Sari la conținut

fgerjlse

Membru
  • Număr conținut

    42
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Profil

  • Sex
    Male
  • Motocicleta
    Burgman 400 2003

fgerjlse's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. Pentru cineva care vrea sa mai vada si peisajul, Burgmanul (de 400 sau de 650) e o alegere potrivita. De preferat sa iei un Burgman pe injectie, fabricat dupa 2003. Eu am modelul de 400 pe injectie, din 2003. Il folosesc de vreo 7 ani si, dupa o reparatie destul de importanta facuta imediat dupa achizitionare (schimbat cilindru, segmenti, cuzinet, piston, garnitura de chiulasa, cam 400 euro in total, cu tot cu mana de lucru cu piese noi originale), nu am avut nici o alta problema cu el. De altfel eram pregatit de respectiva reparatie avand in vedere pretul mic pe care l-am platit pentru Burgman. Defectiunea se pare ca a fost cauzata de pierderea uleiului, cilindrul fiind zgariat. In timp am urmarit ce se intampla cu consumul de ulei si am constatat ca el e vizibil atunci cand scuterul e folosit in regim de autostrada la viteze constante de peste 120 km/h, pe distante mai lungi. Dupa asemenea reprize am vazut ca in caracasa filtrului de aer era ulei. din cate am citit pe net alti proprietari de burgman de 400 din generatia asta au constatat ca uleiul e absorbit in circuitul de vacuum, in spatele pistonului, si apoi aspirat odata cu aerul in motor si ars dar doar daca se ruleaza constant, timp lung la turatii mari. Se pre ca de vina e modul in care e conceput circuitul de vacuum. Dupa reparatie am urmarit consumul de ulei. Neruland des pe autostrada nu cred ca am fost nevoit sa completez mai mult de 200 grame inter schimburi. Nu stiu daca problema e remediata la generatia de dupa 2006. Consumul e mic. in timp am calculat consumuri intre 2,9 si 4,2 (minimul la drum lung dar de munte - maximul in oras). Culmea e ca nu consuma mult cu pasager probabil datorita faptului ca viteza medie e si ea mai mica. Burgmanul e confortabil atat pentru cel care conduce cat si pentru pasager. Protectia la vant si ploaie e foarte buna. Cat am mers cu pasager chiar am avut impresia ca acesta e mai protejat pentru ca, in timp ce eu simteam ceva frig noaptea in munti pasagerul nu avea nimic de reclamat. Viteza si puterea nu par a fi o problema: pe autostrada duce, fara efot, doua persoane cu 130 140 km/h constant. Mie mi-a luat ceva mai mult sa ma obisnuiesc cu acceleratia pentru ca, neavand cutie de viteze cu rapoarte determinate ci cutie cu variatie continua, accelera cam cum voia ea, in lipsa posibilitatii de a urca turatia inainte de a trece in treapta superioara. Asta n ar fi un handicap ci o chestie cu care, in timp, te obisnuiesti iar neputinta de a anticipa cum accelereaza dispare. Are centrul de greutate foarte jos iar asta ii da, chiar si la viteze mari o stabilitate la care nu te-ai astepta. Desi e destul de lunga si grea virajele se negociaza fara emotii si nu de putine ori, cu pasager sau fara, am atins asfaltul cu cricul central, fara sa am insa senzatia ca am exagerat inclinandu-ma. Cand te inclini in curbe lipseste doar rezervorul de care te sprijini la motociclete. Spatiul de depozitare e un plus. Doar in spatiul de sub sa cred ca incape aproape o jumatate de carucior de cumparaturi, cu conditia ca nu ai obiecte foarte voluminoase (sticle de apa mai mari de 6 litri). Franele sunt eficiente. Avand, insa, in vedere greutatea totala (scuter+2 persoane+bagaje poate sa treaca de 350 kg) si rotile mici, in cazul franarilor de urgenta cred ca ar fi util ABS-ul (mie mi s-a intamplat pe ud, cu cauciucuri reci si, cred, umflate cam tare, sa se blocheze spatele).
  2. M-am lamurit de unde era voblajul: cauciucul din SPATE era foarte usor deformat in lateral, greu de observat la prima vedere. Cel din fata nu avea nimic!! Cauciucurile au fost Pirelli Diablo rulalate cam 10000 km, aveau urme de uzura normale pentru rulajul pe care il aveau. Asa ca am tras concluzia ca, de multe ori voblajul nu are cauze atat de complicate cum pare.
  3. Eu am observat o chestie la Burgmanul meu. Când folosesc cricul central şi suspend roata din faţă, ghidonul lasat liber se virează cam 1/3 - 1/2 din cursă spre stânga. La început am crezut ca e vreo uzură la componentele de la jug, dar acolo nu e nici cel mai mic joc. Dupa ce au incercat şi la service să vada care e motivul poziţiei în care ajunge ghidonul lasat liber concluzia a fost aceea că furca e trasă spre stânga din cauza ansamblului frânei (disc/etrier/placuţe/circuit de lichid) care e pe partea stângă a roţii şi care îngreunează furca pe partea aia. Prin urmare, oscilaţia ghidonului în momentul în care e lăsat liber în mers, aproape la orice viteză, are drept cauză distribuţia inegală a greutăţii pe furcă. Asta ar putea fi o posibilă cauză a oscilatiilor şi al alte motociclete (la mine singura cauză pe care nu am investigat-o încă ar fi nivelul inegal de ulei în telescoape).
