Sari la conținut

Am Nevoie De Ajutor! Probleme Cu Reglajele La Nipru


lebadau
 Share

Postări Recomandate

Am cumparat un nipru mt-11 in stare jalnica, i-am facut motoru(rectificat vilbrochenu, rulmenti noi, set nou, supape, etc.) si am avut mari probleme cu sincronizarea cilindrilor. Am luat de la un prieten 2 carburatoare de bmw rt 80 si o bobina de inductie. Le-am montat, dar tot probleme. Una din bujii se afuma pana ajungea sa nu mai dea scanteie. Am desfacut ambele carburatoare in scopul de a regla nivelele si cuiele de dozaj la fel si am descoperit la cel care mergea rau un arc la pistonasul vacumatic (nu stiu exact cum se numeste). M-am gandit ca la nipru e vacumu mai mic, l-am scos si pe celalalt si mere mai bine. Am facut vreo 600 km fara probleme, da tot nu mere rotund. O fi si de la avans... :D Am tot reglat la el da fara prea mult rost. Semnele de pe volanta nu corespund. Ultima data l-am reglat cu motoru pornit pana mi sa parut cat de cat bine. Mai stiti vreo metoda? Orice sfat e bine venit. Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 carb de Nipru K68, un platou normal de Nipru cu bobina dubla de Nipru, o aprindere tranzsitorizata de Dacia, fise noi, bujii noi de care trebuie, ulei schimbat gros 20W50 cat trebuie si cam asta.

 

Asta daca vrei sa nu apara probleme des si cand pica ceva sa ai de unde sa schimbi si repede. Daca nu, probabil ca te-ai putea duce la un mester care are aparat de sincronizat carburaotare vacumatice, dar Niprul nu e Suzuki si cel mai probabil ala nu stie cum trebuie sa sune si sa mearga.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 carb de Nipru K68, un platou normal de Nipru cu bobina dubla de Nipru, o aprindere tranzsitorizata de Dacia, fise noi, bujii noi de care trebuie, ulei schimbat gros 20W50 cat trebuie si cam asta.

 

Asta daca vrei sa nu apara probleme des si cand pica ceva sa ai de unde sa schimbi si repede. Daca nu, probabil ca te-ai putea duce la un mester care are aparat de sincronizat carburaotare vacumatice, dar Niprul nu e Suzuki si cel mai probabil ala nu stie cum trebuie sa sune si sa mearga.

Ulei 20W-50 am. Chestia aia de la dacie nu-i aprindere tranzistorizata, tot ce facee sa scada curentu ce trece prin platina, ca sa tina mai mult in timp. Fisele si bujiile sunt noi, ngk. Platoul e de nipru. In caz de ceva belele cu bobina doar tre sa schimb doar firele de pe una pe alta, ca le am montate pe amandoua. Aia de bmw e pusa in exterior. Cum fac avansu? Daca stiu sigur ca aprinderea e bine reglata ma mai chinui cu alimentarea. Dak n-o scot la capat pun inapoi alea de nipru. multumesc mult de sfaturi. Poate BEM pe la vreo intrunire. Dak mai stii vreo metoda de reglat aprinderea...

 

Ulei 20W-50 am. Chestia aia de la dacie nu-i aprindere tranzistorizata, tot ce facee sa scada curentu ce trece prin platina, ca sa tina mai mult in timp. Fisele si bujiile sunt noi, ngk. Platoul e de nipru. In caz de ceva belele cu bobina doar tre sa schimb doar firele de pe una pe alta, ca le am montate pe amandoua. Aia de bmw e pusa in exterior. Cum fac avansu? Daca stiu sigur ca aprinderea e bine reglata ma mai chinui cu alimentarea. Dak n-o scot la capat pun inapoi alea de nipru. multumesc mult de sfaturi. Poate BEM pe la vreo intrunire. Dak mai stii vreo metoda de reglat aprinderea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..vezi ca este foarte posibil , ca, cama sa nu fie simetrica!

cea pe care o aveam eu pe nipru(originala!) avea o diferenta de unghi de aprinderea stanga /drepta de 7 grade!

Am cumparat 2 bucati , noi de ural , de la Uralmaster, si astea sant mai dezastru , aproape 12 grade!

 

Cu asa ceva nu se poate regla sa mearga rotund niciodata!

...giduri , supape, joc la supape,aer fals , supape care nu calca bine pe scaune, diferenta de raport de compresie...

La al meu este o diferenta de teperatura intre stanga si drepata destul de mare: stanga 150 de grade la qiuloasa spre evacuare, dreapta 180 ,facute toate inversarile posibile(carburatoare , bujii, bobine, montat un singur carburator de dacia, dupa aia doua vacuumatice...) la fel! :D

 

 

data benzina pe stangar redusa pe drepta, acelasi rezultat...

