Sari la conținut

Nu Mai Porneste Motorul


Demonaz
 Share

Postări Recomandate

Saptamana trecuta am fost la o plimbarica, toate bune si frumoase,nici un zgomot ciudat de la motor, la un moment moare motorul, dau sa o pornesc din nou ( are pornire la buton ) nimic, o imping o vreme cu ambreiaju tras nimic.O duc la garaj , adica mai bine zis o imping pana acolo, dau iara sa o pornesc iar nimic.Absolut nici un sunet nu mai scoate.Dupa ca al las-to observ in partea stanga niste stropi foarte negri, benzina nu putea fi si uleiul este tot de o culoare galbuie.Am o aprilia classic custom.Va rog sapuneti-mi ce putea sa pateasca sa nu mai porneasca sa nu mai faca chiar nici un sunet.

vezi siguranta unde scrie ignition!!! sau cea generala... curata si firul care intra in electromotor...ar tb sa porneasca

:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 50
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Motocicleta are pompa de ulei?daca da uitate daca mai ai ulei in rezervorul de ulei...Daca nu,cel mai probabil e sa fi calat.

 

--- Mesaj completat în 11 Sep 2007 10:30 -------------
PS:ai pus ON sau RES la busonul de benzina?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motocicleta are pompa de ulei?daca da uitate daca mai ai ulei in rezervorul de ulei...Daca nu,cel mai probabil e sa fi calat.

Am bagat ulei fix atunci cand am plecat, poaate nu suficient .Numai calat sa nu fie ca apoi is terminat.

Am primit tare multe sfaturi pt care multumesc tuturor , trebuie sa o i-au incet sa vad fiecare ce are ( bujii le in primul rand) .Referitor la ulei m-ai pus pe ganduri, am scris mai sus ce am fost sfatuit sa fac cu uleiul,. Poate trebuia sa bag mai mult ulei. In rezervosr pot sa stiu daca ami este ulei daca bag o joja , de fiecare data cand am bagat-o nu era nimic, deci motoru asta trebuie dus la service ca dupa cum am spus am primit multe sugestii dar ii greu fara sa il vada cineva , ceva mecanic moto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mi-e teama ca motorul tau s-a cam calat... :) daca zici ca ai bagat 5 litrii de benzina si 10 ml de ulei..sa fim seriosi, tu mananci 5 portii de mancare cu o felie de paine?

se pune cam 20 de ml la litrul de benzina ...

Editat de Alex_16
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am citit pe indelete cu eforturi pentru a intelege romaneasca de balta a pagubitului si am (n-am) inteles asa:

 

Are rezervor de ulei separat, adica nu amesteca uleiul cu benzina. Proprietarul anterior i-a zis sa verifice mereu uleiul cu o joja, si la fiecare a 5-a alimentare sa adauge 10 ml ulei. (??????) Aici intervine dilema... i-o fi zis sa puna 100ml de ulei sau 10ml? Sau incurca el ml cu cl? Eu nu cred ca un om care a folosit motocicleta i-ar fi zis de NUMAI 10ml, mi se pare foarte putin!!

De obicei fabricantul precizeaza raportul de amestec de genul:

exemplu la Minsk, 1:25, (1 litru ulei la 25 litri benzina) ceea ce inseamna 1/25 = 0,04 = 4/100 = 4% = 0,04.

0,04L = 4cL = 40mL ulei la 1L benzina.

 

 

Omule, daca vrei sa te ajute cineva aici pe foum, in primul rand foloseste limba romana, apoi explica pe inteles ce si cum. Stii cat reprezinta 10ml? O seringa normala. Un motor 2T obisnuit de obicei are nevoie de 2 - 4% ulei in benzina, adica 20 - 40ml ulei la 1L de benzina. Adica pentru (cazul tau, ca ai rezervor de ulei) 5 litri de benzina consumati, motorul are nevoie sa consume si 100ml de ulei, pe care il foloseste pentru ungerea ansamblului motor: cilindru, piston(cu tot cu segmenti, boltz, coronitza bolt), biela+rulment biela, rulmenti ambielaj.

