Sari la conținut

Hai Portocalii (KTM EXC Rulz)


atillas
 Share

Postări Recomandate

are idee cineva cum sa dau de cap pompei de ambreiaj?! amu un saberg 250 2t cu pompa brembo cu lichi de frana... cursa de la complet cuplat la liber a manetei este de 2-3mm (la capatul levierului de frana deci f.f. scurta) si mai ales se afla la capatul cursei de maneta (adica imediat ce atingi manta(dupa 2-3mm de cursa) incepe sa cupleze iar dupa inca 2-3mm e pe liber. Dinacest motiv patinarea ambreiajului e cvazi imposibila iar dupa 2-3 minute nu-mi mai simt degetele. Am umblat la reglajul manetei dar acesta nu afecteaza decat cursa mantei si pozitia in care sefla ea cand cupleaza. Ori marea mea problema este cursa extrem de scurta a ambreiajului...

Ceva idei?!

Incearca sa faci o aerisire completa a ambreajului. La ktm aceasta se face de jos in sus cu ajutorul unei seringi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Incearca sa faci o aerisire completa a ambreajului. La ktm aceasta se face de jos in sus cu ajutorul unei seringi.

folosesti o seringa mare de 20 ml si in loc de ac pui un furtun de silicon,desfaci capacul de sus(ai grija sa nu fie ambreiajul atacat ca nu poti impinge lichidul in sus)si incepi sa introduci lichidul de jos pana iese sus in pompa.Completezi pe sus si incepi sa aerisesti ca la franele masinii pana cand in partea de jos scuipa lichid curat,fara bule de aer.Daca e cazul mai completezi pe sus cu lichid,ce pierzi la aerisire..spor sa ai..

 

intrebare grea urmeaza..am discutat cu tot felul de persoane si parerile sunt impartite,,cand vine motorul(ma refer la 4 timpi)pe o panta foarte abrupta cu fata,dupa,incepe sa scoata fum infiorator de mult.Stiu ca ajunge ulei in piston dar din ce motive nu pricep exact. Cum poate fi remediata treaba..practic la fiecare coborare abrupta incepe fumul sa iasa la greu..

Editat de atillas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

chestia asta am patit-o si eu, doar ca mi-a cazut motorul cu rotile la deal si cu rezervorul la vale. l-am ridicat si pornit si tot asa un fum de nu mai stiam ce sa-i fac. ideea e ca uleiul vine catre capatul pistonului, iar segmentii de ungere nu reusesc sa indeparteze pelicula mult mai groasa de ulei care se formeaza astfel. dupa cateva minute de fuctionat in pozitie normala se reduce fumul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

chestia asta am patit-o si eu, doar ca mi-a cazut motorul cu rotile la deal si cu rezervorul la vale. l-am ridicat si pornit si tot asa un fum de nu mai stiam ce sa-i fac. ideea e ca uleiul vine catre capatul pistonului, iar segmentii de ungere nu reusesc sa indeparteze pelicula mult mai groasa de ulei care se formeaza astfel. dupa cateva minute de fuctionat in pozitie normala se reduce fumul.

deci nu inseamna neaparat ca exista uzura la segmenti sau supape??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

[intrebare grea urmeaza..am discutat cu tot felul de persoane si parerile sunt impartite,,cand vine motorul(ma refer la 4 timpi)pe o panta foarte abrupta cu fata,dupa,incepe sa scoata fum infiorator de mult.Stiu ca ajunge ulei in piston dar din ce motive nu pricep exact. Cum poate fi remediata treaba..practic la fiecare coborare abrupta incepe fumul sa iasa la greu.. ]

 

vine ulei pe furtunul care absoarbe carburatorul, gazele de carter si se amesteca cu benzina

 

am incercat varianta ,,de dacie''sa merg cu furtunul scos si gaura de la carburator astupata ,dar curge ulei pe furtun si se pierde mai mult decat daca ar fi pus normal

Editat de Sebaca
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uite ca la varianta asta nu m-am gandit. chiar o sa verific daca trece ulei prin epurator in furtunul de duce la carburator.in epurator nu are niste supape sa impiedice acest lucru?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Furtunul de la epurator pleaca din capacul de chiulasa si se duce in cutia filtrului de aer, astfel gazele care ,,scapa'' in chilasa in loc sa fie trimise direct in atmosfera (si sa o polueze) sa fie recuperate, reaspirate si amestecate cu combustibilul in cilindrul motorului.

Dar mecanismul de distributie (supape, axe cu came ...) se gasesc tot in chilasa si sunt unse cu ulei. atunci cand pozitia motorului nu mai este normala (este foarte inclinat sau rasturnat) in chilasa ajunge o cantitate mai mare de ulei, care inevitabil va curge prin furtunul de la epurator in cutia filtrului de aer, de unde o parte va fi aspirat in cilindru in timpul admisiei, rezultand un amestec de combustibil cu ulei care prin ardere scoate mult fum.

Parerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa este.Fumul iese din cauza acelui epurator care vine in filtru de aer.Acele gaze au rolul de a face ungerea mai buna pistonului, cilindrului si segmentilor, deci nu mai incercati variante de scoatere al acestuia, infundare, etc pt ca nu faceti bine.Partea proasta este ca acel ulei se depune in timp pe scaunele supapelor de evacuare facindu-le sa nu se mai inchida complet.

Pt evitarea depunerii de ulei eu acceleram motorul puternic pana se termina fumul pt a scoate uleiul rapid din capul pistonului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am incercat varianta ,,de dacie''sa merg cu furtunul scos si gaura de la carburator astupata ,dar curge ulei pe furtun si se pierde mai mult decat daca ar fi pus normal

 

cele mai multe modele au un mic rezervor intermediar. furtunu ce iese din capac din capacul de chilasa intra la baza rezervorului, iar deasupra rezervorului e un alt furtun care merge spre carburator (cutia intre filtrul de aer si carburator).

 

astfel se creaza un "tampon" iar uleiul nu mai intra direct acolo. cand motoru revine in pozitie normala, uleiul strans in rezervor se intoarce in motor. este unul din ''accesoriile'' care fac asa grele alte motoare.

Editat de adiy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@stilgar....mie imi pare a ambreiaj gata sa cedeze, daca e asa de mica toata cursa. la fel, daca e maneta ff scurta, iti scurteaza fizic lungimea cursei

 

@atilas.....as zice ca te poti gandi macar la o segmentare. inainte insa, verifica sa fie bine asezat furtunul de care spune lumea, cred ca nu mergi tu pe pante mai abrupte decat toata comunitatea, eu chiar nu am mai auzit de problema asta la alt 4t. inclin totusi pe prima varianta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@stilgar....mie imi pare a ambreiaj gata sa cedeze, daca e asa de mica toata cursa. la fel, daca e maneta ff scurta, iti scurteaza fizic lungimea cursei

 

@atilas.....as zice ca te poti gandi macar la o segmentare. inainte insa, verifica sa fie bine asezat furtunul de care spune lumea, cred ca nu mergi tu pe pante mai abrupte decat toata comunitatea, eu chiar nu am mai auzit de problema asta la alt 4t. inclin totusi pe prima varianta.

sorine,nu ciupe gram de ulei,nu miroase si nu scoate fum,deci semne ca la celelalte ktm-uri din gasca"fumatoare-date la ulei" nu prea ar fi..oricum desfac motorul in curand pana la piston sa vad ce dracu ar putea sa fie ca ma omoara..scoatea si inainte dar nu in halul asta,pur si simplu se umezeste esapamentul de ulei..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se intampla doar pe vreme rece, sau nu ai remarcat vreo legatura? acuma si tu, daca in 10 ore ajungi sa vezi pe geamul de vizitare diferenta la ulei inseamna ca ai depasit de mult limita bunului simt cu RK ul , plus ca nu e neaparat ca uzura sa o echivalezi in fum, aia cred ca e deja "metastaza" pt motor :)

in rest, porneste bine la rece si cald? mai are compresie?

 

p.s. poate fumega pt ca ai zis ca usurezi porcul daca pui benzina pentru 2t? :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se intampla doar pe vreme rece, sau nu ai remarcat vreo legatura? acuma si tu, daca in 10 ore ajungi sa vezi pe geamul de vizitare diferenta la ulei inseamna ca ai depasit de mult limita bunului simt cu RK ul , plus ca nu e neaparat ca uzura sa o echivalezi in fum, aia cred ca e deja "metastaza" pt motor :)

in rest, porneste bine la rece si cald? mai are compresie?

 

p.s. poate fumega pt ca ai zis ca usurezi porcul daca pui benzina pentru 2t? :bounce:

la cald porneste instant,fara probleme,la rece nu vrea sa porneasca decat dupa 100 de pedale,compresia nu stiu cum sa o probez,la pedala opune aceiasi rezistenta ca la un 450 exc cu 2000 de km..oricum sunt hotarat si desfac motorul sa vad ce surprize ma asteapta inauntru.

 

ps la schimb scot aproape aceiasi cantitate de ulei,in conditiile in care schimb uleiul la 600 de km maxim..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@stilgar....mie imi pare a ambreiaj gata sa cedeze, daca e asa de mica toata cursa. la fel, daca e maneta ff scurta, iti scurteaza fizic lungimea cursei

 

multam de sfat... o0 sa desfac sa vad ce si cum... pacat ca mobra e noua are 15h.. ce n-ar trebui sa gasesc? stiu ca discurile metalice se albastresc... dar alea de frictiune? se subtiaza sau ce?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 15 ore nu prea are de ce sa fie uzura, dar rot nu ar fi rau sa desfaci. Cum e motoreta?

