bogdan simson Postat Iunie 13, 2007 Share Postat Iunie 13, 2007 Salut ETZ-istule. Am si eu un 250 din '85 si vreau sa ma lamuresc cu nistew lucruri. Scrie-mi doua rinduri, poate ai aexperienta si l-ai desfacut pe al tau. Poate ai un cunoscut priceput la "maruntaie" si poti sa mi-l recomanzi. Pentru servicii mecanice platesc cit face. Macar sa dau de cineva serios si cu experienta. Pentru consultatii fac cinste ca intre camarazi. Astept orice sugestie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mirceatrif Postat Iunie 14, 2007 Share Postat Iunie 14, 2007 Salut ETZ-istule. Am si eu un 250 din '85 si vreau sa ma lamuresc cu nistew lucruri. Scrie-mi doua rinduri, poate ai aexperienta si l-ai desfacut pe al tau. Poate ai un cunoscut priceput la "maruntaie" si poti sa mi-l recomanzi. Pentru servicii mecanice platesc cit face. Macar sa dau de cineva serios si cu experienta. Pentru consultatii fac cinste ca intre camarazi. Astept orice sugestie. Ai descarcat manualul Haynes? Iti explica acolo fiecare surub in parte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan simson Postat Iunie 14, 2007 Autor Share Postat Iunie 14, 2007 Ai descarcat manualul Haynes? Iti explica acolo fiecare surub in parte. Salut Mircea. Am manualul (139 pagini minus pag 27) dar am retineri sa-l desfac singur mai ales ca nu am presa de ambreiaj, nu stiu sa scot rulmentii, nu pot aprecia ce trebuie schimbat,etc. Am niste fenomene ale caror cauze nu le stiu : - la pornire cam da pedala demarorului inapoi -avans prea mare dar daca il micsorez nu mai merge bine. - citeodata nu pot sa mai turez motorul peste 1000rpm si trebuie sa-l astept pina-si revine si sa dau din picior pe strada ca la trotineta - daca reduc in mers acceleratia la zero (raminind cuplat in treapta 4 de ex.) apar niste socuri de frina de motor care se succed periodic (la fiecare secunda un soc ). - relanti cam greu de stabilizat (citeodata prea mic si se opreste , alta data prea mare- 2500rpm)- semn de aer fals sau uzura carburator - in treapta 5 apare un huruit destul de tare Toate astea as vrea sa le discut cu alt posesor de ETZ mai cu experienta. Eventual sa mearga cu al meu si sa-mi spuna ce parere are. Iata "suferintele" unui ETZ-ist fara consilieri. Hai ca ti-am facut capul calendar. Multumesc ca mi-ai scris. Cu bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-WERNER- Postat Iunie 15, 2007 Share Postat Iunie 15, 2007 Salut Mircea. Am manualul (139 pagini minus pag 27) dar am retineri sa-l desfac singur mai ales ca nu am presa de ambreiaj, nu stiu sa scot rulmentii, nu pot aprecia ce trebuie schimbat,etc. Am niste fenomene ale caror cauze nu le stiu : - la pornire cam da pedala demarorului inapoi -avans prea mare dar daca il micsorez nu mai merge bine. - citeodata nu pot sa mai turez motorul peste 1000rpm si trebuie sa-l astept pina-si revine si sa dau din picior pe strada ca la trotineta - daca reduc in mers acceleratia la zero (raminind cuplat in treapta 4 de ex.) apar niste socuri de frina de motor care se succed periodic (la fiecare secunda un soc ). - relanti cam greu de stabilizat (citeodata prea mic si se opreste , alta data prea mare- 2500rpm)- semn de aer fals sau uzura carburator - in treapta 5 apare un huruit destul de tare Toate astea as vrea sa le discut cu alt posesor de ETZ mai cu experienta. Eventual sa mearga cu al meu si sa-mi spuna ce parere are. Iata "suferintele" unui ETZ-ist fara consilieri. Hai ca ti-am facut capul calendar. Multumesc ca mi-ai scris. Cu bine. Daca da pedala inapoi inseamna ca ai compresie buna si ca face bine aprindere la pornire..Trebuie sa dai la pedala mai energic..sa nu se reverseze din gresala motorul..eu am patit, se invartea invers... chesita cu tuaratia peste 1000 rpm, si eu am patit-o cand aveam dereglat carburatorul..aveam acul de dozaj prea jos reglat, si era amestec prea sarac.. atunci era fenomenul ca se tureaza greu... apropo sa verifici uleiul in cutia de viteze...huruitul si socurile pot aparea si din lipsa de ulei in cutie! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan simson Postat Iunie 16, 2007 Autor Share Postat Iunie 16, 2007 Daca da pedala inapoi inseamna ca ai compresie buna si ca face bine aprindere la pornire..Trebuie sa dai la pedala mai energic..sa nu se reverseze din gresala motorul..eu am patit, se invartea invers... chesita cu tuaratia peste 1000 rpm, si eu am patit-o cand aveam dereglat carburatorul..aveam acul de dozaj prea jos reglat, si era amestec prea sarac.. atunci era fenomenul ca se tureaza greu... apropo sa verifici uleiul in cutia de viteze...huruitul si socurile pot aparea si din lipsa de ulei in cutie! Szervusz Arpi. De ce nu locuiesc si eu prin Ardeal acolo unde v-ati strins toti ETZ-istii ! Aici la Bucuresti sint in pom ! Vezi ca la mine bujia are culoarea caramiziu inchis asa ca nu prea cred ca este amestec sarac. Altceva: daca esapamentul e cam zgomotos, e posibil ca amortizorul de zgomot sa fie distrus, ars, rupt ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Iunie 16, 2007 Share Postat Iunie 16, 2007 daca merge motorul inapoi ai avansul prea mare. punct. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan simson Postat Iunie 17, 2007 Autor Share Postat Iunie 17, 2007 daca merge motorul inapoi ai avansul prea mare. punct. Rezon Sergius. Am spus-o si eu din capul locului. Problema e ca am redus putin avansul de la 3 mm la 2 mm (masurat la piston), prin rotirea platoului platinelor in sensul de rotire al arborelui (normal), dar motorul mergea mai prost. N-am mai pomenit asa ceva. Te salut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Iulie 4, 2007 Share Postat Iulie 4, 2007 ai comparator? sau ai facut cu un subler de adancime, surubelnita, tija, etc? daca da sa stii ca e eroare mare. si comparatorul are eroare. incearca cu un comparator. vezi ce si cum. in legatura cu turatul greoi banuiesc ca motorul nu e in rodaj deci o sa sar peste cateva posibilitati. in mare mai raman doua. in mare, nu numai doua dar cele mai probabile. aer fals. pe la carburator, pe la simeringul de la aprindere, pe la partea de imbinare a cilindrului cu carterul, poate carterele usor cracanate. poate o combinatie. data viitoare cand mai face asa ceva trage-i socul. daca se amelioreaza treaba e clar ca ai aer fals. daca nu vine varianta 2. segmenti coxati sau care se blocheaza ocazional in santurile lor. curata canalele de pe piston, vezi ce se intampla. decoxarea asta se mai poate face intr-un fel, fara a deschide motorul dar nu recomand urmatoarea metoda decat in cazuri disperate si totala lipsa de scule, daca esti in afara orasului in drum sau ceva de genul asta. pui 2 litri de benzina fara ulei si mergi cu motorul asa pana se termina benzina. daca motorul e in mintile lui nu o sa se uzeze prea tare. daca nu e cam belea. oricum nu merge sa faci asta decat de 2 ori in viata unui set. despre huruit scoate-i uleiul, baga un litru de benzina in cutie, porneste motorul si mergi asa vreo 2-3 km. scoate benzina, lasa-l 2-3 ore cu busoanele scoase sa se evapore benzina si baga-i un ulei bun, nu t-90. eu recomand vara castrol rs superbike iar iarna liqui-moly api-gl5 80w90 sau 85w90 pt. cutie. daca mai continua problemele mai discutam. ai id-ul meu de mess la profil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draagood Postat Iulie 4, 2007 Share Postat Iulie 4, 2007 salut, in legatura cu uleiul de cutie, am inteles ca de la aditivul pe care il contine 80-90-ul ar cam patina ambreajul si ca este indicat sa bagi numai T90-ul , care este faza de fapt? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Iulie 5, 2007 Share Postat Iulie 5, 2007 nu patineaza nici un ambreiaj. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan simson Postat Iulie 7, 2007 Autor Share Postat Iulie 7, 2007 ai comparator? sau ai facut cu un subler de adancime, surubelnita, tija, etc? daca da sa stii ca e eroare mare. si comparatorul are eroare. incearca cu un comparator. vezi ce si cum. in legatura cu turatul greoi banuiesc ca motorul nu e in rodaj deci o sa sar peste cateva posibilitati. in mare mai raman doua. in mare, nu numai doua dar cele mai probabile. aer fals. pe la carburator, pe la simeringul de la aprindere, pe la partea de imbinare a cilindrului cu carterul, poate carterele usor cracanate. poate o combinatie. data viitoare cand mai face asa ceva trage-i socul. daca se amelioreaza treaba e clar ca ai aer fals. daca nu vine varianta 2. segmenti coxati sau care se blocheaza ocazional in santurile lor. curata canalele de pe piston, vezi ce se intampla. decoxarea asta se mai poate face intr-un fel, fara a deschide motorul dar nu recomand urmatoarea metoda decat in cazuri disperate si totala lipsa de scule, daca esti in afara orasului in drum sau ceva de genul asta. pui 2 litri de benzina fara ulei si mergi cu motorul asa pana se termina benzina. daca motorul e in mintile lui nu o sa se uzeze prea tare. daca nu e cam belea. oricum nu merge sa faci asta decat de 2 ori in viata unui set. despre huruit scoate-i uleiul, baga un litru de benzina in cutie, porneste motorul si mergi asa vreo 2-3 km. scoate benzina, lasa-l 2-3 ore cu busoanele scoase sa se evapore benzina si baga-i un ulei bun, nu t-90. eu recomand vara castrol rs superbike iar iarna liqui-moly api-gl5 80w90 sau 85w90 pt. cutie. daca mai continua problemele mai discutam. ai id-ul meu de mess la profil. Multumesc pentru sfaturi. Eu intentionam sa gasesc un mester sa-mi desfaca tot motorul sa schimbe tot ce nu mai e bun. Mai apare si un tiriit, cred ca la bolt-ul de la piston, atunci cind ii dau gaz, deci cind motorul e in sarcina, altfel nu se aude. Te salut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
remu1 Postat Iulie 9, 2007 Share Postat Iulie 9, 2007 Tiriitul provine de la vreun greiere pe care l-ai aspirat pe filtrul de aer . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Iulie 9, 2007 Share Postat Iulie 9, 2007 Multumesc pentru sfaturi. Eu intentionam sa gasesc un mester sa-mi desfaca tot motorul sa schimbe tot ce nu mai e bun. Mai apare si un tiriit, cred ca la bolt-ul de la piston, atunci cind ii dau gaz, deci cind motorul e in sarcina, altfel nu se aude. Te salut. tot timpul cand e in sarcina, adica de la turatii mici pana la mari sau doar in medii-inalte? daca doar in medii-inalte ridica-i cuiul de dozaj cu o treapta daca are asa ceva etz-ul. mai sunt unele la care se insurubeaza/desurubeaza cuiul. vezi ce ai. daca dispare acel tarait sau se amelioreaza ai amestec sarac si apar detonatii. amestecul sarac poate fi numai din cauza reglajului prost al carburatorului sau din cauza aerului fals sau din cauza avansului prea mare (cel mai probabil daca ai zis ca din cand in cand porneste invers motorul) sau combinatie dintre cele trei cauze eu tind sa cred ca totusi sunt detonatii datorita faptului ca se aude doar in sarcina, daca era boltul se auzea si in gol... p.s. daca e foarte, foarte dereglat motorul (avans, amestec sarac, etc.) poate, in cazuri foarte rare dar posibile, sa detoneze pe toata plaja de turatii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.