Sari la conținut

Tomos


Postări Recomandate

dsci0012.jpg

dsci0015.jpg

Un Tomos AT 50 AB care mergea impecabil pana saptamana trecuta cand s-a intamplat ceva... :lol: nu stiu ce si nici nu am idee de asta am sa scriu ce s-a intamplat da de cineva va avea ceva idee..:

In prealibil are motor in 2 timpi, 1 cilindru aprox 70 ori 80ccm schimbator in 4 trepete si toata iarna am umblat cu ea pornea la max 3 pedale chiar si la -10 grade... Acu' o luna mi sa dus de rapa pinionul spate asa ca am comandat un set nou pinion + lant... am asteptat o luna pana ce mi-a gasit cineva pe-afara ceva sa potriveasca. Bucurie mare... pun pinioanele, lantu reglez roata spate si (desigur cu spatele suspendat) incerc sa vad cum sta lantu in toate vitezele... schimb pana sus OK cand ii dau in jos cred ca in a 2-a sau antiia motorul da un rateu, parca sar fi inecat sau ceva de genu', fara sa se auda ca sa-r fi rupt ceva ori ceva de genul asta, dar nu se opreste ii dau gaz tare si nu se tureaza sta chinuinduse la acelasi nivel de ture, las un pic gazu si ii dau treptat gaz incepe sa prinda un pic de ture... atunci la-m oprit. Cand vreau sa-l pornesc incodata nici gand sa mai porneasca :lol: fumez o tigara si incerc din nou... si porneste desi daca ii dau gaz nu se tureaza sau daca o face atunci ca un melc turbat... in mod normal urca pana in 12000rpm cam in 4 secunde aprox. (fiind in rosu de la 9000) iar acu' nici vorba sa urce mai sus de 6000, schimb bujia motorul porneste ma sui si incerc sa fac o tura cu el... nici vorba sa porneasca cu mine de pe loc... trebuia sa stau cu gazu' blana aproape un minut sa aibe peste 6000rpm si dupa aia o joaca de rupt nervi cu ambreiaju pana ce a luato de pe loc. L prima impresie parea ca doar in 1 si 2 viteze face chestia asta ii dau a 3, parea OK ii dau a 4-a si incepe iarasi cu rateurile io tembel cand simt ca moare motoru dau gaz cat incape si isi revine ca din senin si sa ridica intr-o roata aprope sa ma bage'n sant :lol: scap si de asta si continui dar acelasi lucru rateu dupa care mai merge apoi iarasi rateu... Bun o lasa moarta fiindca eara deja pe la 11 seara si ma cam saturasem. A dua zi: primu' drum iau o bujie noua in 2T o pun.... nici o minune the same sh*t.. Desfac carburatorul.. curat, firtul de aer la fel, descopar si eu ca la bujie nu este in todeauna scanteie... la alternator sau ce -e chestia aia care se invarte si da curentu este tensiune de fiecare data ma si electrocutat :lol: (motoreta nu are baterie). Cineva mi-a spus sa schimb "chestia" :finger: ce da curent la bujie adica arata ca si un transformator in miniatura si de la care porneste cablu' spre bujie... OK schimbat dar in zadar motoru tot nu merge. Acuma nici nu prea mai vrea sa porneasca daca porneste si reusesc so tin peste 6000rpm e binisor dar daca o las sub pur si simplu se opreste motorul

Sper sa fi inteles cineva ceva din cele de mai sus si sa aibe si o idee de rezolvare... THX :finger:

 

edit: am pus si 2 poze sa se vada despre ce animal e vorba :baldy:

Editat de pilatus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca e vorba de carburator aici. La carburator ar trebui sa ai 2 suruburi: unul de aer, unul de benzina. Pe ala de aer il inchizi la maxim si il deschizi 2,5 ture, iar ala de benzina il reglezi dupa relanti. Ar putea ajuta si segmentii la problema ta! or fii uzati. nu vad ce ar putea sa fie altceva ...

Editat de Alex_16
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

foarte ciudat, de obicei imi place sa dau cu parerea la 2T dar acuma chiar nu stiu.

incerc sa fac legatura intre schimbatul lantuluyi si pinionului cu mersul motorului, cred ca e o simpla coincidenta...

daca zici ca la carb ai umblat, in rest nu-s ce sa zic... cum se simte miscarea pistonului cand dai la pedala incet? merge usor?

vine benzina destula in carb? poate nu curge destula, cine stie... incearca sa scoti filtrul de aer si sa astupi de tot cu palma priza de aer succesiv sa vezi cum face...

se mai poate sa fie ceva... sa ai un segment coxat adica blocat pe canal si care nu se mai "umfla" sau se umfla cand vrea el...

cel mai curat si frumos este sa dai cilindrul jos si sa vezi cu ochiul liber pistonul, asta in caz ca nu e de la carb... cu aprinderea ori merge ori nu merge.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La carburator exista un singur lucru unde n-am umblat adica are un filtru in care intra intaii benzina, acel filtru nu a fost scos... in rest nu prea cred sa fie din reglaje ca totul s-a intamplat brusc sa se fi dereglat brusc suruburile...? :lol: si nu prea vreau sa umblu la reglajele de la carb ca era super fain reglat consum 2-2.5l/100km merge superb in relanti etc... (dar daca n-o sa am alta varianta... :finger: )

Chestia ca s-a intamplat atunci cand am schimbat lantu si pinionu' cred si eu ca e doar o coincidenta.

