Blue Postat Mai 24, 2007 Share Postat Mai 24, 2007 SAL! Incep prin a va iforma ca am citit pe forum toate opiniile (cred eu) despre fenomenul numit "voblaj". De ce am deschis acest topic (nou)? Pur si simplu inca nu am o explicatie pentru ceea ce mi s-a intamplat astazi: voblaj foarte violent , destul de lung ( pe o distanta de aprox 60 de metri) si din cate am sesizat prctic ar fi fost doua voblaje succesive , (sa zic intre ele am sesizat aprox jumatate de secunda in care parea ca isi revenise din voblaj , dar a inceput sa vobleze din nou). Daca ma intrebati??? Da , m-am speriat destul de tare, fiindca am fost pe punctul de a ma tavali destul de serios. Am mai avut parte de voblaje numai in linie dreapta la acceleratii violente , la plecare de pe loc in treapta 1 cu gaxul aproape de maxim. In acele cazuri am reusit sa ies cu binementinand acceleratia constanta > in sensul ca im momentul in care a inceput sa vobleze nu am mai continuat sa ccelerez si am mentinut acceleratia si am tinut ghidonul asa cum spun specialistii nici prea slab nici prea tare. Acest fenomen de voblaj la acceleratii violente (mie mi se intampla numai la plecari in forta de pe loc) mi s-a spus de cunoscatori ca este relativ normal. Ok , am inteles... Astazi , soare , asfalt uscat , linie dreapta, 4 benzi ,fara trafic, din treapta 1 (avand cred aprox 50 km/h) am schimbat treapta in a 2-a si am accelerat destul de tare(dar NU VIOLENT =gaz maxim). Imediat am intrat in voblaj detul de puternic (amplitudine destul de mare) , pe distanta foarte lunga (zic eu 50-60 de metri mi se pare enorm, si aprecierea distantei este destul de corecta , fara dubii) ca timp ? trei secunde minim , atat pot sa apreciez. Clar nu am crezut ca am sa redresez, sigur ma vedeam pe jos , prin spitale, ok am scapat nu stiu poate norocul a fost ...Sincer , cand am ajuns la destinatie inca mai tremuram ,nu este vorba de frica zic eu (am mai trecut prin "voblaje" si alte chestii mult mai nasoale, dar adrenalina , pulsul accelerat, nevozitatea, ata ete. Am rugamintea , pentru cei care se pricep sa explice cauzele, dac o pot face, le multumesc anticipat! Cu tot respectul , am citit despre voblaj pe forum , am gasit cateva explicatii pertinente, dar in afara de recomandari privind amortizorul de ghidon , eplicatii privind aparitia in mod "relativ firesc" a voblajului la acceleratii violente, denivelari , asfalt cu defecte , santuri de la raschetare et.c. as dori o explicatie a fenomenului in conditiile in care , tot ce pot sa va spun>>>>roata fata a fost demontata cu cateva zile inainte, am revopsit janta , fara sa demontez cauciucul de pe aceasta, a fost montata la loc si Atentie !!! roata a fost foarte bine stransa !!! (stiu ca una din cauze ar fi axul sau roata insuficient de stransa). Poate genera voblajul o roata pe fata care a fost foarte stransa ?????? Dupa aceasta manevra demontat-montat roata fata , far schimbarea caucicului , fara nicio interventie asupra rotii in sine , fara modificarea pozitiei cauciucului pe janta, si practic numai "cat de tare a fost stransa" sa influenteze in acest mod aparitia voblajului??? sa fi strans rulamentii (intre distantiere ) atat de tare incat sa influenteje aparitia voblajului mult mai des si mult mai rapid???? Intreb fiindca am observat , ca ghidonul a inceput sa faca miscari usoare stanga dreapta la viteze foarte mici, (cand practic nu exista vreun pericol major) ,dar cae se simteau si se vedeau clar ( la viteze de 5 km/h, 10km/h, 20km/h) , acesta fenomen nu exista inainte de demontarea-remontarea rotii fata. Va rog sa imi raspunde-ti daca v-ati confruntat cu acesta problema dupa o demontare -montare a rotii fata! Inca o precizare , nu am umblat la setarile suspensiei , la presiunea in pneuri etc.