golo Postat Septembrie 11, 2007 Share Postat Septembrie 11, 2007 Saptamana trecuta am fost la o plimbarica, toate bune si frumoase,nici un zgomot ciudat de la motor, la un moment moare motorul, dau sa o pornesc din nou ( are pornire la buton ) nimic, o imping o vreme cu ambreiaju tras nimic.O duc la garaj , adica mai bine zis o imping pana acolo, dau iara sa o pornesc iar nimic.Absolut nici un sunet nu mai scoate.Dupa ca al las-to observ in partea stanga niste stropi foarte negri, benzina nu putea fi si uleiul este tot de o culoare galbuie.Am o aprilia classic custom.Va rog sapuneti-mi ce putea sa pateasca sa nu mai porneasca sa nu mai faca chiar nici un sunet. vezi siguranta unde scrie ignition!!! sau cea generala... curata si firul care intra in electromotor...ar tb sa porneasca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paul_ktm Postat Septembrie 11, 2007 Share Postat Septembrie 11, 2007 Motocicleta are pompa de ulei?daca da uitate daca mai ai ulei in rezervorul de ulei...Daca nu,cel mai probabil e sa fi calat. --- Mesaj completat în 11 Sep 2007 10:30 -------------PS:ai pus ON sau RES la busonul de benzina? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Demonaz Postat Septembrie 11, 2007 Autor Share Postat Septembrie 11, 2007 Motocicleta are pompa de ulei?daca da uitate daca mai ai ulei in rezervorul de ulei...Daca nu,cel mai probabil e sa fi calat. Am bagat ulei fix atunci cand am plecat, poaate nu suficient .Numai calat sa nu fie ca apoi is terminat. Am primit tare multe sfaturi pt care multumesc tuturor , trebuie sa o i-au incet sa vad fiecare ce are ( bujii le in primul rand) .Referitor la ulei m-ai pus pe ganduri, am scris mai sus ce am fost sfatuit sa fac cu uleiul,. Poate trebuia sa bag mai mult ulei. In rezervosr pot sa stiu daca ami este ulei daca bag o joja , de fiecare data cand am bagat-o nu era nimic, deci motoru asta trebuie dus la service ca dupa cum am spus am primit multe sugestii dar ii greu fara sa il vada cineva , ceva mecanic moto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_16 Postat Septembrie 12, 2007 Share Postat Septembrie 12, 2007 (editat) mi-e teama ca motorul tau s-a cam calat... daca zici ca ai bagat 5 litrii de benzina si 10 ml de ulei..sa fim seriosi, tu mananci 5 portii de mancare cu o felie de paine? se pune cam 20 de ml la litrul de benzina ... Editat Septembrie 12, 2007 de Alex_16 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Septembrie 12, 2007 Share Postat Septembrie 12, 2007 Am citit pe indelete cu eforturi pentru a intelege romaneasca de balta a pagubitului si am (n-am) inteles asa: Are rezervor de ulei separat, adica nu amesteca uleiul cu benzina. Proprietarul anterior i-a zis sa verifice mereu uleiul cu o joja, si la fiecare a 5-a alimentare sa adauge 10 ml ulei. (??????) Aici intervine dilema... i-o fi zis sa puna 100ml de ulei sau 10ml? Sau incurca el ml cu cl? Eu nu cred ca un om care a folosit motocicleta i-ar fi zis de NUMAI 10ml, mi se pare foarte putin!! De obicei fabricantul precizeaza raportul de amestec de genul: exemplu la Minsk, 1:25, (1 litru ulei la 25 litri benzina) ceea ce inseamna 1/25 = 0,04 = 4/100 = 4% = 0,04. 0,04L = 4cL = 40mL ulei la 1L benzina. Omule, daca vrei sa te ajute cineva aici pe foum, in primul rand foloseste limba romana, apoi explica pe inteles ce si cum. Stii cat reprezinta 10ml? O seringa normala. Un motor 2T obisnuit de obicei are nevoie de 2 - 4% ulei in benzina, adica 20 - 40ml ulei la 1L de benzina. Adica pentru (cazul tau, ca ai rezervor de ulei) 5 litri de benzina consumati, motorul are nevoie sa consume si 100ml de ulei, pe care il foloseste pentru ungerea ansamblului motor: cilindru, piston(cu tot cu segmenti, boltz, coronitza bolt), biela+rulment biela, rulmenti ambielaj. Din cate se inteleg (sau nu se inteleg) se pare ca motorul tau s-a calat din lipsa de ulei. Un motor bunicel ar merge cu minimum minimorum de ulei, ceva acolo cat sa alunece si el tot