banicaiulian Postat Septembrie 10, 2007 Share Postat Septembrie 10, 2007 Mai intai si intai, toate cele bune tuturor si ... Sunt fericitul castigator al unui bilet necastigator, cum zicea melodia.. Mai departe .... am intrat in posesia unui enduro de 125, marca Gilera rx 125 Arizona ( model 1984) , si am cateva mici mari probleme cu ea. Sa incep cu inceputul .. am mers si eu vreo 100 Km (din care 50 in afara localitatilor) cu motorul dupa ce am luat carnetul vinerea trecuta . Era primul meu drum mai mare de 2 Km pe capra. Buun, la plecare, verificare toate cele, benzina, roti, frane, lumini si la drum. Merg ce merg, motorul se infigea, dar am inceput sa aud cate un sunet ciudat. Primul care l-am auzit, pe masura ce luam viteza, era cred de la roata din fata(nu sunt sigur), un sunet ca la bicicleta, cand ai janta descentrata, si parca ai un ou in loc de roata, din cauza ovalitatii. Acuma alt sunet, in frana de motor, atunci se auzea cel mai tare, un sunet de angrenaj, care in momentul debraierii, disparea si ramanea doar sunetul de la roata aceea descentrata. O alta problema, este ca am observat tot ieri, cand am incercat sa urc o bordura mica, ca imi patineaza ambreiajul cam tare(probabil vechi), fiind nevoit sa imi fac avant sa pot urca. La frana pe fata, marca Brembo, la care a ramas doar numele de ea, imi tot curge lichid pe la garniturile de etansare de Cupru, si nu stiu ce sa le mai fac. Le-am schimbat, si tot degeaba, le-am strans mai tare, mai usor, schimbate pozitia.. nu mai stiu ce sa le fac. Acuma, la consum.. din cei 100 Km parcursi, am zis ca 50 in afara, in care am mers cam cu 70 Km/h in medie ...si consumul meu a ajuns la o medie de ... aproape 6%. Tin sa precizez ca acum 2 saptamani am curatat carbucitorul si am schimbat filtrul de aer, care se cam dezintegrase, si din care am gasit bucati si prin carbucitor . O chestie care am observat-o dupa ce l-am curatat este ca imi arunca cumva cred, benzina spre filtrul de aer.. cum anume, nu mi-am dat seama, dar asta se intampla. Capacul de jos al carburatorului ( Dell'orto parca) este si el umed, la fel si capetele de la furtunelele de la supraplin. Daca aveti vreo idee, pls, help me! Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Septembrie 10, 2007 Share Postat Septembrie 10, 2007 da.fa-i vant de pe faleza, in 2 ani se face recif din ea. realist vorbind, cred ca cel mai bine este sa inchizi sezonul de moto si sa il incepi pe cel de reparatii mai devreme.daca ai noroc, poate primesti anul asta piesele necesare si te mai bucuri de fier pana in 2008.daca nu, inveti motocicleta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
banicaiulian Postat Septembrie 11, 2007 Autor Share Postat Septembrie 11, 2007 Soso, cred ca ai dreptate, mai bine pun pauza la sezonul pe care oricum l-am inceput tarziu tare si incep sa caut piese si rezolvari la probleme. As vrea totusi sa nu inchid topicul, ci sa pun pe parcurs ceva poze si intrebari, poate piesele se potrivesc de la alte capre si o rezolv mai repede. Ma apuc de desfacut si sa vedem ce o iesi... Ori endurista, ori epava in vreun recif.... numai bine si asfalt uscat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Septembrie 15, 2007 Share Postat Septembrie 15, 2007 Mai nea SOSO nu toti au capital asa ca matale sa ia KTM nou la cutie in loc sa inviti pe marii maestri sa se dea in impresii si sa ajute omul cu sfaturi il descurajezi mai tare. Mi-aduce aminte de Cagiva mea Saracutza de ea pe unde sa mai noroit si eu si ea. Nu-ti pierde sperante prietene sigur o sa te ajute fratii motoristi eu tin topicul mai sus poate poate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Denis TM Postat Septembrie 15, 2007 Share Postat Septembrie 15, 2007 Fain motor omu am vazut ca ai probleme cu el da lasa ca le rezolvi tu oricum e marfa motorul mie cel putin imi place numai bine asfalt uscat si Noroi umed si salutari cu faru' daca merge sau daca ai Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nechifor Solitaru' Postat