FLEX Postat Ianuarie 19, 2005 Share Postat Ianuarie 19, 2005 Salutare enduristi! Un mic dracusor nu-mi da pace si ma gindesc sa imi fac poate un cadou peste ceva vreme (un an, doi), respectiv o capra de 125; scopul in care intentionez sa utilizez respectivul fier este pentru plimbari linistite pe drumuri de munte mai mult sau mai putin amenajate si drumuri in scopuri utilitare (cumparaturi, chestii marunte) undeva in zona Brasovului, unde ajung destul de des. Capra va fi adapostita acolo. Nu ma atrage neaparat motociclismul ca sport, ci faptul ca cu o mobra de-asta poti merge prin locuri inaccesibile cu masina si in plus duc dorul plimbarilor lungi cu bicicleta din adolescenta, dar nu apreciez foarte mult pedalatul, prefer sa traga un motor de poate prea multele kilograme la care am ajuns odata cu trecerea anilor. Supun atentiei domniilor voastre citeva intrebari ce ma framinta de ceva vreme si sper sa obtin niste raspunsuri ... daca nu de aici, atunci de unde? 1. Ce inseamna mai exact motociclete off-road, enduro, cross si supermoto? am gasit pe siteurile producatorilor tot felul de categorisiri si m-am pierdut un pic in ele ... 2. Pentru genul de activitati la care vreau sa utilizez capra care credeti ca ar fi cea mai potrivita din toate punctele de vedere? (ma refer aici strict la clasa de 125, ca mai mare nu are rost sa imi iau, cel putin la inceput; imi doresc de asemenea sa nu dea prea usor pe jos cu mine, sa nu am treaba cu reparatii de motor, sa porneasca la boton si sa aiba un comportament predictibil pentru un incepator). Mentionez ca am 33 de ani, 1.82m, 86kg, 15 ani de bicicleta. 3. 2T sau 4T? avantaje si dezavantaje ... eu inclin catre 4T, ca am inteles ca e mai blinda si sint obisnuit oricum cu astfel de motoare de la masina. 4. Noua sau SH? ... personal, as fi atras de una noua, din motive de posibile stricaciuni ale biciclisticii provocate de fostul proprietar si in plus nu vreau sa am treaba cu defectiuni de motor sau cutie de viteze, hobby-ul mecanic am cu ce sa mi-l satisfac ... 5. Cam ce ati considera echipament minimal pentru ceea ce vreau sa fac si cam la ce scoruri ar fi produsele? 6. Ce parere aveti despre motocicletele moderne MZ de 125cmc, respectiv RT-ul, SM-ul si SX-ul? ma intereseaza atit consideratii generale asupra modelului de 125 de la MZ in ceea ce priveste manevrabilitatea, biciclistica, etc., cit si daca se merita pretul cerut pentru ele, (vezi http://www.mz.ro/modele/125.html ) in special pentru SX, pentru care inclin, dar nu cumva un SM e mai potrivit sau poate chiar un RT la care sa ii schimb caucioacele? diferente intre ele sint la garda la sol si inaltimea la sa, in rest mi se pare ca e vorba de plastice. Scuze de postul poate prea lung, multumesc anticipat celor ce imi vor raspunde. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Ianuarie 19, 2005 Share Postat Ianuarie 19, 2005 din pacate nu am nici cea mai mica idee despre mz ul din link ul dat de tine, insa sunt de parere ca nu marita cumparat, presupun ca se invarte pe undeva la 3500-4000 euro ca pret.presupun ca nu se pune problema nici de garantie, dar aici se poate sa ma insel.parerea mea e ca nu merita o investitie asa mare, mai ales avand in vedere la ce vrei sa folosesti motoreta.de asemeni, cred ca un motor de 125 cmc 4t (consider ca 4t e ceea ce ai nevoie) e prea mic, chiar si pentru un incepator.alegerile mele ar fi yamaha xt350 (din cate stiu exista si modele cu buton) si suzuki dr350.cred ca la 2500-3000 le poti gasi in stare ireprosabila si inmatriculate.ambele SH, desigur.echipamentul minimal cred ca e format din incaltari speciale de moto, casca, manusi, de preferat un pantalon cu intarituri (vezi jeans cu kevlar) si o jacheta macar cu o protectie cat de mica la cot. