Sari la conținut

drujbex

Membru
  • Număr conținut

    58
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

1 Urmăritor

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    Bucuresti
  • Carnet moto din
    2015
  • Motocicleta
    2005 BMW R1150R; 1991 BMW K75RT
  • Numar Moto
    B109GBD; B750KRT

Informații profil

  • Interests
    masini vechi, mai ales nemtesti si frantuzesti din anii '80 si '90, death metal

Vizitatori Recenți Profil

764 citiri profil

drujbex's Achievements

  1. Adusa de Marcel din Germania in 2021, la 96.000km caracteristici, dotari, accesorii, imbunatatiri - 122.000km - i-ABS, sau servo-ABS, impreuna cu frane combinate - anvelope Pirelli Angel GT montate in august 2023, s-au parcurs aproximativ 3000km de atunci, anvelopele sunt in stare ft buna, 90% - modelul cu 2 bujii per cilindru - placuta Givi monokey originala - topcase Givi E460 (e putin zgariat intr-un singur loc, in partea de sus) - codita originala (inlocuita de placuta Givi) disponibila, se ofera odata cu motocicleta - side-case-uri originale, pe cheia motocicletei, intregi, fara crapaturi, fara improvizatii, insa prezinta cateva zgarieturi - parbriz mic original (montat) - furtune de alimentare cu “quick release”, extrem de utile cand trebuie dat jos rezervorul - conducte frana cu insertii metalice mentenanta: - revizie majora facuta la Mototehnica in aprilie 2021 unde au fost adresate preventiv majoritatea punctelor potential sensibile: simering-uri furca, sorb+racorduri+filtru de benzina (in interiorul rezervorului), baterie, placute frana - lichidul de frana a fost schimbat de doua ori de cand e in posesia mea, procedura a fost facuta la motohub de fiecare data, sistemul servo-ABS prezent pe motocicleta necesitand instructiuni de lucru specifice si nu am dorit sa risc defectarea pompei ABS - bujii, sincronizare clapete admisie, reglare joc supape facute recent starea actelor: ITP, RCA valabile; se vinde numai cu perfectarea actelor, nu o vand fara sa fie scoasa din evidenta mea fiscala. Localitate: Bucuresti pret: 3800 euro modalitate contact: direct message, raspund destul de prompt PS: o sa revin si cu poze cu sidecase-urile montate
  2. Nu ma intereseaza foarte tare aspectul exterior ci, ca si la oameni, conteaza ce e inauntru Asadar ma intereseaza sa nu prezinte rugina in interior (am deja unu d-ala...). Contact: PM
  3. meama, de cand n-am mai pus un update. well, caramida e bine; am botezat-o smaranda, de fapt nu io, ci nevasta-mea, cica atunci cand te uiti la motoreta, numele asta iti inspira. usor usor, i-am mai tot facut diverse: - am inmatriculat-o, doar la vreo 5 luni dupa ce-am adus-o , i-am pus si numar preferential: B750KRT - servisat furca; avea super putin ulei in ea si si ala era apos, asta explica bine de ce se simtea atat de "crashy" dar si de ce era atat de moale, de se lasa atat de mult la franari mai puternice - cumparat un amortizor spate YSS -- il las sa se mai "rodeze", momentan mi se pare cam dur, da' asta probabil si din cauza ca cel original era ft moale si ma obisnuisem intrucatva cu el; oricum e reglabil, o sa ma tot joc pana gasesc un 'spring rate' care sa ma satisfaca - inlocuit o gramada de suruburi 'expuse' cu suruburi noi noute, zincate; din pacate n-am avut inspiratia sa fac niste poze "before and after", dar acum mobra pare reimprospatata si intinerita. - i-am dat jos 