Sari la conținut

Bujie Dubioasa


vinkator
 Share

Postări Recomandate

Am umplut forumul de intrebari???Dar iarna faci carutza si vara sanie.Asa k dupa ce am aflat de la voi cum vopsesc,centrez rotile,problema cu incarcarea...acum se intampla ceva dubios cu bujia.Se intampla si inainte..dar le-am rezolvat pe celelalte si a mai ramas chestia asta de pus sa punct.

 

Ma plimb cu motorul..si cam la 100 Km tot mi se ancraseaza o bujie(am incercat Sinerom,Bosh,Brisk,Champion--la fel).Asta nu ar fi nimic,ce este ciudat este faptul ca dupa ce o scot,o ard pe aragaz,o iau la perie de sarma si smirghel(0,7 mm dist)...o pun la loc..verific k da scanteie....dau pedale si merge vreo 2 min..apoi iar se ancraseaza. Cum pun bujie noua e ok 100 Km..apoi iar se ancraseaza si daca incerc sa o folosesc tot pe aceeasi degeaba.

 

E ca si cum s-ar strapunge/impusca bujia??Si dupa ce se impusca..nu mai da scanteie si normal eu o gasesc ancrasata(adica neagra si plina de ulei).

 

Ce mi-e mie sa nu cumva sa intre ulei in piston pe la vreun simering defect d tot se ancraseaza.Dar ciudat este ca 100 Km nu are nimic cu o bujie noua.Apoi parca se impusca..pt k pana nu pun alta noua nu mai merge cilindrul ala.

 

Sa fie de la bobina de inductie?Sa dea prea mare curentul prin bujie?Sa fie pt k folosesc la bujii de dacie?(ma refer la codul bujie 14 NP 18)??Dar si la celalat cilindru tot de dacie am si nu se ancraseaza.

 

Ceva e DUBIOS. :wave: ..asa k poate dezlegati voi misterul... :peace:

Editat de vinkator
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am umplut forumul de intrebari???Dar iarna faci carutza si vara sanie.Asa k dupa ce am aflat de la voi cum vopsesc,centrez rotile,problema cu incarcarea...acum se intampla ceva dubios cu bujia.Se intampla si inainte..dar le-am rezolvat pe celelalte si a mai ramas chestia asta de pus sa punct.

 

Ma plimb cu motorul..si cam la 100 Km tot mi se ancraseaza o bujie(am incercat Sinerom,Bosh,Brisk,Champion--la fel).Asta nu ar fi nimic,ce este ciudat este faptul ca dupa ce o scot,o ard pe aragaz,o iau la perie de sarma si smirghel(0,7 mm dist)...o pun la loc..verific k da scanteie....dau pedale si merge vreo 2 min..apoi iar se ancraseaza. Cum pun bujie noua e ok 100 Km..apoi iar se ancraseaza si daca incerc sa o folosesc tot pe aceeasi degeaba.

 

E ca si cum s-ar strapunge/impusca bujia??Si dupa ce se impusca..nu mai da scanteie si normal eu o gasesc ancrasata(adica neagra si plina de ulei).

 

Ce mi-e mie sa nu cumva sa intre ulei in piston pe la vreun simering defect d tot se ancraseaza.Dar ciudat este ca 100 Km nu are nimic cu o bujie noua.Apoi parca se impusca..pt k pana nu pun alta noua nu mai merge cilindrul ala.

 

Sa fie de la bobina de inductie?Sa dea prea mare curentul prin bujie?Sa fie pt k folosesc la bujii de dacie?(ma refer la codul bujie 14 NP 18)??Dar si la celalat cilindru tot de dacie am si nu se ancraseaza.

 

Ceva e DUBIOS. :wave: ..asa k poate dezlegati voi misterul... :peace:

Nu ai postat chiar unde trebuie... Dar din cate imi dau seama toata problema ta ii din aprindere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ai postat chiar unde trebuie... Dar din cate imi dau seama toata problema ta ii din aprindere.

 

aprindere, clar

 

d c nu am postat unde trebuie?nu e Coltul Comunistelor?

Dak e de la aprindere m-am linistit... :peace: ....k nu aveam chef sa desfac mototrul sa schimb vreun semering.

 

O sa incerc cu alta bobina.