Septembrie 16, 2007 Share Postat Septembrie 16, 2007 (editat) 1. consum: am avut si eu o Gilera RC 125, si pot sa-ti spun cu tristete, ca a mea consuma la fel, poate chiar mai mult. 2. frîna: am diverse piese ramase de la tot felul de mobre, si pot sa te ajut cu un etrier, un furtun, ceva acolo (moka, nu te gîndi la bani ) - daca-ti trebuie, astept mp 3. treaba cu descentratul rotii - asta e cea mai putin grava din problemele pe care le ai. Te duci la cineva care sa ti-o centreze la loc din spite. Daca cumva ai rupt o spita, du-te repede ca încep sa sara una dupa alta. Eu am mers cu roata fata descentrata la Supermoto (din lovitura) pîna a început sa frece janta de jamba (pe frînare severa). Editat Septembrie 16, 2007 de bibi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
badbeats Postat Septembrie 16, 2007 Share Postat Septembrie 16, 2007 nu te descuraja ...asa incepe toata lumea motociclismul..si eu am avut un fantic de 80 cu ajutorul careia am invatat si un pik de mecanica si nu mi-a stricat deloc,numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
banicaiulian Postat Septembrie 17, 2007 Autor Share Postat Septembrie 17, 2007 Mai nea SOSO nu toti au capital asa ca matale sa ia KTM nou la cutie in loc sa inviti pe marii maestri sa se dea in impresii si sa ajute omul cu sfaturi il descurajezi mai tare. Mi-aduce aminte de Cagiva mea Saracutza de ea pe unde sa mai noroit si eu si ea. Nu-ti pierde sperante prietene sigur o sa te ajute fratii motoristi eu tin topicul mai sus poate poate. Mercic mult SOSO, e o moto care imi place, ca doar e a mea (fiecaruia ii place capra lui.. sa moara capra vecinului, e alta poveste ... doar glumeam). Nu mi-am pierdut speranta, chiar imi place sa rezolv lucrurile cu manutza mea si sa stiu eu ce si cum. In ceea ce priveste topic-ul, sper ca de saptamana viitoare, cand ajung si pe acasa, sa aduc si ceva poze pt nelamuriri. Numai bine Fain motor omu am vazut ca ai probleme cu el da lasa ca le rezolvi tu oricum e marfa motorul mie cel putin imi place numai bine asfalt uscat si Noroi umed si salutari cu faru' daca merge sau daca ai Multam Denis MBR.. sper sa le rezolv, si sa ne si intalnim poate pe viitor cat mai multi.. Cat despre far, posed si merge, ca e si inmatriculata iar fara iluminare, pauza RAR ... apropo, daca vrea cineva sa intrebe cu inmatricularea ceva, astept PM.. Salutari cu faru ! 1. consum: am avut si eu o Gilera RC 125, si pot sa-ti spun cu tristete, ca a mea consuma la fel, poate chiar mai mult. 2. frîna: am diverse piese ramase de la tot felul de mobre, si pot sa te ajut cu un etrier, un furtun, ceva acolo (moka, nu te gîndi la bani ) - daca-ti trebuie, astept mp 3. treaba cu descentratul rotii - asta e cea mai putin grava din problemele pe care le ai. Te duci la cineva care sa ti-o centreze la loc din spite. Daca cumva ai rupt o spita, du-te repede ca încep sa sara una dupa alta. Eu am mers cu roata fata descentrata la Supermoto (din lovitura) pîna a început sa frece janta de jamba (pe frînare severa). Salutare bibi.. am revenit cu ceva completari.. 1.se pare ca am fost indus in eroare de capra.. pierderi am, dar nu sunt eu obisnuit cu indicatorul de benzina, ca se pare ca indicatorul zice doar diferenta dintre capacitatea rezervorului minus rezerva de nush cati litri si 6% consum a fost exagerat, cam 4.5 % a fost ...presupun (tre sa fac consumul cu 1 L in rez, sa vad cat ar merge) 2.cu frana, tre sa verific garniturile, la pompa, la etrier (la etrier nu am observat sa fie pierderi de lichid), furtunul de la frana in schimb, am observat ca se umfla putin cand actionez frana si combinat cu pierderile de lichid, cred ca rezulta frana ineficienta pe care o posed ...Daca crezi ca este ceva in neregula cu furtunul, astept un sfat, daca e cazul sa il schimb 3. cu roata, intradevar, nu este ceva grav.. vinerea trecuta, cand am ajuns acasa am ridicat capra pe butuc si am obs ca roata fata imi bate lateral si pe verticala iar cea din spate lateral...so, centrare