Sari la conținut

nisip si gilme


sc11
 Share

Postări Recomandate

ma adresez specialistilor (soso, dragos si altii):

 

cum se procedeaza la:

1. mers pe nisip afinat nu batut. am auzit ca trebuie dat gaz dar am senzatia ca pierd controlul pe fata si ca urmare apare tendinta de lasat gazul si tot asa, ca pina la urma merg incet dar parca e mai rau si mai tind sa pun si picioarele pe jos.

 

2. apare gilma la orizont, viteza e suficienta si hop motorul se desprinde de pamint. pina acum cred ca s-a ridicat doar din suspensii, mai putin odata cind cred ca a fost in aer pt ca socul a fost mare. cum fac corect?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1.lasa abureala cu "specialistii" si spune exact ce ai de gand sa faci.

2.ce se mai aude cu 525 ul ala sm??

3.nu am avut placerea sa merg vreodata pe nisip gen plaja, dar una din greselile comune e sa lasi gazul.eu am avut o revelatie in sensul asta, dar a durat foarte mult.primul derapaj cu adevarat lung pe care l am controlat 100% m a impresionat profund, senzatia a fost incredibila.oricum, important e sa ti pastrezi momentul inainte, incearca sa te ajuti de corp si sa anticipezi cu ghidonul miscarile de corectare.inca o data repet, in nisip adanc nu am fost niciodata.

4.de ce ti-e frica asa tere de cazatura???

5.daca nu stii ce urmeaza dupa galma, mai bine nu risti.daca ai mai fost pe traseu, stai in picioare, si putin mai in spate.exerseaza desprinderea de multe ori, ca sa te inveti cu succesiunea de miscari.nu te risca aiurea, nu se invata in juma de ora saritul corect, dar la fel cum spuneam mai sus, adrenalina pe care mi au dat-o cateva sarituri pe traseul de cross a fost incredibila, pt mine cel putin.nu uita sa accelerezi putin inainte de trambulina :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nisip: gaz maxim. Nu prea ai nevoie de frana, asa ca opresti reducand gazul. Fata este intr-o permanenta corectare de echilibru, iar corpul trebuie sa simta bine motorul sub tine, chit ca esti in picioare sau pe scarite.

Galma: Gaz si tragi de fata. Daca nu, sare doar spatele, si te arunca in sus. Pe bolta dai iar gaz pentru a corecta pozitia motocicletei, si anume lasi spatele pentru aterizare.

 

Eu am mers cam 200km pe plaja, si nu se compara cu nimic. Derapajele cu gazul deschis sunt un deliciu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu, si eu! :banana:

 

1. Nu merit titlul de "specialist", am carnet moto de doar un an, si moto de 6 luni. Singura chestie ca ma pricep la chestii cu motor, la sporturi extreme si ca am citit foarte mult despre moto in acest ultim an. Si am facut 2000km, toti off-road.

 

2. M-am dat anul trecut o gramada prin nisip, in Grecia, pe un XR250. In principiu nu ai voie sa misti ghidonul de la "drept in fata". Cand vrei sa virezi, te inclini usurel, usurel. Daca fuge spatele, atunci bineinteles contra-brachezi. In nici un caz nu lasi gazul, chiar dimpotriva. Ajutatul cu picioarele e OK, cateodata altfel nici nu pleci de pe loc. Frana fata cu mare, mare grija, si numai cu ghidonul drept. Orice franare cu ghidonul stramb inseamna high-side. Foloseste frana spate.

 

3. Marea problema pe plaja e ca suntem in slip si slapi. Daca iti cade motorul cu toba pe picior te-ai ales cu o arsura pana la os. De aceea eu am mers cu morcovul in c_r si n-am incercat nimic mai hotarat. Daca te induri sa-ti pui costumul si cizmele pe tine, atunci poti sa incerci sa te si joci.