 

Din cate se inteleg (sau nu se inteleg) se pare ca motorul tau s-a calat din lipsa de ulei.

Un motor bunicel ar merge cu minimum minimorum de ulei, ceva acolo cat sa alunece si el tot e bun, dar, cand nu mai are deloc, e jale. Tot ansamblul de mai sus se strica.

Cum tu ai rezervor de ulei separat, si nu pui direct ulei in benzina, uleiul se pare ca s-a terminat brusc si motorul a mers pe uscat. Daca uleiul ar fi fost pus in benzina era alta treaba, terminai benzina si motorul tot ar fi avut cat de cat ceva sa se unga, oricat de putin. Dar in cazul tau nu a mai avut deloc. S-a alimentat cu benzina "curata" pana s-a curatat de lubrifiant complet si s-a calat.

 

Asta nu inseamna ca e grav. Un motor calat de obicei se blocheaza datorita faptului ca mergand neuns se incinge foarte tare si pistonul si cilindrul se dilata mult pana nu se mai pot misca. Dar de multe ori, odata racit, isi da drumul.

Ai povestit o gramda de prostii dar nu ai spus clar daca motorul se roteste sau nu (ma refer in gol, fara contact fara nimic), sa intelegem si noi daca s-a deblocat sau nu. Impinge-o bagata in viteza a II-a, FARA SA TRAGI DE AMBREIAJ, si cu bujia scoasa (cu gaura neastupata, da, sa aiba pe unde iesi aerul). Daca motorul se roteste si auzi fasaitul aerului si "floc-floc-floc" pe gaura bujiei, TOTUL ESTE OK! Nu mai este calat!

Succes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De obicei fabricantul precizeaza raportul de amestec de genul:

exemplu la Minsk, 1:25, (1 litru ulei la 25 litri benzina) ceea ce inseamna 1/25 = 0,04 = 4/100 = 4% = 0,04.

0,04L = 4cL = 40mL ulei la 1L benzina.

 

Asta nu inseamna ca e grav. Un motor calat de obicei se blocheaza datorita faptului ca mergand neuns se incinge foarte tare si pistonul si cilindrul se dilata mult pana nu se mai pot misca. Dar de multe ori, odata racit, isi da drumul.

Ai povestit o gramda de prostii dar nu ai spus clar daca motorul se roteste sau nu (ma refer in gol, fara contact fara nimic), sa intelegem si noi daca s-a deblocat sau nu. Impinge-o bagata in viteza a II-a, FARA SA TRAGI DE AMBREIAJ, si cu bujia scoasa (cu gaura neastupata, da, sa aiba pe unde iesi aerul). Daca motorul se roteste si auzi fasaitul aerului si "floc-floc-floc" pe gaura bujiei, TOTUL ESTE OK! Nu mai este calat!

Succes.

floc floc floc :) ai fost singuru care ai reusit sa explici sunetul motorului dat peste cap :hurt:

 

ma, eu am cam inteles ce are baiatu aici...nu cred ca e calat, ca au trecut cateva zile si nimic :) ma gandeam sa nu se fi spart ceva pe acolo, doamne fereste, sa blocheze...totusi, sa asteptam sa ia baiatu motoru la impins, sa ne spuna si daca benzineste, si daca floc floc floc, si daca pune bujia o ia, o ineaca, etc...si el s-a pierdut in multele sfaturi primite...ar trebui sa o ia cineva sistematic, sa explice pas cu pas....

 

ai cuvantu domnu programator inginer, ca mie mi-e lene :rose:

 

PS: sa moara chuky daca stiam ca ala e raportu la minsk...da l-am nimerit :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai io le ia-u pe rand , numa ca serviciul nu imi permite sa merg zilnic pe la garaj.Pe sambata ma uit la bujii sa vad cum arata, apoi sa incep iara sa o imping .Mai mult am impins motoru asta de cat sa-l calaresc.Are drptate MS ORL multe sfaturi ce nici nu mai stiam cu ce dreq sa incep.

