ser79ban Postat Septembrie 22, 2007 Share Postat Septembrie 22, 2007 Pe scurt, un "scurt" mi-a ars releul regulator de tensiune; defapt mi-a ars deja doua. Acuma trebuie sa il caut si sa-l elimin. Din pacate, la inspectia vizuala nu am gasit decit firul de la neutral sotrcit sub capacul de protectie de peste pinionul mic, si mi s-a zis ca la ala nu-i bai ca atinge cadru (da la masa). Restul de fire sunt inca intregi, in camasa lor de protectie sau in ditamai izolarea pe 2-3 rinduri. Ce fire au mai fost negrupate, le-am inspectat vizual si le-am izolat. Acuma trebuie sa caut printre mufe. Astept de la voi idei despre cum as putea sa-l localizez. sau idei despre alte motive pt care aaa, si o intrebare: nu e normal sa se arda siguranta inaintea regulatorului; ca altfel nu inteleg care-i rolul lor? ba nu, doua: nu se poate inlocui releul cu unul mai ieftin, de masina, de drujba, de scuter, de vapor (in aceeasi parametri doar mai ieftin)? hai trei: chestiile astea nu se pot repara? tot diode, lampi, condensatoare si rezistente tre sa aiba in el sub fillerul ala care nu stiu cum se scoate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexM Postat Septembrie 22, 2007 Share Postat Septembrie 22, 2007 Pe scurt, un "scurt" mi-a ars releul regulator de tensiune; defapt mi-a ars deja doua. Acuma trebuie sa il caut si sa-l elimin. Din pacate, la inspectia vizuala nu am gasit decit firul de la neutral sotrcit sub capacul de protectie de peste pinionul mic, si mi s-a zis ca la ala nu-i bai ca atinge cadru (da la masa). Restul de fire sunt inca intregi, in camasa lor de protectie sau in ditamai izolarea pe 2-3 rinduri. Ce fire au mai fost negrupate, le-am inspectat vizual si le-am izolat. Acuma trebuie sa caut printre mufe. Astept de la voi idei despre cum as putea sa-l localizez. sau idei despre alte motive pt care aaa, si o intrebare: nu e normal sa se arda siguranta inaintea regulatorului; ca altfel nu inteleg care-i rolul lor? ba nu, doua: nu se poate inlocui releul cu unul mai ieftin, de masina, de drujba, de scuter, de vapor (in aceeasi parametri doar mai ieftin)? hai trei: chestiile astea nu se pot repara? tot diode, lampi, condensatoare si rezistente tre sa aiba in el sub fillerul ala care nu stiu cum se scoate. 1) regulatorul daca e pt o moto cu excitatie magnet permanent are iesirile puntii legate la + si - inaintea sigurantei principale daca aceasta exista (deci in caz de scurt pica siguranta) 2) releul se poate inlocui cu unul mai ieftin cu conditia ca releul respectiv sa faca fata puterii generatorului 3 ) teoretic se pot repara, practic e mai eficient de construit unul nou sau cel mai bine de cumparat unul SH Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ser79ban Postat Septembrie 22, 2007 Autor Share Postat Septembrie 22, 2007 acu mai mi-a bagat unu un morcov (ca nu erau deajuns hectarele existente). Cica nu-i normal sa am "rezistenta" daca iau un fir de la alternator (bobina-stator, magnetul permanent-rotor) si curent (-) din cadru. Daca e asa, inseamna ca bobina imi atinge de capac si capacul de cadru (si asta NU-I BINE) Din doua fire (unu Rosu/Alb si alalalt Negru) ala bicolor duce in bobina (deci posibil la siguranta; e asa pe SchemaElectrica) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Septembrie 26, 2007 Share Postat Septembrie 26, 2007 acu mai mi-a bagat unu un morcov (ca nu erau deajuns hectarele existente). Cica nu-i normal sa am "rezistenta" daca iau un fir de la alternator (bobina-stator, magnetul permanent-rotor) si curent (-) din cadru. Daca e asa, inseamna ca bobina imi atinge de capac si capacul de cadru (si asta NU-I BINE)Din doua fire (unu Rosu/Alb si alalalt Negru) ala bicolor duce in bobina (deci posibil la siguranta; e asa pe SchemaElectrica) Nu inteleg prea bine ce vrei sa zici, dar toate 3 bobinele (daca sunt 3 - oricum nu conteaza) din generator (din stator) au un capat comun si acel capat este pus la masa, adica la cadru. (daca nu ar fi asa nu s-ar induce nici un curent acolo). E normal sa obtii o rezistenta ~0 (de fapt aia e exact rezistenta bobinei al carei capat il masori) cand masori intre un capat al unei bobine si masa (asta masurat cu motorul oprit, nici nu prea poti masura rezistente cu motorul pornit ). Regulatorul ti se arde pentru ca undeva una din bobine a ramas cu spire carora li s-a topit izolatia si s-au lipit crescand sectiunea si la ~aceeasi tensiune generata se produce si un curent mai mare care iti prajeste regulatorul. Poate fi o cauza. Vezi cat ar trebui sa fie rezistenta acelor bobine sau compar-o intre ele sa fie la fel. Daca una are rezistenta mai mica decat celelalte, ea e cea cu buba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ser79ban Postat Septembrie 26, 2007 Autor Share Postat Septembrie 26, 2007 am facut verificarea vizuala a alternatorului (a bobinei dinauntru) si am gasit buba. Era in exterior. La montaj, nu am tras manunghiul de fire (3 albe din bobinele statorului+firul ce duce la "neutral") pe unde trebuie, l-am storcit sub capacul de peste pinionul lantului si l-am tocit cu lantul; insa nu suficient cit sa se rupa firul si sa nu-mi mai dea testul de continuitate (combinarii de 2 fire din 3 fire galbene de la stator). Pentru ca respectivul fir atingea pe carcasa motorului (dadea la masa) e normal sa-mi dea continuitate cind iau un fir galben si cadrul. Reizolat firul, tras pe unde trebuie si totul pare sa fie OK (chiar si regulatorul care se pare ca baga curent in mod normal, deci nu pare ars). Treaba cu regulatorul trebuie sa o mai studiez, acuma ma multumesc sa verific voltii din baterie de fiecare data cind plec/opresc in puncte cheie (acasa, servici). Cred ca o sa fac teste pe regulator asa cum este apoi o sa il conectez de proba si pe cel "mort" sa vedem el ce zice. Daca merge si ala, tre sa-mi anunt mesterul ca a gresit diagnosticul @belbody: din cite am vazut eu bobina din alternator, nu e deloc conectata la cadru (capac alternator) deci e normal sa nu ai continuitate intre firul de la bobina alternatorului si cadru (testul e facut dupa o schema logica de teste pentru asaceva) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat Septembrie 26, 2007 Share Postat Septembrie 26, 2007 La generatoarele uzuale (stator trifazic si magnet) trebuie sa ai in jur de 0.2 - 0.3 ohmi intre oricare din cele 3 fire si infinit intre oricare dintre ele si masa. Lipirea spirelor din stator nu mareste, ci micsoreaza tensiunea indusa in el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Septembrie 26, 2007 Share Postat Septembrie 26, 2007 Nu inteleg prea bine ce vrei sa zici, dar toate 3 bobinele (daca sunt 3 - oricum nu conteaza) din generator (din stator) au un capat comun si acel capat este pus la masa, adica la cadru. (daca nu ar fi asa nu s-ar induce nici un curent acolo). Nu e asa. Bobinele au un capat comun dar acest capat nu e legat la masa, daca unul din capetele bobinei prezinta rezistenta catre masa ceva nu e in regula Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.