 

4. Galme: Du-te pe circuitul de motocross (Campina e foarte OK pentru inceput) si joaca-te. E foarte instructiv! In principiu ataci galma in gaz, nici prea tare, nici prea incet. Tai gazul cu o fractiune de secunda inainte de desprindere. La fiecare tura ii dai din ce in ce mai tare si vezi cum iti merge. Incepi si te joci cu gazul. Tai gazul mai devreme, sau ii dai gaz la desprindere, gaz in aer, dar totul cu foarte mare grija si moderatie, ca altfel te trezesti urgent in cap. Iti dai seama daca te-ai desprins cand auzi motorul ca se ambaleaza. Dupa ce te-ai jucat asa o zi intreaga, vii te conectezi la net si te pui pe citit pe site-uri straine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- 525 ala l-a luat un prieten pina la urma. e super motorul, ca nou si cu 2 rinduri de roti, toba si frine racing. merge tare bine. imi pare rau acuma ca nu l-am luat eu.

- momentan ma studiez la un exc300 sau 450. as vrea 4T dar ma scarpin cu bugetul. am studiat si varianta LC4 dar avind deja bmw-ul (care nu vreau sa-l dau) prefer ceva cit mai usor. am fost prin diverse locuri cu gs-ul dar e prea greu pt anumite trasee, merge fara probleme dar incetuz si nu ai f mare satisfactie.

m-am bagat io prin vai de munte cu apa si pietre si a fost tare fain pina la momentul cind a trebuit sa ne intoarcem si m-au ajutat colegii.

- simbata am fost intr-un poligon cu de toate amenajat aci la noi in sat. m-am dat cu un DT de 80 si dupa vreo 2 ture am mers tot mai tare. chestia era cu saritul ca nu prea stiam cum sa fac. acuma am inteles teoria si tra sa vad practica.

- pe nisip nici nu era nevoie de frina ca nu mergeam chiar asa tare si dc lasam gazul se incetinea singura imediat. oricum am echipament pe mine ca ma dau pe malul muresului printr-o balastiera si oricit e de cald ma imbrac cu toate.

- cu saritul tra sa incerc cum ziceti voi dar nu inteleg ce rezolv cu gaz in timp ce sint in aer, ca roata nu mai merge pe pamint?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sambata am incercat si eu mersul pe plaja.Nu mai fac niciodata asta cu un motor mai greu de 100 si un pic de kg . Mersul este partea frumoasa dar cand a trebuit sa intorc am infundat-o in nisip de fiecare data.

post-7-1094462213_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sambata am incercat si eu mersul pe plaja.Nu mai fac niciodata asta cu un motor mai greu de 100 si un pic de kg . Mersul este partea frumoasa dar cand a trebuit sa intorc am infundat-o in nisip de fiecare data.

- cu greutatea asa e, confirm

- poti intoarce, eu am reusit dar trebuie sa ai latime mare de "drum"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cauta pe net nene sc11 info privind tehnica saritului, sa vezi ce complicatenia naibii.

eu am gasit aici ceva, dar nu are legatura cu saritul

http://zahei.ines.ro/content/view/252/177/

@dragos...nu ti a fost ma frica sa te dai para echipament???mi e groaza numai cand ma gandesc ce usor intra o scarita ascutita in picior, si cum sfaraie carnea de la toba, pt ca nu te poti extrage de sub motor cu o mana rupta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ soso: Ba mi-a fost FOARTE frica, de aia nici nu am putut sa ma bucur cum ar fi trebuit. Dar n-aveam echipament la mine, nu l-am carat pe insula. Pe de alta parte era prea frumos ca sa nu ma dau deloc :banana:

 

@sc11:

rezolv cu gaz in timp ce sint in aer, ca roata nu mai merge pe pamint?

 

Roata are inertie, moment si impuls. In aer, din cauza inertiei rotii si a legii conservarii impulsului, moto are intentia de a se deplasa in sens invers fata de accelerarile / deccelerarile rotii. Tragi de gaz - moto ridica fata; franezi spatele - moto coboara fata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nisip: gaz maxim. Nu prea ai nevoie de frana, asa ca opresti reducand gazul. Fata este intr-o permanenta corectare de echilibru, iar corpul trebuie sa simta bine motorul sub tine, chit ca esti in picioare sau pe scarite.

Galma: Gaz si tragi de fata. Daca nu, sare doar spatele, si te arunca in sus. Pe bolta dai iar gaz pentru a corecta pozitia motocicletei, si anume lasi spatele pentru aterizare.

 

Eu am mers cam 200km pe plaja, si nu se compara cu nimic. Derapajele cu gazul deschis sunt un deliciu.

