Sari la conținut

rhadoodc

INACTIV
  • Număr conținut

    100
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Metode de contact

  • Website URL
    http://

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    Bucuresti
  • Carnet moto din
    2009
  • Motocicleta
    Kawasaki Ninja 250R 2009
  • Numar Moto
    B 42 RHA

rhadoodc's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. Claxonul nu tine loc de frana, si cu atat mai putin de evitare. De aproape 3 ani in mers cu motorul port cizme pe orice vreme, daca merg mai mult de 2 km (deci cam intotdeauna). Stiu cat de nasol e vara (dupa 3 veri cu http://bit.ly/nPd6yC), si inteleg de ce n-ai vrea sa le porti (imi luam sosete de schimb la serviciu, pentru ca din alea de pe drum storceam cantitati serioase de transpiratie), dar si tu, acum, sigur intelegi de ce ar fi trebuit. Cand alegi echipamentul, primul criteriu e sa il porti. Degeaba ai super geaca si super cizme daca sunt mai incomode decat esti dispus sa tolerezi. Mai bine niste cizme mai aerisite fara super protectii decat sa nu le porti fiindca transpiri prea tare - in ideea ca echipamentul nu e o garantie, ci o sansa in plus.
  2. rhadoodc

    Accident romana

    @Doctor X: Ai dreptate. Atasat, legislatia. @Kosh: La viteza aia, daca esti atent ce faci, opresti in ~6m. Si daca nu opresti, impactul are totusi mai multa mila. Nu zic ca nu e vina pietonului, dar conduita preventiva ar fi ajutat. @Ianachim: As fi zis sa iei cotul de pe SHIFT, dar aparent ai descoperit si de unde faci textul mai mare. Compensezi pentru ceva?
  3. rhadoodc