 

--- Mesaj completat în 13 Sep 2007 09:28 -------------
Nu se aude nimic, absolut nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

floc floc floc :) ai fost singuru care ai reusit sa explici sunetul motorului dat peste cap :hurt:

 

ai cuvantu domnu programator inginer, ca mie mi-e lene :rose:

 

PS: sa moara chuky daca stiam ca ala e raportu la minsk...da l-am nimerit :)

Sorry Demonaz ca am vorbit un pic pe un ton superior, nu a fost cu rautate, explica si tu mai in detaliu tot ce faci acolo sa pricepe si urechile noastre.

 

ORLando, ce sa mai zic, astept feedback de la utilizator, sa intelegem cum sta treaba.. :rose:

Care domnu programator ba! Inginer electronist_mecanic_programator_dupa_ureche_auto_moto! Asta e titlul meu... :D

 

--- Mesaj completat în 13 Sep 2007 09:36 -------------
Iti zic eu cu ce sa incepi.

 

Scoti bujia (sper ca e monociclindric) si lasi asa gaura goala, o bagi in viteza a II-a, si incepi sa o impingi fara sa atingi ambreiajul si fara contact. Sper ca intelegi, sa invarti motorul, asta e ideea. Bujia se scoate ca sa nu mai ai de invins compresia mtorului. Daca se invarte e bine. Impins e cel mai sigur, cine stie ce mai are si demarorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ma deranjeaza , eu sincer nu ma prea pricep la mecanica si ii posibil sa fi spus si eu magarii.Orice sfat ii binevenit . Deci am sa verific bujiile apoi sa o imping cu a 2-a fara ambreiaj tras apoi va zic ce o iesit de acolo .Si asa le i-au si io pe rand .

 

--- Mesaj completat în 13 Sep 2007 09:40 -------------
Am bagat la tartacuta ce ai scris mai sus asa ca o sa face exact cum mi-ai zis.Ms fain de tot.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fa cum a zis inginero-programatoru-electronistu-etc-ul nostru ca zice bine :hurt:

 

io sunt momentan in repaus in urma unui topic in care am facut caterinca(adminii astia n-au ce face, in fine, ca nici nu s-au uitat la posturile mele de pana acum :) ) asa ca o sa apar mai rar...

 

deci, fa cum a zis Belbody, si vezi daca se aude pistonu ala cum joaca...apoi, tot asa verifici si scanteia...daca joaca pistonu, e bine...iei bujia, o infigi in pipa aia, pui bujia cu partea ei metalica sa atinga masa motorului, bagi cheia si dai contact, apoi, iei iar la impins in viteza, si te uiti la bujie, sa vezi daca da scanteie....asa verifici scanteia :)

 

asteptam un semn, ceva :D spor la treaba

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

io nu inteleg! frate, daca are rezervor de ulei, automat are pompa de ulei si isi face singura amestecul. cine pune ulei in benzina cand are amestec automat? :) nici nu trebuie

bravo ma baiete...ai inceput sa inveti, si asta e un lucru bun :D dar

 

daca nu ai ulei suficient, pompa aia doar nu iti trage din buzunar :hurt: la cat ulei a pus el, a clatit doar piesele, putin, si atat...oricum, nu a fost vina lui...

 

cum a zis si belbody, la 2t, se pune de la 20 la 40ml la litru...20 merge la minimobra mea, care e un rahat de 49, si ii bagam 25 la drum lung si forja mare, sa isi faca ungerea mai bine cand era tinuta in turatii ridicate :) sa speram ca nu a crapat nimic in motor datorita lipsei de ulei, adica ungerii

 

uite ceva help Demonaz, si nu numai pt tine...in caz ca nu o ai....ia si pune-te pe invatat, ca e buna :rose:

http://samuraiders.org/pdf/CarteMotocicleta.zip

Editat de Mr_ORL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

io nu inteleg! frate, daca are rezervor de ulei, automat are pompa de ulei si isi face singura amestecul. cine pune ulei in benzina cand are amestec automat? blink.gif nici nu trebuie

