Sari la conținut

oxidarea conectorilor la baterie 12V


ares666
 Share

Postări Recomandate

are careva idee de ce naiba imi oxideaza "bornele" bateriei si papucii firelor dupa cate 2-3 zile de utilizare a motorului??? Fara exagerare, oxideaza plumbul de pe + (plus) incat nu mai face contact cum trebuie, rezultand o mazga uleioasa de culoare inchisa, iar minusul face un fel de sare galbuie, care, la fel, impiedica realizarea contactului... de mi se mai opreste motorul in drum din cand in cand.

 

mentionez ca bateria nu mai are multa viata, intrucat nu inmagazineaza curentul cum trebuie, sau mai precis il pierde. O incarc cam la 3-4 zile pe redresor pentru ca se descarca, motorul imi incarca si la relanti, am masurat cu aparat de masura atat digital cat si cu ac (analogic/ analog whatever). Bateria are lichid oarecum suficient, dar nu asta e problema, intrebarea este de ce dreq oxideaza in halul asta?

 

Mai mentionez ca noaptea o scot de pe motor si o iau in casa, sau cand plec de langa ea mai mult de cateva ore, ii scot firul de pe plus, sa nu fure curent pe undeva.

 

Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si mie imi oxideaza bornele... da' nu le bag in seama B)

Adica la cateva zile - daca imi aduc aminte! - ma uit la ele si sunt pline de sarea aia nasola... torn niste apa, se dizolva si le las in pace ca am lucruri mai bune de facut :what: Nu am probleme cu contactul ca nu scot bateria.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Curatat contactele, strans suruburile si acoperit cu un strat fin de vaselina sa nu mai prinda oxigen.Cred ca si varianta cu sprayul de lant merge, dar poate unii au ij,jawa sau altceva si un lant costa cat un spray :yikes: Sau transmisie pe cardan si n-au nevoie :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

tin sa va anunt ca merge cu succes si varianta cu ulei de amestec. fara vraja. pur si simplu dat pe borne si pe papuci ca la plaja, dupa care izolat intr-un fel de cauciuc plastifiat sau dreq sa-l ia cum se keama. de o saptamana nu mai am probleme cu oxidarea contactelor de la baterie.

 

dar nici motoreta nu mai merge. cutia de viteze muci.

 

o scot cu greu pe liber (ca nimeresc ori a I-a ori a II-a), si daca dau doua pedale sa o pornesc, intra singura in viteza I sau II. CE MA FAC? Nu ma pricep deloc la cutia de jupiter. Care ma poate ajuta sambata duminica sa vad ce dreq are, ca doarme la servici ragalia, si eu nu dorm prea bine. Motoru asta e jupiter 4, dar mai am o cutie de viteza pe un jupiter 3, desi nu stiu daca se potriveste la 4.

Heeeelp, mama ei de comunista.

 

Multumirile de rigoare in bere.

Editat de ares666
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Vaselina,uleiul,uleiul ars nu sunt indicate!!! Sunt bune nu se mai oxideaza dar aceste substante nu sunt conductoare bune de curent si la o cerere mare de amperaj cedeaza(da ex. la pornire). Una dintre cele mai indicate este mierea de albina,WD 40 care se gaseste in comert oriunde.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asta pt cei care tot mai au problema cu oxidarea si nu vor sa foloseasca vasilina , montati o tabla mica de aluminiu pe langa borne si veti vedea ca bornele raman curate

toate cele bune, :cheers:

Hmmm..Sunt curios sa-mi explici chestia asta ca e interesanta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...