Sari la conținut

elm

Membru
  • Număr conținut

    349
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Metode de contact

  • Website URL
    http://
  • Yahoo
    vld_sr

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    Craiova
  • Carnet moto din
    2007
  • Motocicleta
    Ij Jupiter 3, Ij Jupiter 4
  • Numar Moto
    DJ-90-ALK; DJ-90-STI; DJ-90-AAX
  • Club
    I walk alone

Informații profil

  • Motociclete detinute
    JAWA (dar care n-a mers niciodata) IJ Jupiter 3 IJ Jupiter 4 IJ Jupiter 4
  • Interests
    Ciclism, MOTOciclism, electronica, muntele, muzica.

Vizitatori Recenți Profil

648 citiri profil

elm's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

  1. elm

    URAL

    Sărăcuțu', să nu-i fie frig...
  2. De ce trebuie deconectată bobina defectă din nulul stelei? Presupunînd că apare un scurtcircuit pe înfăşurarea respectivă, scurtul este între spire iar deconectarea înfăşurării de la redresor (eventual deconectată sîrma de la placa de borne) elimina scurtul din circuitul de încărcare. Rămîne însă valabilă remarca lui ubord, spirele scurtcircuitate vor rămîne un consumator pentru alternator şi vor micşora puterea disponibilă la ieşire. PS: dacă înfăşurările sînt dispuse sinusoidal în crestături, cel mai probabil un necaz nu vine niciodată singur şi celelalte două înfăşurări vor fi încinse de cea în scurt şi vor fi inevitabil afectate termic.
  3. Domnilor, vin si eu cu citeva nelamuriri (precizez ca am cautat si nu am gasit). Am completat si eu colectia de Ijuri cu un atas de J4. Are insa problema ca nu este 100% complet, lipseste tija de fixare a rotii si nici nu stiu sa-l montez. Deci: - tija de prindere a rotii este speciala, de atas, sau se poate folosi o tija de prindere a rotii fata? - cum se pupa prinderile de jos (pe cele doua nuci ale motocicletei?
  4. elm

    Ij (izh)

    S-ar trage, dar tot ar apare o incovoiere a axului de prindere care duce la inc;linarea rotii Auto-echilibrarea de care zici ar apare (si nu s-ar observa), in opinia mea, la un dezechilibru mic al prinderii telescoapelor pe jug, dar la dezechilibru mare nu ar mai fi deajuns Sustin varianta asta pentru ca "paharele" cu semeringuri nu sint la acelasi nivel, diferenta fiind chiar mare. Este adevarat, ca dupa cum zice lolo, daca o "seringa" este distrusa / gripata, poate conduce la griparea intregului telescop intr-o anumita pozitie (fixa), de unde sa rezulte si diferenta de nivel intre "pahare", respectiv, inclinarea rotii...
  5. elm

    Ij (izh)

    Nu mi-e clar daca a dat telescoapele jos de pe juguri - ar trebui verificat in primul rind daca cele doua telescoape sint montate simetric pe juguri si nu unul mai sus si unul mai jos Vezi ca ulei se pune prin busonul din capatul superior al telescopului (chiar deasupra jugului superior) - aici lolo recomanda sa nu folosim ulei special de furca pentru ca ijul nu este facut sa mearga cu asa ceva - discutabil, dar furca de la jupiterul meu 3 reconditionata si umpluta cu ulei special de furca pare blocata dupa citiva ani de stat la gard... La planeta am pus ulei hidraulic de zic baietii ca se pune la amortizoarele de dacie (nu sint sigur daca a fost o idee buna sau nu) cum spune si Zidu: dai o gaura in lingul surubului (de diametru mai mic decit filetul surubului) dupa care cu un tarod faci filet (cu insurubare oin sens invers) dupa asta infiletezi pina la maxim surub bun in noua gaura filetata. Dupa ce surubul e infiletat complet continui sa rotesti catre stinga: ori iese surubul cel mare si blocat, ori se rupe asta mic
  6. elm

    Ij (izh)

    Se ducea si fara defectarea releului regulator in scurt timp. Durata medie de viata a acumulatoarelor cu gel este de 3 ani! In conditii de lucru in UPS-uri, la zero vibratii. Eu nu am vazut un acumulator cu gel mai batrin de 3,5 ani. In timp ce durata de viata a acumulatoarelor clasice, cu zeama, este de minim 5 ani...
  7. elm

    Ij (izh)

    Sigur, gaura filetata nu era lasata libera ci era montat jiglorul de relanti, doar ca orificiul calibrat al celui din urma era marit prosteste de careva. Am rezolvat problema, m-a invatat cineva sa folosesc un fir de la peria de sirma si l-am desfundat (sper fara sa-l decalibrez). Plus putin aer comprimat sa suflu restul de depunere si gata, o gaurica mica dar clara... Si motorul care a dat semne clare ca vrea sa porneasca... Si pina sa vad eu de ce da sa porneasca dar n-o face (probabil ceva reglaje de facut la carburator), iar s-a blocat arborele motor... Asa ca ma intorc la topicul dedicat...
  8. elm

    Ij (izh)