  4. 4.85?! Asa se raspunde?! Daca era Soimu` aici mi-ar fi zis ca discu` are 4.894351584956256976725741121 mm, ca succesiunea cifrelor, proiectata in astral, si luand in calcul fluctuatia actiunilor companiei Suzuki de pe pietele asiatice din 17 mai 2008 indica faptul ca ala care a schimbat discul avea o disfunctie a glandei pituitare care determina indecizie in raportarea respectivului individ la societate, precum si faptul ca avea ochi albastri verzui, ca purta la pantof marimea 43, ca in ziua in care a schimbat discul a mancat la pranz spaghete bologhnese si ca pe ma-sa o chema Antonia. ASA SE RASPUNDE. De fapt, avand in vedere ca tu esti motociclist si nu burgmanist adevarat, n-aveai cum sa raspunzi asa... Mersi de raspuns. E clar: din nefericire cred ca discul trebuie schimbat!
  5. Problema: masurand discul de frana fata, am constatat ca grosine lui, in zona in care actioneaza placutele de frana este de 3.3 - 3.2 mm. In zona in care nu au actionat placutele de frana grosimea e de 4 mm. Dupa manualul de service, discul ar trebui inlocuit, limita de service fiind de 4 mm. Ce ma contrariaza e faptul ca discul meu are 4 mm chiar in zona unde nu e uzat, adica a avut grosimea la limita de service de nou! Burgul, fiind cumparat mana a doua, e evident ca fostul proprietar a mai inlocuit una alta la el, si ma gandesc ca a pus un disc pe fata de la vreun alt model, poate de cilindree mai mica, dar care s-a potrivit. La voi ce grosime are discul de frana fata in zona in care nu e uzat? Discul cu problema e pe un Burgman 400 din 2003 (aceeasi piesa e pe Burgmanurile din 2003 pina in 2006 inclusiv).
  6. ar trebui sa se auda si vreun zgomot distinctiv in mers mai evident, mai ales cand pornesti de pe loc sau zgomotul motorului + casca te impiedica sa percepi ca e ceva in neregula?
  7. in situatia in care e uzat, ce se schimba, doar ambreiajul sau trebuie schimbata si oala?
  8. care sunt semnele de uzura la ambreiaj? va intreb pentru ca anul trecut, cand am schimbat cureaua, partea exterioara a ambreiajului ( http://www.suzukipartshouse.com/#/Suzuki/AN400_%282003%29/TRANSMISSION_%281%29/06100001/5606100021 reperul 24) avea o culoare albastruie, care cred ca apare ca urmare a supraincalzirii metalului. pe de alta parte, chiar si dupa ce am schimbat rolele si cureaua, transmisia nu cupleaza la turatia prevazuta de producator ci cam cu 600 de ture mai sus, pe la vreo 3200 rpm. de asemeni am remarcat ca demarajul nu e previzibil, in conditii relalativ similare (inclinarea drumului, greutate) pentru ca nu seamana demarajul de la o deschidere a gazului la alta.
  9. 1. Ce ziceti de astea, avand in vedere ca sunt produse scoase pe piata si nu doar experimente: http://taurosfactory.com/casti-moto/2559-casco-reevu-msx1-con-vision-trasera.html http://news.motorbiker.org/blogs.nsf/dx/airbag-motorcycle-helmet.htm in afara de faptul ca mai bine beleshti ochii, decat sa beleshti cucu. 2. Cit de des schimbati filtrul de benzina (ala din rezervor) la Burgman?
  10. cred ca dai cu cricul de asfalt pentru ca burgmanu are garda joasa si e si destul de lat. si eu ama atins asfaltul cu cricul. eu cred ca daca nu era cricul mai mergea aplecat. mie asa mi s-a parut... sigur, asta mai tine si de cauciucuri (presiune, uzura). inclinarea trebuie corelata cu viteza, cu traseul curbei pe care trebuie sa il apreciezi pefect pentru ca odata ce te-ai inclinat nu prea poti sa mai faci mare lucru. daca ai gresit si te panichezi bruscand directia sau frana faci nani pe asfalt. in anumite conditii poti sa atingi asfaltul si cu capu`, nu doar cu cricu`. @soimu`: cum poti sa mergi cu un vehicul cu doua roti si sa virezi fara sa il inclini? pana si pe bicicleta, tot te inclini in viraje! sau vorbeai de masina? vanzarea burgmanului din cluj: nu cred ca e cel mai potrivit loc pentru anunt. aici toata lumea are burgman. aici o sa il vinzi daca, de exemplu`, soimu`, pe linga abilitatea aia de a nu se inclina deloc, nici un grad, vrea sa isi mai dezvolte si abilitatea de a merge pe doua burgmanuri in acelasi timp. meseria ar fi cu atit mai mare cu cat unu e din 2008 iar celalalt din 2001! pe de alta parte, sa cauti sa vinzi un burgman pe un forum unde toata lumea se pricepe cat de cat la scuteru` asta si ii poate observa neajunsurile, poate fi o imprudenta. poate ca scutreul e bun, ca vad ca are si un amator/posibil client/sustinator din zona...
  11. ai idee unde e trecuta data expirarii/fabricatiei/termenul de valabilitate pe bidonul de la elf-ul ala? eu ma-am uitat, e drept, cam in fuga si pentru ca nu am vazut nimic clar, am renuntat sa il mai cumpar.
  12. nunta in familie. nasoool!! adica trebuie sa ma duc undeva unde urla muzica iar ca sa fac ceva conversatie sunt nevoit sa urlu` si eu in asa fel incat plec de acolo mai ragusit decat de la meciurile de fotbal, si cu banii luati...

