de care detineti voi) doar pe motiv ca se repara mai ieftin? Stiu ca banii sunt importanti dar asta e totul la o motocicleta? Daca tot e un moft, iti mai iei si ce iti place, ce este mai nou, poate si mai frumos, care va avea o valoare mai mare la revanzare (ca tot vb de bani).

Si de ce trebuie neaparat pus raul in fata mereu? Tb sa pleci de la ideea optimista ca poate nu se va strica deloc cred eu...

Eu de exemplu am tot genratia 1100 dar clar nu as mai recomanda cuiva sa ia decat minim 1150, chiar daca presupune ceva efort in plus.

Mesaj completat

Onomastica la BMW e destul de simpla. Litera din fata desemneaza tipul de motor si transmisia finala:

F - 1 sau 2 cilindri in linie, transmisie pe lant

R - 1 sau 2 cilindri boxer, transmisie pe cardan

K - 3 sau 4 cilindri in linie, transmisie pe cardan

 

Cifrele reprezinta capacitatea motorului (nu este complet relevant pentru perioada 1923-1945):

1946 - 1991 - R 90 = boxer de 900cmc; K 100 = 4 cilindri in linie de 1000 cmc

1991 - prezent - R 1200 = boxer 1200 cmc; F 800 = 2 cilindri in linie de 800cmc

 

Nu esti putin cam anacronic, sa vb de motoare din 1900-toamna?

cum e ala 1 cilindru boxer?

K in 3 nu se mai fac de aproape 15 ani....

 

Acum sunt cam asa:

G - un cilindru (lant)

F - 2 cilindri in linie (cu lant sau curea)

R - 2 cilindri boxer (cardan)

K- 4 cilindri in linie (cardan)

 

Ai mai uitat: GT- grand tourer, ST- sport touring, HP- high performance

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Omul care a deschis topicul vorbea de motoare ce bat spre 10.000euro... nu cred ca ar sta el sa mai caute electromotor de Mitsubishi... sau sa-l "darame" intretinerea unei motociclete.

 

Aici fac o paranteza, ca se cam repeta situatia: de ce tu si alti cativa recomandati mereu tipuri de motoare mai vechi (de care detineti voi) doar pe motiv ca se repara mai ieftin? Stiu ca banii sunt importanti dar asta e totul la o motocicleta? Daca tot e un moft, iti mai iei si ce iti place, ce este mai nou, poate si mai frumos, care va avea o valoare mai mare la revanzare (ca tot vb de bani).

Si de ce trebuie neaparat pus raul in fata mereu? Tb sa pleci de la ideea optimista ca poate nu se va strica deloc cred eu...

Eu de exemplu am tot genratia 1100 dar clar nu as mai recomanda cuiva sa ia decat minim 1150, chiar daca presupune ceva efort in plus.

 

Deprecierea e un concept foarte interesant la BMW si cred ca ai vazut si tu asta. Cu greu gasesti un boxer sub 3000E, cam orice an ar fi, inclusiv seria /7 (exceptand, desigur, cele care oricum erau ieftine din start, gen R 45 si R 65). De fapt, cu cat e mai vechi, cu atat are o valoare de piata mai buna. O bavareza intre 1980 si 1995 nu prea isi pierde deloc valoarea in timp daca starea ramane aceeasi.

 

Pe de alta parte, cand vorbeam de electromotorul de Mitsubishi, ma refeream la asta. Care, de fapt, este o alternativa mai buna decat OEM. Un singur lucru stiu sigur. Nu as recomanda niciun R 1200 sau K 1200 serie noua cu motor transversal. Stii bine cat de multa lume se plange de probleme de fiabilitate. Din punctul meu de vedere R 1150 si K 1200 serie veche au fost ultimele BMW-uri fiabile. Si cele mai fiabile.

 

cum e ala 1 cilindru boxer?

 

Nu ma refeream la 1 cilindru boxer, ce dracu, la fel cum nu afirmam la F ca poate fi un cilindru altfel decat in linie. Ar fi totusi interesant 1 cilindru in V sau chiar in curba. Iar ca idee, BMW a facut un singur cilindru cu transmisie cardanica. Ba chiar R26 i-a salvat din criza de dupa cel de-al doilea razboi mondial.