e bun, dar, cand nu mai are deloc, e jale. Tot ansamblul de mai sus se strica. Cum tu ai rezervor de ulei separat, si nu pui direct ulei in benzina, uleiul se pare ca s-a terminat brusc si motorul a mers pe uscat. Daca uleiul ar fi fost pus in benzina era alta treaba, terminai benzina si motorul tot ar fi avut cat de cat ceva sa se unga, oricat de putin. Dar in cazul tau nu a mai avut deloc. S-a alimentat cu benzina "curata" pana s-a curatat de lubrifiant complet si s-a calat. Asta nu inseamna ca e grav. Un motor calat de obicei se blocheaza datorita faptului ca mergand neuns se incinge foarte tare si pistonul si cilindrul se dilata mult pana nu se mai pot misca. Dar de multe ori, odata racit, isi da drumul. Ai povestit o gramda de prostii dar nu ai spus clar daca motorul se roteste sau nu (ma refer in gol, fara contact fara nimic), sa intelegem si noi daca s-a deblocat sau nu. Impinge-o bagata in viteza a II-a, FARA SA TRAGI DE AMBREIAJ, si cu bujia scoasa (cu gaura neastupata, da, sa aiba pe unde iesi aerul). Daca motorul se roteste si auzi fasaitul aerului si "floc-floc-floc" pe gaura bujiei, TOTUL ESTE OK! Nu mai este calat! Succes. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Septembrie 13, 2007 Share Postat Septembrie 13, 2007 De obicei fabricantul precizeaza raportul de amestec de genul: exemplu la Minsk, 1:25, (1 litru ulei la 25 litri benzina) ceea ce inseamna 1/25 = 0,04 = 4/100 = 4% = 0,04. 0,04L = 4cL = 40mL ulei la 1L benzina. Asta nu inseamna ca e grav. Un motor calat de obicei se blocheaza datorita faptului ca mergand neuns se incinge foarte tare si pistonul si cilindrul se dilata mult pana nu se mai pot misca. Dar de multe ori, odata racit, isi da drumul. Ai povestit o gramda de prostii dar nu ai spus clar daca motorul se roteste sau nu (ma refer in gol, fara contact fara nimic), sa intelegem si noi daca s-a deblocat sau nu. Impinge-o bagata in viteza a II-a, FARA SA TRAGI DE AMBREIAJ, si cu bujia scoasa (cu gaura neastupata, da, sa aiba pe unde iesi aerul). Daca motorul se roteste si auzi fasaitul aerului si "floc-floc-floc" pe gaura bujiei, TOTUL ESTE OK! Nu mai este calat! Succes. floc floc floc ai fost singuru care ai reusit sa explici sunetul motorului dat peste cap ma, eu am cam inteles ce are baiatu aici...nu cred ca e calat, ca au trecut cateva zile si nimic ma gandeam sa nu se fi spart ceva pe acolo, doamne fereste, sa blocheze...totusi, sa asteptam sa ia baiatu motoru la impins, sa ne spuna si daca benzineste, si daca floc floc floc, si daca pune bujia o ia, o ineaca, etc...si el s-a pierdut in multele sfaturi primite...ar trebui sa o ia cineva sistematic, sa explice pas cu pas.... ai cuvantu domnu programator inginer, ca mie mi-e lene PS: sa moara chuky daca stiam ca ala e raportu la minsk...da l-am nimerit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paul_ktm Postat Septembrie 13, 2007 Share Postat Septembrie 13, 2007 Inca o intrebare:Cand dai la eletromotor,se aude ca se misca pistonul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Demonaz Postat Septembrie 13, 2007 Autor Share Postat Septembrie 13, 2007 Pai io le ia-u pe rand , numa ca serviciul nu imi permite sa merg zilnic pe la garaj.Pe sambata ma uit la bujii sa vad cum arata, apoi sa incep iara sa o imping .Mai mult am impins motoru asta de cat sa-l calaresc.Are drptate MS ORL multe sfaturi ce nici nu mai stiam cu ce dreq sa incep. --- Mesaj completat în 13 Sep 2007 09:28 -------------Nu se aude nimic, absolut nimic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Septembrie 13, 2007 Share Postat Septembrie 13, 2007 floc floc floc ai fost singuru care ai reusit sa explici sunetul motorului dat peste cap ai cuvantu domnu programator inginer, ca mie mi-e lene PS: sa moara chuky daca stiam ca ala e raportu la minsk...da l-am nimerit Sorry Demonaz ca am vorbit un pic pe un ton superior, nu a fost cu rautate, explica si tu mai in detaliu tot ce faci acolo sa pricepe si