'prelungitoarele' alea negre, mi se pareau extrem de urate, arata mult mai bine fara ele - am vrut sa-i cumpar o toba secondhand in stare mai buna, dar n-am gasit, asa ca m-a ajutat cineva si mi-a curatat-o pe a mea, rezultatu' zic ca e destul de bun! ce mai urmeaza: - sa curat bine-bine motoru', grupu, toate locurile pe unde poate 'transpira' ulei si sa urmaresc ce scurgeri are si sa comand garniturile/simeringurile necesare si sa le inlocuiesc (daca e cazu') - sa-mi refac saua la motovis, voi 'muta' spataru' oleaca mai in spate pt ca momentan ating cu genunchii in carene. dupa ce a fost servisata furca, am scos-o la un drum mai lung, cateva sute de km, si m-am infipt mai bine in ea, mananca km cu usurinta, ajuta mult daca traseul ales include si ceva autostrada, pt ca portiunea respectiva e rezolvata rapid si fara oboseala asociata vantului; pe viraje se aseara ft bine, inspira incredere, ramane plantata pe traiectoria aleasa, mi-ar placea insa niste frane mai puternice. in continuare nu sunt super-fan al caracterului liniar al motorului, but it grows on me. ah, cum banuiam, e motoreta buna de mers toamna/iarna, de ex am iesit ieri pe 3 grade vreo 100 de km, inclusiv cu 150 pe autostrada, cum sa zic... e cam la fel de frig ca si cum ai sta pur si simplu afara pe temperatura aia... da' nu prea e deloc potrivita vara; am fost suficient de neinspirat s-o scot la o tura in oras prin august, in pantaloni scurti (stiu, stiu, stupid) si consecintele se vad in fotografia atasata, cancer de piele instant, radiaza incredibil de mult mai ales prin carena stanga.
  4. subscribed nu stiu de ce, dar am primit a strong vibe de
  5. momentan trocaresc prin oras mai mult decat as vrea cu R1150R-ul. racit pe aer ulei... cu gabaritu' m-am adaptat, hai sa zicem ca nu ma deranjeaza atat de tare, dar chinui destul de rau motorul, chiulasele ajung si la 135 de grade in dreptul evacuarii, daca 'tragi' cu un termometru in ele, ca n-are ceas care sa indice temperatura :)) eu astept sa aduca ATVrom jucaria din clipul de mai jos; are autonomie mare, bateria e montat astfel incat sa aiba si loc sub sa pt o casca full face, bonus poti scoate usor bateria si s-o cari ca pe un troller si mai e si Made in EU (Spania). Cu rabla plus mi-a dat ca vine vreo 3000 si ceva de euro, cu tot cu achizitionarea unui voucher de rabla (n-am ce rabla sa casez). Nu sunt 100% hotarat, dar vreau sa il test ride macar. In doar cativa ani il amortizezi doar din a-i incarca bateria moca la munca la fel de potrivit ar fi si un scuter conventional de 125-150-200 maxim, dar mi se pare bun pretul pentru acest Silence si de ce sa nu profit de reducerea venita cu rabla plus?
  6. workaround-ul la normele de poluare il constituie atestarea ca vehicul istoric, de ceva ani se incadreaza si E34, inclusiv cele cu M50 cu vanos, in curand si facelift-urile; insa BMW-urile cand fac 30 de ani isi dubleaza deodata valoarea si astfel un E34 (sau un E32) in stare foarte buna se cam duce spre 10.000. daca voi avea vreodata garaj sau daca voi ajunge sa consider ca merita 350 de lei pe luna un loc intr-o parcare subterana din Bucuresti pt a tine o masina cu care ma voi plimba poate 5000 de km pe an, imi voi mai lua una. M-tech, interior recaro de panza, jante style 37, diff autoblocant, fara trapa.