 

bmw-r26.gif

 

Acum sunt cam asa:

G - un cilindru (lant)

F - 2 cilindri in linie (cu lant sau curea)

R - 2 cilindri boxer (cardan)

K- 4 cilindri in linie (cardan)

 

Ai mai uitat: GT- grand tourer, ST- sport touring, HP- high performance

Uitasem de G, iar de GT, RS, C, CS n-am mai pomenit deoarece nu sunt chiar atat de vizibile pe strazile romanesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

merci frumos baieti pentru raspunsuri...apreciez :ph34r:

rosksterul e misto, imi place dar parca as opta pentru 2 cilindri in linie. nu cumva motoarele boxer sunt mai grele?

 

mi-ati devansat un pic uramtoarea intrebare: care e treaba cu sevice-ul in romania?

trebuie musai sa apelezi la bavaria motors? nu tin sa ii ocolesc, si probabil ca e doar o idee preconceputa dar in general service-urile dealerilor autorizati sunt f scumpe si f aglomerate. plus ca, de multe ori, (la ducati cel putin), calitatea serviciilor lasa mult de dorit iar termenele in care iti vin piesele sunt de neimaginat. (cel putin 3,4 saptamani)

 

domnule vlad, cred ca la intebarea asta nu prea ai cum sa ma ajuti, triesti intr-o lume un pic mai buna din punctul asta de vedere!!

daca o sa finalizez achizitionare unui masinarii din astea te scot la o bere si la o friptura in deplasare! Trec prin viena destul de des (sau rar...depinde din ce punct de vedere privesti)

 

numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt baieti care-ti pot spune mai mult despre Bavaria mioritica. Eu am avut doar o singura experienta cu simeringul mare de la finala care supura. Pretul piesei: 76 de lei. Pretul unei piese identice, dar cumparata pe cont propriu: 6 lei. Costul manoperei: 370 lei. Cat mi-ar fi luat mie daca nu eram atat de bou sa o duc la Bavaria: 1 ora de munca.

 

Multi de pe aici am inteles ca-si fac reviziile la Budapesta. Mai ieftin, mai repede, mai bine. Eu recunosc ca, atat cat pot si ma pricep, fac acasa. Pe langa economiile majore pe care le fac, ma ajuta sa-mi cunosc motocicleta mai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt baieti care-ti pot spune mai mult despre Bavaria mioritica. Eu am avut doar o singura experienta cu simeringul mare de la finala care supura. Pretul piesei: 76 de lei. Pretul unei piese identice, dar cumparata pe cont propriu: 6 lei. Costul manoperei: 370 lei. Cat mi-ar fi luat mie daca nu eram atat de bou sa o duc la Bavaria: 1 ora de munca.

 

Multi de pe aici am inteles ca-si fac reviziile la Budapesta. Mai ieftin, mai repede, mai bine. Eu recunosc ca, atat cat pot si ma pricep, fac acasa. Pe langa economiile majore pe care le fac, ma ajuta sa-mi cunosc motocicleta mai bine.

 

din pacate e asa cum presupuneam.

e un aspect la care trebuie sa ma gandesc, pentru ca cel putin pentru moment, singur nu sunt in stare sa mesteresc la ea.

daca va fi noua, e clar ca reviziile voi fi nevoit sa le fac la Bavaria sa la Budapesta...

...si mai e varianta fericita in care nu se strica nimic :ph34r:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt pe aceeasi pagina cu uzunu aici. Mai ales la intretinere. Nu bate nimic boxerele si alea in linie fabricate pana in 2006 la usurinta cu care pot fi intretinute in fata blocului. Alea in linie mai putin dar daca ai o baraca merge la fix. Am zis sa duc calul la maintenance dupa iarna. Baaah,ai marca premium,baga banul ca se merita nu mai strange din buci cand vezi ca o saiba costa 12 EUR,ce dreq! Doar e BMW! Bine fratilor,haidam. Las calul la dealer un uichend (deh,asta e) si vin sa-l iau de capastru acas'. As fi vrut eu insa fara 600 EUR (sa ma duc sa vad unde e chitanta pentru ca am pastrat-o) nu mi-l dadeau inapoi. In 600 eur au intrat un schimb de ulei + filtru. O verificare a supapelor (zic ei), o verificare a placutelor de frana (zic ei) , a lichidelor de ambreiaj si frana (zic ei), a uleiului in FD (cum dreq verifici io nu stiu pentru ca trebuie sa-l scoti,ma rog am facut pe prostul si am taiat-o). Cica s-a facut sincronizare. Am pus acasa pe rahatul meu de tub si evident vacuum inegal. Supapele desi nu aveau joc cu mult peste cel din carte sunau la fel. A trebuit sa le reglez eu intr-o duminica. Mai mult, suspect de mult ulei de la asa zisa schimbare a uleiului se consuma in 5000 km. Completez la loc,ce sa fac.

