Sari la conținut

Honda Cbf 500


noir2501
 Share

Postări Recomandate

Salut,

 

Sunt nou in lumea motociclismului... am facut scoala, astept sa dau examenul luna asta si intre timp mi-am cumparat o Honda CBF 500 de la INTER MOTORCYCLE, Bucuresti.

 

Am mers doar pe niste drumuri laturalnice, la tara, vreo 2-3 KM in 2 zile. Stiu ca, probabil si acolo daca ma prinde politia, e puscarie, dar trebuia sa o testez. :moron:

 

Motocicleta se comporta superb, cauciucul mai lat pe spate, o face deosebit de stabila.

 

Dar la 200 KG cu rezervorul plin, este destul de greu de controlat pentru cineva neexperimentat ca mine.

 

Am scapat-o o data... dar destul de usor si nu s-a atins decat putin toba si ghidonul dreapta. Nimic sesizabil ... deocamdata :finger:

 

Insa multe lucruri nu le-am gasit in manual... probabil nu m-am uitat destul de bine, sau probabil se subanteleg.

 

1. de ce cand pun contactul sta cu farul aprins? nu am gasit nici un buton sa il opresc de tot, decat cel ce schimba fazele

2. cand e pe cric (lateral, nu are central), pornesc motorul, tin ambreiajul si cand dau a I-a, moare :lol: Cu cricul ridicat cupleaza. Probabil e vreun mecanism anti-prost sa nu pleci cu cricul lasat. :eek:

3. Cum e cu rezerva de benzina? Nu am gasit cum comut de pe rezervor pe rezerva, daca raman fara benzina in rezervor. Se alimenteaza separat rezerva? (am vazut ceva in manual, dar nu am reusit sa identific pe motocicleta poza din manual).

 

Oricum, baietii mi-au adus-o cu bateria moarta... la a 2-a pornire nu a mai vrut ... m-am invartit pe langa ea... facea "car car car bsszzz" cand apasam pe start.

 

Dupa cateva incercari... am obs ca farul era aproape stins, se vedea doar filamentul... asa ca am cautat in manual si am pus-o la redresor :cheers: A mers. Dar problema este... daca nu pot stinge farul cand nu incarca alternatorul... o sa se duca imediat bateria, nu ? E normal?

 

Care mai aveti modelul asta, ca nu prea am vazut pe forum pe cineva cu CBF 500?

 

post-23155-1190715080_thumb.jpg :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Sunt nou in lumea motociclismului... am facut scoala, astept sa dau examenul luna asta si intre timp mi-am cumparat o Honda CBF 500 de la INTER MOTORCYCLE, Bucuresti.

 

Am mers doar pe niste drumuri laturalnice, la tara, vreo 2-3 KM in 2 zile. Stiu ca, probabil si acolo daca ma prinde politia, e puscarie, dar trebuia sa o testez. :lol:

 

Motocicleta se comporta superb, cauciucul mai lat pe spate, o face deosebit de stabila.

 

Dar la 200 KG cu rezervorul plin, este destul de greu de controlat pentru cineva neexperimentat ca mine.

 

Am scapat-o o data... dar destul de usor si nu s-a atins decat putin toba si ghidonul dreapta. Nimic sesizabil ... deocamdata :finger:

 

Insa multe lucruri nu le-am gasit in manual... probabil nu m-am uitat destul de bine, sau probabil se subanteleg.

 

1. de ce cand pun contactul sta cu farul aprins? nu am gasit nici un buton sa il opresc de tot, decat cel ce schimba fazele

2. cand e pe cric (lateral, nu are central), pornesc motorul, tin ambreiajul si cand dau a I-a, moare :eek: Cu cricul ridicat cupleaza. Probabil e vreun mecanism anti-prost sa nu pleci cu cricul lasat. :cheers:

3. Cum e cu rezerva de benzina? Nu am gasit cum comut de pe rezervor pe rezerva, daca raman fara benzina in rezervor. Se alimenteaza separat rezerva? (am vazut ceva in manual, dar nu am reusit sa identific pe motocicleta poza din manual).

 

Oricum, baietii mi-au adus-o cu bateria moarta... la a 2-a pornire nu a mai vrut ... m-am invartit pe langa ea... facea "car car car bsszzz" cand apasam pe start.

 

Dupa cateva incercari... am obs ca farul era aproape stins, se vedea doar filamentul... asa ca am cautat in manual si am pus-o la redresor :cheers: A mers. Dar problema este... daca nu pot stinge farul cand nu incarca alternatorul... o sa se duca imediat bateria, nu ? E normal?