    Accident romana

    Pentru copii, batrani, si oameni cu capul in nori si privirea in pamant e legiferata chestia cu 30 Km/h la trecerea de pietoni. Cu biciclistii nu ma deranjeaza cand trec calare, atata timp cat se opresc sa se asigure inainte sa treaca, si daca o fac cu o viteza potrivita. Am patit insa de multe ori ca un biciclist care circula pe banda 1 (dreapta, aproape de bordura) sa faca stanga pe trecerea de pieton fara ca macar sa semnalizeze cu bratul intins. Nu mai zic sa incetineasca, sa se opreasca sau sa se asigure.
  4. @AdrianB1: Nu am nici o intentie sa te jignesc sau sa afirm ca eu sunt mai om tine. In principiu cred ca daca ne-ar pasa mai mult de ceilalti, am duce-o toti mai bine. Adica daca soferii ar proteja mai mult motociclistii care se dau pe o roata pe Magheru in slapi, bermude si maieu cu muschi, si motociclistii ar avea grija de pietoni, si, in general, lumea s-ar gandi si la ceilalti, tara aia ar fi una mai buna. Ar fi un loc unde opreste lumea la trecere, chiar pe verde, pentru un batran care abia merge, in loc sa il ocoleasca in viteza claxonand, unde dupa ce motociclistul a zburat peste capota pentru ca a intrat in intersectie pe rosu cu super-viteza soferul ar cobori sa vada daca e ok, in loc sa isi sune avocatul, iar claxonul nu ar mai tine loc de frana. Desigur, tot ce scriu eu mai sus e usor exagerat, pentru ca nu toti motociclistii corespund descrierii, si destul de multi soferi au grija de noi, dar permite-mi hiperbola. Si inca odata: nu trebuie sa fii prost ca sa fii neatent; tuturor ni se intampla sa avem griji, sau sa ne grabim.
  5. @AdrianB1: Nu stiu de ce si-ar risca pompierii viata sa te scoata din casa dupa ce ai aprins o tigare cu butelia deschisa. Noi, oamenii, consideram viata ca valoare suprema, fara un pret echivalent. Se numeste rationament, si e ce ne deosebeste de animale. Daca ai copii, surori sau nevasta si, coincident, trec chiar prin fata ta pe rosu, pentru ca inca nu ti-a trecut prin cap sa le explici, sau pentru ca au uitat ce le-ai explicat... ii calci? Niciodata nu mi s-a parut justificata asta cu "decat sa planga ma-ta, mai bine ma-sa". Oameni sunt toti, si fiecare are pe cineva sa-l boceasca (unii au chiar un forum intreg). Ca motociclist, in fata pietonilor, mereu vei fi mai bine protejat, pentru ca macar din obligatie legala porti casca, asa ca ia tu pericolul in piept si apara-i pe cei care nu se apara singuri, macar atunci cand iti sar in cale.
  6. Imi place asta cu "dati peste ei sa se invete minte". Voi aveti vreunul copii? Neveste? Surori? Daca fuge un copil pe trecerea de pietoni pe rosu, l-ati lua in plin? Se aplica la fel si la oameni mari. Unii pur si simplu nu au minte, dar asta nu inseamna ca e mai bine sa ii nenorocesti. Da, e nefericit ca ti-ai rupt clavicula, dar intr-o asemenea situatie, si eu as face ce ai facut tu. Considerand ca eu port casca, geaca, cizme si manusi, si eventual genunchiere, scap mai ieftin decat ar scapa ea care nu are decat o fusta, un maieu si sandale. Toti gresim, ca motociclisti, automobilisti sau pietoni. Intelegerea ca si altii au motive sa se grabeasca, sau sa nu fie atenti te scuteste de multe necazuri si te ajuta sa fi un pic mai senin. In plus... aveai 50 la ora cand ai intrat in intersectie? Ai redus la 30 cand ai traversat trecerea de pietoni? Planuiai sa incetinesti pentru a respecta legea, sau ai franat doar pentru ca ti-a sarit ceva in drum? Nu zic ca e vina ta, sub nici o forma. Dar incerc sa clarific ca ceea ce ai facut tu, in incercarea de a proteja un pieton care a gresit, e un gest uman de care sa fii mandru, nu sa il regreti. O sa ti se refaca oasele, o sa repari si motorul, dar daca o luai in plin si isi zdrobea capul de asfalt si coastele de ghidonul tau, nu mai repara nimeni situatia pentru ea si ai ei.
  7. @Serghei42 Cauta mai sus si o sa vezi ca i-am dat omului niste sfaturi. De fapt, uite, ca sa nu fie prea multa munca pentru tine, gasesti postul meu aici. Si cred ca i-am sugerat cam ce i-ai sugera si tu, doar ca fara sa-l privesc de sus.
  8. Cineva trebuie sa inceapa un topic "Cine o are mai lunga? (distanta de franare)", clar, pentru ca orgoliile nu mai au loc in topic-urile unde oamenii cer sfaturi. Uneori cred ca sunt oameni care abia asteapta sa vina vreun incepator sa ceara un sfat ca sa aiba motiv sa scoata rigla si sa puna pe.ni.sul pe masa pentru masuratorile de rigoare.
  9. Nu vreau sa discreditez pe nimeni, si nici sa mut vina in alta parte, dar am o curiozitate. Imbecilii de la prosttv afirma sus si tare ca motociclistul a intrat in vederea procurorilor pentru ca nu avea permis si motorul nu era inmatriculat. Acu', din cate stiu eu, permis si inmatriculare iti trebuie doar daca te dai pe drumuri publice. In padure pe coclauri, pe drumuri care sunt private sau nu sunt in grija administratiei rutiere, nu ai nevoie de permis si inmatriculare. Ca o analogie, daca un motociclist participa la un raliu pe sectorul ala de drum, nu avea nevoie de inmatriculare, permis, sau omologare rar. Zic prostii? Sau chiar stiu reporterii ce vorbesc?