Concluzie : daca faceam trebuirle astea acasa plateam 45 EUR pe un bidon de Castrol si 10 EUR pe un filtru de ulei. Intre timp m-am mai desteptat si i-am comandat lui taicamiu 5 filtre de Dacie. Sa fie acolea. Cu restul de 540 EUR imi luam un echipament full de la Difi sau Revit, ori un Shoei Hornet ori poate un set de cauciucuri noi si un set de lumini sau poate imi luam 2 cufere. Ce ma oftic cel mai tare este ca stiam ca asa se va intampla insa am mers pe mana cunoscatorilor de BMW (sa nu le zic snobi ) a caror unica cunostinta este numarul de telefon de la tractari.Deci la garaj merg de-acum doar daca e ceva rupt sau n-am eu scule pentru reparatii. Mi s-a luat de la astia. Cred ca mi-am gresit meseria frate de in 8 ore poti face 600 EUR.

Ca sa fiu on topic : daca mergi mult prin oras poate ca un motor cu racire pe lichid nu ar fi o idee proasta. Boxerul desi e racit de aerul (in miscare) este destul de rezistent. O singura data in Aachen intr-un blocaj infernal am avut 7 linii (din 10) din cauza ca efectiv nu puteam sa ma misc decat cu 2 la ora. Eu sunt si acum fan al lui 650 Dakkar,plac emult la mine mobra asta. Poti lua si SH si noi,avantajul la cele noi este anul de garantie. E bine sa rupi mobra atunci. Nu te atinge de cele SH care au stat in garaj luni bune. BMW este facut sa mearga. Literally! Mai bine iei ceva cu 50.000 km care merge in fiecare zi decat ceva cu 2000 km care a stat 2 ani in garaj fara sa fie miscat. Si da, legenda e adevarata, un boxer duce lejer suta fara sa schimbi uleiul din FD :ph34r: Asta in caz ca faci 50k pe an. Daca nu...

Editat de Budd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Budd are dreptate. Un BMW e facut sa mearga. Zilnic daca se poate. Daca te gandesti sa-ti iei o motocicleta pe care s-o scoti doar cand e soare in week-end, sa pleci pana la Brasov si inapoi, ca apoi s-o pui la iernat in octombrie, mai bine iti iei o Honda. Sau un Harley. Eu mi-am luat teapa asta cu GS-ul. Am cumparat o mobra care in ultimul an facuse doar 1500km (am TUV-ul unde in mai 2007 scrie ca avea 63.000km, iar eu am cumparat-o cu 64.500). Pana i-am rezolvat toate problemele a durat ceva: aprinderea, electromotorul, alte chestii marunte. Acum, dupa fix un an, am 85.000km. In ultimii 12.000 tot ce am facut a fost sa-i schimb uleiul din motor de 2 ori si un cablu de ambreiaj.

 

Desi ma indepartez de ideea topicului, un alt extrem de mare avantaj la boxere (si in special la 11x0 GS) este gramada imensa de literatura pe care o ai la dispozitie in caz ca se intampla ceva. Daca 10 oameni au avut o problema, in mod sigur unul dintre ei a descris modul in care a rezolvat-o. Reglat valve? Sunt vreo 3 tutoriale numai pe ADVrider. Schimbat ulei de transmisie? Daca ma chinui putin, gasesc si video. Desfacut motor si inlocuit pistoane? Daca ma chinui putin il gasesc pe unul care poate sa-mi faca alte pistoane dintr-un material mai bun decat OEM si care sa-mi dea si o compresie mai mare (exagerez, but you've got the picture). Din ce am vazut, BMW are un cult imens in spate de "garajisti", oameni intre doua varste care stiu sa stranga un surub si carora le face placere sa lucreze in garaj pentru a-si umple timpul liber. Iar asta te poate ajuta in moduri nebanuite.