acasa cu cheia de spite, daca nu iese... la specialist prin constanta. O alta chestie care am obs la roata din spate este ca, cu roata suspendata si scoasa pe liber, daca o invart, se invarte cam 3 sferturi de rotatie si se opreste in urma unei frecari.. nu am avut timp sa investighez mai mult, dar o sa vin cu detalii, poate o lamurim si pe asta. Cele bune si asfalt pe placul tau.. la fel si la domeniul noroi .. nu te descuraja ...asa incepe toata lumea motociclismul..si eu am avut un fantic de 80 cu ajutorul careia am invatat si un pik de mecanica si nu mi-a stricat deloc,numai bine Asa este badbeats, asa incepe toata lumea cred motociclismul... mi-a placut dintotdeauna mecanica, asa ca sa am degete murdare, nu mi-a displacut niciodata ... Las'c'odata facuta capritza, o sa pot si eu sa trec peste un deal ceva mai impunator, nu doar pe strada.. Numai bine si gropane placute ! --- Mesaj completat în 17 Sep 2007 10:54 ------------- poza cu rezervorul buclucas... a carui garnitura originala am gasit-o sectionata pe jumatate, si care bineinteles pierdea lichid pe partea de sus, cum se observa in poza aceasta nu prea reusita. Inca mai pierde lichid, datorita garniturii improvizate pe moment din o bucata de cauciuc de camera.. Alta solutie cere se pare, una care sa reziste la presiune si actiunea lichidului de frana O poza cu roata fata, pe care o facusem in aceeasi ocazie cu cea de la rezervorul de la lichidul de frana fata. Daca vede cineva ceva in neregula, astept trageri de maneca .. numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
banicaiulian Postat Septembrie 24, 2007 Autor Share Postat Septembrie 24, 2007 Salutare tuturor.. Numa bine ca am dat peste alta problema de curand, dupa ce doar ma bucurasem si eu ca am reusit sa reglez ambreiajul, de imi derapa roata de acuma si nu ambreiajul .. in continuare, partea de incarcare a bateriei, regulatorul de tensiune mi-a facut cu mana.. am ramas fara baterie, ca incarcarea, era lipsa. Mai departe, dai chinuieli, regulatorul capsulat, nici o serie pe el, asa ca am cautat pe forum, si am dat de un topic frumos si util de prin 2005, in care moshulik, caruia ii zic mercic si a postat o schema pt un regulator. Bine ca a avut si el Gilera, din pacate cu probleme, dar era cat p-aci sa incerc sa pun un releu de incarcare de Dacie, dar cred ca as fi cautat firul Df pana poimarti.. Oricum, ma apuc de mestesugarit, si sper sa iasa ceva fiabil. Cat despre restul de probleme, a ramas frana pe fata, la care se pare ca se cam umfla furtunul de presiune, si imi face frana elastica si .. ineficienta bineinteles, kickstart-ul care l-am dereglat fara sa imi dau seama cand am umblat la ambreiaj, un oarecare zgomot la frana de motor... si om mai vedea.. Poze cu "Regolatore di tensione" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Denis TM Postat Septembrie 24, 2007 Share Postat Septembrie 24, 2007 Salutare tuturor.. Numa bine ca am dat peste alta problema de curand, dupa ce doar ma bucurasem si eu ca am reusit sa reglez ambreiajul, de imi derapa roata de acuma si nu ambreiajul .. in continuare, partea de incarcare a bateriei, regulatorul de tensiune mi-a facut cu mana.. am ramas fara baterie, ca incarcarea, era lipsa. Mai departe, dai chinuieli, regulatorul capsulat, nici o serie pe el, asa ca am cautat pe forum, si am dat de un topic frumos si util de prin 2005, in care moshulik, caruia ii zic mercic si a postat o schema pt un regulator. Bine ca a avut si el Gilera, din pacate cu probleme, dar era cat p-aci sa incerc sa pun un releu de incarcare de Dacie, dar cred ca as fi cautat firul Df pana poimarti.. Oricum, ma apuc de mestesugarit, si sper sa iasa ceva fiabil. Cat despre restul de probleme, a ramas frana pe fata, la care se pare ca se cam umfla furtunul de presiune, si imi face frana elastica si .. ineficienta bineinteles, kickstart-ul care l-am dereglat fara sa imi dau seama cand am umblat la ambreiaj, un oarecare zgomot la frana de motor... si om mai vedea.. Poze cu "Regolatore di tensione" nasol frate nasol imi pare tare rau ca iara ai probleme dar lasa ca o rezolvi si pe asta..........nu?? asfalt uscat si noroi umed numai bine salutari cu faru' daca merge sau daca ai Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
