Sari la conținut

Cred Ca Scooteru Meu E Stricat :s


cosminake
 Share

Postări Recomandate

Sa fiu sincer eu stau pe ganduri daca sa il delimitez. In oras imi ajung 45 kmh (am prins si 53 pe vreme buna), riscul de accident e mai mic, motorul nu se uzeaza asa repede. In plus nici nu stiu exact unde e limitarea. Nu am aflat inca; stiu ca e saiba aceea, insa daca CDI rullz?? nu stiu. Si cum zicea o data cineva, un batranel indragostit de Vespa: "O vespa la care ai umblat la motor nu mai e o Vespa!"

 

Sfaturi, ceva?

vespa nu e genul de scuter cu un design sport care sa fie tinut in forja, ci un scuter stilat pe care l-as admira daca as vedea un exemplar trecand pe strada. si in plus, stii vorba "cine nu are batran, sa-si cumpere", stie omul ce stie. in alta ordine de idei: am un prieten care detine o vespa si o chinezarie care arata de parca e gata sa fie incercata pe pista. baiatul mi-a zis ca "fata de panarama asta, vespa trage de rupe". si nu cred ca este delimitata a lui... acum faci cum doresti, insa iti propun sa faci topic separat pentru mai multe date sa nu-l suparam pe cosminake. si ca sa nu para ca am deviat total de la subiect: cosmin, sunt sigur ca odata ce vei face toate modificarile nu vei mai avea probleme cu persoana aceea care ti-a provocat atatea dureri de cap si ca-l vei umili la fiecare liniuta :smoke: :agree: ... nu stiu ce se ureaza in astfel de cazuri, sa stapanesti piesele sanatos, sa uzezi scuterul cu placere etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vespa nu e genul de scuter cu un design sport care sa fie tinut in forja, ci un scuter stilat pe care l-as admira daca as vedea un exemplar trecand pe strada. si in plus, stii vorba "cine nu are batran, sa-si cumpere", stie omul ce stie. in alta ordine de idei: am un prieten care detine o vespa si o chinezarie care arata de parca e gata sa fie incercata pe pista. baiatul mi-a zis ca "fata de panarama asta, vespa trage de rupe". si nu cred ca este delimitata a lui... acum faci cum doresti, insa iti propun sa faci topic separat pentru mai multe date sa nu-l suparam pe cosminake. si ca sa nu para ca am deviat total de la subiect: cosmin, sunt sigur ca odata ce vei face toate modificarile nu vei mai avea probleme cu persoana aceea care ti-a provocat atatea dureri de cap si ca-l vei umili la fiecare liniuta :smoke: :agree: ... nu stiu ce se ureaza in astfel de cazuri, sa stapanesti piesele sanatos, sa uzezi scuterul cu placere etc.

 

 

Din pacate nu imi pot face idee cat de tare se poate uza motorul scotzand limitatorul. Ca forja nu i-as da... adica nu de aia as vrea sa delimitez, ci doar atunci cand am nevoie.

Si ca sa nu o mai lungesc... mersi de sfat si cum ai zis: sa nu deviem de la subiect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din pacate nu imi pot face idee cat de tare se poate uza motorul scotzand limitatorul. Ca forja nu i-as da... adica nu de aia as vrea sa delimitez, ci doar atunci cand am nevoie.

Si ca sa nu o mai lungesc... mersi de sfat si cum ai zis: sa nu deviem de la subiect.

tu ai vespa...poti sa-l forjezi cat vrei ca nu se strica ... :agree:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@cosminake: tu ai mers pana la tara numai la blana si apoi ai dat liniuta cu fb-ul ? ca daca da, e foarte posibil ca tu sa fi avut motorul incins si pierdeai compresie... sau tragea cum trage si la rece?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@cosminake: tu ai mers pana la tara numai la blana si apoi ai dat liniuta cu fb-ul ? ca daca da, e foarte posibil ca tu sa fi avut motorul incins si pierdeai compresie... sau tragea cum trage si la rece?

 

era odihnit facusem o pauza de 45 de min ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tu ai vespa...poti sa-l forjezi cat vrei ca nu se strica ... :D

 

orice se uzeaza mai repede cand il ti la maximul de rpm care il poate motorul...apare cazul asta cand scoti toate limitarile si ai dai blana cat poate....si majoritatea dintre noi avem limitarile scoase si cand prindem sosea libera si buna ai dam in gusa...si nu este bine...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

orice se uzeaza mai repede cand il ti la maximul de rpm care il poate motorul...apare cazul asta cand scoti toate limitarile si ai dai blana cat poate....si majoritatea dintre noi avem limitarile scoase si cand prindem sosea libera si buna ai dam in gusa...si nu este bine...