Mai nea Dobrescu vezi ca omu n-are AFRICA asa ca nu-l mai induce in eroare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Roata are inertie, moment si impuls. In aer, din cauza inertiei rotii si a legii conservarii impulsului, moto are intentia de a se deplasa in sens invers fata de accelerarile / deccelerarile rotii. Tragi de gaz - moto ridica fata; franezi spatele - moto coboara fata.

Este exact cum a spus Dragos, de aia tre` sa accelerezi sau sa franezi ca sa corectezi pozitia moto in aer de dupa desprindere, incearca sa tii genunchii lipiti de rezrevor si usor flexat ca sa amortizezi si controlezi mai bine la aterizare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zsolt, importatorul KTM a mers pe plaja cu un KTM LC8 fara probleme. Africa are intr-adevar cu 30-40 kg mai mult, dac cu niste cauciucuri cramponate merge. Daca nu ai cauciucuri corespunatoare, nu mai conteaza nici o tehnica pentru ca nu ai cum sa o urnesti.

 

Pe plaja eu am mers doar cu Yamaha TTR...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte interesant. Se vede clar cum Meoni tine fata ridicata, in timp ce invataceii o ingroapa de fiecare data. Meoni face totul din gaz, in timp ce rookie din ghidon.

 

Poate nu va vine sa credeti, dar Zsolt mergea la fel. Pe la 100-120 facea niste fandari de toata frumusetea, cu derapaje incredibil de lungi.

 

A fost cineva la intalnirea de la Constanta de 1 Mai, la campingul unde era UCMR?

Noi am ajuns acolo si am inceput sa facem rotocoale pe plaja. Are cineva poze?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nisip: gaz maxim. Nu prea ai nevoie de frana, asa ca opresti reducand gazul. Fata este intr-o permanenta corectare de echilibru, iar corpul trebuie sa simta bine motorul sub tine, chit ca esti in picioare sau pe scarite.

Galma: Gaz si tragi de fata. Daca nu, sare doar spatele, si te arunca in sus. Pe bolta dai iar gaz pentru a corecta pozitia motocicletei, si anume lasi spatele pentru aterizare.

 

Eu am mers cam 200km pe plaja, si nu se compara cu nimic. Derapajele cu gazul deschis sunt un deliciu.

bravo ma! te dai pe plaja! enduristule ce esti:)

uite nu ma gandeam ca ai mers pe nisip.

Tehnica este urmatoare: incarci spatele(pozitia spre spate), in picioare si stai mai relaxat. Nu strange ghidonul tare, nu-i nevoie.

la viraje incarci fata(stai in sa) gazul deschis din momentul in care vrei sa iei virajul, scoate piciorul afara pt ca pe nisip te apleci mult si spatele tine traictoria fara probleme.

daca nu deschizi gazul la timp se poate intampla sa te ingenucheze din cauza franei de motor si a greutati pe fata.

dupa ce iesi din viraj incarca imediat spatele sa ai aderenta buna. muta fundul in spate.

 

cip

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bravo ma! te dai pe plaja! enduristule ce esti:)

uite nu ma gandeam ca ai mers pe nisip.

 

M-am dat de 1 mai, in excursia anuala organizata de Zsolt. Acum doi ani am fost cu Honda, atunci nu m-a lasat pe nicip, dar anul asta am fost cu Yamaha TTR si a fost un deliciu...

Ne-a bagat Zsolt pe unde nici nu te gandesti. Am trecut pana si prin mare...

post-7-1094568219_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Na ca au aparut si "adevaratii"!

 

Cip, explica-ne si cum e cu sariturile, mai ales cu desprinderea de la sol, ca mie aia mise pare cea mai grea.

motor 4T: trebuie sa stai in picioare la jumatatea motocicletei, nu rigid, trebuie sa o "ajuti" la decolare, adica sa pleci cu ea. Tine-o intre genuchi. Dozeaza gazul si viteza in asa fel incat sa nu tai gazul panu nu decolezi. daca tai gazul motorul intra in frana de motor si aterizezi pe roata de fata.

gandestete ca esti pe un arc si trebuie sa face miscarea in acelasi timp, compresie, decompresie.

 

motor 2T: aceleasi reguli de baza cu mentiunea ca poti taia gazul mai devreme, dat fiind ca nu ai frana de motor.

 

incepeti cu trambuline mai mici pana prindeti care este miscarea.

 

cip

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...