bladexp Postat Mai 24, 2007 Share Postat Mai 24, 2007 (editat) fratilor am o motocicleta blestemata. am o aprindere electronik de trabant pe o jawa tunata . problema e chiar la cutia neagra. la inceput mi s-a ars un tranzistor de pe ea(din cei doi su 159). am cautat ca disperatul vreo 2 saptamani si am gasit, l-am inlocuit, a mai mers vreo 5 km... si s-au ars amandoi. pe atunci aveam doua bobine diferite. Am primit sfaturi de pe forum cum ca nu sunt chiar asa de buni SU159 si am fost indrumat spre BU 526. Am luat si de aia si mi s-au ars amandoi in mai putin de 10 minute. Apoi am primit alte recomandari spre BU925(9 si ceva .. nu mai stiu exact) si mi s-a ars corespunzator cilindrului drept. Am verificat... bobina si fisa sunt bune, am cautat un scurt si nu am, cablurile nu sunt perforate. pun pariu ca daca schimb din nou tranzistorul o sa-mi mearga din nou. Ce ar putea sa fie?? va rog ajutati-ma pana nu o arunc in Dambovita. E posibil ca piesele din aprinderea electronik sa fie prea vechi si sa imi creeze probleme? sa schimb cutia neagra cu totul.. sau ar mai putea fi ceva? Ps: se poate masura un astfel de tranzistor cu un aparat de masura? eventual daca imi puteti spune si cum Editat Mai 24, 2007 de bladexp Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexM Postat Mai 24, 2007 Share Postat Mai 24, 2007 ce tensiune ai la alimentarea aprinderii (15 bobine si minus maro) ? poate ai vreo 17 volti => problemele. Ce rezistenta au primarele bobinelor inductie? daca ai sub 3 ohmi nu e bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bladexp Postat Mai 24, 2007 Autor Share Postat Mai 24, 2007 bobinele sunt identice si au rezistenta primara 4,4-4,5 masurata chiar azi. tensiunea era de 13,2-13,6V. faza e ca dupa 1 minut tinuta aprinsa moto( intr-un ) am verificat aprinderea si amandoua tranzistoarele erau fierbinti, unul ceva mai fierbinte decat celalalt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bladexp Postat Mai 25, 2007 Autor Share Postat Mai 25, 2007 chiar nu stie nimeni? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinpreotescu Postat Mai 25, 2007 Share Postat Mai 25, 2007 faza e ca dupa 1 minut tinuta aprinsa moto( intr-un ) am verificat aprinderea si amandoua tranzistoarele erau fierbinti, unul ceva mai fierbinte decat celalalt e normal sa se incinga doar in cazul in care motorul are contact pus si nu se invarte. Insa mai verifica tu inca ceva: pe fise trebuie in mod OBLIGATORIU sa ai cate o rezistenta invaloare de 5-10kohmi. Daca nu ai, asta e o cauza. daca si astea sunt ok, atunci verifici in aprinderea electronica protectia de supratensiune pentru tranzistorii finali. Este o dioda si e posibil sa-si fi pierdut din proprietati. (astea asa se strica, nu se ard pur si simplu). Daca nu te pricepi, du aprinderea la un electronist si zi-i sa schimbe dioda de protectie si condensatorii electrolitici de acolo, ca sigur sunt dusi si aia la regimul termic de acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LGO Postat Mai 25, 2007 Share Postat Mai 25, 2007 Si bobinele de inductie trebuie sa fie pentru aprindere electronica, daca le ai alea originale de Jawa nu sunt bune... Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bladexp Postat Mai 25, 2007 Autor Share Postat Mai 25, 2007 bobinele sunt noi de trabant Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DannyEl Postat Mai 25, 2007 Share Postat Mai 25, 2007 Tipule daca nu rezolvi am eu o aprindere de Jawa Ts eftina suna la0746081522 sau lasami un pm si vb ok Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bladexp Postat Mai 25, 2007 Autor Share Postat Mai 25, 2007 electronik sau cu platini? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Mai 25, 2007 Share Postat Mai 25, 2007 Cum ti-a mai zis cineva mai sus, verifica diodele zener de protectie la supratensiuni,poate fi una pt fiecare tranzistor sau doua (inseriate), le gasesti conectate intre colector si emitor sau intre colector si baza. Daca bobinele sunt de trabant verifica sa fie pt 12V pt ca multe trabanturi erau pe 6V Ar mai trebui sa verifici daca tranzistorii intra in saturatie, pt ca daca nu intra disipa multa putere se incing si se distrug termic( dar in acest caz ai avea si o scanteie slaba sau deloc) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bladexp Postat Mai 25, 2007 Autor Share Postat Mai 25, 2007 (editat) dupa cum ai spus pe cilindrul care mai functioneaza chiar am scanteie slaba. sunt 4 componente puse unalanga alta, rosii, care seamana cu niste diode mai groase. mai este o componenta cu vreo 10 picioruse(alba) care e topita rau, si inca doi cilindri mai grosi galbeni Editat Mai 25, 2007 de bladexp Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinpreotescu Postat Mai 28, 2007 Share Postat Mai 28, 2007 du aprinderea la un electronist sau schimb-o direct Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
12adu Postat Iunie 8, 2007 Share Postat Iunie 8, 2007 Aprinderea e "manufacturata"? Toate aprinderile (scheme) pe care le'am vazut, aveau radiatoare pe tranzistorii aia care se tot ard. Aprinderea aia este de fapt un amplificator de scinteie. Numai daca functioneaza fara platini se cheama aprindere adevarata.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.