Sari la conținut

BMW superbike to outgun Busa


Dobrescu
 Share

Postări Recomandate

In sfarsit au renuntat la boxer,e un pas important pentru BMW dar mai are pana sa fie in rivalitate cu japonezele.Cred ca in 2-3 ani or sa fie la acelasi nivel

 

Hayabusa e din 1999 e depasita de unele:R1,gsx-r1000k5,zxr 12r

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 months later...

Tarziu... tarziu am gasit si eu topicul asta...

 

@reptile: de unde ti-a venit ideea ca au renuntat la boxere?! Boxerele sunt piata traditionala a BMW-ului si nu numai ca nu a renuntat dar nici nu o vor face curand. Seria K este dezvoltata in paralel cu boxerele de peste 20 de ani. Si are piata ei separata. E alta gasca in alta traista. Si nu, nu a fost gandita sa concureze cu Hayabusa ci doar vrea sa arate ca BMW stie sa faca si motociclete sportive si rapide.

@bhairava: oricand o sa gasesti kit turbo IN SPECIAL pentru http://www.rbracing-rsr.com/bmwK1000.html, mai mult decat pentru orice motocicleta.

 

Sa nu uitam ca de la bun inceput, inca din anii '30-'40, mai precis in 1938 la clasa 500cc BMW a castigat campionatul german de motociclism si pe cel european cu un model boxer de 500cc cu supralimentare si compresor mecanic. Si acela a fost doar inceputul. Boxer-ul parca e nascut pentru turbo! Intrebati la Subaru daca nu ma credeti! :baldy:

 

Pentru un K100 sau pentru mai noul K1200 se pot cumpara kit-uri turbo incepand de la 4500$ si pana la cifra la care vrei sa te opresti. Daca esti dispus sa cheltui o suma de bani cu care ti-ai putea cumpara un apartament in Bucuresti, niste baieti priceputi iti ofera in loc de 90 de cp cat are din fabrica un K100 sa iti "inghesuie" in motor nici mai mult nici mai putin de 450 cp!!! :crack: Hayabusa si mai cum...?! :P

 

Ry.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fear not, my friend ... si Hayabusa trece de cifra asta cu turbo.

Aici banuiesc ca era o discutie despre ce se poate face gata de livrare de la fabrica, altfel ... ajungem la alte rachete.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fear not, my friend ... si Hayabusa trece de cifra asta cu turbo.

Aici banuiesc ca era o discutie despre ce se poate face gata de livrare de la fabrica, altfel ... ajungem la alte rachete.

 

Stiu, stiu, citeam de Busa cu 701cp... care merge pe metanol... un fel de dinamita in forma lichida...

 

K1200S e un sport tourer rapid, elegant si cu clasa, o motocicleta care se distinge si care impune respect. Si Busa face asta, impune respect, dar unei alte clase de piata. Nu sunt deloc concurente pe acelasi segment. Cine vrea sa "bage tare" nu o sa cumpere in veci un BMW. Pur si simplu nu e pentru asa ceva. BMW-ul e pentru placerea condusului, e pentru comfort si ergonomie, are cele mai avansate suspensii care se pun la moto de serie, si nu in ultimul rand nu se va lasa provocat fara sa dea un raspuns pe masura numelui pe care il poarta. STIE sa mearga si repede, doar ca o face cu eleganta. :P

 

Ry.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 in linie transversal este o premira pentru BMW. Si la BMW premierele nu au fost intotdeauna incununate de succes. Imi aduc aminte cateva exemple auto:

- motorul M21 (primul diesel BMW, montat pe E30 si E28) - performanta mediocra (2400cc si 86cp aspirat / 112cp turbo) + distributie pe curea, motiv pentru care multe si-au gasit sfarsitul cu supapele infipte in pistoane. Circa 10 ani mai tarziu i-au pus distributie pe lant si intercooler, au modificat axa cu came si diverse alte piese, si au ajuns la o cifra decenta de 143cp (nume de scena M51);

- motorul M70 (primul v12 BMW, montat pe E31) - performanta mediocra (5000cc si 300cp). Au mai incercat odata cu M73 (5400cc si 326cp) apoi cu S70 (5600cc si 380cp), ca abia vreo 6 ani mai tarziu sa-i dea de cap cu S70/2 (6100cc si 627cp), motor montat pe McLaren F1, desi initial a fost dezvoltat pentru un M8 care nu s-a mai nascut.

 

Nici nu era de asteptat ca BMW-ul sa egaleze din prima incercare performantele motoarelor de 4 cilindrii ale japonezelor, care se ocupa de chestii de-astea de mai bine de 20 de ani. Nici cuplul nici puterea nu curg abundent si liniar ca in cazul japelor. A se citi pentru detalii link-urile din prima pagina a topicului.

 

Probabil ca minusurile conceptiei motorului sunt compensate de calitatea executiei si de confort. Insa in conditiile in care modelul este pozitionat ca sport, performantele mediocre sunt inacceptabile, mai ales la 16K€.

