crz-one Postat Iulie 31, 2007 Share Postat Iulie 31, 2007 sal, stie careva cate ture trebuie destrans surubul de aer de la un cbr900 din '95 (sc28)!???? ..sau e in functie de culoarea bujiei? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexM Postat Iulie 31, 2007 Share Postat Iulie 31, 2007 numarul de ture e punctul de plecare in a carui vecinatate e posibil sa se afle punctul optim. Daca nu ai experienta si dotare adecvata, nu ai nicio sansa de a gasi acel punct optim. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat August 1, 2007 Share Postat August 1, 2007 ar trebui sa gasesti aceasta informatie in manualul de reparatie daca nu il ai, poti incerca pt inceput cu 2,5 ture deschis dupa asta, in fc de cum arata bujia, il inchizi (daca bujia este prea alba) sau il deschizi (daca este prea inchisa la culoare), treptat, pana se ajunge la culoarea optima (cafeniu) succes ! PS la bujie verifici culoarea izolatorului ceramic al electrodului central, nu altceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sanchez Postat August 1, 2007 Share Postat August 1, 2007 Ai grija, ca daca scoti/pui bujia cand e calda chiulasa se cam buleste filetu'. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat August 1, 2007 Share Postat August 1, 2007 sal, stie careva cate ture trebuie destrans surubul de aer de la un cbr900 din '95 (sc28)!???? ..sau e in functie de culoarea bujiei? te uiti la culoarea bujiei! De retinut pt carburatoarele CV38: 1. Lucrezi pt inceput numai cu cate o jumatate de tura. 2. Insurubare inseamana: SARACIREA A AMESTECULUI, adica mai putina benzina 3. Desurubare inseamana: IMBOGATIRE A AMESTECULUI, adica mai multa benzina 4. Dupa ce ai terminat, cureti bujiile si SINCRONIZEZI MOTORUL. Sa nu imi spuna cineva ca nu trebuie ca nu il cred. Chiar daca era sincronizat inainte! Dupa ce ai umblat la amestecul unui singur carburator se modifica tot in cilindrul acela. Se creaza un alt vacuum. Deci il sincronizezi. 5. Mergi 200km maxim si iar o iei de la PUNCTUL 1, pana nimeresti cum trebuie amestecul. Eu am 2 honde sc28 acasa si asa am procedat. Merg IMPECABIL dupa reglaje Recomand: 1. filtru de aer NOU (nu sport ca intra tot praful in motor) (Champion sau Mann) 2. ulei vara Motul 15w50 300v dual esther 3. bujii iridium neaparat pt nelamuriri: 0728 263 246 sau YM: baiazid_yildirim Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat August 1, 2007 Share Postat August 1, 2007 La honda exista un manual de service general in care explica cum se regleaza carburatoarele. Aceeasi informatie se gaseste si in unele manuale de service honda ( dar nu la toate modelele). In principiu se pleaca de la un nr de ture al surubului de reglaj apoi se invarte de el urmarindu-se turatia motorului dar nu cu turometrul de pe bord ci cu unul mult mai sensibil capabil sa detecteze modificari ale turatiei cu 50rpm. Restul nu mai tin exact minte dar gasesti sigur in manualul ala. Si metoda descrisa de Baiazid e buna dar fara experienta iti va lua mai mult timp si km pana vei obtine amestecul optim Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat August 1, 2007 Share Postat August 1, 2007 Am si colortunere dar fiind motorul aplecat nu prea pot sa vad culoarea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LGO Postat August 1, 2007 Share Postat August 1, 2007 Reglajul surubului de aer se face corect numai la un service care are analizor de gaze, este singura metoda corecta si rapida, dureaza doar cateva minute. Deci mergi la un service auto care face verificari tehnice, ei au asa ceva, cu motorul cald iti pune sonda in teava de esapament si regleaza surubul de aer pana cand concentratia de monoxid de carbon este 4- 4,5 % si e OK, reglajul se face cu motorul la relanti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat August 1, 2007 Share Postat August 1, 2007 Reglajul surubului de aer se face corect numai la un service care are analizor de gaze, este singura metoda corecta si rapida, dureaza doar cateva minute. Deci mergi la un service auto care face verificari tehnice, ei au asa ceva, cu motorul cald iti pune sonda in teava de esapament si regleaza surubul