 

Apropos de boxere si racirea pe aer. Eu am ajuns de doua ori la 7 liniute. O data in Bucuresti, alta data in Tirana. Insa trebuie sa fie blocaj serios si/sau temperatura exterioara imensa. Racirea e excelenta, in special comparativ cu alte mobre racite pe aer. Atat de buna chiar incat daca temperatura exterioara e mai mica de 15 grade, temperatura uleiului nu ajunge deloc la 5 bare si trebuie sa pun un carton pe jumatate de radiator, ca la Dacie :ph34r:

Editat de uzunu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba cum sunt monsteristii astia ... mai intai monsteristu, acum mo weed... :ph34r:

 

Uzunule lasa oamenii in pace si hai la bericioaica.

 

Cat despre BMW... daca iti permiti un F800 GS ia-l. Nu am nimic contra S-ului dar in tara asta un motor capabil sa suie o bordura de 30-40 de cm (ca mai nou asa le pun retarzii) e un mare avantaj. Nu m-am dat cu ele dar rele-rele nu pot fi. Mergi la Bavaria si pune dosul in ele (ca de cand cu criza a descoperit si Bavaria ca poate face ride-test). Vezi care-ti place mai mult si aia sa fie mobra ta.

 

P.S. Nu numai in the old days era povestea cu cifrele care nu mai reprezinta capacitatea si F650 GS nou are motor de 800.

 

Deci cum ziceam... adu monsterul la terasa "sub Pod" joi, intra si cauta-ne dupa casti si mai vb acolo de beemveuri.

 

Aaaa... azi e joi... hai sa merem. UZUNULEEEE!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba cum sunt monsteristii astia ... mai intai monsteristu, acum mo weed... :P

 

Uzunule lasa oamenii in pace si hai la bericioaica.

 

Cat despre BMW... daca iti permiti un F800 GS ia-l. Nu am nimic contra S-ului dar in tara asta un motor capabil sa suie o bordura de 30-40 de cm (ca mai nou asa le pun retarzii) e un mare avantaj. Nu m-am dat cu ele dar rele-rele nu pot fi. Mergi la Bavaria si pune dosul in ele (ca de cand cu criza a descoperit si Bavaria ca poate face ride-test). Vezi care-ti place mai mult si aia sa fie mobra ta.

 

P.S. Nu numai in the old days era povestea cu cifrele care nu mai reprezinta capacitatea si F650 GS nou are motor de 800.

 

Deci cum ziceam... adu monsterul la terasa "sub Pod" joi, intra si cauta-ne dupa casti si mai vb acolo de beemveuri.

 

Aaaa... azi e joi... hai sa merem. UZUNULEEEE!!!!

 

am fost deja contactat pentru un ride-test...ghici cum??

in urma acestui topic facut azi...isn't that nice :lol: ...se pare ca e praf mare si la ei!

cat de curand voi testa gs-ul...problema e cu r-ul, momentan sunt doua in tara, unul aici si unul la Sibiu, dar tot nu ma las pana nu merg pe amandoua.

daca tot ma decid sa dau o gramda de bani pe o mobra e clar ca trebuie sa le testez pe viu, altfel nici nu se pune problema!

in ceea ce priveste statul degeaba al motoretei, iar nu-mi fac griji, pe langa drumurile zilnice munca-acasa si retur, cel putin odata pe luna ar avea parte de 500-1000 km la pachet, iar daca mai raman bani dupa achizitie, anual sau bianual as mari miza la ture de 2000km+

momentan nu ma hazardez la mai mult, cu timpul , mai vedem...macar sa vad eu fierul in ograda si ceva bani la tescherea, ca bunavointa si placere de a conduce e cat cuprinde :ph34r:

 

merci si de invitatie, :P o voi onora cu placere dar nu azi ca e din scurt si programul nu imi permite

 

inca o strigare.... chiar nu e nimeni pe forumu asta care sa posede un F800R?? sau nu e cineva care sa cunoasca pe cineva care sa aiba o ruda de-a unui prieten cu care a fost coleg in scoala primara care sa se dea cu bmw-ul asta?

Editat de Mo Weed
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu as recomanda niciun R 1200 sau K 1200 serie noua cu motor transversal. Stii bine cat de multa lume se plange de probleme de fiabilitate.