Am precizat mai sus ca nu ma pricep extraordinar de mult la mecanica. Io acuma invat treburile.Deci deocamdata ma repet a nu stiu cata oara, am sa verific bujiile si ce mi-a scris Belbody mai sus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

io nu inteleg! frate, daca are rezervor de ulei, automat are pompa de ulei si isi face singura amestecul. cine pune ulei in benzina cand are amestec automat? :) nici nu trebuie

Cine pune? Pompa de ulei pune! De unde pune? Din rezervorul de ulei! Dar daca rezervorul de ulei e gol? De unde mai pune? Din ciu-ciu!

 

La motorul in doi timpi, care datorita principiului de functionare, nu poate avea o baie de ulei ca si cel in 4 timpi, s-a adoptat ca metoda simpla de ungere: adaugarea uleiului in amestecul carburant. Nu conteaza unde anume se amesteca uleiul cu benzina si cu aerul, important este sa ajunga in carter.

Pe autovehiculele unde nu conteaza prea mult cine si cum le utilizeaza, sau de conceptie mai veche, uleiul se pune in benzina in raportul specificat de fabricant, benzina in rezervor si gata. Pe cele mai cu pretentii s-a inventat un mecanism care amesteca automat uleiul cu benzina, si anume, o pompitza de ulei care picura foarte putin ulei, dar in corelatie cu turatia motorului, in gura de admisie a motorului (exact la iesirea din carburator), ulei care este dizolvat de amestecul carburant absorbit in motor.

Un lucru pe care poate nu il stiu toti este ca atunci cand face admisia motorul 2T suge amestecul carburant in carter, sub piston si apoi acesta ajunge in capul pistonului prin canalele si apoi prin fantele laterale datorita depresiunii create de deplasarea pistonului in jos. Astfel, uleiul din benzina (benzina care devine vapori datorita caldurii) se depune pe piesele in miscare (ambielaj, rulmenti, piston, segmenti) si isi face treaba pana in final arde si el dar este mereu inlocuit de unul proaspat sosit mereu cu benzina.

Motorul 2T cred ca este cel mai ingenios lucru facut vreodata in domeniu. Pacat ca nu are randament bun si nici fiabilitate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Astfel, uleiul din benzina (benzina care devine vapori datorita caldurii) se depune pe piesele in miscare (ambielaj, rulmenti, piston, segmenti) si isi face treaba pana in final arde si el dar este mereu inlocuit de unul proaspat sosit mereu cu benzina.

Motorul 2T cred ca este cel mai ingenios lucru facut vreodata in domeniu. Pacat ca nu are randament bun si nici fiabilitate.

mai ai de explicat carburatorul, calculul tevii de esapament, ambreiajul, si cam gata motorul in 2t :)

 

uite explicatia pe timpi:

Timpul 1

Pistonul comprima amestecul intr-o camera de ardere in timp ce inchide fantele de evacuare si carter. Fanta de admisie este deschisa. Prin aceasta amestecul carburant, care contine si ulei pentru ungere, este introdus in carter. Pistonul inchide fanta de evacuare.

 

Timpul 2

Amestecul explodeaza si in timpul cursei descendente, pistonul deschide fanta de evacuare, lasand gazele arse spre esapament si blocheaza intrarea de admisie. In acest timp miscarea pistonului dirijeaza amestecul carburant (introdus in primul timp in carter) spre camera de ardere pentru un nou ciclu.