 

 

Poi din cate stiu eu.. daca merg acuma in blana, adica cu 45 are maxim de ture. Daca ii scot limitatorul, are tot atatea ture insa are viteza mai mare. Gresesc?

M-ar interesa si consumul, adica daca scade in mod real, nu cum se intampla ca mergi la fel cu motorul insa avand o viteza mai mare parcurg distantele mai repede si implicit "scade consumul". In fond consumul e acelasi, doar ca distantele le parcurg mai repede, deci bag doar mai putina benzina si deci mai raman cu ceva in buzunar. Ai habar de aceasta treaba? Ma poti ajuta?

 

Asfalt uscat! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poi din cate stiu eu.. daca merg acuma in blana, adica cu 45 are maxim de ture. Daca ii scot limitatorul, are tot atatea ture insa are viteza mai mare. Gresesc?

M-ar interesa si consumul, adica daca scade in mod real, nu cum se intampla ca mergi la fel cu motorul insa avand o viteza mai mare parcurg distantele mai repede si implicit "scade consumul". In fond consumul e acelasi, doar ca distantele le parcurg mai repede, deci bag doar mai putina benzina si deci mai raman cu ceva in buzunar. Ai habar de aceasta treaba? Ma poti ajuta?

 

Asfalt uscat! :D

 

este imposibil sa ai maxim de rpm carel poate motorul la 45km\h...ai mai multe limitari,sau poate una singura in cdi..daca ai limitare in cdi el nu mai da scanteie cand depasesti un anumit rpm...eu inainte sa delimitez scuteru aveam cca 2.4 consum...acum delimitat am cca 2.8 %...scenariul tau cu consumul este valabil numai cand ai limitare din cdi...peste o anumita turatie,cdi-ul nemaidand scanteie,amestecul din cilindru este evacuat nears afara...practic daca tragi maneta la maxim ai consum ca si cum ai merge cu 80km\h dar tu mergi cu 45...deci,repet,este valabil numai cand ai limitare de rpm...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

este imposibil sa ai maxim de rpm carel poate motorul la 45km\h...ai mai multe limitari,sau poate una singura in cdi..daca ai limitare in cdi el nu mai da scanteie cand depasesti un anumit rpm...eu inainte sa delimitez scuteru aveam cca 2.4 consum...acum delimitat am cca 2.8 %...scenariul tau cu consumul este valabil numai cand ai limitare din cdi...peste o anumita turatie,cdi-ul nemaidand scanteie,amestecul din cilindru este evacuat nears afara...practic daca tragi maneta la maxim ai consum ca si cum ai merge cu 80km\h dar tu mergi cu 45...deci,repet,este valabil numai cand ai limitare de rpm...

 

 

Ce-i drept nu stiu ce limitare are... din cate am citit pe forumuri din germania si austria, e limitat numai cu ceva saiba la variator (sper sa nu gresesc, am mai spus ca nu ma pricep la motoare, doar ce am citit in colo si in coace, si mai trebuie sa si traduc din germana :D ) Ma ingrijoreaza un pic consumul de aproape 4 % la mine... Cineva imi spusese ca daca delimitez, ajungand la vietze mai mari voi parcurge distantele mai repede si deci voi consuma mai putin. Acea persoana sustinea ca turatiile care le am la 45 sunt mari, dar saiba respectiva nu da voi sa merg mai repede si deci, daca as delimita ar scadea consumul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce-i drept nu stiu ce limitare are... din cate am citit pe forumuri din germania si austria, e limitat numai cu ceva saiba la variator (sper sa nu gresesc, am mai spus ca nu ma pricep la motoare, doar ce am citit in colo si in coace, si mai trebuie sa si traduc din germana :D ) Ma ingrijoreaza un pic consumul de aproape 4 % la mine... Cineva imi spusese ca daca delimitez, ajungand la vietze mai mari voi parcurge distantele mai repede si deci voi consuma mai putin. Acea persoana sustinea ca turatiile care le am la 45 sunt mari, dar saiba respectiva nu da voi sa merg mai repede si deci, daca as delimita ar scadea consumul.