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sergiu 30 Postat Mai 24, 2007 Share Postat Mai 24, 2007 (editat) In legatura cu ce spun "specialistii" cum ca tre sa tii nici tare nici slab in timpul unui boblaj asta e relativ. La fortele alea un boblaj iti suceste mana cum vrei tu iar singura solutie (periculoasa intradevar daca nu ai experienta) e sa ACCELEREZI pana ridici roata fata si in fractiunea aia de secunda sa redresezi ghidonul. Dar iti recomand cu caldura instalarea unui amortizor si daca ai tendinte de (LORIS CAPIROSII) sa iti setezi suspensiile la maxim. Dar sa nu mananci nimic inainte de a te da pe bike cu suspensiile setate la maxim. Editat Mai 24, 2007 de sergiukawa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alveola Postat Mai 25, 2007 Share Postat Mai 25, 2007 Inainte sa vopsesti janta, avea plumbi de echilibrare? Dupa ce ai vopsit-o, ii mai aveai? A ajuns vopsea pe cauciuc sau a fost nevoie sa cureti cauciucul cu diluant sau alti solventi? Candai schimabt viteza e posibil sa fi dat drumul la ambreiaj mai rapid decat ar fi trebuit (nu e neaparat sa dai gaz maxim ca sa se ridice roata din fata) si roata din fata a saltat in aer 1-2-3 cm si te-a prins nepregatit; probabil te-ai speriat si reactia inconstienta a fost sa reduci acceleratia si de asta a durat cateva secunde pana sa revii. Motorul meu a voblat in frana de motor, pe la vreo 80 kmh, cand am luat mainile de pe ghidon, dar fara nici un pericol. Drumul era perfect, am mai incercat sa vad daca mai face si alta data si nu a mai facut (in aceeasi zona). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Blue Postat Mai 25, 2007 Autor Share Postat Mai 25, 2007 SAL! Va multumesc si am tot respectul pentru cei care pentru cei care au fost interesati de problema mea referitoare la "voblaj". Cateva precizari legate de intrebarile de mai sus: roata a fost demontata , cauciucul izolat perfect (exclus vopsea),nu fost folositi solventi sau alte substante care ar afecta cauciucul, janta vopsita si apoi remontata pe furca.Inainte de vopsire roata fata nu avea plumbi si era centrata perfect> nu genera niciun fel de oscilatii indiferent de viteza cu care rulam ( super ok si la 15km/h si la peste 250 km/h) Ce pot sa spun ca am aflat : -janta , dupa ce a fost pregatita ( slefuire, fuller, vopsire) , inainte de montare , unii sunt de parere ca ar fi trebuit totusi echilibtata pe motivul ca ar fi fost slefuita , revopsita si poate aparea o mica dezechilibrare (5g - 10g) -SE PARE CA MOTIVUL PRICIPAL CARE A GENERAT VOBLAJUL (in cazul meu) ,in conditiile in care janta si cauciucul pe fata erau ok, presiunea ok, a fost STRANGEREA EXCESIVA A ROTII (AXULUI) FATA. Aceasta a generat o tensiune excesiva in rulmentii rotii fata si de aici a plecat totul... Ok , nu am stiut chestia asta, s-a rezolvat problema ( nu am "verificat" daca mai "vobleaza" , insa au disparut acele oscilatii care se simteau la viteze foarte mici 5km/h-20km/h) , si sper ca aceasta informatie>>> (NU STRANGETI EXCESIV DE TARE, DAR NICI SA NU STRANGETI INSUFICIENT ROATA FATA CAND O MONTATI PE FURCA)<<< sa fie de folos si altora . Ideal este sa se foloseasca o cheie dinamometrica si sa se stranga la cuplul care il da cartea tehnica a motoretei. Doamne fereste , nu am ajuns sa dau sfaturi fiindca nu sunt "meseriash" in astfel de probleme tehnice. Nu va spun decat ce am aflat de la cei care se pricep la motoare. Va multumesc pentru interes si ajutor, in special lui sergiukawa si lui Alveola! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan1983 Postat Mai 25, 2007 Share Postat Mai 25, 2007 SAL! Va multumesc si am tot respectul pentru cei care pentru cei care au fost interesati de problema mea referitoare la "voblaj". Cateva precizari legate de intrebarile de mai sus: roata a fost demontata , cauciucul izolat perfect (exclus vopsea),nu fost folositi solventi sau alte substante care ar afecta cauciucul, janta vopsita si apoi remontata pe furca.Inainte de vopsire roata fata nu avea plumbi si era centrata perfect> nu genera niciun fel de oscilatii indiferent de viteza cu care rulam ( super ok si