Alex_83 Postat Iunie 26, 2007 Share Postat Iunie 26, 2007 Pt cine stie mai multe despre dnepre am o intrebare. Toate niprele cu atas au tractiune SI PE atas? Exista nipre care au atas si nu au tractiunea si pe atas? Ce difera la un grup de atas fata de unul solo? In cazul tractiunii si pe atas ce se intampla in cazul in care atasul pierde aderenta? Facand comparatie intre moto cu atas si o masina de strada( cu diferential normal).LA masina in cazul in care o roata motoare pierde aderenta si se invarte in gol, cealalta sta pe loc.LA moto cu tractiune pe atas cum e? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Iunie 26, 2007 Share Postat Iunie 26, 2007 (editat) 1: Nu 2: Doar MT 16 si inca un model mai vechi au tractiune pe atas, restul, inclusiv MT11, nu au tractiune. Daca vrei grup cu tractiune pe atas, vei fi nevoit sa-ti iei si bascula pentru grup de atas. Va trebui modificat sau schimbat cadrul atasului astfel incat sa poata trece liber planetara spre roata atasului. Grupul de solo nu se poate modifica pentru a-l face cu tractiune pe atas. Diferentialul din grup nu se poate bloca, adica este ca la masinile de care vorbeai. Editat Iunie 26, 2007 de Andrei_D Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Iunie 27, 2007 Share Postat Iunie 27, 2007 omu vrea sa isi puna ataj pe mt 11 si am gasit un tip care da atajul cu bascula si cu grup de ataj la schimb de mt 16 pe un grup de solo cu tot cu bascula si o diferenta de bani treaba asta merge facuta nu ??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grex Postat Iunie 27, 2007 Share Postat Iunie 27, 2007 asta depinde de ce vrei. e interesant atasul cu tractiune, problema apare in momentul cand pierzi tractiunea pe atas, si asta se intampla destul de des in teren moale, nu pe asfalt mai ales ca aderenta pe roata de atas e mai mica, fiin mai usor asamblul. eu vreau sa gasesc un atas cu tractiune pt ca reconditionez la starea initiala un dnepr si as fii interesat de chestia asta.daca nu o sa vrei sa faci schimbarea poate-mi dai relatia cu tipul.tel meu 0723390001, dai bip sau sms si te sun eu! daca te apuci de schimbare atunci sa ai bafta si spor la lucru ne mai tii la curent cu ce iese! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Iunie 28, 2007 Share Postat Iunie 28, 2007 (editat) asta depinde de ce vrei. e interesant atasul cu tractiune, problema apare in momentul cand pierzi tractiunea pe atas, si asta se intampla destul de des in teren moale, nu pe asfalt mai ales ca aderenta pe roata de atas e mai mica, fiin mai usor asamblul. Raportul e 60-40 adik ca 6o% revine rotii de spate iar rest de 4o se duce la ataj si dak pierde aderenta la roata de pe atas nu vad care si unde e problema, are si atajul tractiune si nu numai el ci si roata de spate ... Am facut cercetari in domeniu Asfalt uscat tuturor! cu vremea asta nu stii ... Editat Iunie 28, 2007 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Iunie 28, 2007 Share Postat Iunie 28, 2007 diferentialul original de nipru nu se poate bloca, asta insemnand ca daca una din cele doua roti motrice pierde aderenta, incepe sa se invarta in gol, iar cealalta care are aderenta, se opreste. nemtii au gandit mai mult decat rusii, asa ca au facut pe motocicletele lor si un sistem de blocare a diferentialului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Iunie 28, 2007 Share Postat Iunie 28, 2007 raportul se schimba permanent la MT16. Situatia cea mai favorabila apare cand ambele roti sunt in aceeasi situatie. Practic in noroi MT16 va rama pana ce iese afara, este foarte eficient si probabil ca doar Ural Gear-Up se mai descurca asa. Situatia cea mai nasoala e cand incerci sa urci o panta cu roata atasului mai sus decat cea din spate. Va da prea putina putere rotii spate. Daca incerci sa urci panta cu roata atasului spre vale atunci e f bine, deaorece va avea suficienta tractiune pe spate si nici roata atasului nu va opune rezistenta spre vale ca la motocicletele cu atas obisnuite. MT 16 are avantaje si dezavantaje, motorul va fi mai incarcat, viteza va scadea, consumul va creste, posibilitatea sa crape ceva va creste. In teren are un caracter imprevizibil pana ce te obisnuiesti. Dupa ce te obisnuiesti poate fi o unealta f eficace, si chiar este un mic tractor. Niprele militare MW750, MW650M au acelasi grup insa blocabil, aluia chiar nu mai ai ce-i reprosa. In poza se vede un MW 750 cu diferential blocabil, abia se observa parghia care comuta pinioanele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_83 Postat Iunie 28, 2007 Autor Share Postat Iunie 28, 2007 Multumesc pt informatii. Totusi mai am o intrebare. Merita sa pun la un dnepr mt11 grup de atas de 16 si implicit atas cu tractiune, sau sa iau un grup de atas simplu si atas fara tractiune. De folosit nu-l voi folosi in teren naspa ci mai mult pe sosea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dimethylmercury Postat Iunie 28, 2007 Share Postat Iunie 28, 2007 Pt. sosea nu are nici un sens tractiunea pe atas. Perere obiectiva si amatoare.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grex Postat Iunie 29, 2007 Share Postat Iunie 29, 2007 pe asfalt avantajul la mt16 e ca nu mai simti inertia atasului la demaraj si nu te mai trage dreapta, la fel si la curbele pe partea stanga. asta e parerea mea, nu am mers mult cu atasul, cel mai bine sa zica unu care a mers mult cu atas cu si fara tractiune. cat despre consum creste. bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.