urechile noastre. ORLando, ce sa mai zic, astept feedback de la utilizator, sa intelegem cum sta treaba.. Care domnu programator ba! Inginer electronist_mecanic_programator_dupa_ureche_auto_moto! Asta e titlul meu... --- Mesaj completat în 13 Sep 2007 09:36 -------------Iti zic eu cu ce sa incepi. Scoti bujia (sper ca e monociclindric) si lasi asa gaura goala, o bagi in viteza a II-a, si incepi sa o impingi fara sa atingi ambreiajul si fara contact. Sper ca intelegi, sa invarti motorul, asta e ideea. Bujia se scoate ca sa nu mai ai de invins compresia mtorului. Daca se invarte e bine. Impins e cel mai sigur, cine stie ce mai are si demarorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Demonaz Postat Septembrie 13, 2007 Autor Share Postat Septembrie 13, 2007 Nu ma deranjeaza , eu sincer nu ma prea pricep la mecanica si ii posibil sa fi spus si eu magarii.Orice sfat ii binevenit . Deci am sa verific bujiile apoi sa o imping cu a 2-a fara ambreiaj tras apoi va zic ce o iesit de acolo .Si asa le i-au si io pe rand . --- Mesaj completat în 13 Sep 2007 09:40 -------------Am bagat la tartacuta ce ai scris mai sus asa ca o sa face exact cum mi-ai zis.Ms fain de tot. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Septembrie 13, 2007 Share Postat Septembrie 13, 2007 fa cum a zis inginero-programatoru-electronistu-etc-ul nostru ca zice bine io sunt momentan in repaus in urma unui topic in care am facut caterinca(adminii astia n-au ce face, in fine, ca nici nu s-au uitat la posturile mele de pana acum ) asa ca o sa apar mai rar... deci, fa cum a zis Belbody, si vezi daca se aude pistonu ala cum joaca...apoi, tot asa verifici si scanteia...daca joaca pistonu, e bine...iei bujia, o infigi in pipa aia, pui bujia cu partea ei metalica sa atinga masa motorului, bagi cheia si dai contact, apoi, iei iar la impins in viteza, si te uiti la bujie, sa vezi daca da scanteie....asa verifici scanteia asteptam un semn, ceva spor la treaba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Demonaz Postat Septembrie 13, 2007 Autor Share Postat Septembrie 13, 2007 No mersi fain.Daca esti in carantina postezi mai putin? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_16 Postat Septembrie 13, 2007 Share Postat Septembrie 13, 2007 io nu inteleg! frate, daca are rezervor de ulei, automat are pompa de ulei si isi face singura amestecul. cine pune ulei in benzina cand are amestec automat? nici nu trebuie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Septembrie 13, 2007 Share Postat Septembrie 13, 2007 (editat) io nu inteleg! frate, daca are rezervor de ulei, automat are pompa de ulei si isi face singura amestecul. cine pune ulei in benzina cand are amestec automat? nici nu trebuie bravo ma baiete...ai inceput sa inveti, si asta e un lucru bun dar daca nu ai ulei suficient, pompa aia doar nu iti trage din buzunar la cat ulei a pus el, a clatit doar piesele, putin, si atat...oricum, nu a fost vina lui... cum a zis si belbody, la 2t, se pune de la 20 la 40ml la litru...20 merge la minimobra mea, care e un rahat de 49, si ii bagam 25 la drum lung si forja mare, sa isi faca ungerea mai bine cand era tinuta in turatii ridicate sa speram ca nu a crapat nimic in motor datorita lipsei de ulei, adica ungerii uite ceva help Demonaz, si nu numai pt tine...in caz ca nu o ai....ia si pune-te pe invatat, ca e buna http://samuraiders.org/pdf/CarteMotocicleta.zip Editat Septembrie 13, 2007 de Mr_ORL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Demonaz Postat Septembrie 13, 2007 Autor Share Postat Septembrie 13, 2007 io nu inteleg! frate, daca are rezervor de ulei, automat are pompa de ulei si isi face singura amestecul. cine pune ulei in benzina cand are amestec automat? blink.gif nici nu trebuie Am precizat mai sus ca nu ma pricep extraordinar de mult la mecanica. Io acuma invat treburile.Deci deocamdata ma repet a nu stiu cata oara, am sa verific bujiile si ce mi-a scris Belbody mai