Pedala se simte la fel ca-n nainte de incident compresie este...

Benzina curge normal fara fluxuri (am schimbat si furtunul de benzina dupa incident cu unul nou dar degeaba.. )

Am incercat si fara filtru de aer dar tot asa merge.... acuma am vrut sa incerc cum merge daca astup toata priza de aer dar nici nu mai vrea sa porneasca, maine voi avea mai mult timp... :lol:

Maine voi incerca sa scut si acel filtru de la carb si daca nu rezolva problema am sa dau jos cilindru.... de unde im dau seama daca acel segment este sau nu coxat? In caz ca -e coxat ce fac cu el? :lol:

Totusi mie ma bate capul ca ar fi o problema electrica mai degraba ca de obicei cand nu pornea din prima pedala tot se aprindeau farurile un pic (inainte de incident) dar acu' nu.... cred ca iarasi nu este curent la bujie. :lol:

Merci pt sfaturi daca mai aveti astept.... :finger:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La carburator exista un singur lucru unde n-am umblat adica are un filtru in care intra intaii benzina, acel filtru nu a fost scos... in rest nu prea cred sa fie din reglaje ca totul s-a intamplat brusc sa se fi dereglat brusc suruburile...? :lol: si nu prea vreau sa umblu la reglajele de la carb ca era super fain reglat consum 2-2.5l/100km merge superb in relanti etc... (dar daca n-o sa am alta varianta... :finger: )

Chestia ca s-a intamplat atunci cand am schimbat lantu si pinionu' cred si eu ca e doar o coincidenta.

Pedala se simte la fel ca-n nainte de incident compresie este...

Benzina curge normal fara fluxuri (am schimbat si furtunul de benzina dupa incident cu unul nou dar degeaba.. )

Am incercat si fara filtru de aer dar tot asa merge.... acuma am vrut sa incerc cum merge daca astup toata priza de aer dar nici nu mai vrea sa porneasca, maine voi avea mai mult timp... :lol:

Maine voi incerca sa scut si acel filtru de la carb si daca nu rezolva problema am sa dau jos cilindru.... de unde im dau seama daca acel segment este sau nu coxat? In caz ca -e coxat ce fac cu el? :lol:

Totusi mie ma bate capul ca ar fi o problema electrica mai degraba ca de obicei cand nu pornea din prima pedala tot se aprindeau farurile un pic (inainte de incident) dar acu' nu.... cred ca iarasi nu este curent la bujie. :lol:

Merci pt sfaturi daca mai aveti astept.... :finger:

nu-s ce sa zic... daca zici ca ai problema si cu luminile si compresia se simte exact la fel...

ciudat

nu te grabi cu demontatul, mai testeaza, ia-o pe partea cu electrica cu toate ca e ciudat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acelasi lucru am patit si eu cu un prieten cu o Gilera XR1 de 125cc din 89. Stateam sa se incalzeasca motorul si la un momendat a dat un rateu. Am mers cu ea asa(nu mai dadea rateuri insa nu tragea motorul, era aproape imposibil sa urci o panta sau sa pleci de pe loc) iar dupa vreo 2 ore de plimbari in chin pe drumuri forestiere si-a dat drumul si tragea foarte bine.

 

Sper sa iti rezolvi problema cat mai repede.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca e problema electrica.Verifica inca o data tot ce tine de aprindere.Daca era carburatie sau benzina problema nu ramanea constanta Ori nu pornea, ori se tura aiurea... daca zici ca nu ai nici lumini e clar ca e ceva electric.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acelasi lucru am patit si eu cu un prieten cu o Gilera XR1 de 125cc din 89. Stateam sa se incalzeasca motorul si la un momendat a dat un rateu. Am mers cu ea asa(nu mai dadea rateuri insa nu tragea motorul, era aproape imposibil sa urci o panta sau sa pleci de pe loc) iar dupa vreo 2 ore de plimbari in chin pe drumuri forestiere si-a dat drumul si tragea foarte bine.

 

Sper sa iti rezolvi problema cat mai repede.