Bun venit in lumea Niprului! :welcome:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am pus mai demult si eu carburator de dacie. Merea naspa. Se condensau vaporii pe peretii galeriei. Am rezolvat problema incalzind teava galeriei de admisie cu gazele de la evacuare(2 tevi sudate una de alta, una pt admisie, cealalta trecea gazele calde de la cilindru stang spre toba din dreapta). Mergea mai bine, da nu cum trebe. Am inversat fisele intre ele, dar la fel, nu-i bine. Dak era cama decalibrata se simtea. Ori cum, tare ciudat. Tu cum faci avansu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai io-i zic aprindere tranzistorizata ca asa scrie si pe ea , e AT01. Oricum e de mare ajutor si din 5 bucati cate am avut doar una nu a mers, si pe aia nu o luasem de noua.

Avansul fa-l bagand surubelnita pe la bujie, cu grija iti dai seama cand e in capatul cursei. Un pic inainte de PMS. Daca e prost reglajul la avans iti dai seama imediat, in mers fie rateuri in toba fie in carburator si o functionare nu foarte rotunda.

 

Am patit-o si eu de curand cu o cama de centrifugal probabil semifabricat, mai trebuia cementata si rectificata. Pusa cap la cap cu o cama de calitate se vedea o mare diferenta, era mai mare in diametrul maxim si unde lucra piciorul platinii erau numa zgarieturi adanci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Am patit-o si eu de curand cu o cama de centrifugal probabil semifabricat, mai trebuia cementata si rectificata. Pusa cap la cap cu o cama de calitate se vedea o mare diferenta, era mai mare in diametrul maxim si unde lucra piciorul platinii erau numa zgarieturi adanci.

:moto: ...toate piesele rusesti(ucrainene) sant semifabricate! tre'a le mai faci ceva, ca sa le poti pune sau sa mearga...

Am luat de la gaspar 2 seturi de rulmeti de presiune/tija impingatoare pentru ambreiaj...ambalate, cu etichtea cu ce contine punga transparenta :lol: , cu , unde sa o deschizi, si inauntru niste frumuseti de rulmenti galbeni(asta era tratamentul de suprafata...auriti!? :rock: ) strunjiti fain, fara nici o tentativa de rectificare, si moi!Moi ca si fierul de la teava de la vie! :wink:

l-am pus la loc pe cel vechi si foarte amprentat dar macar dur...si tre' sa vad unde le fac un tratament celor aurii...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:rock: ...toate piesele rusesti(ucrainene) sant semifabricate! tre'a le mai faci ceva, ca sa le poti pune sau sa mearga...

Am luat de la gaspar 2 seturi de rulmeti de presiune/tija impingatoare pentru ambreiaj...ambalate, cu etichtea cu ce contine punga transparenta :D , cu , unde sa o deschizi, si inauntru niste frumuseti de rulmenti galbeni(asta era tratamentul de suprafata...auriti!? :wink: ) strunjiti fain, fara nici o tentativa de rectificare, si moi!Moi ca si fierul de la teava de la vie! :lol:

l-am pus la loc pe cel vechi si foarte amprentat dar macar dur...si tre' sa vad unde le fac un tratament celor aurii...

Baji la cuptor (oricum numa pt fiare il folosesti) si dupa aia in oloiu ramas de la cartofi prajiti. Asa se face si in fabrica probabil. :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poti lasa bobina de BMW,sau dak faci rost pui de la ceva japonez.....se simte diferenta....e probata chestia....bobina ruseasca merge si ea dar cam e de cacao......de ex cu bateria cu bateria aproape descarcata nu pornea nipru nici impins...cum am pus bobina japoneza o lua la sfert....in rest vezi ca suprafata dintre carburator si chiuloasa sa fie perfect plana....si incearca sa vezi cum merge cu un platou de la un nipru care merge ok.....muta bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aprinderile tranzistorizate "de dacie" sunt de mai multe feluri. Cea la care se referea Aleko e cea de care am avut si eu, "de Targu Mures". O cutiuta mica, rosie, cu un led si cu 3 fire. Este aprindere tranzistorizata, dar NU micsoreaza curentul prin platina. La mine a dat rezultate foarte bune, nu am avut niciodata probleme cu pornirea.

 

Initial am avut in loc de bobina originala de nipru 2 bobine de dacie, cu cate o aprindere tranzistorizata pe fiecare. Mergea beton, scanteie babana, pornire impecabila iarna, dar consum de curent enorm (60W).

 

Ai grija ce bobina pui, masoara-i rezistenta mai intai, ca sa vezi daca se "pupa" cu aprinderea. Cele de japoneze au si sub 1ohm, si se folosesc impreuna cu niste rezistente inseriate ca sa micsoreze curentul prin ele. O bobina de japoneza poate fi o solutie buna, dar trebuie gandita treaba.

 

Cu carburatoarele, sunt iarasi de acord cu Aleko. 2xK68 sunt tot ce are niprul nevoie. Degeaba ii pui piese care mai de care, daca restul motorului e facut tot din topor, cu tolerante de ordinul milimetrilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...