  7. un sfat intelept; am avut si masina BMW, un 525i aproape la fel de batran (1993), pot sa confirm ca BMW nu vine nici de la "bayerische motoren werke" si nici, cu atat mai putin, de la "brings me women" ci vine de la, asa cum ai punctat si tu, "bust my wallet" are casetofon! si lampa de citit... harti? bun sfatul cu parbrizul cu "slot" in el, ma pun deja pe cautat, n-as da gauri in cel original nu mi-e frica de a se strica, eu o sa tot fac lucrari la ea, inclusiv mentenanta preventiva, si o sa tot ies tot mai multi km cu ea, ca sa prind incredere; da, citisem ca modulu' de ABS e destul de bulletproof (spre deosebire de servo-ABS de la cealalta...) nu stiam ca are valoare colectionabila (mai mare decat orice mobra din perioada aia). intr'adevar cand am citit, fugitiv, cate K75-uri sunt, si am vazut ca-s cateva zeci de mii, n-am aprofundat ca sa aflu ca cele cu disc spate sunt mai rare si la fel si cele cu ABS. de tinut, o tin. doar imi exprimam impresiile la cald, trebuie totusi inca niste mii de km pt a-mi aprofunda parerea. cea mai importanta piedica catre o reconditionare ca la carte o constituie ce se poate "ascunde" sub carene... cat de carpite sunt de dedesupt, cat de intregi sunt prinderile etc... deja am niste indicii in directia asta care nu ma incurajeaza prea tare, unu' din ele fiind ca una dintre carenele laterale are o prindere inlocuita de un surub cu diblu... zici ca a fost reparata la noi... DAR in rest cel putin stau asezate bine carenele mari (cele din fata) si, cum scriam mai sus, cand o sa am de facut altceva care sa necesite sa le dau jos, o sa constat si starea lor. Se pare ca am o atractie deosebita pentru motociclete urate
  8. Odata cu pandemia si cu razboiul (pardon, operatiunea militara speciala pentru denazificare) m-a lovit o revelatie: io nush sa fac aproape nimic altceva decat sa butonez la calculator. Daca se intampla ...ceva... si nu o sa mai fie nevoie de it-tisti, am cam pus-o. Asa ca am decis ca ar fi util sa mai invat un skill, unul practic, si m-am hotarat sa invat ce inseamna reparatia motocicletelor. Eu sunt cam "doua maini stangi", cam imi e frica de esec, cam tind sa supracomplic si sa ma pierd in detalii si sa scap imaginea de ansamblu, deci 'meseria' asta imi vine manusa Acu serios, e inconfortabil sa te scoti din zona de... confort, dar e necesar. Apoi m-am gandit ca ar fi foarte util un "project bike", ceva de maxim 15 betze si, in plus, pe bune acum, de cate scuze sa fie nevoie ca sa iti mai iei o motocicleta? Se pare ca am o atractie deosebita pentru motociclete urate, nerdy, "dad bikes" si, daca in celalalt topic dedicat celeilalte mobre scriam ca "nu imi plac plasticele pe mobre", de data asta, natural, m-am decis asupra uneia dintre cele mai "imbracate" motociclete BMW K75RT. Are 3 cilindri in linie, cica vreo 70 si ceva de ponei, 260 de kile la plin, parbriz electric, radiocasetofon, manere incalzite, cricul lateral se ridica singur cand strangi ambreiajul Din cauza "extensiei" aleia negre care vine peste oglinzi si care o lateste SI MAI MULT, jur ca primu' instinct cand am suit pe sa a fost sa intind mana dreapta deasupra umarului stang ca sa-mi trag centura de siguranta Motoreta e adusa din Jermanica si e in stare... hmmm... sa zicem ok? A venit cu cilindru frana spate gripat si cam are transpiratii de ulei si pe la grupu spate, si pe la motor. Dar hei, nu lasa balta! Si are anvelope noi. Si motorul suna super bine si nu scoate niciun fel de