Sari la conținut

moto+

Membru
  • Număr conținut

    95
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Metode de contact

  • Website URL
    http://
  • Yahoo
    moto_plus

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    Bucuresti
  • Motocicleta
    Kawasaki ZZR1100
  • Numar Moto
    B-
  • Club
    Tomina

Vizitatori Recenți Profil

540 citiri profil

moto+'s Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

  1. Actualizez acest topic pentru ca am aceeasi problema la motorul meu Kawasaki ZZR1100 din 1995. Deocamdata asez arculeţul in locas, potrivesc butonul de pornire peste el, actionez demarorul si dupa ce porneste motorul iau butonul si arcul si le pun in buzunar. Am gasit ceva oferte AICI, dar nu pot sa astept o luna pana ajunge piesa din China. Daca are cineva de vanzare un loc de lumini sau doar butonul de pornire, sau chiar butonul de claxon (cred ca sunt identice sau cel putin iterschimbabile), sau blocul de lumini din stanga (pentru butonul de claxon), astept un raspuns aici, sau mail la adresa moto_plus pe yahoo. Cred ca sunt compatibile blocuri de lumini si de la alte modele de motociclete vechi, fabricate in aceeasi perioada.
  2. Poti sa dai exemple? Care este tensiunea maxima de incarcare daca electrolitul are temperatura de 0 grade, 20 grade si 40 grade Celsius, de exemplu? Si capacitatea bateriei depinde de temperatura. Mai mult, o anumita baterie cu un anumit nivel al concentratiei electrolitului este destinata exploatarii numai intr-o anumita zona climatica. Dar noi ne referim la zona noastra de clima temperata. REFORMULEZ intrebarea: Ce scrie fabricantul bateriei pe care ati cumparat-o despre tensiunea de incarcare in exploatare recomandata? Subliniez "in exploatare", pentru ca exista incarcare de intretinere-depozitare, reincarcare rapida, desulfatare, etc. Subliniez si "fabricant", pentru ca ma intereseaza tensiunea maxima si minima admisa de fabricant, nu de constructorul motocicletei. Cei care vor raspunde sa specifice si tipul de bateriei: conventionale cu acid (cu sau fara intretinere) - cu AGM - cu gel Chiar daca sunt unii excesiv de pedanţi pe forum si care sufoca comentariile altora cu propriile lor disertatii ce se vor exhaustive, as dori sa-mi raspunzi si tu la intrebari. O sa am grija sa selectez parerile pertinente si sa le separ de celelalte.
  3. Am citit tot ce s-a scris de la ultima mea postare si sunt lucruri interesante. N-am avut timp sa mai fac testele care mi s-au recomandat, o sa revin dupa ce la fac. Alternatorul la ZZR 1100 este cu excitatie. Intrebare: pentru fiecare dintre cele trei tipuri de baterii: - conventionale cu acid (cu sau fara intretinere) - cu AGM - cu gel care este intervalul recomandat (admis) pentru valoarea tensiunii de incarcare in timpul exploatarii pe motocicleta? Eu am acum baterie AGM, cum am specificat anterior.