  13. servus!..ce te retine sa participi la o excursie pe Transalpina?..te poti racorda la Pitesti sau Rm.Valcea...

  14. motorul ala are probleme. daca ai noroc, sunt de schimbat doar simeringurile. daca nu, poate sa fie si cilindrul, iar asta nu e ieftin. consumul de ulei poate reflecta uzura generala a motolui, de asteptat la varsta lui (2002, parca). culmea e ca intr-o anume faza a uzurii, desi mananca ulei si pierde compresie, uleiul ars impreuna cu amestecul benzina-aer face ca motorul sa para ca raspunde foarte prompt la acceleratie. urmareste consumul de ulei pentru ca s-ar putea sa creasca mai repede decat te astepti si e mai prudent asa decat sa te trezesti cu motoru calat departe de casa. urmareste si indicatorul temperaturii din bord. daca acul trece de zona in care sta de obicei (cam pe la jumatate) si temperatura motorului urca poate fi semn ca lubrifierea e deficitara.
  15. si eu ama avut aceeasi nelamurire: in manualul utilizatorului 2004-2004 (ala mic cu care vine burgmanu` nou) scrie ca trebuie sa pui 80w-90). in manualu1` de service scrie 10w-40. eu am mai intrebat chestia asta pe forum si nu m-a lamurit nimeni. in final am pus ulei de transmisie, pentru ca m-am gandit ca in angrenajul final nu sunt aceleasi conditii ca in motor. la motocicletele cu schimbator nu se foloseste ulei de transmisie pentru ca ambreiajul si cutia d viteze se lubrifiaza cu exact acelasi ulei ca si motorul. (uleiurile moto au o compozitie speciala, diferita de alea auto pentru ca trebuie sa lubrifieze partile metalice dar sa nu impiedice aderenta si cuplarea pieselor ambreiajului). cel putin asa stiu eu. despre consumul de ulei si uleiul din carcasa filtrului de aer s-a discutat citeva pagini mai inainte. UNDE SCRIE PRODUCATORUL DESPRE CONSUMUL DE ULEI, CA EU AM CAUTAT SI NU AM GASIT NICAIERI?! NE-AR FI TUTUROR UTIL SA VEDEM DOCUMENTU`!
×
×
  • Creează nouă...