fum. Si am vazut urme de mastic clar nu din fabrica unde se imbina motorul si cutia deci cred ca i-a fost inlocuit ambreiajul. De asemenea a fost revopsita si n-au facut cea mai buna treaba baietii, se vede ca au vopsit fara sa dea jos elementele. Planu' e in felu urmator: - major service (toate lichidele, placute (daca e nevoie), reglat valve) - comandat kit de reparatie cilindru frana spate si rebuild + instalat pe mobra - verificat caneluri grup spate, gresat - mai voiam sa-i dau jos carenele ca sa inspectez cat de reparate sunt dar cred ca o sa aman asta pana cand o sa fie neaparat nevoie s-o fac pentru a servisa altceva Pana acu am reusit: - sa schimb uleiul, filtrul de ulei era FOARTE strans, cred ca a mai incercat cineva inaintea mea, fara succes, sa-l scoata si i-a rotunjit fetele alea pe care se monteaza cheia de filtru (de tip "cupa"), am incercat toate metodele conventionale de "convingere" fara succes asa ca am culcat mobra pe o parte, am dat 4 gauri prin cheia de filtru, am montat cheia pe filtru vechi si am bagat 4 autofiletante prin cheie si prin filtru. Am zis rapid un Tatal Nostru si am rotit... s-a desfacut, YAY!.. filtrul nou l-am strans usor si am uns garnitura cu ulei inainte sa-l montez. - sa dau jos cilindru vechi de frana, m-a ajutat cineva sa il rebuild cu kitul cumparat, apoi l-am remontat; a urmat aerisirea extrem de lenta si anevoiasa, a fost fara exagerare nevoie de sute de pompari ca sa dau tot aerul afara, atat pe la etrier cat si pe la modulu' de ABS spate (a da, are si ABS functional ). tot nu mi se pare ca e 100% frana spate, cred ca mai trebuie sa aerisesc odata, dar eram prea nerabdator sa ies cu mobra la test ride Ieri am scos-o pentru prima data pe drum, dupa ce i-am montat numaru' rosu. D-aia n-am avut rabdare sa aerisesc frana spate ca lumea. Impresii: - are cu totul alt caracter decat cealalta (R1150R), trage super liniar, nu vibreaza; nu sunt sigur ca imi place asta, io sunt mai din topor si prefer caracteru' celeilalte, care trage puternic de jos si ramane fara aer inainte de 7000rpm - pe autostrada i-am ridicat parbrizul si da-i... 120, 130 (cam asta e limita de confort -- si e discutabil si ala -- la cealalta), 140, 150, 160.... deodata mi se inchide viziera. ah, aveam viziera deschisa, nici nu stiam, wtf - reversul 'disparitiei" vantului e ca te incingi si ti-e cald de te caci pe tine; nu sunt sigur ca imi place nici asta; n-am mai mers niciodata pe mobra full carenata la viteza, nu ma asteptam chiar asa sa simti cum te arde soarele - frana fata e ok, mult peste alte mobre contemporane si chiar mai noi, dar jesus fucking christ, cum se lasa cand franezi ... m-a socat cand m-am uitat in oglinzi, ca urma sa fac stanga si sa nu ma depaseasca vreun destept exact atunci si, in loc sa vad in spate, vedeam cerul! pentru context: R1150R-ul are telever deci nu prea exista fork dive iar franele sunt servoasistate si fara nicio exagerare franeaza mai bine decat o masina. - desi furca e MOALE, suspensia fata e super "crashy", brrr, deloc nu inspira incredere; aici e totusi de investigat, poate nu e normal si trebuie sa ii schimb macar uleiul de furca, daca nu chiar sa ii montez niste arcuri progresive In concluzie: nu sunt sigur ca o mobra full carenata, cum e asta, e ce imi place. Ma rog, astept sa se faca mai frig, sa vad cum e si atunci, posibil sa imi schimb deci parerea ; De asemenea, nu sunt sigur ca imi plac mobrele care trag liniar... adica ok, te uiti pe vitezometru si te surprinde viteza la care ai ajuns, but where's the punch, man? De asemenea, e si frustrant dar si enorm de satisfacator sa lucrezi la o troaca d-asta la fel de batrana ca tine. De asemenea, e super misto sentimentu' ca inca tii o antichitate din asta pe drumuri, atrage multe priviri si e FUN.