  4. Multumesc tare mult pentru paginile din manualul GPZ-ului tau, dar mai ales pentru inspirata insistenta de a-mi recomanda sa verific contactele. Initial am curatat doar conectorul cablului regulatorului (cel care leaga regulatorul de restul instalatiei electrice) si am masurat rezistenta electrica intre cele 3 borne ale regulatorului (demontat de pe alternator, desigur), conform instructiunilor din manualul de reparatii, dar imi dadea rezultate opuse (ohmi in loc de kohmi, si invers). Convins ca am regulatorul defect, am inceput sa caut altul. Dupa ce mi-am cumparat baterie noua (spre rusinea mea, asa am observat ca am probleme cu supraincarcarea abia dupa ce a fiert bateria), am zis sa mai incerc odata curatarea: am desfacut toate cuplele electrice si toate sigurantele, le-am curatat si remontat si, surpriza, regulatorul functioneaza mult mai bine: 14,45V in relanti, 14,6V in relanti cu farul aprins, 14,9V la turatie, 15,02V la turatie si cu farul aprins. Am baterie AGM, iar tensiunea de reincarcare ar trebui sa nu creasca peste 14,8V, dupa unele manuale, sau 15V dupa altele. Asta inseamna ca sunt la limita, sau putin peste limita superioara. Este interesant ca tensiunea la bornele bateriei creste odata cu consumul (odata cu aprinderea farului). Eu stiam ca ar trebui sa scada, pentru ca atunci cand pornesti un consumator (farul), creste intensitatea curentului in circuit, cade mai multa tensiune pe portiunea de cablu dintre baterie si regulator, astfel ca din toata tensiune "reglata", o parte se pierde pe acest cablu, si nu mai ajunge toata tensiunea la bornele bateriei. La fel, odata cu cresterea turatiei, bobinele consuma mai multa energie, deci ar trebui sa scada tensiunea data de regulator, pe aceeasi logica cu cea de mai sus. Dar ea creste, nu inteleg de ce. Sa intre in ecuatie si frecventa la care este nevoit sa lucreze tranzistorul regulatorului? O sa incerc sa mai curat si legaturile comutatorului de sub cheia de contact unde se ajunge mai greu, poate mai scad doua zecimi de volt. Daca nu, probabil ca tot trebuie sa schimb regulatorul. E dificil pentru ca la bateriile AGM nu stii cand pierde apa din electrolit, si nici nu stii cat trebuie sa completezi. Daca bateria se supraincarca, neavand posibilitatea sa verifici nivelul de electrolit, te trezesti la un moment dat ca bateria s-a defectat si cand desfaci capacul observi ca nu mai ai electrolit in ea. La tine cat e intervalul recomandat pentru valoarea tensiunii de incarcare?
  5. Nu cred ca se poate pune alt tip de releu, pentru ca nu este suficient loc, la mine releul se monteaza impreuna cu suportul periilor (carbunilor) peste puntea redresoare, ca in schema asta. Montat, releul arata asa: Intr-adevar, se pare ca in limbaj de electronist piesa (purcelusul) se numeste chiar regulator de tensiune (sper sa nu ma-nsel) si ca sub aspectul unui tranzistor de putere se afla de fapt un circuit integrat care are drept parametri, probabil, tensiunea reglata ( sa zicem 14,5 V) si amperajul maxim suportat (probabil 20 sau 30 A). Dar ca sa nu fie confuzie, am numit regulator de tensiune tot ansamblul, iar pucelusul l-am denumit eu tranzistor.