 

are dreptate cine ti-a spus... si bucura-te daca ai limitarea aia, pt ca de asta poti scapa cel mai usor, fara sa te coste ceva...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda...eu stiu, si cred ca e destul de logic ca in functie de limitarea cdi-ulul conteaza uzura motorului. Stiu scuterul meu, nu e limitat in cdi, e limitat mecanic, la 70 km/h imi consuma 3.5% adica consum de delimitare totala, si de turatie nu mai zic... Daca nu ai scuterul limitat in cdi, ci mecanic sa NU crezi ca daca il ti in blana nu e aceeasi chestie cu un motor delimitat tinut la blana. Motorul produce turatie maxima, dar in variator si/sau in toba este restrictionat...

 

Concluzia: tureaza-l mai putin, va ajunge in cele din urma la aceeasi viteza maxima (45km/h), dar doar intarziat cu 1-2 sec

 

N3ks nu stiu daca ai dreptate sau nu, dar in prima parte ai gresit total. Faza cu parcurgerea mai rapida a unei distante -> consum mai mic e falsa. Imi aduc aminte ca a fost si la brainiac prezentata ideea :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai drepatate Snake! Pentru ca foarte multe scutere au limitarea in Variator, respectiv acea saiba care permite o alunecare mai lenta! Motorul se tureaza foarte tare si la 45 kmph deoarece e ca si cand ai baga piciorul in acceleratie la masina si ai tineo la turatii f mari apoi ai calca ambreiajul la jumatate! Da jos saiba si da-i la blana! Stiu un baiat cu un Vespa din '84! Merge 80! Se ridica pe o roata! E super-super tare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

are dreptate cine ti-a spus... si bucura-te daca ai limitarea aia, pt ca de asta poti scapa cel mai usor, fara sa te coste ceva...

 

 

Mersi! Poi ma gandesc sa delimitez..insa cad sub incidenta legii si e un fapt ilicit. Ma gandesc sa fac A si apoi sa il inmatriculez la politie, apoi am sa pot sa umblu linistit. Si asa RCA trebuie, impozit trebuie, iar de circulat merg regulametar asa ca nu mi-e frica de amenzi apoi...doar poate d eun radar sau ceva. Insa daca asa delimitat si fara A ma prinde radarul... am cam pus-o de un dosar penal. :)

 

Asfalt uscat!

 

--- Mesaj completat în 29 Aug 2007 00:07 -------------

Ai drepatate Snake! Pentru ca foarte multe scutere au limitarea in Variator, respectiv acea saiba care permite o alunecare mai lenta! Motorul se tureaza foarte tare si la 45 kmph deoarece e ca si cand ai baga piciorul in acceleratie la masina si ai tineo la turatii f mari apoi ai calca ambreiajul la jumatate! Da jos saiba si da-i la blana! Stiu un baiat cu un Vespa din '84! Merge 80! Se ridica pe o roata! E super-super tare!

 

 

Peripetii, scheme si invartel, burn-out si de astea nu vreau sa fac. E prea eleganta :D In schimb un pic de viteza as vrea.... cateodata. Asa ma gandesc si eu.. ca merge la turatii foarte mari cand ma duc cu 45 si defapt consuma ok.. insa distantele se parcurg incet si deci consumul e mare. Eu asa vad problema. Nu?

 

Asfalt uscat!

 

--- Mesaj completat în 29 Aug 2007 00:11 -------------

Mda...eu stiu, si cred ca e destul de logic ca in functie de limitarea cdi-ulul conteaza uzura motorului. Stiu scuterul meu, nu e limitat in cdi, e limitat mecanic, la 70 km/h imi consuma 3.5% adica consum de delimitare totala, si de turatie nu mai zic... Daca nu ai scuterul limitat in cdi, ci mecanic sa NU crezi ca daca il ti in blana nu e aceeasi chestie cu un motor delimitat tinut la blana. Motorul produce turatie maxima, dar in variator si/sau in toba este restrictionat...

 

Concluzia: tureaza-l mai putin, va ajunge in cele din urma la aceeasi viteza maxima (45km/h), dar doar intarziat cu 1-2 sec

 

N3ks nu stiu daca ai dreptate sau nu, dar in prima parte ai gresit total. Faza cu parcurgerea mai rapida a unei distante -> consum mai mic e falsa. Imi aduc aminte ca a fost si la brainiac prezentata ideea :hug:

 

 

Poate ai dreptate si si cei de la braniac. Nu am vazut emisiune respectiva.