P.s. Alea de fricriune se subtiaza si se sparg

pai acum e super ca am reusit sa reglez carburatorul +arcul verde si tat de mat.

a fost o iesire can motorul nu tragea de loc... de loc loc.. ori power valve ori nimic si aunci am patinat ceva ambreiajul de mirosea a incins.. insa la 4t am mai facut asa ceva iar coafura a rezistat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-are rost sa desfaci ca la 15 ore n-are ce sa aive.

Cred ca pur si simplu asta e diferenta de la Magura la Brembo, ca si mie mi se pare la fel.

 

In alta ordine de idei, aveti idee ce nu merge bine cand la pompa de frana se lipeste maneta de ghidon? Frane am.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atillas, inainte sa desfaci motorul ar trebui sa-i faci un test de compresie sa vezi daca e in parametri, sa nu desfaci degeaba

 

In alta ordine de idei, aveti idee ce nu merge bine cand la pompa de frana se lipeste maneta de ghidon? Frane am.

 

Problema asta am avut-o si eu , am pus garnituri noi, aerisit ca la carte...nu a vrut sa se schimbe nimic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aveti idee ce nu merge bine cand la pompa de frana se lipeste maneta de ghidon? Frane am.

Discul de frana prea uzat - palcutele calca doar pe "culmi" si cu cat strangi mai tare se aseaza mai "adanc", furtun de frana imbatranit - se "umfla" si preia din presiunea exercitata pe maneta, sau ambele.

 

evident, poate fi si lichidul de frana prea vechi, dar asta presupun ca e primul lucru care-l schimbi cand constati probleme.

 

sau ai tu prea mare forta-n degete

Editat de Bulinu'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu am probleme cu pornitu cand e frig afara,daca ii dau drumu la vale o ia ushor,dar la pedala e rupere,cand e cald porneste iara usor,am marit si jicloarele in el si acul(este cel pt vreme rece de la kitul JD) si tot nu vrea la rece,se poate sa fie de la bujie? trebuie una mai calda iarna? motorul este un exc 300

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atillas, inainte sa desfaci motorul ar trebui sa-i faci un test de compresie sa vezi daca e in parametri, sa nu desfaci degeaba

ok,ma duc la un test de compresie,stie cineva exact care sunt valorile,fiindca am aranjat sa imi fac testul,dar este un service auto si oamenii nu se pricep decat la masini..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multam de sfat... o0 sa desfac sa vad ce si cum... pacat ca mobra e noua are 15h.. ce n-ar trebui sa gasesc? stiu ca discurile metalice se albastresc... dar alea de frictiune? se subtiaza sau ce?

dute bai nene la mecanic !la lorento no mai arde pe forum ca nu iesi mai ieftin !te pup !

 

ok,ma duc la un test de compresie,stie cineva exact care sunt valorile,fiindca am aranjat sa imi fac testul,dar este un service auto si oamenii nu se pricep decat la masini..

alooo !romanul e bun la toate !deaia nu merge tara,dute domn sef la doctor cu ea nu o arde ca tiganu dupa ureche.va pup!

 

si eu am probleme cu pornitu cand e frig afara,daca ii dau drumu la vale o ia ushor,dar la pedala e rupere,cand e cald porneste iara usor,am marit si jicloarele in el si acul(este cel pt vreme rece de la kitul JD) si tot nu vrea la rece,se poate sa fie de la bujie? trebuie una mai calda iarna? motorul este un exc 300

ai un manual la motor cu setarile pe grade celsius si altitudine-foloseste o!si o sa merga.si vezi la aer!dai jumate de tura max o tura.

 

N-are rost sa desfaci ca la 15 ore n-are ce sa aive.

Cred ca pur si simplu asta e diferenta de la Magura la Brembo, ca si mie mi se pare la fel.

 

In alta ordine de idei, aveti idee ce nu merge bine cand la pompa de frana se lipeste maneta de ghidon? Frane am.

daca ai placute noi pe disc vechi sau lichidul de frina etc cu astea incepi.(aer pe conducta?!?!)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

alooo !romanul e bun la toate !deaia nu merge tara,dute domn sef la doctor cu ea nu o arde ca tiganu dupa ureche.va pup!

toata viata am cantat dupa ureche..doar nu vrei sa imi stric acum obiceiul.. :guitar:

problema este ca trebuie sa merg pana la bucuresti sau sibiu si nu prea imi permite timpul..

aici nu prea am incredere in mecanici ..oricum am aflat valorile ..sa traiasca nenea jumbaa,n-a baut,n-a mancat..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incerc sa comand pe internet o bucsa pds pt un ktm 400 exc din 2001. Cand selectez anul nu mai am nici o oferta, toate sunt dupa 2002.

 

Sa ma risc oare si sa comand una din 2002 sau sa mai insist poate gasesc?

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...