  6. S-a dus releul regulator de tensiune si la veteranul meu Kawasaki ZZR1100 din 1995. Uneori ramane blocat pe incarcare si creste tensiunea de incarcare odata cu turatia, alteori functioneaza dar eronat, stabilizand tensiunea cand pe la 15 V, cand pe la 16 V. Codul OEM al releului este identic pentru mai multe marci: Kawasaki: 21066-1076; Suzuki : 32500-27A00; Yamaha: 36Y-81910-50; (Denso 026000-7050). Releul original arata ca in poza asta: Am observat ca tranzistorul (sau cum s-o numi) de putere se poate demonta (are doua picioruse lipite si este prins de radiator cu doua suruburi). Pe tranzistor scrie codul 3P25, dar am vazut pe diferite site-uri ca poate scrie 10L12 sau 8S22. Varianta 1 As vrea sa stiu daca se poate inlocui doar tranzistorul si cu ce piesa echivalenta se poate face acest lucru. Eventual, ma intereseaza daca vreun forumist din Bucuresti priceput in ale electronicii ma poate ajuta (contra cost) cu alegerea piesei echivalente si cu manopera de dezlipire cel vechi + lipire cel nou. Varianta 2 Am vazut ca exista autoturisme care au acest releu incorporat in alternator, la fel ca la motocicleta, si ca la unele exista un tranzistor de putere asemanator cu cel al releului de motocicleta, fabricat de Bosch sau Huco, Hugo, Hella, Valeo, Beru, Vemo, etc. Unele dintre acestea costa in jur de 50 lei (releul nou) si ma intreb daca pot cumpara unul doar pentru tranzistorul de pe el, pe care sa-l montez pe releul meu. Cam asa arata releele auto despre care zic: Varianta 3 Exista un regulator echivalent fabricat de VICMA.ro (vezi aici) la aproape 200 lei, se monteaza in locul tranzistorului, dar nu stiu daca sunt functionale si fiabile. A testat cineva? Pretul e cam mare pentru un tranzistor, dar macar sa functioneze corect. Intructiunile de montare sunt in fisierul pdf de aici. Varianta 4 Releul original e prea scump de nou, n-as vrea sa merg pe varianta asta. Second-hand nu am gasit. Astept sugestii, oferte. Si ajutooor, ca vine primavara!
  7. Vand JAWA 350 model 638, an 1990, 14750km (reali 15450 km sau 21750 km, nu mai stiu exact, kilometrajul a stat blocat 700km sau 7000km), unic proprietar, adusa personal din Chisinau in 1993, o singura cazatura (rezervor usor infundat, o toba usor zgariata, maner acceleratie ciupit, suport plastic oglinda rupt si lipit), piese originale - nu s-a schimbat nimic pe ea (doar suportul de protectie la cadere, ca n-a avut), revopsita neprofesionist, baterie descarcata (veche, terminata), motor nepornit de vreun an, atunci era in stare foarte buna de functionare (ar trebui si acum, dupa ce se reuseste prima pornire ), rezervor benzina gol, ulei motor neschimbat de multi ani (dar nici n-a circulat), anvelope si camere originale (n-au avut nicio pana dar sunt imbatranite, nerecomandate, nesigure), fara ITP, fara RCA, are talon, CIV, pot da cumparatorului certificat fiscal. Motocicleta se afla in Ramnicu Sarat, jud Buzau. Cumparatorul ridica pe cheltuiala lui motorul de acolo. Actele se fac in bucuresti sau in Rm, Sarat. Nu accept schimburi sau alte variante. Motocicleta se vinde numai cu acte, adica semnam contract de v-c, fisa de inmatriculare vizata de DITL, obtin si predau cumparatorului certificat fiscal. Pret 1500 lei negociabil. Tel. 0722.16.16.16. Iau in considerare orice oferta primita si exista "riscul" sa accept cea mai buna oferta primita la un moment dat, deci recomand celor interesati sa liciteze. si acum cateva poze:
  8. Postarea ta a sintetizat complet topicul asta. Felicitari. Imi pare rau de accidentul tau, cu atat mai mult cu cat esti nevinovat si trebuie sa te lupti si cu politistul ala imbecil. Revenind la topic. Ceea ce urmeaza este pentru cei care nu vor sa reduca nici macar un pic viteza tot drumul lor pe autostrada, si au pretentia ca toti ceilalti sa se dea la o parte din timp din calea lor, astfel incat ei sa conduca nestingheriti, ca si cum ar fi singuri pe drum. Din pacate, unii nu inteleg ca asa ceva nu se poate si ca toti ceilalti au dreptul sa depaseasca vehicule, este adevarat, respectand si legea dar si bunul simt. Sa zicem ca un Oltcit merge pe A2 cu 90km/h. Eu vin cu Dacia cu 100km/h. Diferenta dintre noi este de 10km/h, adica 2,8 metri pe secunda. Dacia mea nu prea trage, deci nu este capabila de acceleratii mari. Ca sa-l depasesc ma asigur din spate, vad ca nu vine nimeni, si incep depasirea cu 10 metri inainte de a ajunge in dreptul lui. De asemenea, reintru pe banda 1 dupa alti 5 metri dupa ce l-am depasit. Oltcitul are si el vreo 4 metri lungime, deci am nevoie de vreo 20 de metri relativi (distanta parcursa fata de el, nu fata de sol) ca sa-l pot depasi. Acesti 20m relativi ii parcurg in 20 : 2,8 = 7 secunde. Buuun ! Din spate vine X5-ul cu 220km/h, deci fata de mine se apropie cu 120km/h, adica cu 33 de metri pe secunda (33m/s). Daca ar fi sa franeze de la 220km/h pana la 100km/h, X5-ului i-ar trebui, daca pilotul este supermeserias, cam 33m/s : 9m2/s = 3,7 secunde (am considerat deceleratia maxima 9 metri patrati pe secunda). Dar cum pilotul nu este supermeserias, iar ca sa nu-l jenez nu trebuie sa-l fortez sa franeze la maximum, cred ca trebuie ca X5-ul sa aiba la dispozitie macar dublu, adica 7 secunde din momentul in care eu reintru pe banda 1 si pana cand el ma ajunge. Deci eu trebuie sa incep depasirea Oltcitului cu cel putin 7 + 7 = 14 secunde inainte ca X5-ul sa ma ajunga. Asta inseamna ca eu incep depasirea in momentul cand X5-ul se afla la cel putin 14s x 33m/s = 467 metri in spatele meu. Concluzii 1. Daca am o curba in spate la mai putin de 500 metri, si daca nu am vizibilitate spre spate de minim 500 metri, atunci nu trebue sa depasesc pentru ca, oricand, pot sa ma trezesc cu o racheta in fund. 2. Daca sunt masini la mai putin de 500 de metri in spatele meu, iar nu pot sa depasesc, pentru ca, oricand, poate sa apara din spatele lor o racheta si sa ma trezesc cu ea in dos. 3. Daca in fata mea sunt doua Oltcituri care circula in lant, desi legea le interzice, si daca vreau sa le depasesc, ca e dreptul meu sa merg cu 100km/h, atunci trebuie sa am grija sa nu fie nimic in spatele meu mai aproape de 700 de metri, sau chiar mai mult. 4. Daca am in fata mea, pe autostrada, o portiune de carosabil deteriorata, cum sunt gropile de pe A1, sub nici o forma nu trebuie sa schimb banda, ci sa trec peste ele, chiar daca stric masina, pentru ca, deja repet, oricand... 5. Nu trebuie sa merg singur in masina pe autostrada, ci cu un pasager care sa se uite printr-un binoclu in spate si sa-mi spuna cand pot sa depasesc alte masini care merg mai incet ca mine. Concluzia concluziilor Daca aveti masini cu performante mici, nu depasiti pe autostrada, stati numai pe banda 1 indiferent cat de incet merge cel din fata voastra, pentru ca banda a doua este rezervata numai bengoshilor.
  9. moto+