la 15km/h si la peste 250 km/h) Ce pot sa spun ca am aflat : -janta , dupa ce a fost pregatita ( slefuire, fuller, vopsire) , inainte de montare , unii sunt de parere ca ar fi trebuit totusi echilibtata pe motivul ca ar fi fost slefuita , revopsita si poate aparea o mica dezechilibrare (5g - 10g) -SE PARE CA MOTIVUL PRICIPAL CARE A GENERAT VOBLAJUL (in cazul meu) ,in conditiile in care janta si cauciucul pe fata erau ok, presiunea ok, a fost STRANGEREA EXCESIVA A ROTII (AXULUI) FATA. Aceasta a generat o tensiune excesiva in rulmentii rotii fata si de aici a plecat totul... Ok , nu am stiut chestia asta, s-a rezolvat problema ( nu am "verificat" daca mai "vobleaza" , insa au disparut acele oscilatii care se simteau la viteze foarte mici 5km/h-20km/h) , si sper ca aceasta informatie>>> (NU STRANGETI EXCESIV DE TARE, DAR NICI SA NU STRANGETI INSUFICIENT ROATA FATA CAND O MONTATI PE FURCA)<<< sa fie de folos si altora . Ideal este sa se foloseasca o cheie dinamometrica si sa se stranga la cuplul care il da cartea tehnica a motoretei. Doamne fereste , nu am ajuns sa dau sfaturi fiindca nu sunt "meseriash" in astfel de probleme tehnice. Nu va spun decat ce am aflat de la cei care se pricep la motoare. Va multumesc pentru interes si ajutor, in special lui sergiukawa si lui Alveola! aceiasi lucru imi face si mie! si la fel ca tine am dat si pus la loc roata fata esti sigur ca asta e motivul? o sa verific cat de stransa este . dc mai ai vreun posibil raspuns astept sa il spui. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Mai 28, 2007 Share Postat Mai 28, 2007 (editat) Salut! Mai, avind in vedere ca nu sint un specialist in domeniu, ia tot ce-ti voi zice in continuare ca o parere personala, nu neaparat avizata. 1. Amoritzorul de ghidon actioneaza asupra efectului si nu asupra cauzei. Protejeaza eficient combinezonul si carenele de julituri, reduce efectele dar nu elimina cauza. E necesar mai ales ca in anumite situatii chiar nu se poate elimina in totalitate. 2. Eu personal nu cred in faza cu roata fata prea strinsa, adica atita vreme cit ea se misca liber, rulmentii sint ok, nu prea vad motive aici. 3. Cum vad eu ca se produce : Esti in gaz, linia e dreapta, nu sint viraje. Roata din fata pierde contactul cu asfaltul, moment in care tu involuntar tragi stinga. Roata capata contact cu asfaltul dar e bracata stinga, iar tu inaintezi pe directia inainte. Din cauza unghiului rotii cu asfaltul, roata tinde sa se puna perpendicular pe directia de mers, respectiv o sa vrea sa se duca stinga de tot, pina loveste in opritorul de ghidon. In acel moment deja ea se opune miscarii inainte, actioneaza practic ca o frina. Amortizoarele se comprima, eventual spre maximum (daca arcurile sint moi, si amortizarea in compresie e pe "moale"). Tu fiind in gaz, roata complet bracata spre stinga, amotiozoarele comprimate, el incepe sa se tensioneze in opritorul furcii. Tu fiind inca in gaz, la un moment dat ea ajunge sa sara in fata (rupe aderenta ), si in acel moment va sari sa se bracheze spre drepata (adica sa faca o rotatie completa de ghidon). Aici, pe partea de extensie, intervine reglajul de amortizare in extensie, care probabil e suficient de moale, si atunci amortizoarele tisnesc in sus (sau, roata sare foarte repede in jos, intelegi tu) Chestia se repeta pina ajungi pe jos sau reusesti sa o prinzi, sau reduci gazul usor si atunci se schimba frecv de oscilatie. Greu de zis. 4. O roata dezechilibrata eu zic ca ar putea duce la asa ceva, dar avind in vedere viteza la care s-a produs, ma cam indoiesc, dar ramine o optiune. 