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pit Postat Ianuarie 19, 2005 Share Postat Ianuarie 19, 2005 (editat) Iti raspund pe scurt ca ma grabesc... Pt. ce vrei tu cel mai bun e un "off-road" . Enduro/cross/sm sunt motoare de competitie care nu sunt comode si la asfalt/trafic. Desigur poti sa ii pui roti de sm sau cross si unui offroad daca vrei. Unu de 125 in 4t nu merita ca nu are putere deloc iar unu in 2t nu e asa fiabil ( se termina mai repede motoru, amestec ulei, baraie ca draq.. etc ) Eu zic sa iti iei un DR 350 sau un XT 350 la SH ( sa le gasesti intr`o stare buna si nu ai treaba) . Grrr in timp ce scriam io mesaju a raspuns soso inainte... na las ca merge Editat Ianuarie 19, 2005 de Pit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FLEX Postat Ianuarie 19, 2005 Autor Share Postat Ianuarie 19, 2005 (editat) SX-ul e 3700E TTI (2 ani garantie) si un SH e minim 2150E pe mobile.de ... mi se pare mult de nou si chiar la SH la cit de slabuta e motoreta in termeni de performanta pe hirtie, dar poate are alte calitati de care nu stiu eu ... Imi doresc un 4T numai fiindca nu vreau sa mesteresc prea mult pe linga caprita si vreau un 125 fiindca nu cred ca am oo de mai mult, deocamdata ... Editat Ianuarie 19, 2005 de FLEX Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Ianuarie 19, 2005 Share Postat Ianuarie 19, 2005 nu e nimic de speriat la unul dintre cele 2 recomandari de mai sus, ca mai toate monocilindrele pt utilizator normal, puterea e oferita liniar, nu te surprinde absolut de loc.oricum sa nu ti inchiopui ca sunt niste bestii, nu au nimic in comun cu o motocicleta sport, de orice fel ar fi ea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Ianuarie 19, 2005 Share Postat Ianuarie 19, 2005 Corect.Orice monocilindru de 250-350 cmc care sa se poata inscrie la categoria enduro-strada,in 4t, e bun pentru ce vrei tu. Honda NX250,Aprilia Tuareg 350-mai stradale, Honda xl 250,Yamaha XT 350, Suzuki DR350 - mai orientate spre offroad Toate second hand, evident...motoarele de capacitate mai mica luate de noi se vand mult in pierdere, mai ales dupa 2-3 trante. Un 125 4t e prea slabut ,mai ales ca nu esti vre-un "micut". PS Si pun pariu ca dupa ceva ture cu dracovenia o sa iti dai seama ca e mai mult decat un "utilitar" cu care sa faci piata si vei cauta scuze sa lasi din ce in ce mai des daewoo-ul in garaj Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FLEX Postat Ianuarie 19, 2005 Autor Share Postat Ianuarie 19, 2005 (editat) Azi am periat un pic mai atent coltul enduristilor si am citit mai multe chestii despre care am intrebat cam la repezeala ... scuze ca am aberat un pic cu intrebarile mele ... ... acum, dilemele mele s-au redus oarecum la una singura: 125/4T-2T/NOUA/europeana (candidati Aprilia MX125 si MZ 125SX) sau 250-350/4T/SH/orice provenienta; precizez faptul ca nu am banii jos si un credit as putea obtine dupa ceva scamatorii financiare. Sincer, nu prea imi vine sa dau 2500-3000E pe un SH vechi de 6-10 ani si cu 20-30kkm la bord facuti in conditii imposibil de controlat (pina la urma e vorba de un enduro) cu motor mai maricel, in timp ce cu 3700 - 4400E as putea lua ceva nou (cu garantie, etc.), dar cu motor mai mic. PS: dilema asta am avut-o si cind a fost sa-mi iau masina si ... mi-am luat Matiz Multumesc tuturor Editat Ianuarie 19, 2005 de FLEX Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pit Postat Ianuarie 19, 2005 Share Postat Ianuarie 19, 2005 ... acum, dilemele mele s-au redus oarecum la una singura: 125/4T-2T/NOUA/europeana (candidati Aprilia MX125 si MZ 125SX) sau 250-350/4T/SH/orice provenienta; precizez faptul ca nu am banii jos si un credit as putea obtine dupa ceva scamatorii financiare. Io zic sa nu te mai gandesti la MZ (in primu rand 125 4t e ca o bicicleta) , nust ce e cu ele da nu cred ca sunt cine stie ce.. dupa mine cred ca e ca un fel de scuter FirstBike pe langa unu yamaha,aprilia...etc Calitate proasta la toate detaliile, mult plastic, piese slabe ... etc O japoneza SH in stare buna, daca ai grija de ea (ulei,filtre la timp.. etc) tine mai mult decat un MZ nou . Parerea mea ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FLEX Postat Ianuarie 20, 2005 Autor Share Postat Ianuarie 20, 2005 Mda, s-ar putea sa ai dreptate ... poate vreun clujean mai curios din fire viziteaza show-room-ul Adler si vine cu ceva impresii "pe vazute" si poate chiar "pe testate" despre ce inseamna ACUM MZ. Ce mi s-a parut curios e ca nicaieri nu am gasit specificatiile de putere si cuplu a Aprilia MX125, nici pe site-ul importatorului, nici pe site-ul companiei mama ... o fi acelasi motor de pe RS? Apropos, intre motocicletele de aceeasi capacitate cilindrica dar cu utilizari complet diferite (chopper, strada, enduro, viteza, etc.) e vreo diferenta de motor? sau totul se regleaza din rapoartele cutiei si transmisiei finale pentru a obtine caracteristici diferite? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Ianuarie 20, 2005 Share Postat Ianuarie 20, 2005 Bineinteles ca diferentele sunt imense.Fiecare tip de motocicleta solicita altceva de la motorul din cadru... Pe vitezane sunt motoare de turatie mare, de obicei in 4 cilindri.Cele mici in 2t folosesc un singur cilindru, dar la fel turatie inalta(Aprilia RS) .Ca linie generala, scot multi cp pentru capacitatea lor,iar cuplul maxim il scot sus in ture. Pe choppere/cruisere se folosesc de obicei motoare 2v, capacitate mare,turatie mica, se bazeaza pe cuplu mare in ture joase si medii si mai putin pe CP. Pe enduro 4t se folosesc de obicei monocilindre, turatie medie , cuplu mare in ture joase si medii, CP moderati fata de un 4L (de exemplu) ,la ture medii s.a.m.d Daca te referi strict la marci gen Jawa, MZ -->cel mai probabil au acelasi motor de 125 4t si aceeasi cutie pe toate modelele dar difera plasticele,eventual supensii si cauciucuri. Serios, nu cred ca ti-ar recomanda cineva sa iei o motocicleta noua pe care dupa un an o vinzi la jumate din cat ai dat pe ea...pentru ca in mod cert vei vrea una mai mare si Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FLEX Postat Ianuarie 20, 2005 Autor Share Postat Ianuarie 20, 2005 Multumesc, Axo, sper ca nu plictisesc cu ignoranta mea. Pina una-alta, sa fac eu intii scoala si poate ma lamuresc mai bine despre ce si cum imi trebuie, nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin Smokey Postat Ianuarie 20, 2005 Admin Share Postat Ianuarie 20, 2005 1. Ce inseamna mai exact motociclete off-road, enduro, cross si supermoto? Incerc sa-ti raspund la asta, ca vad ca specialistii nu se inghesuie. Cross Sunt motociclete de teren, se folosesc in concursurile de motocross sau plimbari pe munte. Nu se pot inmatricula si nu au echipare de sosea: faruri, semnalizatoare . Sunt usoare si puternice, ajungi cu ele oriunde. Enduro Desi denumirea nu exprima decat generic clasa, in principiu sunt tot motociclete de teren, dar inmatriculate, cu echipare de strada. In functie de derivata poti avea enduro-cross orientate mai spre munte, cu cilindree mai mica si echipare minimala, sau enduro-touring orientate mai spre strada, cu un pic de carene, un pic de parbriz, ceva indicatoare pe bord, cilindree mai mare, sa mai confortabila, etc. Acum sincer diferenta intre denumirile de 'enduro' si 'offroad' e in functie de producator si cum claseaza fiecare. Mai intalnesti si dual-purpose. Daca te dai pe siteurile marilor producatori vei vedea diferite denumiri. Supermoto Motociclete derivate din cele enduro, pastreaza toate caracteristicile (inmatriculate) dar au roti mai mici si cauciucuri de strada/viteza. De ex KTM Duke. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pit Postat Ianuarie 20, 2005 Share Postat Ianuarie 20, 2005 SupermotoMotociclete derivate din cele enduro, pastreaza toate caracteristicile (inmatriculate) dar au roti mai mici si cauciucuri de strada/viteza. De ex KTM Duke. cele de curse nu cred ca le poti inmatricula Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin Smokey Postat Ianuarie 20, 2005 Admin Share Postat Ianuarie 20, 2005 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