 

Merci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aprindere, clar

ca sa-ti dai seama daca e de la aprindere, inverseaza firele la platini, asa vei avea circuitul electric bun la pistonul care te intereseaza. daca face la fel, posibil sa fie de la cilindrul respectiv. (adica de ceea ce iti este frica :peace: )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

Am umplut forumul de intrebari???Dar iarna faci carutza si vara sanie.Asa k dupa ce am aflat de la voi cum vopsesc,centrez rotile,problema cu incarcarea...acum se intampla ceva dubios cu bujia.Se intampla si inainte..dar le-am rezolvat pe celelalte si a mai ramas chestia asta de pus sa punct.

 

Ma plimb cu motorul..si cam la 100 Km tot mi se ancraseaza o bujie(am incercat Sinerom,Bosh,Brisk,Champion--la fel).Asta nu ar fi nimic,ce este ciudat este faptul ca dupa ce o scot,o ard pe aragaz,o iau la perie de sarma si smirghel(0,7 mm dist)...o pun la loc..verific k da scanteie....dau pedale si merge vreo 2 min..apoi iar se ancraseaza. Cum pun bujie noua e ok 100 Km..apoi iar se ancraseaza si daca incerc sa o folosesc tot pe aceeasi degeaba.

 

E ca si cum s-ar strapunge/impusca bujia??Si dupa ce se impusca..nu mai da scanteie si normal eu o gasesc ancrasata(adica neagra si plina de ulei).

 

Ce mi-e mie sa nu cumva sa intre ulei in piston pe la vreun simering defect d tot se ancraseaza.Dar ciudat este ca 100 Km nu are nimic cu o bujie noua.Apoi parca se impusca..pt k pana nu pun alta noua nu mai merge cilindrul ala.

 

Sa fie de la bobina de inductie?Sa dea prea mare curentul prin bujie?Sa fie pt k folosesc la bujii de dacie?(ma refer la codul bujie 14 NP 18)??Dar si la celalat cilindru tot de dacie am si nu se ancraseaza.

 

Ceva e DUBIOS. :ok: ..asa k poate dezlegati voi misterul... :wave:

 

sunt doua posibilitati:

1. aprindere.... condensator busit, avans incorect, bobina slaba sau o combinatie dintre ele! :D\

 

2. daca este vorba despre cilindrul stang (n-ai specificat) este posibil sa se fi dus simeringul de la ambielaj care desparte cutia de viteze de motor! daca asta e recomand din toata inima schimbarea rulmentilor cu unii noi si de calitate, de exemplu skf! :P asta desigur daca ambielajul este bun! daca nu mai e in mintile lui ambielajul si nu vrei/nu poti deocamdata sa il rectifici/schimbi baga-i rulmenti romanesti noi ca solutie provizorie! :peace:

 

 

 

bujia este buna (ma refer la cifra termica) pt. perioada asta a anului insa recomand sa incerci brisk! n17yc pt. iarna, merge si n15yc cu conditia sa incalzesti bine motorul inainte sa pleci la drum, altfel ai sansesa se ancraseze 15-le pt. ca este pt. primavara-toamna! :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunt doua posibilitati:

1. aprindere.... condensator busit, avans incorect, bobina slaba sau o combinatie dintre ele! :wave:\

 

2. daca este vorba despre cilindrul stang (n-ai specificat) este posibil sa se fi dus simeringul de la ambielaj care desparte cutia de viteze de motor! daca asta e recomand din toata inima schimbarea rulmentilor cu unii noi si de calitate, de exemplu skf! :ok: asta desigur daca ambielajul este bun! daca nu mai e in mintile lui ambielajul si nu vrei/nu poti deocamdata sa il rectifici/schimbi baga-i rulmenti romanesti noi ca solutie provizorie! :peace:

bujia este buna (ma refer la cifra termica) pt. perioada asta a anului insa recomand sa incerci brisk! n17yc pt. iarna, merge si n15yc cu conditia sa incalzesti bine motorul inainte sa pleci la drum, altfel ai sansesa se ancraseze 15-le pt. ca este pt. primavara-toamna! :D

 

Este vorba de cilindrul drept.Ieri mi-am pus aprindere tranzistorizata si am mai reglat avansul.Merge mult mai bine acum......astept sa vad dak se mai ancraseaza.

 

Stress tu ai avut Jawa....cand accelerz merge motorul rotund si foarte frumos,dar cand merg la viteza cosntanta merge in hopuri/zvacneli asa(adica parca nu merge rotund).?? Any ideea?