 

Nu, chiar nu stiu.

Pe de alta parte, fiind mai complicate, mai multa electornica, e posibil.

Dar, de exemplu, mi-am vandut cu drag acum cativa ani Golful 2 care a fost extrem de fiabil si ieftin de intretinut si mi-am luat un Golf 4 cu ABS, ESP, AC, geamuri electrice etc etc, chiar daca a fost mai scump si mai scump de intretinut. Asta este cursul vietii, nu ma puteam opune evolutiei la nesfarsit.

Si eu sunt foarte multumit de motocicleta mea, nu m-a lasat niciodata in drum... dar mi-ar placea o cutie in 6 trepte, un sistem de franare integral, un motor mai nou ceva mai puternic si cu ceva mai putine vibratii, un look mai modern, eventual un ESA, ASC, computer de bord :ph34r:

Mesaj completat

rosksterul e misto, imi place dar parca as opta pentru 2 cilindri in linie. nu cumva motoarele boxer sunt mai grele?

 

Intre F800GS si Rockster sunt cca 30kg diferenta dar fiind stiluri diferite de motociclete, nu stiu cat de relevant este. Normal ca boxerul cu cardan este ceva mai greu... dar este si "alta clasa" de motocicleta. Eu am simtit pozitiv greutatea la vant de exemplu, considerabil, cand am schimbat fosta F650 cu actuala R1100RS.

Mesaj completat

mi-ati devansat un pic uramtoarea intrebare: care e treaba cu sevice-ul in romania?

 

domnule vlad, cred ca la intebarea asta nu prea ai cum sa ma ajuti, triesti intr-o lume un pic mai buna din punctul asta de vedere!!

 

O sa incerc totusi... pt ca am citit permanent ceea ce s-a scris pe forum despre AB si am si discutat cu o parte din clientii lor.

Concluzia mea este ca adevarul este pe undeva la mijloc sau cel mai corect, cei care se plang nu au dreptate 100%. Au fost si destui care au zis ca au fost multumiti, ca piesele le-au venit la timp etc.

Din pacate numarul nemultumitilor este pe buna dreptate mult mai mare pt ca AB nu au oameni bine pregatiti, nu isi dau interesul, nu sunt in stare sa comande piesele corect, se poarta de multe ori nasol, in purul stil romanesc.

Dar sunt si cei cu posibilitati financiare reduse, care au un BMW cu muulte zeci de mii de km de acum 15ani care se plang de preturi; normal, nu te compari cu ala care a dat 15-20.000euro pe o motocicleta.

 

 

Mesaj completat

daca o sa finalizez achizitionare unui masinarii din astea te scot la o bere si la o friptura in deplasare! Trec prin viena destul de des (sau rar...depinde din ce punct de vedere privesti)

 

Te astept oricand cu placere. Sau, daca vii curand, poate dam o tura cu F800R, GS sau ce model vrei tu.

Mesaj completat

Ce ma oftic cel mai tare este ca stiam ca asa se va intampla insa am mers pe mana cunoscatorilor de BMW (sa nu le zic snobi ) a caror unica cunostinta este numarul de telefon de la tractari.Deci la garaj merg de-acum doar daca e ceva rupt sau n-am eu scule pentru reparatii.

Si eu sunt un "snob" d-ala... asta este, nu am unde, nu am scule, nu ma pasioneaza, nu ma pricep.

Eu mi-am luat motocicleta sa ma plimb cu ea. Si din fericire, nu am ce reprosa service-ului de aici si nici nevoie de tractari nu am avut.

Mesaj completat

Boxerul desi e racit de aerul (in miscare) este destul de rezistent. O singura data in Aachen intr-un blocaj infernal am avut 7 linii (din 10) din cauza ca efectiv nu puteam sa ma misc decat cu 2 la ora.

 

Eu am prins de 2 ori blocaje serioase plus aglomeratia de la intalnirea Harley la Faaker See de anul trecut si mi-a ajuns la ultima pana in rosu (nu le-am numarat niciodata dar inteleg ca este vorba de a 8-a in cazul asta).