5. Din punctul meu de vedere: In mod normal, compresia arcurilor se seteaza static, respectiv: pe fata: a. O ridici de fata, sa fie roata libera. Masori lungimea partii active a telescopului (Sa zicem toata partea lucioasa). Apoi, cu ea pe cric, sau cineva linga tine sa te tina, te pui pe moto. Cinva masoara partea activa, care acum e mai mica, pt ca amortizorule e un pic comprimat. Diferenta ar trebui sa fie cam intre 25-30 mm. Poti sa o faci si asa de ex: Pui un inel de sirma(cauciuc) pe amortizor. Te pui pe moto, amortizorul pe fata se comprima, inelul ajunge mai jos. Apoi o ridici de fata, si masori de la inel pina la intrarea in telescop. b. Faci aceeasi operatie pe spate, respectiv: O ridici de fund, si masori de la axul rotii pina la sa. Te pui pe ea, si masori tot de la axul rotii pina la sa. Diferenta ar trebui sa fie tot cam in 25-30 mm. Variatiuni pe tema: La a, si b: masori cu ea ridicata. Hai sa-i zice Lungime_ridicata. Apoi sa zicem pe spate: Te pui pe ea, si cineva te apasa vreo 30 mm, sa se comprime spatele apoi ii da drumul. Masori o lungime, sa zicem Lungime_dupa_comprimare. Apoi, tot cu tine pe ea, tot cineva din spate te ridica un pic (tot vreo 30 mm) si ii da usor drumul. Apoi o masori, sa zicem Lungime_dupa_extensie. In mod normal Lungime_dupa_comprimare cu Lungime_dupa_extensie ar trebui sa fie cam la fel. Diferenta Lungime_ridicata - ( ( Lungime_dupa_compresie+Lungime_dupa_extensie) /2) ar trebui sa fie cam 25-30 mm. Pe partea de amortizare in compresie/extensie: porneste cu ele ca-n manual si intarestele progresiv. Eu zic ca in cazul tau, ori ai spatele moale din arcuri sau amortizarea in compresie (daca esti in viraj si accelerezi, si simti ca vine bordul spre tine iar tu incepi sa iesi in exteriorul virajului) ori iti mai trebe un pic de amortizare in extensie pe fata. Oricum, eu zic sa verifici pretensionarea arcurilor si eventual sa pornesti cu setarile de amortizare in extensie/compresi ca-n manual, eventual unu-doua clickuri inspre "tare" si sa vezi cum reactioneaza si cu stilul tau de condus. Ca referinte: Amortizare in compresie=compression damping, amortizare in extensie = rebound damping, pretensionarea arcului=spring preload, ajustarea arcurilor: static sag. Cam atit pt moment, multi km[/h] fara incidente. Editat Mai 28, 2007 de mig Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Mai 28, 2007 Share Postat Mai 28, 2007 Chestia asta cu setarea suspensiilor este cam complicata dar am inteles ca poate sa faca o mare diferenta la mersul unui motor! Despre ce model de ZX9 e vorba? Eu pana acum n-am avut nici cea mai mica tendinta de voblaj, am modelul 2000, dar ma sperie si pe mine cateodata gandul ca e posibil sa mi se intample! Cred ca desi fiecare a studiat si citit fenomenul nu este inca foarte clar daca are o solutie salvatoare! Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ghost-rider Postat Mai 28, 2007 Share Postat Mai 28, 2007 Mai mult ca sigur ca setarile telescoapelor sunt inegale, sau intr-unul ai mai mult ulei decat in celalalt, ulei de vascozitate necorespunzatoare samd. Si la mine facea la fel, sa imi smulga mainile si mai multe nu. Franare in pozitie inclinata - practic devenea necontrolabila. De luat mainile de pe ghidon nici o sansa. Am mai strans setarile si le-am mai egalizat si acum nu mai face. In manualul de service chiar te atentioneaza asupra reglarii "If both adjusters are not adjusted equaly, handling may be impaired and hazardous condition may result" . Daca nici dupa egalizarea setarilor nu se rezolva problema atunci trebuie desfacute si verificate telescoapele, curatate si schimbat uleiul. Bafta si gaz la max in continuare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Blue Postat Mai 28, 2007 Autor Share Postat Mai 28, 2007 Salut! Mai, avind in vedere ca nu sint un specialist in domeniu, ia tot ce-ti voi zice in continuare ca o parere personala, nu neaparat avizata. 1. Amoritzorul de ghidon actioneaza asupra efectului si nu asupra cauzei. Protejeaza eficient combinezonul si carenele de julituri, reduce efectele dar nu elimina cauza. E necesar mai ales ca in anumite situatii chiar nu se poate elimina in totalitate. 