 

Si inca o intrebare legata de fisele de bujie.Cand am montat aprinderea electronica in instructiuni scrie sa verific ca fisele sa nu aiba mai multe de 4 Kohmi rezistenta.Am masurat fisele mele si aveau 4.5 Kohmi.Am cumparat fise noi de Dacia si au 0 Ohmi. Deci fisele de la bujii au o rezistenta interna de ordinul Kohmi-lor?Dar nu inteleg rostul ei?

 

Pentru ca e ciudat daca ai 4 Kohmi iti scade ceva tensiune si poate de asta numai avea scanteia buna si se ancrasa?

 

Ma doare capul..atatea variabile in joc.

Editat de vinkator
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

in legatura cu hop-urile... jawele sunt cam ciudate din acest punct de vedere... cel putin ts-urile! :bow: ele se simt bine in zona verde a turometrului, in turele mari din aceasta zona! :bow: pt. a reduce cat mai mult din aceste hop-uri recomand: reglarea avansului pt. ambii cilindrii cat mai aproape, diferenta maxima pt. platini sa nu depaseasca 0.03 mm.. adica unul poate sa fie de 2,5mm, celalalt de maxim 2,53! :bow: nu mai mult!, verificarea compresiei pe ambii cilindrii si marirea avansului pe cilindrul cu compresia mai mica, in trepte de 0.05 mm pana vezi ca merge mai bine!, bujii bune, brisk fiind cele mai ieftine dintre bujiile bune, fise bune (recomand tesla, maxim 250.000 setul pt. dacie, albastre, siliconice) si bobine bune! presupunem ca este reglat bine carburatorul! pt. carburatie recomand un colortune, sigur sunt cativa baieti de pe forum si din bucuresti care au asa ceva! :lol: merita sa arunci o intrebare pe forum pe la service! se cunoaste MULT la consum si la performante! eu mi-am luat asa ceva dar sunt din galati! in rest nu prea ai ce sa-i faci! a! vezi ca jawa cu pinion normal (de 17 parca) are 50 in treapta a doua in zona verde, daca mergi subturat cu ea consuma mai mult si apar hop-uri si mai mari! este 2t, motoarele 2t pe benzina nu se descurca prea bine cu turele mici!

 

in legatura cu fisele nu sunt electrician si nici cunostinte avansata n-am dar iti spun ce cred eu: fisele noi au rezistenta 0 sau mica si pe masura ce se uzeaza (ca totusi se uzeaza si ele) le creste rezistenta! ce zic ei cu 4 kohmi se refera la rezistenta maxima pe care o pot avea fisele incat aprinderea sa dea maxim (sau aproape de maxim) randament! daca gresesc rog electricienii/electronistii sa ma corecteze, poate mai invat si eu cate ceva cu ocazia asta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Am descoperit cauza "bujiei dubioase"...am inlocuit bobina de inductie si acum e OK...nici nu mai merge in hop-uri ca inainte.

 

Multumesc de sfaturi.

 

Hop-uri nu mai are..dar tot se ancraseaza bujia la pornire. :rose: :blink: .

 

Uitati si jedecata mea (nu specialist..dar cat ma pricep si io)..sa-mi spuneti daca e buna sau nu.

 

Eu incerc in primul rand sa vad daca e o cauza mecanica sau electrica?

 

Am schimbat pana acum 2 bobine de inductie(intr-adevar dupa ce am schimbat bobina nu mai am HOP-uri,dar tot se ancraseaza bujia.),am reglat si avansul,am curatat platine,am schimbat fisele-->ceea ce ma face sa cred ca nu ar fi partea electrica.

 

Pe de alta parte am o mica problema cu incarcarea,adica nu prea incarca sub 2000,e si bateria proasta.Ma gandesc ca nu da destula tensiune in bobina la pornire pana se incarca putin bateria si nu-mi da scanteie si se ancraseaza?Dar d c doar pistonul drept?

 

Daca ar fi carburatia....am un singur carb asa ca d c doar cilindrul drept?

 

 

Deci concluzia trasa de mine e ca ar fi ceva mecanic...ma gandesc ca nu am compresie cand e rece si amestecul nu atinge parametrii ca sa arda.Apoi cand se incalzeste ajunge in parametrii.Poate fi si asta?