Insa faptul e urmetorul:

 

Cand ajungi la 45 si o tzii acolo, ajunge sa aiba turatii mari. Delimitand el va trece de 45, va ramane la aceleasi turatii sau un pic mai mari , dar distantele vor fi parcurse mai repede. In final consumul e acelasi, poate mai mare. Dar distantele fiind parcurse mai repede nu bagi atat benzina. Asta e ideea. Sper ca m-am exprimat coerent. Asta au demonstrat cei de la braniacs?

 

Asfat uscat! :bounce:

 

--- Mesaj completat în 29 Aug 2007 00:13 -------------
Mersi tutror de sfaturi! Sper sa fie de folos si altora cand baga un google sau asa..cel putin asa am ajuns eu aici pe forum si am putut citi multe fara sa fiu user. Acum sunt un user fericit. Sper sa aiba si altii aceleasi satisfactii cu posturile noastre si sa nis e alature.

Mai astept comentariile voastre si probabil ca si colegul nostru care a initiat topicul acesta le asteapta pe ale lui. :D

 

 

Asfalt uscat! :D

 

--- Mesaj completat în 29 Aug 2007 00:16 -------------

Ai drepatate Snake! Pentru ca foarte multe scutere au limitarea in Variator, respectiv acea saiba care permite o alunecare mai lenta! Motorul se tureaza foarte tare si la 45 kmph deoarece e ca si cand ai baga piciorul in acceleratie la masina si ai tineo la turatii f mari apoi ai calca ambreiajul la jumatate! Da jos saiba si da-i la blana! Stiu un baiat cu un Vespa din '84! Merge 80! Se ridica pe o roata! E super-super tare!

 

 

Am o intrebare: vrei sa zici ca de fapt prin limitarea aia de la variator, de fapt eu fortez motorul mergand cu el la 45? Si ar fi indicat sa scot limitare sa il crutz si sa il ajut un pic? (Bineinteles presupunand faptul ca nu o sa il tin in permanenta la 80 cat am pe bord :D)

Am inteles ideea bine?

Mersi! Dau o bere.

 

:moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi! Poi ma gandesc sa delimitez..insa cad sub incidenta legii si e un fapt ilicit. Ma gandesc sa fac A si apoi sa il inmatriculez la politie, apoi am sa pot sa umblu linistit. Si asa RCA trebuie, impozit trebuie, iar de circulat merg regulametar asa ca nu mi-e frica de amenzi apoi...doar poate d eun radar sau ceva. Insa daca asa delimitat si fara A ma prinde radarul... am cam pus-o de un dosar penal. :moto:

 

daca vrei sa fi 100% legal,dupa ce il delimitezi tre sa te mai duci si la RAR pentru reomologare (pt ca sau adus modificari la caracteristicile vehicolului)...si deja se face prea mare placinta...tre sa fi atent dupa ce il delimitezi sa nu te prinda un radar,in rest stai linistit,ca nu te pune politia pe un banc de probe si iti masoara turatia,iti analizeaza zgomotul,noxele,iti masoara cauciucurile sa vada daca leai modificat,iti desface cilindrul si iti masoara pistonul sa vada daca este de 49,228 cc , iti desface toba sa vada daca ai scos sitele,iti verifica puterea motorului la diverse turatii, iti verifica toate limitarile daca mai sunt la locul lor etc etc etc etc etc.... :bounce:

 

P.S. - sa dus topicul asta :D

Editat de dezkreator
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca vrei sa fi 100% legal,dupa ce il delimitezi tre sa te mai duci si la RAR pentru reomologare (pt ca sau adus modificari la caracteristicile vehicolului)...si deja se face prea mare placinta...tre sa fi atent dupa ce il delimitezi sa nu te prinda un radar,in rest stai linistit,ca nu te pune politia pe un banc de probe si iti masoara turatia,iti analizeaza zgomotul,noxele,iti masoara cauciucurile sa vada daca leai modificat,iti desface cilindrul si iti masoara pistonul sa vada daca este de 49,228 cc , iti desface toba sa vada daca ai scos sitele,iti verifica puterea motorului la diverse turatii, iti verifica toate limitarile daca mai sunt la locul lor etc etc etc etc etc.... :bounce:

 

P.S. - sa dus topicul asta :D

 

 

Chiar 100 % legal e greu :hug: . Pot insa sa fac A, inmatriculez la politie si scot saiba de la variator. Cand trebuie sa ma duc la RAR bag saiba la loc. (doar nu ma duc zilnic la RAR :moto: ) Nu stiu in ce masura ma costa sa il reomologheze si ce vor face cu cartea de identitate a mopedului. Acolo scrie ca singura modificare ce poate fi adusa fara sa se modifice caracteristicile este un pearbriz.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...