Sari la conținut

Danyr

Membru
  • Număr conținut

    178
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    BucureÂşti
  • Carnet moto din
    2009
  • Motocicleta
    Honda CBR 125

Vizitatori Recenți Profil

669 citiri profil

Danyr's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. Cu permisiunea autorului, postez concluziile unui motociclist cu experienta in domeniul chirurgiei, referitoare la accidentele moto. Textul este preluat de pe grupul FB al forumului. ,,După 30+ ani de motociclism și de carieră chirurgicală, am câteva concluzii, fără să notez cifre, fără pretenția că este studiu: 1. Majoritatea accidentelor moto se datorează driverului moto și probabil că este vorba de mai mult de 2\3. Neadaptarea vitezei, experiență insuficientă, lipsă reflexe, chiar și "ghinion" la unii. Dacă este să analizez fiecare caz în parte, fiecare suscită discuții, unele sunt unice,.se poate scrie o carte doar despre asta. Nu este locul. 2. Toate cazurile cu leziuni craniene la viteze mici , aproape fără excepție, ai fost din cauza lipsei căștii și aproape toate au venit din mediul rural. Deși am colegi care fac distincție netă între motoare, în trafic nu are importanță dacă ești motorist sau scuterist. Impactul este același. Am avut și cazuri după manevre simple (mutat motorul, probat motor 50m etc). După 50 de km\h lucrurile se schimbă. Mai puține leziuni craniene (cred că toți aveau căști) cu interesare cerebrală, dar apar la anumite tipuri de căști (open face - și eu port așa ceva) leziuni mandibulare. Fracturile de maxilar sunt nașpa! Mai nasoale decât o fractură de membru, mai bine nu mergi decât să nu poți mesteca luni de zile. Cu cât crește viteza, cu atât e mai severă politrauma. Nu leziunile cerebrale sunt cauza severității, celelalte. Căști de 5* , costume cu protecții etc sunt o gogoriță la viteze mari în trafic. Alea oferă protecție pe circuit, nu în cazul obstacolelor cotidiene (mașini, copaci, borduri). E=mv²\2 energia de impact variază cu pătratul vitezei- fizica din gimnaziu. Un organ "plin"(ficat, splină) are o rezistență relativ mică la impact și nu este ferit de costumul cu protecții. Dacă nu se zdrobește de coaste(ficat , splină), se smulge din ligamente. Rezultatele sunt aceleași. Casca de 5* nu te protejează mai bine decât una de 3* peste 80 km\h sau mai bine zis nu prea contează în ecuație. Energia creierului la 100 km\h îl tasează de cutia craniană la impact direct. Veți avea o cască perfecta după impact direct dar cu un creier varză. Am trecut și eu și probabil toți prin magia motorului mare. Am trecut de faza asta, prefer confortul, siguranța și manevrabilitatea motorului în loc de putere. Oricum, din ce vad în trafic, nici 1% nu sunt pregătiți pentru un motor mare, oricum nu au abilități pentru el. Placerea condusului nu tine de cilindree, iar cilindreea nu tine loc de neuroni! Asfalt uscat vă doresc!" Link: https://www.facebook.com/groups/MOTOCICLISM.ro/permalink/974004496413716/
  2. Mi-am luat motor cu ajutorul lui Marcel, rezultatul fiind foarte bun. Pe scurt: Nu am luat prima motocicleta vizata, moment relativ frustrant, de partea ambelor parti. Dar, cu rabdare si flexibilitate din partea mea si implicare, la momentul oportun, din partea lui Marcel, am gasit intr-un timp rezonabil un motor cu un raport calitate/pret foarte bun, al carui cost final (incluzand transport, inmatriculare, eventuale investitii pe termen scurt) sa se incadreze in bugetul meu. Sunt multe variabile in acest proces, cum ar fi: piata efectiva, locatia motocicletei/variantei de rezerva, traseul in linii mari abordat de Marcel pentru clientii din deplasarea respectiva, diferentele dintre impresia creata in baza anuntului de pe net si starea in detaliu a motocicletei la momentul vizionarii. Il recomand pe Marcel mai ales pentru sinceritatea cu care iti descrie motocicleta la momentul vizionarii, alaturi de evaluarea eventualelor costuri, pt. aducerea motocicletei intr-o stare tehnica la zi. Daca stii deja cu certitudine ce motor ai de transportat, atunci totul este o simpla formalitate. Altfel, recomand viitorilor posesori de motocicleta sa-i descrie in detaliu ce isi doresc, sa comunice bugetul maxim final si sa-i ceara parerea lui Marcel, pentru ca este un motociclist cu experienta.