banicaiulian Postat Septembrie 24, 2007 Autor Share Postat Septembrie 24, 2007 nasol frate nasol imi pare tare rau ca iara ai probleme dar lasa ca o rezolvi si pe asta..........nu?? asfalt uscat si noroi umed numai bine salutari cu faru' daca merge sau daca ai lasa Denis MBR, ca ne tragem noi motoare si o sa tot facem pe strazi si campuri.. numai bine si salutari cu farul, dupa ce fac incarcarea sa mearga Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Denis TM Postat Septembrie 24, 2007 Share Postat Septembrie 24, 2007 lasa Denis MBR, ca ne tragem noi motoare si o sa tot facem pe strazi si campuri.. numai bine si salutari cu farul, dupa ce fac incarcarea sa mearga DA mergem pe drum ca la anu Aprilia Rs 125 cmc vine la mine dabea astept si intra la mine sa vezi cum ii si dati cu parerea uite aici link /index.php?showtopic=125653 Povestea Mobrei Mele (mbr) - Comunitatea Motociclistilor din Romania sa vezi sa-imi zici acolo pe topic ca merge greu sa ma uit aici si na numai bine asfalt uscat salutari cu faru' daca merge sau daca ai Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
banicaiulian Postat Octombrie 1, 2007 Autor Share Postat Octombrie 1, 2007 (editat) schema la regulatorul original de gilera rx 125, fara redresare cu punte de diode.. dar nu stiu tranzistorii din schema cum sunt orientati.. help pls (s-au dus la descarcerare din napolitana) Editat Octombrie 1, 2007 de banicaiulian Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Octombrie 3, 2007 Share Postat Octombrie 3, 2007 Vezi ca regulatorul de tensiune se potriveste de la mai multe italiene Cagiva Aprilia .Exact asa arata si a mea de la Cagiva si am vandut-o la un flacau care a pus-o pe Aprilia fara probleme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
banicaiulian Postat Octombrie 3, 2007 Autor Share Postat Octombrie 3, 2007 Vezi ca regulatorul de tensiune se potriveste de la mai multe italiene Cagiva Aprilia .Exact asa arata si a mea de la Cagiva si am vandut-o la un flacau care a pus-o pe Aprilia fara probleme. ms de info.. o sa caut! ... dar as fi vrut sa stiu o parere despre cum ar fi emitorul si colectorul legat la ambii tranzistori inainte sa fac o proba asa cum cred eu ca vin.. numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Denis TM Postat Octombrie 3, 2007 Share Postat Octombrie 3, 2007 No ai facut poze? ca sunt tare curios Ps:Ti-ai facut faru'??? Asfalt uscat Salutari cu faru' daca merge sau daca ai Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
banicaiulian Postat Octombrie 4, 2007 Autor Share Postat Octombrie 4, 2007 No ai facut poze? ca sunt tare curios Ps:Ti-ai facut faru'??? Asfalt uscat Salutari cu faru' daca merge sau daca ai Numai bine Azi am reusit sa probez.. merge incarcarea pana la urma.. am reusit, erau cu emitorii la "+".. Fac ceva poze pe sambata si pun pe forum.. salutari si numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Denis TM Postat Octombrie 9, 2007 Share Postat Octombrie 9, 2007 reusita poza iulian bafta astept mai multe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
banicaiulian Postat Octombrie 9, 2007 Autor Share Postat Octombrie 9, 2007 reusita poza iulian bafta astept mai multe ms.. numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Denis TM Postat Octombrie 9, 2007 Share Postat Octombrie 9, 2007 Inca nu ti-ai pus motorul la conservat pentru sezonul urmator? eu am probleme Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