    Cine Ar Fi De Vina?

    Amandoi sunt vinovati ca au intrat in intersectii deja blocate cu vehicule. Dar vinovatia accidentului apartine autoturismului. Sa zicem ca motociclistul nu avea casca. Era vinovat Da! Dar de nepurtarea castii, nu de accident. Sunt lucruri diferite. Este foarte important sa inteleaga toti ca trebuie sa dam prioritate celor care au ramas in intersectie. Chiar daca noi avem verde, ei au avut inaintea noastra si din cauza asta au si acum prioritate. Ce se mai poate discuta este nerespectarea de catre motociclist a vitezei sub limita evitarii oricarui pericol, pentru ca era in "schimbarea directiei de mers prin viraje". Dar nu cred ca intr-o intersectie aproape blocata, unde se circula in coloane, poate cineva sa fie acuzat ca n-a redus viteza pana la limita evitarii oricarui pericol.
  10. 1. Daca ai avea deplasare de roti in urma vreunui accident, adica daca roata din spate s-a deplasat spre dreapta, atunci ea se va uza mai mult pe partea stanga. DAR, concomitent, ar trebui sa se uzeze mai mult si roata fata, pe partea opusa, dreapta. Daca este asa, ai cadrul stramb sau telescoapele fata montate inegal (unul mai sus decat celalalt, sau diferente intre arcurile fata sau amortizoarele fata). 2. Daca si roata din fata s-a uzat mai mult tot pe partea stanga, explicatia este ca te plimbi cam pe aceleasi trasee, vantul bate din aceeasi parte, sau, pur si simplu, uzura se datoreaza declivitatii (inclinarii transversale) a drumurilor. Toate drumurile sunt mai inaltate pe ax si coborate spre margini, pentru scurgerea apelor pluviale. De asemenea, o cauza ar fi ca esti mai bun in virajele spre stanga, adica te inclini mai mult, deci uzezi mai mult cauciucurile, decat la curbele spre dreapta. 3. Daca roata fata nu s-a uzat neuniform, adica este uzata simetric stanga - dreapta, si daca ai rulat cu ea la fel de mult ca si cea din spate (adica nu ai anvelopa din fata schimbata recent), atunci nu am nici o explicatie logica, este de neinteles pentru mine.
  11. Topicul a mai fost. In dorinta de a-si menaja motoarele, multi evita aceasta tehnica. Eu (am mai spus asta, dec n-am evoluat de-atunci) o folosesc numai in sus, si numai de la a trea in sus. Merge si de la a doua la a treia, dar mi-e tarsha...
  12. Aici: http://cedam.csa-isc.ro/search.php?c=nr_in...luna=12&an=2005 rezulta ca la 31.12.2005 era asigurat la Asirom Pitesti. Poate acum nu mai este (cel putin asta arata site-ul comisiei de supraveghere a asiguratorilor), caz in care trebuie sa-l dai in judecata pe dobitoc. De la politie terbuie sa iei neaparat un document de constatare, daca nu vor sa ti-l dea fa-le o adresa si inregistreaz-o la ei. Suna la Asirom, poate este asigurat tot la ei. - Daca da, anunta-i de accident, solicita-le sa-ti deschida dosar de dauna, chiar daca nu vor, e obligatia lor (deschiderea e una, refuzul despagubirii e alta) si daca nu vor, fa-le si lor o adresa. Daca deschid dosar, adu factura proforma (oferta) de reparatie si cere-le accept de plata. Daca-ti da acceptul (ipotetic, pentru ca nu pot despagubi pana nu au acceptul celui asigurat - papucul), atunci poti sa-ti repari motorul, pentru ca vor despagubi. Daca nu accepta ceva din cele de mai sus, consulta un avocat, ca nu stiu. - Daca nu, deoarece e greu sa afli unde e asigurat, ramane doar relatia cu politia, Reg. Comertului, avocat. Avocatul e bun pentru ca daca nu poti circula cu moto nereparata, sa te-nvete cum s-o repari astfel incat sa poti demonstra intr-un eventual proces ca reparatia a fost reala, si costisitoare. - Ala cu Dacia break este un martos important pentru tine (si pentru el). Bafta.
  13. Dar cum te-ai dat jos de ti-a trebuit atata timp? E ca-n bancul ala in care melcul ia un pumn de la urs si se duce de-a berbeleacul cateva sute de metri, iar cand reuseste sa se-ntoarca, dupa cateva saptamani, intreaba: auzi, ba, ce-a fost cu faza de adineauri?
  14. Ca sa nu ma repet, priviti ce-am scris eu si ce-au scris si altii, aici: http://www.sbz.ro/modules.php?name=Forums&...iewtopic&t=8530 Ce parere aveti?
  15. SILVIU, esti prea de bun simt, prea tolerant, prea ingaduitor. Tipul este dobitoc. Este nebun cu acte in regula. Am citit tot topicul, in speranta ca o sa gasesc ceva folositor, si ce gasesc: un complexat, un blazat, un ignorant, un strofocat, totul intr-o singura persoana, care nu se mai opreste din a bate campii. Si nimeni (cu mici exceptii), din politete sau din prietenie, nu-l bate pe umar sa-i zica: Mosule, las-o mai moale, ca nu e chiar asa. Este inimaginabil. Daca tinerii nu iau pozitie in fata meschinariei, ce sa mai zicem de cei mai in varsta? Ce pretentii sa mai avem de la politicienii care ne conduc? Mosule, ce tanar esti E prima oara cand vii la mine (in topic) Nu te mai las sa pleci (sa aberezi) Noapte de vis alaturi de tine (te demasc de cate ori e nevoie ca sa te trezesti din "vis")
×
×
  • Creează nouă...