 

Care mai aveti modelul asta, ca nu prea am vazut pe forum pe cineva cu CBF 500?

 

post-23155-1190715080_thumb.jpg :rock:

 

1. De obicei comutatorul de lumini are trei pozitii: oprit /pozitii/faza scurta, insa exista si motociclete care nu functioneaza decat cu faza scurta aprinsa ! Asa este din fabrica ! La CBF, nu stiu ! Insa ma mira ca cai de la Honda sa fi facut o asemenea inginerie !

2. Cricul lateral are un contact care nu te lasa sa pleci de pe loc, cand nu este rabatat ! Este foarte OK ce ti sa intamplat ! Insemna ca functioneaza !

3. ,,Rezerva" de benzina reprezinta un volum de siguranta din capacitatea rezervorului cu care mai poti merge un anumit numar de kilometrii, acest numar variaza de la motor la motor si imprejurarile in care el ruleaza ! Cand bagi benzina la peco, este clar ca ,,umplii" si rezerva ! Daca motorul tau nu are un robinet, este clar ca pe bord are un martor (un beculet) care se aprinde cand ramai ,,pe rezerva" ! Acesta te atentioneaza ca ai consumat toata benzina, mai putin cantitatea numita ,,rezerva", aceasta asigurandu-ti rulajul pana la cea mai apropiata statie peco. Cat despre distanta pe care o poti parcurge cu rezerva, asta variaza de mai multi factori, insa cel putin 10-20km poti merge linistit. Eu (de exemplu) cu motorul meu pot merge 90km, pe rezerva!

 

Sa o stapanesti sanatos si nu te mai da fara permis !

:moron:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu m-am dat pe drum public, e un drum de tara... in linie dreapta... am intors motocicleta la "rece" ca nu aveam loc sa o intorc din mers :finger:

 

Multumesc mult pentru lamurirea cu rezerva si cu cricul.

 

Intr-adevar , in carte scrie ca atunci cand e aprins beculetul, mai am 3.5 litri de combustibil.

 

Am pus benzina si dupa aceea nu se mai aprindea, dar nu eram lamurit cum e cu rezerva, stiam de la un prieten ca la el era un robinet care il comutai pe rezerva cand ramaneai fara benzina. Se pare ca la mine e automat... cred :moron:

 

Inca nu stiu daca farul sta default aprins, sau daca pot sa il opresc... comutatorul nu are decat doua pozitii: faza lunga si normal.

 

10x again :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu m-am dat pe drum public, e un drum de tara... in linie dreapta... am intors motocicleta la "rece" ca nu aveam loc sa o intorc din mers :blink:

 

Multumesc mult pentru lamurirea cu rezerva si cu cricul.

 

Intr-adevar , in carte scrie ca atunci cand e aprins beculetul, mai am 3.5 litri de combustibil.

 

Am pus benzina si dupa aceea nu se mai aprindea, dar nu eram lamurit cum e cu rezerva, stiam de la un prieten ca la el era un robinet care il comutai pe rezerva cand ramaneai fara benzina. Se pare ca la mine e automat... cred :kick:

 

Inca nu stiu daca farul sta default aprins, sau daca pot sa il opresc... comutatorul nu are decat doua pozitii: faza lunga si normal.

 

10x again :)

 

 

Si la mine sta farul aprins pe `deafault` (am o honda CB 750), dar la mine modelul este construit pt SUA. In fine, si prin Europa p-aci mai sunt state care cer obligatoriu far aprins la motorete si nu numai. Chiar si la noi s-a dat legea ca tre` sa meri cu farul aprins non-stop pe moped, scuter, motor etc.

 

Asta nu e o problema. Ar fi daca alternatorul nu incarca suficient, ceea ce te sfatuiesc sa verifici cu prima ocazie. Treaba e ca nu stiu exact cat ar trebui sa incarce alternatorul, asta poate gasesti in carte.

 

Bafta si bulan fratzica! :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se pare că cei de la Honda au modificat schema electrică veche.

ÂŞi la mine când pui contactul se aprinde Âşi farul. Ciudat dar aÂşa este.

Comutator de rezervă nu am nici eu, însă am indicator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am eu CBF500 si, intr-adevar, nu poti sa opresti farul.

Nici comutator de rezerva benzina nu are (sau nu il gasesc eu, desi nici in carte nu zice nimic).