 

Cineva de acord cu mine sa-i fac o segmentare?Ca sa nu dau motorul jos degeaba.Ce teste ar trebui sa fac sa-mi dau seama dak e electrica sau mecanica cauza "bujiei dubioase"? :D :lol:

 

M-am saturat sa merg cu punga de bujii dupa mine. :D

Editat de vinkator
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nimeni nu stie c poate avea??? :crack:

 

inainte de a cauta cauze savante mai bine vezi cum e reglat amestecul aer/benzina pe circuitul de mers incet (relanti) si pe cel de mers normal.. vezi daca ai distanta egala la cele 2 bujii...

 

daca ai un singur carburator, inseamna ca nu asta e cauza... verifica fisele, verifica pipa bujiei, verifica compresia acelui cilindru...

pai daca ai un singur carb,, inseamna ca bate vantul dintr-o parte si-ti da amestecul numai pe unul.... hahaha glumeam..

 

verifica si toba de pe partea cu probleme... vezi sa nu fie infundatas si vezi daca scoate mai mult fum decat cealalta... daca da inseamna ca nu are compresie suf. sau are un semering bulit..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai daca ai un singur carb,, inseamna ca bate vantul dintr-o parte si-ti da amestecul numai pe unul.... hahaha glumeam..

 

mai e ceva...stii ca asupra electronilor care trec printr-un conductor actioneaza interferentele...sa nu aiba loc crosstalk ca in retelistica :lol: si eu glumeam, evident...

 

ombre, spor la treaba si rezolv-o odata ca ai primit la sfaturi aici pt toate posibilitatile :crack: bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

inainte de a cauta cauze savante mai bine vezi cum e reglat amestecul aer/benzina pe circuitul de mers incet (relanti) si pe cel de mers normal.. vezi daca ai distanta egala la cele 2 bujii...

 

daca ai un singur carburator, inseamna ca nu asta e cauza... verifica fisele, verifica pipa bujiei, verifica compresia acelui cilindru...

pai daca ai un singur carb,, inseamna ca bate vantul dintr-o parte si-ti da amestecul numai pe unul.... hahaha glumeam..

 

verifica si toba de pe partea cu probleme... vezi sa nu fie infundatas si vezi daca scoate mai mult fum decat cealalta... daca da inseamna ca nu are compresie suf. sau are un semering bulit..

 

Da scoate mai mult fum toba cilindrului cu problema...am curatat toba si tot asa...cel putin pana se incalzeste scoate foarte mult fum in comparatie cu cilindrul stang care e OK.E un fum albastru,parca nu e arderea completa...si parca da si niste detonatii asa.

 

Deci parca ar fi compresia zici tu.

Merci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Da scoate mai mult fum toba cilindrului cu problema...am curatat toba si tot asa...cel putin pana se incalzeste scoate foarte mult fum in comparatie cu cilindrul stang care e OK.E un fum albastru,parca nu e arderea completa...si parca da si niste detonatii asa.

 

Deci parca ar fi compresia zici tu.

Merci.

 

orice motor 2t scoate fum mai mult pana se incalzeste... adica pana ii vine benzina curata... uleiul se decanteaza in carb...

 

 

nu, inseamna ca acel cilindru iti papa ulei de undeva... fumul e de la ulei...

 

dar... facand o comparatie intre cele 2 bujii... cea care merge bine... aia arata normal? adica e caramizie?

 

mai poate fi o teorie... poate ai carbul reglat cu amestec prea bogat si cea care se afuma merge normal de fapt si cealalta merge prost... la pornire art trebui sa scoata fum amandoua la fel... aia nu scoate deloc? verifica pozitia acului de dozaj la carb... trebuie sa fie la mijloc... sau mai sus o pozitie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

in general la comunistele astea bicilindrice scoate mai mult fum pe o toba! :crack:

 

eniuei. presupunand ca ai reglat avansul bine io zic sa vezi ce si cum e cu simeringul ala de la rotor. e pana-n 40.000 unul de la fartec. schimba-l. oricum, mai uita-te odata la avans!

 

regleaza-i relantiul la 2000 de ture. daca il lasi sa mearga pe baterie (aka cu martorul de incarcare aprins) nu ai scanteie buna. deci se ancraseaza bujia.

 

ce bujii folosesti?

 

orice motor 2t scoate fum mai mult pana se incalzeste... adica pana ii vine benzina curata... uleiul se decanteaza in carb...

nu, inseamna ca acel cilindru iti papa ulei de undeva... fumul e de la ulei...

 

dar... facand o comparatie intre cele 2 bujii... cea care merge bine... aia arata normal? adica e caramizie?

