Jump to content

vene

Membru
  • Content Count

    272
  • Joined

  • Last visited

About vene

  • Rank
    Incepator

Profile Information

  • Carnet moto din
    1979
  • Club
    -

Profile Fields

  • Motociclete detinute
    K 175 CZ 250 sport

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Aceasta este a lui Alin si arata chiar bine! Se poate face frumoasa! Mai ar fi nevoie la prima vedere de buson rezervor, manete (originale au fost cu manete din aAluminiu cu colier din Zamac, colierele originale au cam cedat). Acum Alin sa aibe timp sa se ocupe de ea! Spor!
  2. Salut, Daca pui si o poza poate e mai simplu de inteles cam ce ai mai avea nevoie. Ca si piese, sunt cateva ce se pot folosi de la Voshod, iar restul doar de pe la "donatoare" ori refacute cele vechi. Daca e functional cred ca e cel in 4 viteze (1961) (cu "iepurasi din tabla ambutisata,reprezentare stilizata-nu cei turnati cu 2 iepurasi fata in fata) deoarece cele cu 3 viteze nu prea mai sunt functionale, ori foarte rar. Este cel cu 4 viteze, asa cum am presupus, 1961. Este cal din pozele atasate! Cand ajunge asa e bine!
  3. https://www.piesedrujba.com/www-piesedrujba-ro/PIESE-MOTO-MINSK-M125-c23_0_1.htm Dar mai gasesti si la Gaspar si cred ca si prin pietele "la Rusi"- ce se mai afla prin multe orase. Depinde si ce piese doresti, dar se gasesc!
  4. vene

    Ij (izh)

    Mihaita, schema cu bec si fara releu nu este pentru "vesnicie", este valabila sa verifici daca este OK dinamul! Nu trebuie turat motorul, daca dinamul incarca, becul se aprinde progresiv cu cresterea turatiei, daca nu incarca, becul ramane aprins slab. Deci este doar de control, nu este solutie de inlocuire permanenta a releului. Nu se intampla nimic cu bateria, doar ca daca dinamul incarca bine si cresti mult turatia se va arde becul!
  5. vene

    Ij (izh)

    Cred ca asta vrea Cornel. Cum sa verifici dinamul, excluzand releul.Era o varianta folosita frecvent si pe la camioane, daca va amintiti becul de far ce statae aprins sub masca fata la Roman. Asa este legarea dinamului cu releu si bec-martor.
  6. "Gat de lup" este cunoscut acest model de MZ, deoarece "nu poate intoarce capul ca si un lup", farul fiind fixat de cadru, nu de furca fata, mai neobisnuit in acele vremuri. "Bot de cal" este un model de Mercedes, cel cu faruri oarecu, dreptunghiulare dispuse vertical, ce semanau cu un cap de cal (desigur, fiecare cu imaginatia lui).
  7. Nu se modifica deloc carterul, se pune aceasta flansa de adaptare (cred ca a fost 25Lei de la Gaspar)- ajustata (flansa) ca sa fereasca nervurile de la carter, iar pe ea se prinde o aprindere Minsk ori de Voshod (in poza este cu un rotor de Voshod, de la magnetoul de 90W. Este mai fiabila, scapi de baterie, de platina, dar nu mai este original.Depinde de fiecare ce vrea.Daca dinamul este bun, cu un Gotronic este deasemenea o buna optiune (pe care eu personal o prefer, dar la care as renunta daca incarcarea ar face probleme). Ca si costuri, daca nu ai dinamul bun, este mai OK cu aceasta adaptar
  8. Se gasesc, nu conteaza ca ai minus la cadru, asa cum am mai scris, la varianta cu dinam polaritatea se poate inversa (sunt scheme ce au minus la cadru dar si cu plus la cadru). Daca ai cumparat Gotronic vei face instalatia in concordanta cu Gotronic-ul cumparat (cu plus ori minus la cadru). Dinamul "se naste prost"- nu stie de + si de -, se educa prin magnetizare cand avem tensiune pe el, apoi ramane putin magnetizat (magnetizarea remanenta) si asta are ceva importanta in ceeace priveste polaritatea instalatiei, dar repet, nu este ceva fix, se poate inversa, iar releul este acelasi.
  9. Complicat cu aprinderea! Aprinderea Gotronic (atat varianta cu senzor cat si cea la care ramane platina) sunt foarte bune, e o alegere buna. Problema este ca in primul rand ai nevoie ca motocicleta sa incarce, adica sa ai dinamul OK si un releu OK. Releu gasesti, cred ca era unul pe OLX de curand, ori cumperi unul nou (si te rogi sa fie OK). In general nu releul este problema la aceasta instalatie ci dinamul, in cele mai multe cazuri (asa cred eu)- defectul principal este deteriorarea rotorului datorita frecarii in stator, se rotesc tolele si se scurtcircuiteaza. Poate
  10. Nu stiu mai multe, am vazut doar anuntul asta.
  11. Nu te mai uita atat inapoi! A fost, nu mai poti face nimic! Vezi pasul urmator! Ori strici bine si bagi "Helicoil"- e o varianta buna, nu este "carpaciala", se foloseste si industrial la produse noi, unde sunt filete in aluminiu, poti desemenea si sa sudezi la un atelier profesionist (poate merge, poate nu!- e gaura mica pe adancime mare si poate nu e posibil), ori schimbi carterele, dar si asta va implica si schimbare de serie in carte, unde se poate, dar e pe bani!
  12. S-a rupt, s-a rupt! Asta este! Poate fi o fisura mai veche (ori era deja "intins", un defect de material- pot fi mai multe).E bine daca e rupt in asa fel incat poate fi scos din carter. Acum mai este o problema sa-l inlocuiesti, incearca sa gasesti unul original, deoarece daca-l vei face prin filetare (cu cutit de strung ori cu filiera) nu este OK, cele originale au filetul facut prin "rulare", cele filetate nu sunt foarte OK. Se mai rup! Nu esti nici primul si nici ultimul care intalneste aceasta problema.Se rup si suruburi de chiulasa la masini, prezoane de roti, etc. Merge viata m
  13. E IFA (DKW RT2) 1954.M-a fascinat acest ambreiaj. Apoi au modificat sistemul atat partea de arcuri cat si placile de frictiune (se vede ca aici placile de frictiune sunt pe iesire si cele metalice pe oala, apoi au introdus placile de textolit ce sunt antrenate de oala si cele metalice pe butuc si arcurile cu montaj independent.Cred ca la acesta este mai complicat sa apesi toate arcurile si sa pui inelul de siguranta. Si a devenit asa!
×
×
  • Create New...