 

si poza(draci, ca nu merg pozele aici, sau e din pricina carantinei mele :) )

 

uite linkul cu poza cu tot, si ceva mai multa info:

http://www.trabi.ro/motor.asp

 

apropo...turatia mare amotorului, face ca ceva combustibil sa nu arda, si, tanaaam....rezulta calamina :D adica, jegu ala negru ce tre curatat din cand in cand pt buna funct a motorului...se depune pe piston(in capul lui si pe sub segmenti), chiulasa, cot si teava de esapament...se curata cu perie de sarma, scandura de brad(care e buna si la curatarea masticului siliconic) sau i se da foc :hurt:

 

eu zic sa dati cu searchu ca gasiti gramada de tutoriale, sfaturi, si multe altele, de iti iei singur si iti faci motoru :rose:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

nu ai spus clar daca motorul se roteste sau nu (ma refer in gol, fara contact fara nimic), sa intelegem si noi daca s-a deblocat sau nu. Impinge-o bagata in viteza a II-a, FARA SA TRAGI DE AMBREIAJ, si cu bujia scoasa (cu gaura neastupata, da, sa aiba pe unde iesi aerul). Daca motorul se roteste si auzi fasaitul aerului si "floc-floc-floc" pe gaura bujiei, TOTUL ESTE OK! Nu mai este calat!

Succes.

 

Am invatat multe citind threadul asta (cu bujia lipita, cum ar trebui sa arte, etc) :pow: dar mai am si eu cateva intrebari de incepator ;) ...

 

1. De ce fara contact ? Nu e mai bine cu contact sa vada si scanteia?

2. Jmecheria acu cu impinsu functioneaza si la motoarele cu injectie?

3. Trebe neaparat dinamometru pt. a strange bujia la loc? Erau niste chestii cu transferu de caldura si stransul :ok:

 

si 4. @Demonaz Ce ai facut pana la urma????

Editat de arte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1)Bellbody s'a referit fara contact fara nimic la verificarea motorului daca se invarte. La verificarea scanteiei bujiei contactul trebuie sa fie pus ca aprinderea sa functioneze si sa-ti dea scanteie. Deasemenea bujia trebuie sa fie buna, ca degeaba aprinderea functioneaza daca bujia e bulita.

2) Da merge si la motoarele cu injectie... odata motorul invartit trebuie sa-ti dea scanteie. Dar contactul trebuie sa fie pus.

3) Nu-ti trebuie neaparat cheie dinamometrica. Deobicei se strange cu o cheie normala... dar nu sanatos ca un surub normal... cand bujia nu se mai roteste se insista pt. strangere f. putin. :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e de la capul tau ca azi numai posturi imbecile ai scris!

:pow: :) ;) :D :lol: :lol: :lol: :ok: x n!

cel mai tare post mircicule tataaaa ;) ai o bere de la mine pt asta :ok:

 

ba, hai sa nu ne mai chinuim atata cu bujiile, fac un topic cat de curand cu bujiile, ok?o sa am de munca la el pt ca preiau de pe un site, da o sa scape multa lume de la intrebari :kali: si va fi cu POZE :kali:

 

@Demonaz....ce mai face mobra?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1)Bellbody s'a referit fara contact fara nimic la verificarea motorului daca se invarte. La verificarea scanteiei bujiei contactul trebuie sa fie pus ca aprinderea sa functioneze si sa-ti dea scanteie. Deasemenea bujia trebuie sa fie buna, ca degeaba aprinderea functioneaza daca bujia e bulita.

2) Da merge si la motoarele cu injectie... odata motorul invartit trebuie sa-ti dea scanteie. Dar contactul trebuie sa fie pus.

3) Nu-ti trebuie neaparat cheie dinamometrica. Deobicei se strange cu o cheie normala... dar nu sanatos ca un surub normal... cand bujia nu se mai roteste se insista pt. strangere f. putin. :ok:

 

@ady4 Multam, multam ;)

 

@Mr. ORL: mult succes domnule. te astept cu threadul pt a posta cateva noi intrebari :pow:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar putea sa ne lamureasca un admin, ca astia vad IP-urile.

:) ;) :D

 

demonaz frate, iarta-ne pt topicul tau, da, vezi poate repari si tu cardanu ala si te-nfigi pe la bucale sa bem o bere :ok:

 

noti, we want you, we miss you ;) mai ales SSSS :lol:

 

@mirci: man, cred ca-ti mai trebuie ceva ulei la cardan pt ca a-nceput sa scartaie :pow:

Editat de Mr_ORL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...