  9. se pare ca e boala grea cu mobrele BMW. dupa 1 an cu R1150R-ul, am decis ca doresc un alt BMW, de touring de data asta... aproape ma hotarasem la un r1100rt, apoi am decis ca e prea vechi, ca as mai putea sa pun oleaca si sa-mi iau un r1200rt si... apoi am decis sa-mi iau un K75RT din 1991 provine din germania, mi l-a adus Marcel, cica ar fi ceva "government vehicle", are niste extensii la carenele laterale (care 'imbraca' oglinzile) aftermarket, parbriz electric, radio, ABS e deeeeeeeeestul de mult de munca la el, dar porneste si se opreste. ma rog, se opreste doar din frana fata, cea spate nu face nimic, e gripat cilindru de frana, deja am comandat rebuild kit. carenele par sa stea bine, nu pare sa fie nimic crapat sau improvizat. motoru' are niste transpiratii pe el, probabil trebuie minim inlocuita garnitura capacului de culbutori. care e planul? habar n-am, momentan vreau sa-l aduc in stare perfecta de functionare, sa-i fac o revizie majora si voi face toate lucrarile cu manutele mele. apoi, dupa ce il si inmatriculez, il scot la drum lung si plictisitor (ma duc la mare pe autostrada ) sa vad cum e
  10. 1. DA. si... probabil, de asemenea, da. 2. nu cred ca e fizic posibil, a 6a e tot "under"drive, are raport mai mare de 1:1, pe la 180 am deja peste 6000rpm (dintr-un total de 7500 si ceva). de asemenea abia ma tin de ea si la 180 :)).. 3. uite aici detalii +BONUS, intamplare funny link rapid spre vesta aici. merci frumos pentru sfat. saua mea nu e originala, e un "Kajedo". intr'adevar, apasand pe ea, nu prea e moale dar, m-am gandit ca o fi ca la bicicleta, unde moale nu inseamna neaparat "comod", chiar dimpotriva ai expus niste puncte de vedere ft interesante, cred ca o sa cer si eu parerea unui meserias.
  11. weekendul ce doar s-a incheiat, LEPSA! mi-a stricat rau ordinea pozelor, cand le-am tras aici, mi-e lene sa le reordonez. am fost sambata bucuresti - brasov - sf gheorghe - miercurea ciuc - onesti si duminica onesti - adjud - lepsa - targu secuiesc - brasov - valenii de munte - bucuresti. blana aia de oaie nu prea a ajutat, trebuie sa caut si alte solutii, durerea oaselor pelvisului fiind cea mai mare problema am pus si 2 clipuri ... mama ... eu credeam ca "zbor" prin virajele de pe lepsa ca acu sa vad ca abia daca aveam 50-60. nu conteaza, m-am distrat, m-am simtit in siguranta si cred ca asta e mai important am observat ca pot mari ritmul cand am un reper in fata, m-a depasit o masina care mergea tare si, fixand privirea pe ea, am mai adaugat un 5 km/h acolo (in continuare prioritatea fiind sa ma simt in siguranta) mobra s-a comportat exemplar, urmatoru' weekend liber va primi, cred, un schimb de ulei cat si regresarea tuturor punctelor specificate in manualul de intretinere. merita. IMG_2718.MP4 IMG_2717.MP4