2. Eu personal nu cred in faza cu roata fata prea strinsa, adica atita vreme cit ea se misca liber, rulmentii sint ok, nu prea vad motive aici. 3. Cum vad eu ca se produce : Esti in gaz, linia e dreapta, nu sint viraje. Roata din fata pierde contactul cu asfaltul, moment in care tu involuntar tragi stinga. Roata capata contact cu asfaltul dar e bracata stinga, iar tu inaintezi pe directia inainte. Din cauza unghiului rotii cu asfaltul, roata tinde sa se puna perpendicular pe directia de mers, respectiv o sa vrea sa se duca stinga de tot, pina loveste in opritorul de ghidon. In acel moment deja ea se opune miscarii inainte, actioneaza practic ca o frina. Amortizoarele se comprima, eventual spre maximum (daca arcurile sint moi, si amortizarea in compresie e pe "moale"). Tu fiind in gaz, roata complet bracata spre stinga, amotiozoarele comprimate, el incepe sa se tensioneze in opritorul furcii. Tu fiind inca in gaz, la un moment dat ea ajunge sa sara in fata (rupe aderenta ), si in acel moment va sari sa se bracheze spre drepata (adica sa faca o rotatie completa de ghidon). Aici, pe partea de extensie, intervine reglajul de amortizare in extensie, care probabil e suficient de moale, si atunci amortizoarele tisnesc in sus (sau, roata sare foarte repede in jos, intelegi tu) Chestia se repeta pina ajungi pe jos sau reusesti sa o prinzi, sau reduci gazul usor si atunci se schimba frecv de oscilatie. Greu de zis. 4. O roata dezechilibrata eu zic ca ar putea duce la asa ceva, dar avind in vedere viteza la care s-a produs, ma cam indoiesc, dar ramine o optiune. 5. Din punctul meu de vedere: In mod normal, compresia arcurilor se seteaza static, respectiv: pe fata: a. O ridici de fata, sa fie roata libera. Masori lungimea partii active a telescopului (Sa zicem toata partea lucioasa). Apoi, cu ea pe cric, sau cineva linga tine sa te tina, te pui pe moto. Cinva masoara partea activa, care acum e mai mica, pt ca amortizorule e un pic comprimat. Diferenta ar trebui sa fie cam intre 25-30 mm. Poti sa o faci si asa de ex: Pui un inel de sirma(cauciuc) pe amortizor. Te pui pe moto, amortizorul pe fata se comprima, inelul ajunge mai jos. Apoi o ridici de fata, si masori de la inel pina la intrarea in telescop. b. Faci aceeasi operatie pe spate, respectiv: O ridici de fund, si masori de la axul rotii pina la sa. Te pui pe ea, si masori tot de la axul rotii pina la sa. Diferenta ar trebui sa fie tot cam in 25-30 mm. Variatiuni pe tema: La a, si b: masori cu ea ridicata. Hai sa-i zice Lungime_ridicata. Apoi sa zicem pe spate: Te pui pe ea, si cineva te apasa vreo 30 mm, sa se comprime spatele apoi ii da drumul. Masori o lungime, sa zicem Lungime_dupa_comprimare. Apoi, tot cu tine pe ea, tot cineva din spate te ridica un pic (tot vreo 30 mm) si ii da usor drumul. Apoi o masori, sa zicem Lungime_dupa_extensie. In mod normal Lungime_dupa_comprimare cu Lungime_dupa_extensie ar trebui sa fie cam la fel. Diferenta Lungime_ridicata - ( ( Lungime_dupa_compresie+Lungime_dupa_extensie) /2) ar trebui sa fie cam 25-30 mm. Pe partea de amortizare in compresie/extensie: porneste cu ele ca-n manual si intarestele progresiv. Eu zic ca in cazul tau, ori ai spatele moale din arcuri sau amortizarea in compresie (daca esti in viraj si accelerezi, si simti ca vine bordul spre tine iar tu incepi sa iesi in exteriorul virajului) ori iti mai trebe un pic de amortizare in extensie pe fata. Oricum, eu zic sa verifici pretensionarea arcurilor si eventual sa pornesti cu setarile de amortizare in extensie/compresi ca-n manual, eventual unu-doua clickuri inspre "tare" si sa vezi cum reactioneaza si cu stilul tau de condus. Ca referinte: Amortizare in compresie=compression damping, amortizare in extensie = rebound damping, pretensionarea arcului=spring preload, ajustarea arcurilor: static sag. Cam atit pt moment, multi km[/h] fara incidente. Sal! Multumesc pentru informatii mig !!! S-ar putea sa fie vorba si de reglaje ale suspensiei ,dar eu , pana acum , nu am facut nicio modificare pentru ca am considerat