Virago Postat Octombrie 22, 2004 Share Postat Octombrie 22, 2004 Poate sa imi spuna cineva pentru Simson ce modificari a facut la aprindere, sau ce modificari se pot face?(schimb de dinam, alternator?) 10x Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Octombrie 22, 2004 Share Postat Octombrie 22, 2004 poti sa pui de la minsk. nu iti mai tre baterie, nu mai are platina, e pe 12 v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Octombrie 22, 2004 Share Postat Octombrie 22, 2004 Da, solutia cu magnetou de minsk/voshod (asta de voshod cica ar fi mai potrivit) este cea mai potrivita solutie, ca performante. Daca ai de gand sa mai adaugi proiectiare, atunci magnetoul nu face fatza, trebuie sa pui alternator de IJ (intra tot in locul dinamului). Oricum, in ambele situatzii, e nevoie de munca multa si calificata ca sa potrivesti piesele acolo, in locul dinamului, deci toata solutzia este destul de scumpa - magnetou/alternator nou, releu, baterie (daca e cu alternator), plus manopera, asta daca gasesti pe cineva care se "baga" la asa ceva. De unu singur e cam greu de facut adaptarea asta, o eventuala descentrare a rotorului e naspa de rezolvat, mai trebuie sapat destul pe langa locasul vechi, mai trebuie sa vina o flansa pe-acolo, apoi un guler de tabla care sa iti "impinga" capacul mai in fatza cam cu un centimetru. Solutia 2 este cum am facut eu, am atasat un alternator de masina in exterior, agatzat in surubul care tzine motorul pe cadru (surubul de sus) cu o piesa de profil "U", din tabla de 5-6mm grosime. Alternatorul e antrenat de curea de cauciuc de o fulie montata pe axul ambielajului. Releu de dacie montat in cutia filtrului de aer si sarme. Alternatorul poti sa-l iei SH din targ (300-500 de mii), iei ce e mai ieftin, ca oricum trebuie sa-i faci o verificare/reparare ca lumea. Oricare ar fi solutia aleasa, daca ai deci curent ca lumea pe motocicleta, iti recomand ca urmatorul pas sa fie trecerea aprinderii de pe magnetoul original pe sistem clasic, cu bobina de inductzie inseriata in circuitul contactelor platinate (pastrezi magnetoul doar pentru rolul mecanic de actionare a platinilor). Avantajul este o scanteie puternica la orice turatzii (tzine ralantiul oricat de mic vrei tu, nu "pierde" nici o scanteie, porneste intotdeauna la prima pedala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Virago Postat Octombrie 22, 2004 Autor Share Postat Octombrie 22, 2004 Mersi mult de raspunsuri!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aliance-steel Postat Noiembrie 21, 2004 Share Postat Noiembrie 21, 2004 Probabil ca iti va functiona dar nu vei avea performante de la un simson daca vrei folosi sistemele de aprindere descrise mai sus, si asta deoarece aprinderea lui este construita sa functionezecu un avans variabil care in cazul tau se cheama centrifugal.El asigura o marire a avansului proportionala cu turatia motorului si daca tu ii vei desfinta acest dispozitiv motorul tau ori va incinge ,ori nu va trage.Ideal este sa ii pastrezi partea mecanica a aprinderii si sa produci curentul necesar functionarii ei cu ajutorul sistemelor generator descrise mai sus de ceilalti. Parerea mea ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Virago Postat Noiembrie 22, 2004 Autor Share Postat Noiembrie 22, 2004 K mersi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
liviu_mr Postat Februarie 21, 2005 Share Postat Februarie 21, 2005 Am si eu un Simson si din start de cand l-am luat i-am schimbat dinamul. Am adaptat un alternator de IJ, cu punte de diode de Dacie si baterie pe 12V. I-am lasat magnetoul original pentru aprindere o vreme, dupa care am avut probleme si am suspendat bobina magnetoului, am pus o bobina de inductie de Dacia, dar am pastrat sistemul original de comanda a scanteii ( cama, platina, avans centrifugal). Ca sa montez alternatorul de IJ a fost un pic cam dificil, a trebuit sa demontez motorul, sa prelucrez la freza capacul din fata al motorului (cel in care sta dinamul) astfel incat sa intre alternatorul de IJ. Trebuie masurat exact cat de adanc te duci cu alternatorul astfel incat periile sa calce pe colectorul rotorului. Am mai fost nevoit sa polizez un pic in lateral din carcasa alternatorului ca sa aiba loc magnetoul. Am mai facut si un fel de flansa care sa tina in loc statorul alternatorului. Ideea finala este ca mi-a mers foarte bine, din punct de vedere estetic este super, nu am fost nevoit sa ii pun nici o garnitura in plus la capacul din fata al motorului, toate au loc fara probleme. Nu exista nici probleme de centrare, conul ambielajului de Simson este identic cu cel de la IJ, a trebuit doar sa strunjesc un pic din rotor ca sa intre mai adanc (altfel alternatorul iesea prea mult in afara). Pentru eventuale intrebari, liviu_mr@yahoo.com. Si daca stiti ceva de niste piese de Simson, piston-segmenti-camasa-bolt si amortizoare spate, v-as fi recunoscator... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.