hawk Postat Mai 30, 2007 Share Postat Mai 30, 2007 Salut. Astazi am avut o mica problema. Am un suzuki GS500 model '94. Problema pe care am intalnit-o azi e urmatoarea: Am plecat cu motoreta de-acasa, ajung la munca, iar cand dau sa plec de la munca nu mi-a mai pornit din cauza bateriei. Eu cand blochez ghidonul am doua faze sa zic asa: apas si invart de cheie putin la stanga si se blocheaza, sau apas si invart de cheie la maximum spre stanga, se blocheaza ghidonul dar ramane si un fel de pozitie aprinsa la stop si la far. Nu stiu daca am avut sau nu pozitia asta, pentru ca teoretic ar fi trebuit sa observ , dat fiind faptul ca asta s-a intamplat la orele 22. Eu de cand am motoreta o singura data n-a pornit, cand abia o cumparasem si erau -15 grade afara. De atunci au trecut vreo 5 luni si am facut cam 2.500 km. Intrebarea mea suna cam asaa, bateria mea e descarcata? trebuie alta sau nu o incarca alternatoru? Am pornit motoreta cu cablu de la bateria unei masini, am ajuns acasa, am oprit motoreta, iar cand am dat sa pornesc, n-au fost probleme. Nu ma pricep la mecanica, dar vreau sa stiu unde trebuie sa ma prezint: la verificat bateria, la service sau la un electrician auto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
amimagz Postat Mai 30, 2007 Share Postat Mai 30, 2007 Probabil ca ti s-a terminat bateria, iar dupa ce ai luat curent, pana ai ajuns acasa a incarcat oleaca cat sa porneasca.... Ideea e in felul urmator!! Ca sa poti verifica (masura) ceva, primul lucru care trebuie facut este sa bagi bateria aia pe redresor, sa fie incarcata!! Apoi masori sa vezi daca iti pierde curent pe undeva, daca incarca sau nu, etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hawk Postat Mai 30, 2007 Autor Share Postat Mai 30, 2007 N-am redresor si nu stiu exact ce face ala. (Din punctu meu de vedere, redresoru ar trebui sa faca acelasi lucru ca si alternatoru). Cu alte cuvinte cred ca ar trebui sa ma prezint la un electrician auto sa-mi spuna daca bateria e incarcata/descarcata si daca mi se incarca in timp ce merg. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Mai 31, 2007 Share Postat Mai 31, 2007 O baterie descarcata pusa la redresor ( 1-1,5A) se incarca in minim 12 ore. Alternatorul baga un curent mai mare dar tot trebuie un drum lung ca incarcarea sa fie completa. La motoarele mai vechi puterea alternatorului este mica(200-250W)si asta combinata cu deplasari scurte cu farul pornit poate duce din cand in cand la descarcarea completa a bateriei. Atentie la contactele bateriei, care in timp formeaza un strat subtire de oxid care nu conduce bine curentul. Trebuie indepartat prin razuire pana ajungi la plumb curat,strangi bine bornele si asta este. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
costingr Postat Mai 31, 2007 Share Postat Mai 31, 2007 Sa n-o pui la orice redresor,ci la unul care este "calibrat" pentru nevoile bateriei tale! Incearca la cei ce se ocupa intr-un fel sau altul de baterii.Scrie si pe baterie deobicei ce curent trebuie sa o incarce si pe ce perioada,plus verificarea de rigoare cu un shunt care substituie demarorul si cu aparatul de masura pus pe borne! Niste teorii spun ca o pornire consuma o cantitate de curent pe care alternatorul il regenereaza intr-un anumit interval de timp.In concluzie, fa-i o incarcare,ca nu-i strica!Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
duc Postat Mai 31, 2007 Share Postat Mai 31, 2007 bateria se incarca cu un redresor timp de 10-12 ore cu un curent egal cu 10% din puterea bateriei adica daca bateria este de 10A/h trebuie sa o incarci cu 1A/h(1000mA) timp de 10 ore Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 31, 2007 Share Postat Mai 31, 2007 curent de incarcare mic -> se incarca mult timp si bine curent de incarcare mare -> se incarca repede si prost ----legea incarcarii acumulatorilor electrici---- Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinpreotescu Postat Mai 31, 2007 Share Postat Mai 31, 2007 salut! intr-adevar ai dreptate cu aprinsul pozitiei de parcare dupa ce blochezi ghidonul, si io cred ca de fapt asta ti s-a intamplat. Vara, pe caldurile astea, bateriile nu mor asa usor. Daca erau <5 grade afara, era o varianta sa se fii descarcat singura de la vechime+frig. Dar nu e cazul. Si treaba cu aprinsul acelei pozitii .... ce sa spun, nu-ti dai seama chiar asa usor din contact, tre sa te uiti la far sa vezi dc s-a aprins. E destul de fina pozitia aceea a cheii in contact in care se aprinde pozitia de parcare. Io sincer iti recomand sa o lasi asa, sa nu umbli inca la ea, macar 1 saptamana, k sigur e din cauza pozitiei lasate aprinse. Daca intr-o sapt iti mai face pb, atunci mai vb, poate te si ajut cu ceva. Deci daca azi iti porneste gs-ul normal, nu mai da bateria jos, ci mergi asa cu ea. GS-urile incarca bine si la relanti cu farul aprins. Am uitat sa te intreb ceva: ai ceva adaugat pe la instalatia electrica , gen : alarma, proiectoare, incalzitoare, etc..? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hawk Postat Mai 31, 2007 Autor Share Postat Mai 31, 2007 Am fost cu motoreta mai intai la un service de electrice auto. Au verificat baietii tensiunea cu motorul pornit si cu motoru stins. Cu motoru pornit aveam vreo 14 V, iar cu motoru oprit vreo 12,5 V. Daca tineam farurile aprinsesi motoru stins scadea destul de reprejor tensiunea la baterie, cu 0.01 V la 2-3 secunde. Au ajuns ei la concluzia ca nu pot verifica bateria pentru ca aparatu lor nu stie sa "citeasca" un "cod" cu niste parametrii de pe baterie (DIN sau ceva de genu). Foarte bine, m-am dus la un atelier de baterii si baietii de acolo au verificat si ei cam aceleasi lucruri, numai ca m-au pus sa las faru aprins pentru 5 minute. Bineinteles, dupa alea 5 minute n-a mai pornit si au verificat tensiunea la baterie in timp ce dadeam la automat, tensiunea era vreo 3-4 V. Am inteles ca bateria era moarta (ar avea un segment mort), n-avea rost s-o mai incarc si drept urmare mi-am luat alta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.