Sari la conținut

Ce A Mers Prost?


ser79ban
 Share

Postări Recomandate

dupa ce m-am rugat ba de unu, ba de altu sa-mi zica unde sa-mi leg mansoanele incalzite ca sa nu porneasca decit cind e cheia in contact (pe ON) am obtinut in sfirsit o schema:

 

 

azi am purces la executarea montajului

dupa ce am executat montajul (zic eu ca fidel schemei)

 

am bagat cheia in contact sa vad daca merge ghidusenia. becul comutatorului se aprindea doar un pic, cind miscam de swich, iar releul tacanea cind miscam de swich. pentru ca am mai patit sa imi descarce mansoanele bateria (ca de asta vreau sa le pun prin bobina), m-am gindit sa pornesc motorul :) . ei bine,.....toate firele au inceput sa scoata fum, s-au prajit camasile de la fire,.....

 

ce nu am facut bine?!?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prima schema nu o inteleg dar daca ai conectat conform schemei 2 e normal sa-ti faca scurtcircuit in momentul in care se alimenteaza bobina:

Ca sa mearga trebuie sa faci urmatoarele:

-una din bornele 86 sau 85 trebuie sa fie minus si cealalta plus; pe cea cu minus o conectezi la masa motocicletei iar pe cea cu plus la plusul bobinei

- cate un fir de la fiecare manson se conecteaza la masa (firele cu minus daca-s marcate)

- firele ramase de la mansoane( plusul mansoanelor) se conecteaza impreuna la borna 87

- un fir de la plusul bateriei ( cel mai bine dupa siguranta centarala) se conecteaza la borna 30

In felul asta mansoanele se alimenteaza defiecare data cand pui contactul, chestie ce nu e prea indicata, pt ca o sa-ti mearga tot timpul cand ai motorul pornit si poate vara nu ai nevoie .

Un alt dezavantaj ar fi ca daca ai bateria slaba s-ar putea sa nu-ti mai porneasca( un consumator in plus la pornire)

Cel mai indicat ar fi sa-ti montezi un intrerupator separat ca sa poti opri/porni mansoanele cand ai chef

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 Din cate stiu mansoanle au buton propriu de pornire.

2. Daca ai legat la plusul de la bobina, ala cred ca vine de la CDI si baga cateva sute de volti in impulsuri. De unde si fumul :D Pe un sistem clasic cu aprindere ca la dacie sau Dnepr, puteai lega la bobina linistit.

 

Am sa ma uit pe schema de la Domi ca nu mai stiu exact cum erau firele pe acolo ...oricum, sa inteleg ca nu mai e urgenta din moment ce mansoanele s-au prajit deja :D :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se pare ca tineam invers schema de pe releu.

30 (+) baterie

87 (+) manson fir rosu

85 (+) la bobina (firul care nu vine direct din baterie)

86 (-) pe cadru impreuna cu firul negru de la manson

 

mansonul are intrerupator ceea ce e de bine

SPER ca nu s-au ars si firele de la monson

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Plusul nu il iei de la baterie ca iti aprinde oricine mansoanele si ... ramai fara baterie.

 

Langa baterie e o mufa mare care are legatura cu cheia de on. Si suporta amperaj. De acolo poti lua dar cu siguranta fuzibila.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

exemplificare montare releu pentru cei interesati. butonul de HORN e substituit de butucul de contact in cazul de fata, iar comanda propriu-zisa a manshoanelor vine intre pinul 87 al releului shi consumator. atentie, nenea a gasit un releu mai ciudat care pe 87a este "normal deschis" adica nealimentat, cand pe la noi am auzit ca 87a (acolo unde exista) este de obicei "normal inchis"

 

http://www.armchair.mb.ca/wings/relays/index.html

 

apropos, mai am shi io o intrebare: o fi bine sa stea releul ala permanent alimentat?... ca practic asta se intampla cand pui contactul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uraaa. am reusit.

dupa ce m-a bombardat toata ziua fratimiu cu diverse scheme luate de pe oriunde (inclusiv o metoda inversa decit ce-mi trebuia mie; adica metoda de a inchide geamurile la masina chiar si fara contact) mi-am cautat acasa 'soriceii' ca sa mai leg din fire, asta in cazul in care reuseam sa fac montajul. linga 'soricei' am gasit schema originala de la mansoane, explicata mai 'romaneste' decit aveam eu nevoie (aceleasi desene si borne de pe releu)

din nefericire nu s-a terminat aici epopeea mestereasca. fiind acelasi releu care duminica trecuta a suferit impreuna cu cablurile, dupa ce am terminat montajul, bobina facea poc dar nu se porneau mansoanele. daca faceam by-pass pe firele pe care trebuia sa le conecteze bobinutza releului (85-86) mansoanele mergeau. pentru ca nu am gasit un alt releu pe la benzinariile din zona, m-am intors la garaj cu gindul de a imi gasi un loc pentru priza de curent pe care vreau sa mi-o montez ( desi si priza imi lipseste Ionutze, nu numai mansoane incalzite). tot frecind firele prin motor am sesizat ca s-au pornit mansoanele. atunci mi-am dat seama ca Murphi avea dreptate; trebuia luat un ciocan mai mare, releul meu mergea daca era ajutat de un bobirnac. Atunci a venit fratimiu cu ideea mareatza: sa desfac releul si sa studiez de ce nu face legatura. inauntru am gasit raspunsul. lamela care trebuia sa faca legatura era trasa in jos de bobinutza dar nu ajungea pt ca fusese prajita saptamina trecuta si se curbase in asa fel incit nu mai atingea. am strimbat un pic lamela si am facut proba. acum MERGEE. maine dimineatza probabil ca voi aprecia orele pierdute pentru a realiza montajul (sa nu mai zic de zilele friguroase cind nu-mi vor ingheta mainile pe ghidon).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...