Intr-adevar, pt mult trafic foarte aglomerat de oras si caldura mare cum este in Ro (Bucuresti mai ales), poate ca boxerul nu este cea mai buna idee.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mo' Weed-ule, F800 e mobreta buna :P insa parca as prefera Boxer-ul

 

sunt al dracului de in dubiu acum :ph34r:

 

din ce am inteles din cele scrise mai sus, boxerul e un pic mai vechi ca generatie deci tehnologie oarecum uzata moral, avantajul ar fi transmisia finala pe cardan si intetinerea mai ieftina, mai usor de mesterit la el. pentru mine asta nu e musai un avantaj momentan....

....cei care ma cunosc stiu ca nu sunt un as as surubaritului desi imi place sa invat mecanica, dupa 2 ani de ducati pot spune ca stiu cate ceva despre ele, dar nu m-as incumeta sa ma apuc de o reparatie cu grad mediu de dificultate, decat supravegheat :lol:...

...la bmw, nu stiu nimic, acum incep sa ma documentez mai riguros

 

pe de alta parte motoarele in linie, sunt mai pretentioase, generatie mai noua, un pic mai usoare si se racesc mai bine datorita racirii suplimentare cu apa (am dreptate?)...prea frumoasa capitala duce lipsa de aer proaspat si abunda in praf, deci racirea e un aspect de luat in seama.

 

tu cum de decurci cu rotax-ul ala? nu e prea micut pentru tine?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci tehnologie oarecum uzata moral

 

Iti place Porsche? Sau Subaru? E off topic,insa intreb si eu,asa, sa ma aflu-n treaba. Sau o Honda Goldwing.

Editat de Budd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In definitiv, esti monsterist, deci racit tot pe aer. N-ar trebui sa-ti faci probleme vis-a-vis de racire. In plus, la boxer se face teoretic chiar mai bine decat la Ducati datorita pozitionarii cilindrilor (comparativ cu un V clasic, HD de ex, temperatura este cu 40 de grade mai mica). Da, racirea pe apa e tot timpul un avantaj, dar sa-ti crape pompa de apa sau sa spargi radiatorul, oricum mult mai mare si mai expus decat unul de ulei, e putin cam neplacut. Dezavantajul vine, in schimb, atunci cand vrei sa te bagi printre masini. E ca si cum ai merge cu genti laterale tot timpul, trebuie sa planifici si te blochezi destul de usor. Daca vad in spate o mobra mai subtire ca a mea intotdeauna ma bag in rand cu masinile si-l las sa treaca. In 90% din cazuri celalalt ajunge primul la semafor, in timp ce eu ajung sa ma blochez undeva pe drum.

 

Eu unul prefer boxerul pentru simplitate si fiabilitate. De acord, tehnologia e putin datata, dar nu repari niciodata ceva ce merge (foarte) bine. Sunt R-uri care au trecut de 200.000km fara a fi desfacute. 300.000km e o nimica toata pentru motoarele astea. Ba chiar exista un report despre unul care a facut 700.000km fara sa fi umblat in motor. O gluma spune ca rodajul la boxere se incheie abia dupa 30.000km. Pana la urma, sunt mai mult masini decat motociclete si te comporti ca atare. Schimbi jos (peste 3000 rpm n-ai ce cauta decat daca vrei sa-i dai in goarna sau mergi pe autostrada), ai alternator uscat de o capacitate imensa, ambreiaj uscat care tine cel putin 100.000km, cutie separata de motor + cardan unde schimbi uleiul atunci cand iti aduci aminte si comfort extraordinar, atat pentru tine, cat si pentru pasagera. A mea ar putea dansa si cha-cha pe spate cu tocuri cui si n-as simti-o.

 

Buddule, nu cred ca poti compara un SOHC racit cu aer cu DOHC-uri racite pe apa. Zic si eu...

Editat de uzunu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu sunt un "snob" d-ala... asta este, nu am unde, nu am scule, nu ma pasioneaza, nu ma pricep.

Eu mi-am luat motocicleta sa ma plimb cu ea. Si din fericire, nu am ce reprosa service-ului de aici si nici nevoie de tractari nu am avut.

 

Bun,si ce are asta de-a face cu Revelionul? Ideea era ca poti investi in alta parte fara sa te pricepi prea mult.A,ca vorbim despre comoditate? Asta-i alta treaba insa daca tot vreau comoditate,merg cu masina,la ce dreq imi trebuie mobra? Sa dau bine in poze?

