Andrei_D Postat Iunie 28, 2007 Share Postat Iunie 28, 2007 Motorul porneste foarte bine, in schimb nu se mai tureaza, decat jumatat din turatia maxima. Daca incerc sa o turez peste o turatie anume, nu mai da scanteie decat o data la 3-4 rotatii ale motorului si atunci da si un rateu in toba. Am dat jos statorul si era plin de ulei din motor, scapat pe la simering. L-am curatat bine cu benzina dar face aceleasi figuri. Am impresia ca si scanteia este mai slaba, atunci cand dau pedala si ma uit la bujie. Cred ca toata treaba este de la stator si anume de la bobina cu lita subtire(bobina pentru scanteie) sau de la cititorul de pe stator(bobina micuta care se aseaza in raport cu rotorul cand se regleaza avansul). Luminile si claxonul functioneaza bine. A inceput sa faca probleme dupa ce am lasat-o o noapte in ploaie. Carburatorul si tobe, le-am curatat. Mai trebuie sa verific cele doua bobine de pe stator si napolitana. Imi poate spune cineva ce rezistenta trebuie sa aibe cititorul, bobina pentru scanteie si partea d aprindere din napolitana? Daca ati avut experiente asemanatoare, nu le tineti numai pentru voi Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iunie 28, 2007 Share Postat Iunie 28, 2007 bobinele nu au nimic, lasa-le in pace pune mana si regleaza avansul calumea, eu cred ca e putin cam mic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Iunie 28, 2007 Autor Share Postat Iunie 28, 2007 (editat) nu e de la avans. am un semn facut si nu s-a dereglat in timpul mersului. Am pus avansul la 2,5 mm(manual Minsk), la 3 mm(manual MInsk), apoi la 4mm (manual MZ). In plus, am mai miscat statorul staga-dreapta cam pe toata lungimea de reglare si porneste oriunde ar fi pus dar la fel face, nu se tureaza mai mult de jumatate. Cred ca una din bobine nu mai face fata de la o tensiune in sus....sau poate napolitata e stricata.... S-a intamplat cam asa: m-am intors noaptea dupa un drum de 80 de km, mergea perfect(dupa ce am ajuns acasa chiar am mai pornit-o inca o data, ca imi place cum porneste la prima ) apoi am lasat-o afara, neacoperita o noapte intreaga, timp in care a plouat. a doua zi dimineata a pornit cam la a treia pedala si cand sa o turez am observat problema. Editat Iunie 28, 2007 de Andrei_D Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iunie 28, 2007 Share Postat Iunie 28, 2007 bujie noua? daca nu e atunci pune fisa pipa bobina de inductie regleaza avansul cu ceas comparator, ca nu merge ca la ij Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Iunie 28, 2007 Autor Share Postat Iunie 28, 2007 am uitat sa spun ca singurele care nu le-am schimbat au fost statorul si napolitana. in rest am pus bujie noua Sinterom 14 Np 21, fisa noua, bobina, fire electrice. Face exact la fel. Avansul nu l-am reglat dupa ureche, am folosit un subler cu ajutorul caruia am masurat PMS(de 3 ori ca sa fiu sigur)(32,9 mm - pe subler), apoi am adaugat 2,5mm(35,4 - pe subler);3mm(35,9mm);4mm(36,9mm) si de exemplu cand pistonul ajunge cu 2,5 mm inainte de PMS, aliniez statorul cu cititorul(asa cum mi-ai aratat la 7 scari). in afara de toate cele de mai sus ce poate fi stricat/strapuns/dereglat? o sa caut pe cineva in Ploiesti care sa aibe Minsk sau aprindere de Minsk si sa imprumut statorul si napolitana......... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iunie 28, 2007 Share Postat Iunie 28, 2007 daca zici ca ai verificat tot ce am zis eu(atentie la fisa si pipa) vezi sa nu fie toba jegoasa inainte sa alergi dupa componente. Poate are calamina in ea si la ture mari nu mai poate sa evacueze suficient din gama chestiilor ciudate la aprinderea de minsk poate fi citata demagnetizarea rotorului (rar si se simte in principiu la lumini). Se mai lipeste surubelnita de el? p.s. ma culc -> am terminat berea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Iunie 29, 2007 Autor Share Postat Iunie 29, 2007 (editat) Si eu m-am culcat ca eram rupt de somn. Cand am pus fisa noua, am pus si pipa si in ziua