Sari la conținut

Schimbat Lant


bill
 Share

Postări Recomandate

cine stie? se scoate bascula sau mai e vreo varianta . chit de lant 'did' e bun? :lol:

Nu e nevoie sa scoti bascula.

Eu l-am schimbat de curand si m-am dus la service. Uite ce a facut omul:

Cu o presa speciala a "taiat" lantul vechi (a scos un bolt de pe o za) apoi l-a pus pe cel nou care nu era inchis, avea o za care se capseaza. Cu aceeasi presa a capsat lantul nou si gata. 15 min. Lantul nou este EK.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca iti cumperi lantul deschis + link, e intr-adevar simplu: tai, inlocuiesti, inchizi, intinzi, pa. Eu am cumparat kit cu lant intreg (regina) si a trebuit sa dau bascula jos ca era pacat sa stric bunatate de lant. Greu nu e, trebuie un minim de scule, tigari bere si un amic sa te ajute, in 3 ore e gata lucrat lejer.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

lantul NU se strica prin daca se monteaza prin niturie. pt asta sunt facute asa, nu pt ca nu stiu cine sa demonteze juma de motor, de aceea s-au inventat si presele de lant, etc.

 

mergi la un service care are presa de lant. nu costa o avere, lantul nu se strica si va fi montat cum trebuie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ei, am zis "stric" in sensul de a desface ceva bun facut. Altfel, o treaba facuta profesionist nu trebuie sa afecteze performantele lantului daca il tai si-l inchei la loc cu link.

 

Dar daca lantul ala a venit intreg (sper ca ai cumparat KIT, nu doar lantul) cel mai probabil nu are si zaua de legatura, care stiu ca costa si aia destul daca o iei separat. (Pt una de 520 imi cereau la UM vreo 400.000 anu trecut :ok:)

 

Problema se pune simplu: ai bani te duci la service si ii lasi sa faca ce stiu mai bine

N-ai bani sau pur si simplu ai chef sa te murdaresti pe maini+satisfacia de a face ceva singur, atunci JOS BASCULA! :agree: :smoke:

 

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se poate sa fie nou, incheiat, dar putin mai lung decat trebuie. Atunci ce faci? Constati ca ai demontat jumatate de motocicleta degeaba si lantul oricum trebuie sa-l desfaci. Cu presa de lant se pune elegant in 10 minute. De obicei lanturile pentru motoare gen transalp vin cu tot cu zaua de inchidere.

 

Sharpe, de ce zici "sper ca ai luat Kit" ? nu e neaparat sa schimbi kitul cu totul daca pinioanele sunt bune vizibil. Daca te uiti in instructiunile de instalare de la orice lant e figurat acolo cam ce uzura este admisa la pinioane.. nu sunt acceptate cele batute de vant tare... dar daca pinioanele sunt bune, de ce sa le schimbi aiurea??? Ca asa zic producatorii?? Aia nu stiu ce sa mai faca sa vanda mai multe fiare, din asta traiesc. Noroc de standardele de calitate ca altfel cred ca ar face pinioane din cupru...

 

Eu, de exemplu, cand am luat motocicleta, vechiul proprietar mi-a zis ca abia a schimbat el pinioanele si ca trebuie sa schimb lantul. Si am schimbat lantul, pinioanele sunt in stare foarte buna. Nu cred ca se poate generaliza. Daca nu-mi zicea, de ex, vedeam cu ochiul liber ca sunt in stare foarte buna si oricum nu le schimbam.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De obicei lantul recomandat de producatorul de lant pt un anume model de moto (marca, tip, AN) e facut sa se potriveasca la fix pe motoreta aia. Acu daca esti nesigur poti sa numeri zalele de pe ambele lanturi inainte sa te apuci de ceva. Eu am schimbat kit la pegaso2 (Regina) si la GS 500 (DID) si s-au potrivit la fix. Nici unul nu avea za de legatura, pe LOUIS am vazut ca se vindeau separat.

 

Nu zic ca nu poti pune lant nou pe pinion uzat sau invers, dar pentru maximul de timp de viata al lantului e bine sa fie inlocuite si pinioanele. Este putin probabil, mai ales la moto de asfalt sa se uzeze puternic doar lantul si pinioanele sa ramana ca noi, presupunand ca ce schimbi tu sunt piesele din fabrica. La alea de noroi probabil e alta socoteala.

 

PS: daca le-ar face din cupru le-ar fura tiganii :agree: :smoke: :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:agree: :smoke: :ok: - mama lor de tigani!

 

eu am cumparat lant exact pentru Transalp 600, anul exact, lant EK, exact dupa catalog. Nu era incheiat, avea zaua de legatura separat intr-o pungulita cu tot cu x-ringurile aferente si lubrifiant intr-un pliculet. Cand l-a montat omul la service a constatat ca era cu 2 zale mai lung, si normal ca le-a scos si l-a facut pe lungimea care trebuie. Poate alte lanturi sunt mai precise, oricum eu sunt multumit de el, fata de ce avea inainte...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

lamuriti-ma si pe mine ca nu inteleg: se poate print-o presa sa desfaci lantul din nit si sa nu afectezi catusi de putin acea za? dupa care sa nituiesti la loc la fel de bine?

am kit de lant DID si se pare ca e aceiasi firma care le face pt honda(originalul e tot did ca au stanta "sunstar").

indiferent de cat costa montatul si ce varianta e mai buna pe aia o aleg.

multumesc! :agree:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

lamuriti-ma si pe mine ca nu inteleg: se poate print-o presa sa desfaci lantul din nit si sa nu afectezi catusi de putin acea za? dupa care sa nituiesti la loc la fel de bine?

am kit de lant DID si se pare ca e aceiasi firma care le face pt honda(originalul e tot did ca au stanta "sunstar").

indiferent de cat costa montatul si ce varianta e mai buna pe aia o aleg.

multumesc! :agree:

da, exista presa foarte eleganta cu care se pot scoate bolturile de pe zale.. Zaua nu este afectata, insa boltul, da. Ideal este sa schimbi zaua respectiva, dar nu vad in ce masura este afectata sau poate afecta lantul daca o presezi tot pe aia la loc. Aici la mine se gasesc zale de lant separat, si nu sunt foarte scumpe..

Acuma depinde de fiecare, asta e parerea mea...

Eu personal, decat sa scot bascula mai bine as desface lantul, tu faci ce vrei.

 

Eu de exemplu, am vreo 3000km cu lantul nou si din cand in cand mai arunc un ochi la zaua capsata sa vad daca se intampla ceva anormal la ea (sa nu se desfaca cumva) dar este super OK, nu cred ca are vreo sansa sa iasa fara presa de-acolo!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tot ai cumparat lant inchis, cel mai bine e sa dai bascula jos la montajul lantului, cu ocazia asta poti sa verifici si sa ungi toate articulatiile basculei, asta fiind o lucrare care tot trebuie facuta odata. Parerea mea...

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tot ai cumparat lant inchis, cel mai bine e sa dai bascula jos la montajul lantului, cu ocazia asta poti sa verifici si sa ungi toate articulatiile basculei, asta fiind o lucrare care tot trebuie facuta odata. Parerea mea...

Bafta!

Din punctul asta de vedere ai mare dreptate! :agree:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:D , salut

daca nu ai ajutor vorbeste .... si in maxim una ora treaba este gata fara rupere de lant, prin demontarea basculei.

treaba cea mai grea este ca trebuie sa participi si tu cu manutele si alta si mai grea ... NU TE COSTA NIMIC !

 

astept sa fiu deranjat . :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...