sus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Septembrie 13, 2007 Share Postat Septembrie 13, 2007 io nu inteleg! frate, daca are rezervor de ulei, automat are pompa de ulei si isi face singura amestecul. cine pune ulei in benzina cand are amestec automat? nici nu trebuie Cine pune? Pompa de ulei pune! De unde pune? Din rezervorul de ulei! Dar daca rezervorul de ulei e gol? De unde mai pune? Din ciu-ciu! La motorul in doi timpi, care datorita principiului de functionare, nu poate avea o baie de ulei ca si cel in 4 timpi, s-a adoptat ca metoda simpla de ungere: adaugarea uleiului in amestecul carburant. Nu conteaza unde anume se amesteca uleiul cu benzina si cu aerul, important este sa ajunga in carter. Pe autovehiculele unde nu conteaza prea mult cine si cum le utilizeaza, sau de conceptie mai veche, uleiul se pune in benzina in raportul specificat de fabricant, benzina in rezervor si gata. Pe cele mai cu pretentii s-a inventat un mecanism care amesteca automat uleiul cu benzina, si anume, o pompitza de ulei care picura foarte putin ulei, dar in corelatie cu turatia motorului, in gura de admisie a motorului (exact la iesirea din carburator), ulei care este dizolvat de amestecul carburant absorbit in motor. Un lucru pe care poate nu il stiu toti este ca atunci cand face admisia motorul 2T suge amestecul carburant in carter, sub piston si apoi acesta ajunge in capul pistonului prin canalele si apoi prin fantele laterale datorita depresiunii create de deplasarea pistonului in jos. Astfel, uleiul din benzina (benzina care devine vapori datorita caldurii) se depune pe piesele in miscare (ambielaj, rulmenti, piston, segmenti) si isi face treaba pana in final arde si el dar este mereu inlocuit de unul proaspat sosit mereu cu benzina. Motorul 2T cred ca este cel mai ingenios lucru facut vreodata in domeniu. Pacat ca nu are randament bun si nici fiabilitate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Septembrie 14, 2007 Share Postat Septembrie 14, 2007 Astfel, uleiul din benzina (benzina care devine vapori datorita caldurii) se depune pe piesele in miscare (ambielaj, rulmenti, piston, segmenti) si isi face treaba pana in final arde si el dar este mereu inlocuit de unul proaspat sosit mereu cu benzina. Motorul 2T cred ca este cel mai ingenios lucru facut vreodata in domeniu. Pacat ca nu are randament bun si nici fiabilitate. mai ai de explicat carburatorul, calculul tevii de esapament, ambreiajul, si cam gata motorul in 2t uite explicatia pe timpi: Timpul 1 Pistonul comprima amestecul intr-o camera de ardere in timp ce inchide fantele de evacuare si carter. Fanta de admisie este deschisa. Prin aceasta amestecul carburant, care contine si ulei pentru ungere, este introdus in carter. Pistonul inchide fanta de evacuare. Timpul 2 Amestecul explodeaza si in timpul cursei descendente, pistonul deschide fanta de evacuare, lasand gazele arse spre esapament si blocheaza intrarea de admisie. In acest timp miscarea pistonului dirijeaza amestecul carburant (introdus in primul timp in carter) spre camera de ardere pentru un nou ciclu. si poza(draci, ca nu merg pozele aici, sau e din pricina carantinei mele ) uite linkul cu poza cu tot, si ceva mai multa info: http://www.trabi.ro/motor.asp apropo...turatia mare amotorului, face ca ceva combustibil sa nu arda, si, tanaaam....rezulta calamina adica, jegu ala negru ce tre curatat din cand in cand pt buna funct a motorului...se depune pe piston(in capul lui si pe sub segmenti), chiulasa, cot si teava de esapament...se curata cu perie de sarma, scandura de brad(care e buna si la curatarea masticului siliconic) sau i se da foc eu zic sa dati cu searchu ca gasiti gramada de tutoriale, sfaturi, si multe altele, de iti iei singur si iti faci motoru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Demonaz Postat Septembrie 14, 2007 Autor Share Postat Septembrie 14, 2007 Multe multumiri Belbody si MR ORL. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arte Postat Octombrie 30, 2007 Share Postat Octombrie 30, 2007 (editat) nu ai spus clar daca motorul se roteste sau nu (ma refer in gol, fara contact fara nimic), sa intelegem si noi daca s-a deblocat sau nu. Impinge-o bagata in viteza a II-a, FARA SA TRAGI DE AMBREIAJ, si cu bujia scoasa (cu gaura neastupata, da, sa aiba pe unde iesi aerul). Daca motorul se roteste si auzi fasaitul aerului si "floc-floc-floc" pe gaura bujiei, TOTUL ESTE OK! Nu mai este calat! Succes. Am invatat multe citind threadul asta (cu bujia lipita, cum ar trebui sa arte, etc) dar mai am si eu cateva intrebari de incepator ... 1. De ce fara contact ? Nu e mai bine cu contact sa vada si scanteia? 2. Jmecheria acu cu impinsu functioneaza si la motoarele cu injectie? 3. Trebe neaparat dinamometru pt. a strange bujia la loc? Erau niste chestii cu transferu de caldura si stransul si 4. @Demonaz Ce ai facut pana la urma???? Editat Octombrie 30, 2007 de arte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ady4 Postat Octombrie 30, 2007 Share Postat Octombrie 30, 2007 1)Bellbody s'a referit fara contact fara nimic la verificarea motorului daca se invarte. La verificarea scanteiei bujiei contactul trebuie sa fie pus ca aprinderea sa functioneze si sa-ti dea scanteie. Deasemenea bujia trebuie sa fie buna, ca degeaba aprinderea functioneaza daca bujia e bulita. 2) Da merge si la motoarele cu injectie... odata motorul invartit trebuie sa-ti dea scanteie. Dar contactul trebuie sa fie pus. 3) Nu-ti trebuie neaparat cheie dinamometrica. Deobicei se strange cu o cheie normala... dar nu sanatos ca un surub normal... cand bujia nu se mai roteste se insista pt. strangere f. putin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Octombrie 30, 2007 Share Postat Octombrie 30, 2007 Poate era de la cardan. Ai verificat cardanul? e de la capul tau ca azi numai posturi imbecile ai scris! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Octombrie 30, 2007 Share Postat Octombrie 30, 2007 e de la capul tau ca azi numai posturi imbecile ai scris! x n! cel mai tare post mircicule tataaaa ai o bere de la mine pt asta ba, hai sa nu ne mai chinuim atata cu bujiile, fac un topic cat de curand cu bujiile, ok?o sa am de munca la el pt ca preiau de pe un site, da o sa scape multa lume de la intrebari si va fi cu POZE @Demonaz....ce mai face mobra? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arte Postat Octombrie 30, 2007 Share Postat Octombrie 30, 2007 1)Bellbody s'a referit fara contact fara nimic la verificarea motorului daca se invarte. La verificarea scanteiei bujiei contactul trebuie sa fie pus ca aprinderea sa functioneze si sa-ti dea scanteie. Deasemenea bujia trebuie sa fie buna, ca degeaba aprinderea functioneaza daca bujia e bulita. 2) Da merge si la motoarele cu injectie... odata motorul invartit trebuie sa-ti dea scanteie. Dar contactul trebuie sa fie pus. 3) Nu-ti trebuie neaparat cheie dinamometrica. Deobicei se strange cu o cheie normala... dar nu sanatos ca un surub normal... cand bujia nu se mai roteste se insista pt. strangere f. putin. @ady4 Multam, multam @Mr. ORL: mult succes domnule. te astept cu threadul pt a posta cateva noi intrebari Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Octombrie 30, 2007 Share Postat Octombrie 30, 2007 Bah io fac pariu ca mirci02 asta, e Noti, are exact acelasi stil. I-am citit toate posturile. Ar putea sa ne lamureasca un admin, ca astia vad IP-urile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Octombrie 30, 2007 Share Postat Octombrie 30, 2007 (editat) Ar putea sa ne lamureasca un admin, ca astia vad IP-urile. demonaz frate, iarta-ne pt topicul tau, da, vezi poate repari si tu cardanu ala si te-nfigi pe la bucale sa bem o bere noti, we want you, we miss you mai ales SSSS @mirci: man, cred ca-ti mai trebuie ceva ulei la cardan pt ca a-nceput sa scartaie Editat Octombrie 30, 2007 de Mr_ORL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.