de aer pana cand concentratia de monoxid de carbon este 4- 4,5 % si e OK, reglajul se face cu motorul la relanti. Ce spui tu se poate face doar daca motorul e prevazut cu prize pt sonda in fiecare cot. Altfel e f greu sa reglezi 4 carburatoare analizand gazele ce ies din cei 4 cil si se amesteca in toba finala Daca ai motor cu un singur carb sau cu cate o toba pt fiecare cilindru se poate face Chiar daca motorul este prevazut cu prizele respective nu prea cred ca incape o sonda auto Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexM Postat August 1, 2007 Share Postat August 1, 2007 Reglajul surubului de aer se face corect numai la un service care are analizor de gaze, este singura metoda corecta si rapida, dureaza doar cateva minute. Deci mergi la un service auto care face verificari tehnice, ei au asa ceva, cu motorul cald iti pune sonda in teava de esapament si regleaza surubul de aer pana cand concentratia de monoxid de carbon este 4- 4,5 % si e OK, reglajul se face cu motorul la relanti. Nu e cam mult 4,5%???? majoritatea motocicletelor cu carburi CV merg stabil la relanti la 1,5 pana 3% (unde e cazul cu aerul secundar dezactivat bineinteles) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LGO Postat August 1, 2007 Share Postat August 1, 2007 (editat) La honda exista un manual de service general in care explica cum se regleaza carburatoarele. Aceeasi informatie se gaseste si in unele manuale de service honda ( dar nu la toate modelele). In principiu se pleaca de la un nr de ture al surubului de reglaj apoi se invarte de el urmarindu-se turatia motorului dar nu cu turometrul de pe bord ci cu unul mult mai sensibil capabil sa detecteze modificari ale turatiei cu 50rpm. Restul nu mai tin exact minte dar gasesti sigur in manualul ala. Oricare analizor de gaze auto digital are incorporat un turometru cu precizie mai mare de 50 rpm. Ceea ce ai scris mai sus este foarte corect conform manualului honda. Dar tot acolo scrie ca dupa ce ai facut reglajul initial al surubului de aer al celor 4 carburatoare, se face pe rand reglajul la fiecare carburator in parte ( e descrisa varianta de reglaj cu turometru). Avantajul analizorului de gaze este ca iti arata si concentratia de monoxid de carbon in gazele de evacuare, care este un reper de buna functionare si nu trebuie masurata pe fiecare cilindru in parte ci la iesirea din toba de evacuare. <small>--- Mesaj completat în 02 Aug 2007 00:19 -------------</small><br/> sal, stie careva cate ture trebuie destrans surubul de aer de la un cbr900 din '95 (sc28)!???? ..sau e in functie de culoarea bujiei? Ce model de carburatoare ai? Vergaser: BRD: VP80C FRA: VP80B (vermutlich andere BedĂźsung!) Gemischeinstellung (CO): BRD: 2 bis 5/8 Umdrehungen herausgedreht FRA: 3 Umdrehungen herausgedreht Pentru VP80C reglajul initial este de 2 si 5/8 ture, conform unui site german. http://www.cbr1000rr.de/fireblade_forum/th...ilightuser=5242 <small>--- Mesaj completat în 02 Aug 2007 00:35 -------------</small><br/> Nu e cam mult 4,5%???? majoritatea motocicletelor cu carburi CV merg stabil la relanti la 1,5 pana 3% (unde e cazul cu aerul secundar dezactivat bineinteles) Valori intre 3,5 - 4,5% sunt normale la motoare fara catalizator. Este adevarat ca daca motorul este perfect reglat, cu ulei proaspat, filtru de aer nou, bujii noi, supape reglate,etc, deci dupa o revizie generala, aceste valori pot fi mai mici. 4,5 % ar trebui sa fie valoarea maxima. Editat August 1, 2007 de mecaniku Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexM Postat August 2, 2007 Share Postat August 2, 2007 4.5% CO este valoarea maxima admisa a monooxidului de carbon la motoarele fara catalizator. Ideea e obtinerea unui CO si HC minim si unui CO2 cat mai mare . Metoda dupa regimul de turatie al relantiului "idle drop" e foarte buna pt obtinerea acestor valori exceptii fiind anumite carburatoare partial decalibrate unde o jumatate de rotatie modifica de la prea bogat( peste 4,5CO) la prea sarac(scaderea si fluctuatia relantiului si cresterea HC si O2) In asemenea cazuri e buna ceva experienta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.