Sari la conținut

Starter pentru IJ


Nobloody
 Share

Postări Recomandate

planeta e dotata cu demaror din fabrica (planeta 6 ma refer ultima)......repercusiuni are mai ales la 2t unde amestecul e format si din ulei si pana se incal;zeste uleiul se lipeste de galerie asa ca ungere CANCI...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma gandeam si la motorul de oltcit, avea ala niste galerii de admisie de juma' de metru....da' n-am mers cu niciunul sa vad cum "raspunde" la acceleratie...

neprele alea cu carb de dacie chiar merg? nu raspund greu la demaraje?

apropos de pornire si inundarea carburatorului, eu am o trotineta pe 4 roti (=trabant) si am invatat de la unu' mai batrin: cand se opreste masina pt mai mult timp (peste 1h), motorul se opreste tragand socul, iar acesta "moare" inecat (socul ramane tras). porneste la sfert de cheie, iarna trecuta le-am dat clasa la toti vecinii din spatele blocului dimineata la plecare (chiar si la -15 grade). oare asa ceva se poate aplica la moto, cumva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

la 2 timpi, nu stiu daca e foarte indicat sa o opresti din "soc", ma gandesc ca la temperaturi scazute, amestecul "ramas" in motor nu cred ca are sanse sa se aprinda foarte rapid.

 

la trabi din cate stiu, mai exista si aprinderea aia electronica, minunata de altfel.

 

totusi la motoretele comuniste in 2 timpi, daca ai aprinderea bine reglata, inunzi carbelitorul bine de tot, pana da amestec pe la supraplin, ii dai 2-3 .. 5 pedale fara contact pus (amorse ca sa zic asa), tragi si socul daca este dotata cu asa ceva motoreta, si porneste fara probleme la prima pedata cu contactul pus. ij-ul meu asa porneste iarna (chiar la -2 grade).

Vara, se schimba modificarea: nu mai trag socul deloc, oricum ii pun mai putin ulei in benzina, (nu foarte putin, cam 25-27 ml ulei la litrul de benzen), ii inund carbelitoru', dar fiind temperatura ridicata, motorul nu se raceste, deci porneste fara nici o amorsa, si fara soc. In cazurile in care o las oprita mai putin de 2 ore, nici nu mai inund carbu', ca porneste in maxim 2 pedale, dar bineinteles ca sunt obsedat de aprindere, care se deregleaza ca dreq. De aia am tot reglat la ea toamna asta, la fiecare drum mai lung. Pana am zis ca ii pun aprindere electronica, sa nu mai ma doara capul. Dar, deh, acuma ca am japoneza, dau ijul unui prieten, si isi pune el ce-o vrea pe motor, ca eu nu mai bag bani in el nici de-al dreq.

 

revenind la oprirea cu "socul", la dacie de exemplu, o practica doar tata, a carui conserva nu a functionat niciodata pe baza de soc la pornire. Adica odata ce tragi socul la pornire, se inneaca. Si tocmai pentru motivul asta, o opreste cu socul, ca la urmatoarea pornire, sa aiba ceva combustibil in motor, sa simuleze efectele socului tras, dar fara innecare.

 

in schimb, la dacia mea, la aceeasi vechime, dar motorul mai bine facut (frantzuzoaica :cheers: ) daca o opresc cu socul, dimineata urmatoare o innec sigur. asa ca mai bine o opresc normal, prin taierea contactului, iar dimineata la temperaturi nordice trag socul, si daca bateria nu se beleste suficient in timpul noptii si mai are zeama sa invarta starterul, porneste la prima cheie, turata in draci, dupa care incep si imping inapoi cablul de la soc, las turatia un pic mai jos, vreo 3-4 minute pana se incalzeste superficial, dupa care imping socul complet, sa functioneze fara soc.

 

chiar sunt curios cum functioneaza la altii chestia asta cu oprirea folosind socul.

 

numa bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Motorul, oricat de rece, trebuie sa porneasca daca are ceva compresie si e reglat bine... Sa stea pornit e mai greu, si de asta trebuie sa tii finutz de acceleratie, nici sa stea prea turat ca frigi garniturile de chiulasa, nici sa se balbaie prea tare, ca atunci se strica altele, de la vibratii. Eu stiu... am pornit Nepra la -5 grade dupa ce nu o mai pornisem de o luna jumate si a pornit la prima pedala (bateria era adusa din casa, incarcata bine). A trebuit sa stau cu mana pe acceleratie vreo 5 minute, dupa care m-am urcat pe ea si am plecat... Partea mai naspa e ca uleiul din cutie se incalzeste foarte greu la temperaturile astea si caraie coroana dintata de la starter primii 5-6 Km. A... si se schimba vitezele de parca ai fi paralitic si nu ai forta sa misti maneta aia...

Deci se poate :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...