Am incercat si eu da desi da drumu' dar dupa 10 minute mia-am c-am pierdut rabdarea... :lol:

 

Eu cred ca e problema electrica.Verifica inca o data tot ce tine de aprindere.Daca era carburatie sau benzina problema nu ramanea constanta Ori nu pornea, ori se tura aiurea... daca zici ca nu ai nici lumini e clar ca e ceva electric.

Am un unchi care e motociclist de mai mult de 30-ani si e si aztazi activ cu aceeasi Mobra :lol: el mi-a sugerat sa incerc cu o bobina de inductie de la Dacie sau Simpson.... ce ziceti merita incercarea? :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am incercat si eu da desi da drumu' dar dupa 10 minute mia-am c-am pierdut rabdarea... :D

 

 

Am un unchi care e motociclist de mai mult de 30-ani si e si aztazi activ cu aceeasi Mobra :thanks: el mi-a sugerat sa incerc cu o bobina de inductie de la Dacie sau Simpson.... ce ziceti merita incercarea? :welcome:

da, merita incercarea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

problema electrica.

nu stiu insa dc e apridere electronica sau clasica cu platina si condensator.

Daca e aprindere electronica,(adica firele care ajung la bobina ies dintr-o cutiuta ), inseamna ca e o problema la generatorul de curent; Verifica toate mufele de pe motor sa faca bine contact.

daca e aprindere clasica, foarte probabil sa fie dereglata rau aprinderea sau condensatorul stricat. Oricum, dc e aprindere clasica, iti recomand sa schimbi condensatorul (incearca cu unul de dacie, nu e metoda cea mai potrivita, dar macar poti vedea dc de acolo e problema, si mai apoi poti sa-ti comanzi unul original).

 

Si cum zici ca e o problema si cu functionarea becurilor, tind sa cred ca problema e la generatorul de curent.

Sorry, dar nu am date tehnice despre acest moto, mai mult decat sa-mi inchipui ce e acolo si sa dau cu presupusul...n-am ce sa fac.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am icercat bobina de inductie de dacie dar nu merge.... curent este pe cablul care merge la bujie (m-a electrocutat :thanks: ) dar scanteie nu este la bujie :welcome: cu toate ca bujia e OK l-am pus in alt motor si merge... :D

Am primit si una de Simpson pe care urmeaza sa o incerc de indata ce voi avea timp....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

PAI INCEARCA cu bujia conectata pe fisa si la masa sa vezi daca ai scanteie pe ea cand dai pedala sau ce faci tu acolo sa invarti motorul. tine bujia calumea sprijinita pe cadru sau motor sa nu te electrocuteze din nou. daca zici ca nu e la bujie, atunci und e? daca nu e, inseamna ca se pierde pe undeva pe drum, daca zici ca te-a electrocutat. Daca are scanteie si tot nu merge inseamna ca momentul este aiurea, adica avansul, acuma depinde daca e electronic sau clasic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dsc00055.jpg

asta e ce a fost original pe moto. Nu are nici un inscris pe el inafara de idem ITALY mai are 2 releuri (cred eu ca asa se numesc) sub saua: la una dintre ele iarasi nu este scris nimic inafara de idem ITALY si 12V~ iar pe a dua are scris urmatoarele

ISKRA

AEP 1505

12V 21+21W

Made in YU

Sper sa ajute la ceva.... deci cred ca e aprindere electrica inafara de cabluri nu mai exista altceva electronic...

Bobina de dacie: Bujia a fost conectata direct pe fisa si pus masa pe motor, 1 singura data a aparut o scanteie incercat aproximativ 30 min... aceea scanteie a fost vazut de un prieten care m-a ajutat dar o singura data din 30 de min de pedalat... Electrocutarea am facut-o intentionat sa vad daca este sau nu curent in fisa... :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fa-i rost de un alt circuit de aprindere.

Bobina pare sa nu aiba nimic.

Raman pe pozitie ca s-a stricat condensatorul de inalta tensiune de la aprinderea electronica.

 

du-te si la un specialist sa-si puna sculele pe ea.

1. Circuit de aprindere fiind chestia ce am postat in poza? (e pe incercate dar greu de gasit :D )

2 Condensatorul de inalta tensiune unde o gasesc?

3 Specialist mai greu prin zona asta sunt vre-o 2-3 care mai mult strica de cat repara sau repara un lucru si strica alta... :thanks: si asta la 8 din 10 moto..... nu vreau sa ma risc.... dar daca stiti pe cineva priceput in Zalau sau in zona you're welcome....

THX pt lamuriri... :welcome:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Pt ca nici cu cea de Simpson n-a mers o dau pe mana unui mester... :moto: asta in caz ca gasesc unu' de treaba prin zona... :wink:

 

THX pt toti care au incercat sa ma ajute.... :rock:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...