  3. Ar fi fost frumos sa anunti cu mai mult timp inainte intalnirea sau sa o mai amani. Oricum, frumos gest. Deci ce mai zice omu' ?
  4. Sunt la o petrecere de Halloween, iar un prieten care a intarziat mi-a spus ca a trecut pe langa o motocicleta "zdrobita" , care s-a lovit cu un Mercedes. Mi-a spus ca Mercedesul era amplasat perpendicular pe sosea. Accidentul parea sa se fi produs de ceva vreme, motociclistul nemaifiind prezent la fata locului. Astept detalii, deoarece pare un accident grav din spusele prietenului.
  5. Dupa cum am spus si pe alt topic : CBR-ul este mult mai comod decat YZF-ul. YZF-ul arata mai bine. Ambele fug la fel de tare. YZF-ul este mai scump si sunt mai putine SH-uri la vanzare. Niciuna dintre ele nu se compara cu un motor de cilindree mare. Depinde ce vrei: Daca vrei sa te initieze, pentru ca peste 2 ani sa treci la mai mare, recomand CBR. E mai comfortabil si economisesti bani. Daca esti focusat pe motociclete sport si vrei sa te initieze in pozitia de mers, recomand YZF. Daca ai de gand sa ramai la 125 pentru deplasari in oras pentru o perioada nedeterminata de timp, nu recomand niciuna, ci recomand SCUTER. Surse : 11000 km pe propriul cbr 125; yzf-urile prietenilor. De ce te-ai plictisit de ea ?
  6. Mi-a placut finalu' . CBR-ul este mult mai comod decat YZF-ul. YZF-ul arata mai bine. Ambele fug la fel de tare. YZF-ul este mai scump si sunt mai putine SH-uri la vanzare. Niciuna dintre ele nu se compara cu un motor de cilindree mare. Depinde ce vrei: Daca vrei sa te initieze, pentru ca peste 2 ani sa treci la mai mare, recomand CBR. E mai comfortabil si economisesti bani. Daca esti focusat pe motociclete sport si vrei sa te initieze in pozitia de mers, recomand YZF. Daca ai de gand sa ramai la 125 pentru deplasari in oras pentru o perioada nedeterminata de timp, nu recomand niciuna, ci recomand SCUTER.
  7. CBR 125 : 11000 km Schimb ulei Motul 10w40 5100 la fiecare 4000 km. Un set de placute frana fata. Un kit lant DID Heavy Duty. Spray pe lant cat mai des . Bujie NGK Iridium din prima luna de cand am cumparat-o ca sa fie ... In rest... BENZINA TATA !!!! Probleme tehnice : un bec ars si schimbat, in rest ZERO. Ceea ce m-a surprins : porneste instant si iarna la -n grade. Bravo Honda ! Imi permit sa anticipez ca in urmatorii 10 000 km va avea nevoie doar de 2 schimburi de ulei si benzina .
  8. Salut. Daca te mai intereseaza cbr-ul meu sa-mi spui. Ne intalnim si te plimb cu el daca te tenteaza sa-l cumperi.

    E ideal pentru oras.

  9. Eu sunt autorul filmarii de pe youtube Uitasem sa postez si pe motociclism. Filmarea e doar din prima zi. Have fun !
  10. Salut , ultimul pret l-am afisat astazi si pe topic : 5600 LEI

  11. nicon7mai-youtube

  12. M-a sunat tata sa-mi spuna a trecut pe langa un accident moto care a avut loc in zona trecerii de pietoni dintre ziduri mosi si bucur obor (in sensu colentina --> bucur obor). Motorul circula pe linia de tramvai si a lovit o persoana , lucrurile acesteia fiind imprastiate peste tot. Motorul era ceva cu alb si albastru , probabil ceva de 600. N-am alte detalii.
  13. Care mai este starea ranitului ? S-a facut bine ?
×
×
  • Creează nouă...