 

 

P.S. Spun "performante mediocre" comparativ cu Busa sau ZX12R, pentru ca altfel sunt sigur ca merge de rupe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 in linie transversal este o premira pentru BMW. Si la BMW premierele nu au fost intotdeauna incununate de succes. Imi aduc aminte cateva exemple auto:

- motorul M21 (primul diesel BMW, montat pe E30 si E28) - performanta mediocra (2400cc si 86cp aspirat / 112cp turbo) + distributie pe curea, motiv pentru care multe si-au gasit sfarsitul cu supapele infipte in pistoane. Circa 10 ani mai tarziu i-au pus distributie pe lant si intercooler, au modificat axa cu came si diverse alte piese, si au ajuns la o cifra decenta de 143cp (nume de scena M51);

- motorul M70 (primul v12 BMW, montat pe E31) - performanta mediocra (5000cc si 300cp). Au mai incercat odata cu M73 (5400cc si 326cp) apoi cu S70 (5600cc si 380cp), ca abia vreo 6 ani mai tarziu sa-i dea de cap cu S70/2 (6100cc si 627cp), motor montat pe McLaren F1, desi initial a fost dezvoltat pentru un M8 care nu s-a mai nascut.

 

Nici nu era de asteptat ca BMW-ul sa egaleze din prima incercare performantele motoarelor de 4 cilindrii ale japonezelor, care se ocupa de chestii de-astea de mai bine de 20 de ani. Nici cuplul nici puterea nu curg abundent si liniar ca in cazul japelor. A se citi pentru detalii link-urile din prima pagina a topicului.

 

Probabil ca minusurile conceptiei motorului sunt compensate de calitatea executiei si de confort. Insa in conditiile in care modelul este pozitionat ca sport, performantele mediocre sunt inacceptabile, mai ales la 16K€.

P.S. Spun "performante mediocre" comparativ cu Busa sau ZX12R, pentru ca altfel sunt sigur ca merge de rupe.

 

Compari mere cu pere. BMW a avut o premiera in anii '80 cu seria K, un proiect pornit de la 0, si a fost un succes rasunator: motocicleta cu motor 4 in linie, longitudinal, culcat pe o parte, economica, fiabila, indestructibila chiar, comparabila ca performate cu japonezele vremii (K1 a fost numit "Ucigasul de japoneze"), cu o tona de inovatii tehnice (injectie electronica pe o motocicleta in '82, ABS in '88 si as mai putea sa enumar)

 

Modelul e pozitionat ca "sport" nu ca "superbike" sau ceva de genul. Ba chiar se discuta de "sport-touring" desi e mai mult spre sport decat spre touring. Nu cred ca au intentionat niciodata sa intreaca Busa sau ZX12, BMW pune accentul mai mult pe fiabilitate si comfort decat pe viteza maxima si acceleratie bruta. Eu cred ca e o interpretare a celui care a scris articolul si care a dorit in felul acesta sa atraga mai multa atentie spre el. In general cand spui ceva gen "BMW a construit o racheta" sau "BMW a facut o motocicleta care sa detroneze Hayabusa" (declaratii echivalente de altfel :baldy: ) poti fi sigur ca vei atrage atentia pentru ca reprezinta o iesire din cotidian. Lumea e obisnuita cu o moto BMW domoala, care poate sa care tone de bagaj si traverseaza orice munti si deserturi incet dar sigur si sa functioneze la nesfarsit. O moto BMW, rapida, agresiva si care sa concureze cu Busa, ei da, asta e ceva socant, care atrage privirea. Si exact pe asta s-a bazat cel ce a scris articolul, exagerand un pic, cu buna stiinta, calitatile acestei motociclete, de dragul de a face un pic de valva tipic jurnalistica.

 

In rest, dupa cum spuneam, motocicleta este de exceptie, cu finisaje de calitate si o proiectare tipic nemteasca, de un mare bun-simt tehnic. Si dupa cum spunea pistolaru "merge de rupe". :crack:

 

:P

Ry.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baieti, in numaru de septembrie super bike magazine este un test exact cu bmw, busa, zx12 si cbr 1100xx. Iese pe primul loc in opinia lor. Revista este in format pdf pe undeva pe la articole si tutoriale/reviste straine/etc. Cum vad ca e primul test mai serios pe care l-am vazut eu zic ca e de luat in considerare.

Numai bine

:P

 

Gasisi si linku

http://motociclism.zino.ro/index.php?added...viste-de-profil

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Citesc si ma minunez! Pur si simplu unele persoane nu deosebesc nuantele?!?!?! Hellryder ,ma faci sa ma simt mandru.Toata stima!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baieti, in numaru de septembrie super bike magazine este un test exact cu bmw, busa, zx12 si cbr 1100xx. Iese pe primul loc in opinia lor. Revista este in format pdf pe undeva pe la articole si tutoriale/reviste straine/etc. Cum vad ca e primul test mai serios pe care l-am vazut eu zic ca e de luat in considerare.

Numai bine

:finger:

 

Gasisi si linku

http://motociclism.zino.ro/index.php?added...viste-de-profil

Pai ,ar da cam nasol sa castige japonezele in Europa ,nu?...au acaparat si piata auto(cel putin Toyota rupe totul) ,cum poti sa recunosti ca sant orezarii sant superiori?...nu prea pot ,desi bmw-ul au scos aceasta moto URATA CU SPUME ,cel putin farul ala....ma abtin

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...