Iar cu indicatorul... e cam ciudat. S-a aprins la un moment dat si dupa vreo 10km s-a stins. Si-s destul de sigur ca nu am trecut pe la benzinarie :blink:

 

 

 

PS: Eu am chinuit-o nitel, dar si eu am ramas fara baterie destul de repede, la inceput, o singura data. Am pus-o pe redresor si de atunci nu am mai avut probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Salut noir2501!

Am si io o intrebare la tine.Spunemi si mie te rog citi litri consuma cbf-ul 500?Mai spune-mi ceva detalii despre el ca as vrea sami cumpar si eu unu si as vrea sa stiu si cit mai multe despre el.Te rog frumos...

Asfalt uscat si fara incidente!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut noir2501!

Am si io o intrebare la tine.Spunemi si mie te rog citi litri consuma cbf-ul 500?Mai spune-mi ceva detalii despre el ca as vrea sami cumpar si eu unu si as vrea sa stiu si cit mai multe despre el.Te rog frumos...

Asfalt uscat si fara incidente!!!

 

--- Mesaj completat în 18 Nov 2007 21:59 -------------
Salut noir2501!

Am si io o intrebare la tine.Spunemi si mie te rog citi litri consuma cbf-ul 500?Mai spune-mi ceva detalii despre el ca as vrea sami cumpar si eu unu si as vrea sa stiu si cit mai multe despre el.Te rog frumos...

Asfalt uscat si fara incidente!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Salut noir2501!

Am si io o intrebare la tine.Spunemi si mie te rog citi litri consuma cbf-ul 500?Mai spune-mi ceva detalii despre el ca as vrea sami cumpar si eu unu si as vrea sa stiu si cit mai multe despre el.Te rog frumos...

Asfalt uscat si fara incidente!!!

:crack: SALUT.MAI BINE AI OPTA PT MODELUL DE 600,E MULT MAI BUN.DE CONSUM NU CRED CA TREC DE 5L.EU AM O HONDA CB450S SI VREAU SA TREC LA ENDURO,DACA AS RAMANE LA STRADA MIAR PLACEA CBF600 SAU HORNET. PAREREA MEA.......SARBATORI FERICITE

post-28762-1199042079_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

depinde cit tragi de ea. cam 5- 5,5l

in oras, fff aglomerat, ajunge si la 6!!

 

quote name='yon 21' date='Nov 18 2007, 10:21 PM' post='953694']

Salut noir2501!

Am si io o intrebare la tine.Spunemi si mie te rog citi litri consuma cbf-ul 500?Mai spune-mi ceva detalii despre el ca as vrea sami cumpar si eu unu si as vrea sa stiu si cit mai multe despre el.Te rog frumos...

Asfalt uscat si fara incidente!!!

 

<small>--- Mesaj completat în 18 Nov 2007 21:59 -------------</small><br/>Salut noir2501!

Am si io o intrebare la tine.Spunemi si mie te rog citi litri consuma cbf-ul 500?Mai spune-mi ceva detalii despre el ca as vrea sami cumpar si eu unu si as vrea sa stiu si cit mai multe despre el.Te rog frumos...

Asfalt uscat si fara incidente!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 4 months later...

Hello ! :D

 

Intreb si eu pentru un amic... ce baterie trebuie pentru un CBF 500 din 2006 ? SI are careva manualul in format electronic (cel de owner sau de service) ? Sau daca il aveti pe suport forestier, il pot imprumuta pentru cateva ore (xerox) ?

 

Multumesc frumos, Alex

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

sal daca are cineva manualul pt cbf 500 in format electronic l as vrea si eu. eu am o honda din 2004 si sunt super multumit de ea.

 

sal am observat ca nu mi porneste termoculpla, a mai avut cineva pb asta la cbf ?

 

 

am observat ca nu mi porneste termocupla la cbf 500, a mai avut cineva pb asta?

post-40507-1217660964_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 years later...

hehe..cineva (dealer honda) spunea ca nu am ce cauta cu ea (hondica mea cbf500) "pe afara", pe autostrada..nu e asa... cu bagaj (muuuult) pe ea si cu mine in circa, uitati ce am facut.. ^_^

/index.php?showtopic=566172

 

 

 

sal daca are cineva manualul pt cbf 500 in format electronic l as vrea si eu. eu am o honda din 2004 si sunt super multumit de ea.

 

sal am observat ca nu mi porneste termoculpla, a mai avut cineva pb asta la cbf ?