digitallysane Postat Ianuarie 20, 2005 Share Postat Ianuarie 20, 2005 MZ pare sa scoata niste motociclete destul de bune in momentul de fata, cel putin asta zic multe articole. Suficient de bune, se pare, incat sa convinga armata franceza sa cumpere 500 de 125SX. http://blogs.motorbiker.org/blogs.nsf/dx/1...54509MWEKBB.htm Era un test supermoto intr-un numar Univers moto, si MZ Baghira (cea de 650 cmc) nu pare chiar de aruncat. La fel, in MotoLife din decembrie 2004 e un test cu Baghira si impresiile autorului sunt bune. Niste linkuri cu informatii despre MZ-uri de 125: http://www.powersportsnetwork.com/enthusia...le.asp?veh=6017 http://www.bikeclubuk.com/125reviews.htm http://www.reviewcentre.com/reviews68064.html http://www.2wf.com/articles/bike_tests/E53...EDC3B1976E0.asp Dragos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FLEX Postat Ianuarie 20, 2005 Autor Share Postat Ianuarie 20, 2005 Domnule, iti multumesc! ... in sfirsit, cineva tine si cu caprita asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FLEX Postat Ianuarie 21, 2005 Autor Share Postat Ianuarie 21, 2005 (editat) Husqvarna WRE 125 ... ce parere aveti despre ea? (3867E CIP) http://www.motociclete.com.ro/husqvarna/index.htm Editat Ianuarie 21, 2005 de FLEX Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat Februarie 15, 2005 Share Postat Februarie 15, 2005 in sfarsit o intrebare despre un motor mai destept. parerea mea despre 125cmc 2t/4t: 2t e ok dar iti va lua o vreme pana sa te obisnuiesti cu "socul" produs de deschiderea powervalve-ului + ca la kg tale o sa il cam chinui dar pt inceput e ok. parerea mea e sa iti iei un cross neinscris (200-300 euroi) ca tot sta la brasov si te poti da cu el pe coclauri fara sa te intere de acte, una la mana si a doua: cu siguranta o sa il tavalesti la inceput si una e sa dai de pamant cu 300 de "europeni" si alta senzatie ai cand tavalesti 3000-3500. sa vezi cum sar plasticele si cum te iei cu mainile de cap cat despre 4t/125cmc mai bine iti iei un magar, il legi de bicicleta si o sa ai cam aceleasi performante pe teren. sa auzim de bine si sa nu te vedem asa: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moderncirque Postat Martie 25, 2005 Share Postat Martie 25, 2005 De mult timp stiudiez cu varul meu din iasi aceasata motocicleta MZ 125 sx sau MZ 125 SM ...... am constatat ca este o motocicleta care nu prea isi merita bani dar este suficient de performanta ...... deci unul ca mine la 16 ani cu A1 in mana nu are alta solutie in zona de munte .. .. enduro ,street moto .... Am comparat multe motociclete de 125 si am iesit cu , concluzia ca MZ 125 Sm si SX sunt cele mai bune pentru o zona de munte cum ar fi Brasovul sau Vatra Dornei ,CAmpulung MOldovenesc .... parerea mea este ca >>>> MZ <<<< este o firama foarte buna ... chiar de top !!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moderncirque Postat Martie 25, 2005 Share Postat Martie 25, 2005 (editat) Daca vand motocicleta pe care o am acu ... imi cumpar mz -ul SM .... pentru anunturi exista topic special Editat Martie 26, 2005 de Soso Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FLEX Postat Martie 28, 2005 Autor Share Postat Martie 28, 2005 Te-ai dat cu el? Imi poti spune ce intelegi prin: " nu prea isi merita banii dar e destul de performanta"? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mark81 Postat Aprilie 10, 2005 Share Postat Aprilie 10, 2005 in sfarsit o intrebare despre un motor mai destept.parerea mea despre 125cmc 2t/4t: 2t e ok dar iti va lua o vreme pana sa te obisnuiesti cu "socul" produs de deschiderea powervalve-ului + ca la kg tale o sa il cam chinui dar pt inceput e ok. parerea mea e sa iti iei un cross neinscris (200-300 euroi) ca tot sta la brasov si te poti da cu el pe coclauri fara sa te intere de acte, una la mana si a doua: cu siguranta o sa il tavalesti la inceput si una e sa dai de pamant cu 300 de "europeni" si alta senzatie ai cand tavalesti 3000-3500. sa vezi cum sar plasticele si cum te iei cu mainile de cap cat despre 4t/125cmc mai bine iti iei un magar, il legi de bicicleta si o sa ai cam aceleasi performante pe teren. sa auzim de bine si sa nu te vedem asa: Bai oameni buni! Spuneti-mi si mie unde se vand cross-uri cu 200 de euro?... ...ca le cumpar urgent...pe toate! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mdkbgdn Postat Aprilie 13, 2005 Share Postat Aprilie 13, 2005 Nu cred ca s-a raspuns inca (desi nu am citit cu cea mai mare atentie posturile de pana acum), insa clujean fiind am observat reprezentanta MZ a disparut din Cluj (de cel putin 3 luni) .... am si sunat de altfel si mi-au spus ca au inchis pe motiv de lipsa de vanzari ..... p.s.: si eu cochetam cu ideea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.