  10. Nasoala situatia, am patit-o si eu de mai multe ori, doar ca am reusit (cu mult noroc) sa raman pe roti de fiecare data. Sfaturi bune pe care le-am primit de la motociclisti care nu-s si forumisti: 1) Du-te intr-o parcare si exerseaza frane. Recomand parcarea de la Romexpo (se intra pe unde e reprezentanta Mitsubishi) - e libera, si are pavajul facut din dale mari pe care le poti folosi ca repere, incat iti poti numara foarte usor distanta in care ai franat. Incearca sa blochezi spatele, pana te obisnuiesti cum face cand blochezi spatele. Spatele blocat e controlabil. Nu incerca sa blochezi fata. 2) Pe banda a 2-a nu esti safe. Soferii nu aplica virajul la dreapta cu incadrare pe prima banda urmata de schimbarea benzii pentru un eventual viraj stanga. De asemenea, de obicei prima banda e ocupata de masini parcate, si din obisnuinta, ca sofer, te bagi pe banda a doua (desigur, unii se mai si asigura inainte de asemenea manevre). Nici pe banda a 4-a nu esti safe, am vazut zeci de ocazii in care soferul se incadreaza dintr-un viraj la dreapta direct pentru virajul la stanga. Pe motocicleta esti atat de safe pe cat poti sa prevezi ce urmeaza sa faca cei din fata, de preferinta 2-3 randuri in fata. 3) Nu da vina pe hardware. Nu e vina pneurilor, sau a franelor. Te-ai speriat, si ai blocat roata. Mi s-a intamplat si mie, si s-a intamplat multora. Piesele scumpe isi merita valoarea doar pentru cei care nu mai pot imbunatati nimic prin aptitudine. Pe scurt: mergi cu motorul stock o vreme (un an, doi, niste mii de kilometrii), pana crezi (convins) ca nu mai poti fi tu mai bun pentru ca te tine motorul in loc. Atunci poti sa incepi sa schimbi. Si, cand primesti sfaturi (inclusiv cele scrise de mine mai sus) trece-le prin filtrul judecatii tale. Poate pentru tine nu au sens, sau nu se aplica. Nu ii asculta pe toti, indiferent cati km au facut, de cati ani merg pe 2 roti, sau cate posturi au pe forum. In fond, tu mergi cu tine, pentru tine, si orice faci, e responsabilitatea ta. La fel ca in clip, nu o sa poti spune ca X de pe forum ti-a zis sa iti iei alte pneuri si ai alunecat, deci e vina lui. Ai discernamant, foloseste-l. Formeaza-ti stilul tau.
  11. Va felicit personal pe cei care nu ati cazut pe din cauza unei sine de tramvai (ude) (pana acum). Serios. V-as strange mainile (fac colectie). Poate ar fi totusi cazul sa intelegeti unde e diferenta intre un pneu de 19 pe spate si unul de 13, cum se comporta fiecare la intalnirea unei sine de tramvai si cum diferenta de curbura a profilului permite unuia de 13 sa fie prins in santul ala mic de langa sina... sau nu; oricum, voua nu va trebuie; voi n-ati cazut, si n-o sa cadeti. In rest, e ok, mi-o asum si eu, am fost prost (si sigur inca mai am sechele in acest sens, e o boala care se vindeca greu, prostia), am picat gratie unei sine de tramvai ude, ca de, nu toti ne-am nascut 'dăștepți' ca voi, unii dintre noi nu suntem pui de zei - ghinion de nesansa.
  12. La capitolul folosit vecinii ca protectie... Nu cred ca e o idee buna - daca duba era mai in fata si o impingea ala peste tine, nu ieseai prea bine. Ideal e sa iti asiguri vizibilitate cand pornesti - opresti un pic mai in fata daca ai loc, daca nu astepti sa plece duba, si apoi te duci si tu. Mai ales pe motocicleta, vecinii nu te apara, niciodata. Vezi .
  13. Am locuit multi ani de zile in zona aia, am circulat vreo 2 cu motorul propriu relativ zilnic pe acolo. Intersectia e notorie pentru haosul pe care il provoaca. Tin minte, cand eram mic, maica-mea (fost instructor auto) imi povestea ca e intersectia in care politistii baga elevii la examen cand vor sa ii pice. Singurul drum (din cate imi amintesc) care are prioritate (indicator, facand abstractie de semafoare) este bd Mihai Bravu. Restul, intra cu cedeaza. Problema e ca semafoarele sunt sincronizate incat nu dau timp suficient sa se elibereze intersectia de catre soferii care forteaza semaforul (e o problema in multe intersectii pe la noi). Situatia pe care a intalnit-o danny_nt conform ilustratiei, am intalnit-o si eu destul de frecvent. Prioritatea acolo se cedeaza pe sistemul 'musca pe caciula' cuplat cu niste prioritate de dreapta de catre soferii care au intrat tarziu in intersectie - deci nu poti pune baza in asta. In general, la ore cu trafic mai intens, iesirea de pe strada Traian Popovici (intrarea sud-vestica in intersectie) se aglomereaza (cu un pic de ajutor de la masinile parcate aiurea si semaforul cu un verde foarte foarte scurt), iar soferii forteaza - uneori cu depasirea coloanei pe contrasens (baietii de la Sectia 12 mai pun filtre p-acolo special pentru asta). Inca odata, pentru siguranta voastra, repetati in gand: "in special ca motociclist, prioritate ai DOAR daca ti se acorda".
  14. Ma sperie cumva sa citesc topicul despre cineva cu acelasi nume, chiar daca sunt constient ca mi s-ar putea intampla oricand si mie. Din pacate nu sunt in tara; am mai tot donat la diverse 'ocazii' si as fi facut-o din nou. Un sfat: nu beti redbull/burn sau orice alt energizant inainte sa donati: am incercat eu si mi-au iesit transaminazele prea mari (doctorita a facut conexiunea abia dupa, cand i-am povestit ca am baut energizant).
  15. rhadoodc

    Accident Timisoara

    Imi place de baietii cu 'ma astept sa mi se acorde prioritate'. Dreptate aveti, dar o sa muriti cu ea in brate. Prioritate (mai ales ca motociclist) ai doar daca ti se acorda. Altfel poti sa mori fericit ca nu esti tu vinovat.
×
×
  • Creează nouă...