 

 

am observat ca nu mi porneste termocupla la cbf 500, a mai avut cineva pb asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 years later...

:bigstar: SALUT.MAI BINE AI OPTA PT MODELUL DE 600,E MULT MAI BUN.DE CONSUM NU CRED CA TREC DE 5L.EU AM O HONDA CB450S SI VREAU SA TREC LA ENDURO,DACA AS RAMANE LA STRADA MIAR PLACEA CBF600 SAU HORNET. PAREREA MEA.......SARBATORI FERICITE

 

Fiecare motoreta are facrmecul ei. CBF 600 este o motoreta extraordinara, dar daca esti ca mine(mai subtirel asa - 176, 75 Kg) o vei stapani mai greu. Mie mi se pare suficient de grea CBF 500-le meu. CBF 600 are cam 25-30 Kg mai mult. E intradevar manevrabila, dar e si mult mai grea. Daca ar fi sa trec de la 500 la ceva mai mare si mai puternic, probabil as opta pentru SV650, ER 6N, Monster 696, sau chiar Hornet. Toate sunt mai usoare decat CBF-ul de 600 care dupa parerea mea, este destinata mai mult traficului extraurban.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 7 months later...

Fiecare motoreta are facrmecul ei. CBF 600 este o motoreta extraordinara, dar daca esti ca mine(mai subtirel asa - 176, 75 Kg) o vei stapani mai greu. Mie mi se pare suficient de grea CBF 500-le meu. CBF 600 are cam 25-30 Kg mai mult. E intradevar manevrabila, dar e si mult mai grea. Daca ar fi sa trec de la 500 la ceva mai mare si mai puternic, probabil as opta pentru SV650, ER 6N, Monster 696, sau chiar Hornet. Toate sunt mai usoare decat CBF-ul de 600 care dupa parerea mea, este destinata mai mult traficului extraurban.

 

Intr-adevar, CBF 600 (eu am varianta S) e excelenta la drum lung dar se strecoara si prin oras, chiar daca nu ii place in mod deosebit (se incinge destul de usor). E o motocicleta mai grea si trebuie manevrata cu atentie la viteze mici (cam 225 kg plina) dar are si cuplu bun in ture joase (modificarea touring adusa motorului de Hornet).

 

Problema apare cand ai plan inclinat sau cand vrei sa o dai cu spatele in rampa - mi s-a intamplat dar are si frane foarte bune si poti smuci de ea inapoi din ghidon si o tii din frana apoi... si tot asa o dai inapoi putin cate putin. Poti sa o dai inapoi si fiind dat jos de pe ea, cu cricul lasat si in viteza, o tii din ambreiaj, o indrepti usor si o impingi din fatza. Eu is si mai pitica, am 1.65... ma plimb mult cu ea singura si nu am reusit sa o pun jos niciodata cand nu eram cu cineva. Am pus-o jos pe niste serpentine abrupte pentru ca mi-a franat in fatza un biciclist si era plan inclinat, n-am avut unde pune piciorul. Dar indiferent de modelul motocicletei, e inevitabil sa nu ti se intample una din asta la un moment dat... Deci... nu e chiar asa de speriat motoreta daca ai atentia acasa si chiar nu vrei sa o pui jos. :)

 

Raspuns la intrebarea initiala - cred ca modelele sunt asemanatoare:

1. nici eu nu pot stinge farul, asa e modelul... ghinion :)

2. are senzon de cric, nu o poti porni cu cricul lasat... nu e vreo particularitate CBF 500, si la CB 500 aveam la fel.

3. CBF-ul nu are buton de rezerva ca si CB 500-le, dar are bec in bord care se aprinde cand intri pe rezerva. Din momentul ala, CBF-ul meu 600 mai are 4L din cei 19L in total... oricum nu ma bazez pe asta si caut o benzinarie. Dar cam 15L imi intra cand sunt pe bec

 

Cu bateria... verifica-i incarcarea (releu, alternator). Mie mi-a cedat releul cand avea cam 25000 km reali - pornea f greu chiar cu socul tras, "invartea" mult... e o "buba"la Honde... Trage mereu socul cand o pornesti la rece, verifica si bujiile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 11 months later...

Salut, am o rugaminte la un detinator de CBF 500 din Bucuresti...

 

As vrea daca poate cineva sa imi imprumute cartea tehnica in romana sa ii fac o copie.

 

Daca poate cineva, dati-mi un PM...multam!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...