banicaiulian Postat Octombrie 13, 2007 Autor Share Postat Octombrie 13, 2007 pojee --- Mesaj completat în 13 Oct 2007 21:29 -------------E cineva care ar avea o schema pt o aprindere CDI cu avans reglabil? ca as vrea sa o modific pe a mea, ca nu mai are deloc un mers normal... un parait in plus, si scadere de putere notabila.. si in plus, altcineva cu acelasi motor are aprinderea arsa ( Gilera RX 125) .. multam Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Denis TM Postat Octombrie 13, 2007 Share Postat Octombrie 13, 2007 pojee Faine poze Iulian si fain RX PS:iti merge farul? ASfalt uscat salutari cu faru' daca merge sau daca ai Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andreislbz Postat Octombrie 21, 2007 Share Postat Octombrie 21, 2007 Acuma, la consum.. din cei 100 Km parcursi, am zis ca 50 in afara, in care am mers cam cu 70 Km/h in medie ...si consumul meu a ajuns la o medie de ... aproape 6%. Tin sa precizez ca acum 2 saptamani am curatat carbucitorul si am schimbat filtrul de aer, care se cam dezintegrase, si din care am gasit bucati si prin carbucitor . O chestie care am observat-o dupa ce l-am curatat este ca imi arunca cumva cred, benzina spre filtrul de aer.. cum anume, nu mi-am dat seama, dar asta se intampla. Capacul de jos al carburatorului ( Dell'orto parca) este si el umed, la fel si capetele de la furtunelele de la supraplin. Si eu am aceeasi problema cu carburatorul. Mergea bine, consuma 1,3%, pana intr-o zi cand a inceput sa picure din el pe la supapa de golire de pe capacul inferior. Am scos carburatorul, am strans surubul de golire putin si nu a mai picurat, doar ca dupa montare a inceput sa arunce benzina spre filtrul de aer si de o luna si ceva nu reusesc sa-l fac.Am verificat plutitorul, cuiul, muzicuta de la intrarea in motor, galeria de admisie, reductia de la filtrul de aer, toate sunt bune. Daca ai o idee cum sa pot rezolva da-mi un mesaj te rog. Motorul e de 50 cc si carburatorul dellorto de 12 mm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hexstatic Postat Octombrie 21, 2007 Share Postat Octombrie 21, 2007 Aleko E normal ca un 2T care merge in turatie mare sa consume multicel. Gilera e un motoras foarte placut, si are o bicicelta de enduro f buna. La 2T nu se foloseste frana de motor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
banicaiulian Postat Octombrie 26, 2007 Autor Share Postat Octombrie 26, 2007 (editat) Salutare.. am revenit si eu cu intamplari noi... dupa multe alte investigatii, a rezultat o nevoie de un lant nou, ca cel vechi avea uzura destul de mare, cateva zale cam blocate, zgariate sau deformate.. ce e bine inca este ca pinioanele sunt excelente.. la carburator am gasit cuiul pointou avand varful rupt, un varf de cauciuc cred, portocaliu ( cel care dozeaza nivelul de benzina in carb.. cred ).... urmeaza sa fac ceva reglari la carb, dupa ce rezolv si cu partea ce regleaza amestecul automat de ulei in benzina, ca e infundat si bineinteles, ca nu-i 'a buna. Furtunul pe fata cred ca inca imi face figuri, pentru ca sunt nevoit sa folosesc frana de motor impreuna cu frana pe fata + putin frana pe spate sa pot frana ceva mai eficient... ca doar cea de pe fata, nu tine din pacate. Ce sa-i faci, motor mai vechi, cu problemute in curs de rezolvare. In legatura cu schema de incarcare originala de la Gilera, este durabila, a tinut se pare multi ani, dar nu incarca chiar bine.. de ex, daca merg la drum intins cu un 4000 RPM, bec faza scurta aprins, tensiunea pe baterie nu depaseste sa zic 12.7-12.9 . Din toate incercarile mele, nu prea am fost multumit, si cred ca o sa trec pe schema lui moshulik si recomand schema lui tuturor. Consumul relativ maricel m-am lamurit, cat tragi de ea, atat consuma. Numai ca o sa reglez mai bine carburatia, avans, bujie cu gama de temperatura buna ( bujia e cam neagra momentan) si pe urma om mai vedea. Sa fiu sincer, atunci cand merge motorul rotund si frumos, ai alta tragere de inima si nici nu o turezi decat cand ai nevoie pentru ca te bazezi altfel pe ea. Heeeh, motorasul nostru din toate zilele, da-ne noua calutii tai, sa ii calarim cum stim mai bine . Acum, sa auzim de bine si cu drumuri asa cum ne dorim Editat Octombrie 26, 2007 de banicaiulian Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.