 

mai poate fi o teorie... poate ai carbul reglat cu amestec prea bogat si cea care se afuma merge normal de fapt si cealalta merge prost... la pornire art trebui sa scoata fum amandoua la fel... aia nu scoate deloc? verifica pozitia acului de dozaj la carb... trebuie sa fie la mijloc... sau mai sus o pozitie...

 

 

fumul la cilindrul drept nu e de la ulei. nu are de unde sa pape! :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in general la comunistele astea bicilindrice scoate mai mult fum pe o toba! :crack:

 

eniuei. presupunand ca ai reglat avansul bine io zic sa vezi ce si cum e cu simeringul ala de la rotor. e pana-n 40.000 unul de la fartec. schimba-l. oricum, mai uita-te odata la avans!

 

regleaza-i relantiul la 2000 de ture. daca il lasi sa mearga pe baterie (aka cu martorul de incarcare aprins) nu ai scanteie buna. deci se ancraseaza bujia.

 

ce bujii folosesti?

 

 

 

 

fumul la cilindrul drept nu e de la ulei. nu are de unde sa pape! :lol:

atunci de unde?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am umplut forumul de intrebari???Dar iarna faci carutza si vara sanie.Asa k dupa ce am aflat de la voi cum vopsesc,centrez rotile,problema cu incarcarea...acum se intampla ceva dubios cu bujia.Se intampla si inainte..dar le-am rezolvat pe celelalte si a mai ramas chestia asta de pus sa punct.

 

Ma plimb cu motorul..si cam la 100 Km tot mi se ancraseaza o bujie(am incercat Sinerom,Bosh,Brisk,Champion--la fel).Asta nu ar fi nimic,ce este ciudat este faptul ca dupa ce o scot,o ard pe aragaz,o iau la perie de sarma si smirghel(0,7 mm dist)...o pun la loc..verific k da scanteie....dau pedale si merge vreo 2 min..apoi iar se ancraseaza. Cum pun bujie noua e ok 100 Km..apoi iar se ancraseaza si daca incerc sa o folosesc tot pe aceeasi degeaba.

 

E ca si cum s-ar strapunge/impusca bujia??Si dupa ce se impusca..nu mai da scanteie si normal eu o gasesc ancrasata(adica neagra si plina de ulei).

 

Ce mi-e mie sa nu cumva sa intre ulei in piston pe la vreun simering defect d tot se ancraseaza.Dar ciudat este ca 100 Km nu are nimic cu o bujie noua.Apoi parca se impusca..pt k pana nu pun alta noua nu mai merge cilindrul ala.

 

Sa fie de la bobina de inductie?Sa dea prea mare curentul prin bujie?Sa fie pt k folosesc la bujii de dacie?(ma refer la codul bujie 14 NP 18)??Dar si la celalat cilindru tot de dacie am si nu se ancraseaza.

 

Ceva e DUBIOS. :moron: ..asa k poate dezlegati voi misterul... :lol:

am avut acceasi problema cu o Jawa TS.la mine a fost de vina condensatorul strapuns din cauza caruia platina cilindrului din dreapta se impusca cam tot la vreo 50-100 km[exact cam ca la tine].bineinteles ca scanteia slabea sau disparea cu totul de unde si ancrasarea ei din cauza ca nu mai aprindea amestecul.eu zic sa incerci sa schimbi condensatorul si bujia si sa vezi cum merge si asa.A...sa nu uit!ai grija ca ambele condensatoare sa aiba masa buna pentru ca altfel e ca si cum nu l-ai avea.succes! :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

atunci de unde?

 

nu stiu. dar e imposibil sa pape ulei pe acolo.

 

am avut acceasi problema cu o Jawa TS.la mine a fost de vina condensatorul strapuns din cauza caruia platina cilindrului din dreapta se impusca cam tot la vreo 50-100 km[exact cam ca la tine].bineinteles ca scanteia slabea sau disparea cu totul de unde si ancrasarea ei din cauza ca nu mai aprindea amestecul.eu zic sa incerci sa schimbi condensatorul si bujia si sa vezi cum merge si asa.A...sa nu uit!ai grija ca ambele condensatoare sa aiba masa buna pentru ca altfel e ca si cum nu l-ai avea.succes! :crack:

 

 

sau, mai simplu ii dai dreq de condensatori! si iti iei doua aprinderi tranzistorizate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...