  12. foarte bun sfatul cu hidratarea! uneori fix aici te pacaleste corpul, apropo de a-l asculta: mie unuia nu-mi cere apa decat tarziu; desi nu mi se face sete, cand opresc la o benzinarie, fac imediat disparuta o sticla de 1L de apa da, dopurile sunt the best anchilozat sunt de la atatia ani de stat zilnic cu ochii in ecrane, sa nu mai zic de kg in plus, am mult de lucru ca sa repar asta ah, nu prefer sa merg singur, chiar imi place sa merg cu tovarasi (dar maxim 2-3), dar uneori ma trezesc pur si simplu "ca am chef" si cobor la mobra si ma urc pe ea si ma duc
  13. sambata am fost si eu pe Siriu, mai exact traseul de mai jos intre Marginea Padurii si Scarisoara (la nord de Tohani), aproximativ, ca nu mai tin minte exact, se reasfalteaza si sunt ceva portiuni de mega-light offroad, practic pietris si pamant batatorit, pe uscat a fost super lejer, batraneste asa cu a 2a maxim, a fost minunat, nu era nici dracu. de asemenea fix pe "Siriu", respectiv intre Nehoiu si Intorsura Buzaului, cam pe unde e barajul, sunt 2-3-4 zone cu semafor. mie mi-a placut super mult, m-am mai obisnuit o leaca cu mobretu, intre timp am atins cam 5500km de cand am cumparat-o. mai am super mult de invatat, mai ales la viraje la dreapta sunt ezitant sa o inclin, iar indreptarea capului (barbiei) si privirii spre iesirea din viraj sunt ceva la care inca tre sa ma gandesc, nu vin instinctual; la fel si tinutu' mainilor moi pe ghidon si actionarea lina a acceleratiei... la mine, de multe ori, mai ales cand ma tin dupa o masina, ma gasesc des apropiindu-ma prea mult, lasand-o din gaz, dupa aia iar si tot asa, in loc sa tin acceleratia cat sa mentin o distanta constata. de asemenea am descoperit ca ma simt bine mergand singur toate orele astea, ma asteptam sa ma plictisesc dar nu a fost cazul, e chiar o activitate terapeutica ce invita la introspectie, pune ordine in ganduri si bineinteles e si fun, mai ales cand iti iese ceva mai bine (un viraj!) decat iti iesea pana atunci. ah, inca ceva, mersu' pe mobra m-a facut sa-mi dau seama ca-s stramb, am constat ca lovesc cu genunchiu drept in partea de plastic din lateralul rezervorului (unde e sigla) iar la genunchiul stang incap 3 degete... se pare ca sunt cumva permanent rotit din coloana, la zona lomabara, daca ma indreapta cineva mi-e super incomod sa raman asa... deci, ortoped si fizio scrie pe mine, yay cat despre mobra, sunt super multumit, eram sigur ca trebuie sa astept sa adun niste km pana sa determin daca chiar e "incomoda"... primele iesiri >3-4h ma gaseau cu mainile amortite, durere de spate etc ... dar acestea erau cauzate in primu' rand de faptu' ca nu stateam eu cum trebuie (nu strangeam ca lumea rezervorul, nu tineam mainile mai moi)... acu dupa 7 ore in sa nu m-am resimtit aproape deloc, tho partea dorsala incepuse sa doara destul de rau, dar asta cred ca se rezolva cu o blana d-aia de oaie. cutiile laterale sunt super practice si nu strica look-ul deloc in opinia mea, chiar dincontra, insa va trebui sa-i pun si un topcase, ca sa "scap" repede de casca, cand e nevoie. problema cu vantul am rezolvat-o din casca (mi-am luat cel mai ieftin schuberth C3 pro) si din dopuri de urechi Alpine; totusi, la peste 120 e deranjant vantul, dar parca n-as vrea sa-i pun parbriz aftermarket, imi place prea mult cum arata cu asta OEM si nu vreau sa-i stric look-ul. in momentul asta ce ma deranjeaza cel mai mult la ea -- desi si asta e probabil tot rider error mai mult decat altceva -- e ca daca inchizi gazul complet, in treptele 1-2, cand revii tinde sa dea suturi...
×
×
  • Creează nouă...