 

Eu am prins de 2 ori blocaje serioase plus aglomeratia de la intalnirea Harley la Faaker See de anul trecut si mi-a ajuns la ultima pana in rosu (nu le-am numarat niciodata dar inteleg ca este vorba de a 8-a in cazul asta).

Intr-adevar, pt mult trafic foarte aglomerat de oras si caldura mare cum este in Ro (Bucuresti mai ales), poate ca boxerul nu este cea mai buna idee.

 

Sunt 10 linii in total iar a 8-a este cea imediat sub rosu. Am vazut un boxer care a ajuns la 10 linii (de fapt nu stiu exact cate pentru ca n-avea indicator) un 1200C care a mers pe loc cam 30 minute(se pare ca proprietarul l-a uitat mergand in garaj). Evident,s-a calat iar capetele de la tzevi efectiv s-au topit (erau strambe la joints). L-a lasat sa se raceasca pana seara,sula! n-a pornit.Pistoanele erau inca prea dilatate. Dupa doua zile i-a dat iarasi buton. A plecat. Morala? Sunt doua de fapt :unu, nu lasa mobra pornita ca sa mergi la masa si doi, BMW chiar face motoare bune. Iar asta in conditiile in care 1200C nu este chiar renumit printre boxerele BMW pentru fiabilitatea sa.

Mesaj completat

Buddule, nu cred ca poti compara un SOHC racit cu aer cu DOHC-uri racite pe apa. Zic si eu...

Dar nici nu cred ca este cazul aici si oricum nu se imbuca comparatia (SOHC vs DOHC). Racirea cu apa la respectivele vehicule vine mai degraba din considerente de securitate nicidecum (vezi postul meu anterior cu boxerul ce merge pe loc).Vorbim de 2 cilindri vs 6 cilindri fiecare cu cate 4 valve. Eu vorbeam efectiv de motor "datat" care functioneaza si azi. Ai vazut un airhead desfacut? Cu 2 supape? Simplicitatea lui este o opera de arta in sine. Genial. N-am studii de mecanica auto dar l-am inteles dupa juma de ora.

Editat de Budd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti place Porsche? Sau Subaru? E off topic,insa intreb si eu,asa, sa ma aflu-n treaba. Sau o Honda Goldwing.

 

inteleg ce spui, ca idee, imi place subaru!

vorbeam aici exclusiv de motoarele BMW, am dedus doar ca motoarele in linie sunt de generatie mai noua decat boxerele, mergand pe acceasi linie, am presupus ca ar trebui sa aiba ceva mai multa tehnologie inglobata.

iti inteleg subiectivismul si sunt convins de longevitatea si fiabilitatea boxerelor...dar de la un punct discutia a devenit prea tehnica pentru cunostiintele mele :ph34r:...pot doar sa citesc si sa bag la cap cele spuse aici.

 

pe scurt, imi iau BMW, presupnand ca e in garantie reviziile se fac la AB, pentru restul reparatiilor (minore sper) exista oameni care ma pot ajuta si in care pot avea incredere?

 

merci

Editat de Mo Weed
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am vazut cu ochii mei un airhead desfacut, dar din schemele si pozele vazute, da, pare a fi un monument de simplitate.

 

Daca ai observat, BMW tot timpul face motoare ciudate, de nisa, pentru a testa diverse tehnologii. Pe R 1100 S a pus Motronic 2.4 si pistoane de compresie mare inainte de a le arunca pe seria 1150. Pe R 1200 C a testat pistoanele de 1200 in cilindri de 1150 alezati pentru 1200. Acum, in premiera, a pus DOHC pe HP2 Sport, rezultand cel mai puternic boxer facut vreodata, la 135 CP. Ma astept ca urmatoarea serie de boxere sa preia tehnologia HP2S-ului ceea ce ar face din seria R un motor foarte modern. Numai de ar pune si un ventilator de radiator la toate modelele, nu doar la RT-uri :ph34r:

Editat de uzunu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Mo Weed : go ahead. Ia-ti un BMW. Oricum 650 si 800 nu mai au motoare BMW :ph34r: Insa cum am zis, in oras prefer (cred ca e o chestie psihologica) mobra racita pe apa.

@uzunu : e un dealer BMW care se ocupa cu mentenanta la BMW de politie. Am sa intreb acolo de ventilator. Toate RT-urile de politie au ventilator electric peste radiatorul de ulei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...