ca nu este cazul avand in vedere comportamentul si dinamica motocicletei atat pe viraje cat si in linie dreapta in sensul ca nu am avut probleme si motoru' se comporta excelent. Sunt de aceeasi parere cu tine : amortizorul de ghidon inlatura efectul , nu cauza. Referitor la strangerea excesiva a rotii fata , am observat in momenrul in care am suspendat roata fata , ca roata "pe liber" se invartea in "suturi" cam in halul asta era de stansa. Sngura modificare sesizabila , a fost (dupa ce am strans-o la cuplul prescris de carte) ca nu mai "sherpuia" la viteze foarte mici ca mai inainte (5km/h-20km/h). Nu am "verificat" daca mai apare acel voblaj violent Vreau sa precizez ca voi tine cont de parerile celor care cunosc acest fenomen sau au avut probleme privind voblajul. Nefiind o problema personala , discutiile pe aceasta tema mi se par extrem de interesante si de mare ajutor pentru toti bikerii. Chestia asta cu setarea suspensiilor este cam complicata dar am inteles ca poate sa faca o mare diferenta la mersul unui motor! Despre ce model de ZX9 e vorba? Eu pana acum n-am avut nici cea mai mica tendinta de voblaj, am modelul 2000, dar ma sperie si pe mine cateodata gandul ca e posibil sa mi se intample! Cred ca desi fiecare a studiat si citit fenomenul nu este inca foarte clar daca are o solutie salvatoare! Bafta! Voblajul despre care discutam mi-a aparut in timp ce rulam cu un Kawasaki ZX9R Ninja modelul B3 (este modelul fabricat intre anii 1994 - 1998, acela destul de greoi 244 kg) Al tau este generatie mai noua, evoluat , este si mai usor , mai bine studiat et.c. Daca nu ai avut niciodata probleme cu voblajul cred ca este foarte bine setat ,echilibrat Kawa tau., si ,asa este , mai depinde si de modul in care il pilotezi, starea asfaltului... Bafta! Mai mult ca sigur ca setarile telescoapelor sunt inegale, sau intr-unul ai mai mult ulei decat in celalalt, ulei de vascozitate necorespunzatoare samd. Si la mine facea la fel, sa imi smulga mainile si mai multe nu. Franare in pozitie inclinata - practic devenea necontrolabila. De luat mainile de pe ghidon nici o sansa. Am mai strans setarile si le-am mai egalizat si acum nu mai face. In manualul de service chiar te atentioneaza asupra reglarii "If both adjusters are not adjusted equaly, handling may be impaired and hazardous condition may result" . Daca nici dupa egalizarea setarilor nu se rezolva problema atunci trebuie desfacute si verificate telescoapele, curatate si schimbat uleiul. Bafta si gaz la max in continuare. Interesant! Am sa verific si chestia asta ! Multumesc! Asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Mai 29, 2007 Share Postat Mai 29, 2007 (editat) Salut! Mai, o chestie extrem de simplu de verificat si inlaturat, am citi pe aici ceva voblaje pe frina si mi-am adus aminte.. Verifica presiune in pneuri, daca moto a stat si si-a dat aere, si ai sub o anumita presiune, intr-adevar pe frina se simte foarte labil, ca sa nu mai zic ca si asta poate fi un motiv de voblaj..Asta e primul pas in reglarea suspensiei si e f important pt ca te poti trezi cu o zi pierduta cu reglaje care par a nu avea un mare efect, si cind colo e presiunea in pneu.. La partea cu roata strinsa, chiar nu m-am gindit ca se poate stringe pina nu se mai invirte sau se invirte in suturi, dar mai invata omul Multi km[/h] placuti si fara incidente Editat Mai 29, 2007 de mig Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
R3Kin Postat Iunie 1, 2007 Share Postat Iunie 1, 2007 deci faza cu roata stransa sunt absolut sigur ca se exclude.eu cand am citit m-am gandit la presiunea in pneuri sau vreo denivelare pe sosea.oricum ceea ce a postat mig este suficient sa iti dai seama de cauze si cam alea ar putea fi motivele.si voblajul nu il face numai atunci cand accelerezi tare la plecarea de pe loc,il face si la iesirile din viraj cu viteze mari si gazul deschis maxim. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.