    Domnilor, Care imi spuneti si mie ce rol are piesa hexagonala incercuita cu rosu? Carburatorul este K65 de Planeta5... Intreb pentru ca pare sa aiba un rol acolo si un canal calibrat care la mine este infundat (la toate ijurile, cu o singura exceptie, in care este macelarit - adica ditamai gauroiul) Este cumva jiglorul de relanti? Daca da, mi se lamureste si mie o treaba: la carburatorul cu piesa hexagonala cu gauroi scoate fum mai ceva ca CET-ul si se ineaca scurt / 2, la relanti...
  9. elm

    Ij (izh)

    Domnilor, Vin cu o intrebare poate timpita, dar in maunualele de reparatie nu am gasit astfel de detalii: - se potriveste la Planeta 5 lantul de transmisie primara si oala de ambreiaj de Jupiter? Pinionul de pe arbore stiu ca nu se potriveste, dar poate merg celelalte ca am mai multe de jupi si nimic de planeta... multumiri... » Post actualizat in 11 Aug 2014 14:38 ...iar raspunsul se pare ca este NU, dantura nu se afla pe aceeasi axa longitudinala cu pinionul Lantul insa se potriveste... Lucru mare, ca cel vechi tare mai era tocit...
  10. elm

    Ij 350- renastere

    In masura in care se poate folosi, utilizarea instalatiei originale de 6V ramine cea mai fiabila varianta PS: rotorul se arde nu de la cresterea tensiunii la 12V ci de la depasirea de lunga durata a curentului nominal de 45W/6V adica cca 8A. Fortarea pentru 12V se face prin cresterea curentului de excitatie, deci in stator cresc pierderile. Dar curentul de excitatie este relativ mic Singura fortare suplimentara a rotorului este in tensiune, izolatia este solicitata la dublul tensiunii nominale. Dar cum dublul asta inseamna inca 6V... Mie sincer imi pare rau ca rotorul meu nu m-a lasat sa incerc (prajit fiind, iar a investi intr-o motocicleta pe care nu o folosesc inseamna sa risc sa nu mai maninc acasa... )
  11. elm

    Ij 350- renastere

    Pentru ca trecerea pe 12V se numeste improvizatie Acu' ceva ani, am luat jupiterul3 cu tot cu alternator si flansa de adaptare. Doar ca atunci cind am vrut sa trec la treaba s-a dovedit ca nu este suficient sa scoti dinamul si sa pui alternatorul si flansa. Trebuie sa prelucrezi mecanic (a se citi sparge, taia, poliza) carterul si capacul drept carter. O alternativa ar fi taierea din flansa de adaptare a partilor care iesa in afara carterului... Acum fiecare face cum considera, dar eu prefer sa fortez dinamul sa genereze 12V decit sa-l inlocuiesc cu alternator cu modificarile / improvizatiile de rigoare. PS: de fapt eu am trecut jupiterul 3 in conservare in momentul in care s-a dovedit ca dinamul are rotorul prajit (de vreme ce mai am alte doua ijuri in stare mai buna, n-a meritat achizitia de dinam nou sau rebobinare). Dar (fara gluma) daca as fi avut doar jupiterul 3 as fi preferat varianta cu dinam folosit la 12 V (au fost voci care au sustinut ca varianta fortarii dinamului merge mult si bine)
  12. caut si eu scutul pentru carburator, pentru planeta 5...
  13. Cu prima ocazia desfac si va spun ce si cum am gasit acolo... Multumiri... » Post actualizat in 29 Jul 2014 12:37 Domnilor, Am desfacut intr-un sfirsit capacul la cutie si concluzia este trista: este blocat arborele motor (carcasa ambreiajului este negripata iar semiluna dintata a kickstarter-ului o roteste pina se tensioneaza lantul transmisiei primare. Trebuie sa specific ca totul mergea bine pina a facut un drum de 15 km culcata pe partea stinga intr-o Dacia papuc... » Post actualizat in 30 Jul 2014 16:22 Gata, dilema s-a rezolvat, se blocase pistonul in cilindru, motivul blocarii fiind cel mai probabil, umezeala. Greu de zis cum a intrat umezeala inauntru (motocicleta a fost in conservare cca 4 ani cu legatura desfacuta intre cotul si evacuare si toba de esapament), dar in mod clar era o usoara pelicula de rugina pe oglinda cilindrului. Din fericire nu a apucat sa rugineasca cine stie ce, iar dupa mult degripuitor, putina coada de ciocan de cauciuc in capul pistonului (cu cilindrul desfacut din suruburile de prindere in carter) si doua opinteli in kickstarter, problema s-a rezolvat... » Post actualizat in 13 Aug 2014 07:10 Asadar domnilor, problema revine de actualitate, Dupa citeva pedale cu carburatorul si filtrul de aer curatate si puse la punct, na' ca s-a blocat iar motorul! Si e clar, se blocheaza arborele motor O sa-l desfac, sa vad ce se intimpla, dar de data trecuta (aparent cel putin) se blocase pistonul in cilindru si nu arborele...
  14. Domnilor, am si eu o problema (si nu am gasit nimic cu search) Dupa cum zice si in titlu mi s-a blocat pedala de pornire: are o usoara cursa libera pina cind ar trebui sa angreneze, dar din punctul ala parca e sudata. Am patit usoare blocari si la jupiter, dar lasam pedala libera si la urmatoarea cursa se debloca. Intrebarea ar fi: se poate face ceva fara demontarea capacului carter? Iar daca trebe dat jos, ce naiba are? Ca sigur e o problea comuna (nu inteleg de ce nu gasesc nimic cu serci...
×
×
  • Creează nouă...