respectiva am desfacut toba si am pus butelia cu arzator pe ea(s-a curatat foarte bine de calamina - recomand procedeul). Rotorul este magnetizat bine, daca pun varful surubelnitei, il iau relativ greu. Se poate defecta bobina litata subtire(cea care da urent pentru scanteie), daca a functionat in ulei? Zi-mi si mie (daca stii) ce rezistente ar trebui sa aiba bobinele alea, ca vreau sa le masor, deocamdata nu am alt stator sa pun de proba. Multumesc! Editat Iunie 29, 2007 de Andrei_D Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iunie 29, 2007 Share Postat Iunie 29, 2007 nu au valori precise dar aia cu lita subtire are in jurul a cateva sute de ohmi(am vazut intre 250 si 450) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
c0zmin Postat Iunie 29, 2007 Share Postat Iunie 29, 2007 nu au valori precise dar aia cu lita subtire are in jurul a cateva sute de ohmi(am vazut intre 250 si 450) un motor care mergea bine avea 285 parca pe o bobina... La 400 pe una nu dadea scanteie... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Iunie 29, 2007 Autor Share Postat Iunie 29, 2007 bobina cu lita subtire are 328 de ohmi si cititorul are 40......... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Iunie 29, 2007 Share Postat Iunie 29, 2007 un motor care mergea bine avea 285 parca pe o bobina... La 400 pe una nu dadea scanteie... daca spui ca a plouat pe motor[si puternic banuiesc]s-ar putea sa fi patruns apa la vreun contact electric[cu papuci,cu surub etc.]si sa se fi oxidat;ia-le pe toate la rand si vezi sa nu fie oxidate.de asemena vezi ca regleta aia cu 4 fire ce intra in napolitanba sa fie bagata cum trebuie si sa ai contact electric bun;vezi sa nu ai vreun fir care sa dea la masa prin stator[la mine asa mi s-a intamplat odata si exact la fel facea].bobinele alea de aprindere sunt legate in serie asa ca daca una e intrerupta nu mai merge deloc;totodata vezi ca legatura dintre ele si de la ele la firul 02 este facuta foarte slab[cositorit de-an pulea de mama rusia]asa ca orice scadere de potential sau oxidare a legaturilor duce inevitabil la scaderea tensiunii secundare in bobina ceea ce inseamna scanteie slaba la turatie mare,de unde si rateurile.s-ar putea sa fie chiar de la contactul de oprire motor de pe ghidon.vezi sa nu fie oxidat sau vreun fir dezlipit sa dea la masa din cand in cand.de asemenea sa nu se fi dus vreo dioda din napolitana dar nu cred asa peste noapte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Iunie 29, 2007 Autor Share Postat Iunie 29, 2007 multumesc pentru informatii. In seara asta verific tot ce-ai spus si maine dimineata il montez. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 30, 2007 Share Postat Iunie 30, 2007 trebuie sa fie ceva banal si nu ai observat tu tot... de obicei dupa dush, contactele au de suferit... verifica fiecare mufa, mufele din napolitana, fiecare fir pus prin surub la masa.. de obicei cu aprinderea de minsk chiar nu ai nici o treaba, este foarte fiabila. fa rost de un "CDI" de imprumut si vezi cum lucreaza cu ala... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Iunie 30, 2007 Autor Share Postat Iunie 30, 2007 gata, s-a rezolvat. firul gros care iese din bobina de scanteie (cel care se leaga la masa, aproape de cititor) era izolat incomple si cand a intrat apa in stator facea contact cu plusul care se duce la lumini. l-am departat putin si merge perfect. va multumesc pentru implicare! numai bine pana data viitoare! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iulie 1, 2007 Share Postat Iulie 1, 2007 gata, s-a rezolvat. firul gros care iese din bobina de scanteie (cel care se leaga la masa, aproape de cititor) era izolat incomple si cand a intrat apa in stator facea contact cu plusul care se duce la lumini. l-am departat putin si merge perfect. va multumesc pentru implicare! numai bine pana data viitoare! Ce spuneam! Bravo man! Mighty Minsk will never let you down! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.