Sari la conținut

Pentri Toti Impatimitii Pe Doua Si Tri Roti


cristi 57
 Share

Postări Recomandate

Strobo am pus eu, doar am scris mai sus.............

La ralantiu am reglat sa arate avansul minim si la ture urca avansul dar nu am turat asa mult sa vad dak ajunge pana la avanul maxim (P)........cert e ca pana in turele alea merge OKKKKKKKK

Dupa ce mai rodez, o sa turez mai mult sa vad.............

Totusi , cea mai buna treaba ar fi un strobo care citeste gradele el direct.............(al meu e simplu)

 

--- Mesaj completat în 18 Mar 2008 21:15 -------------
Salut Cristi,

 

Ma bucur ca iti merge si tie aprinderea aia insa am 2 observatii:

- ai montat gresit firele care ies din aprindere (rosu tb sa fie ,,+'' si negru e in drept cu ,,KZ'')

- trebuie sa ii dai plus din acumulator pe partea dreapta a bobinei de inductie, cum privesti din fata motorul

 

Uite aici un link catre schema de montaj http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Contactless...emZ300200827963

 

Numai de bine,

tinem legatura

 

PS am vazut etapele restaurarii bolidului galben si pozele tare mi-au placut, le-am dat jos pe toate pt studiu..............

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 111
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sal... ai dreptate, le-am pus invers. Pe schema ei, legatura se face cum ai spus tu, dar este mai practic invers, pt ca alimentarea la mine intra prin dreapta (stinga cum te uiti la motor). Spune-mi de ce crezi ca este gresit? Bobina nu are polaritate, sau tu crezi ca are? Apoi, daca tot ai zis, ca ai verificat curba avansului, dane si noua niste informatii (avans/turatie), sunt tare curios! Informatiile acestea eu le postez pt cei interesati. Am tot citit prin forum (referitor la acest capitol) si am vazut pareri pro si contra, dar cei mai multi vorbesc despre ceeace cred ei, nu despre ce au pus in practica :crack: . Astept cu interes sa revi cu informatiile tale… :rusinica:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Cristi, desi simt o oarecare ostilitate din partea ta sau poate ma insel, tin sa iti spun ca singura mea dorinta e sa ajut forumistii.Tot despre ceea ce vorbesc este din propria experienta.Daca te uiti la numarul meu de posturi vei vedea ca nu am sute si mii deci nu postez doar ca sa dau replici monosilabice sau onomatopee..........Ma limitez la ceea ce consider necesar si cand e necesar.

 

Sa revin la subiectul nostru, posed si am folosit un stroboscop auto simplu, fara cititor de unghi dwell, nu am montat nici un turometru , doar am vazut ca avansul creste odata cu turatia dar Nu am turat pana unde trebuia sa vad semnul de avans maxim pt ca am motorul in rodaj.

 

Legat de bobina de inductie, chiar daca lucreaza in curent continuu, bobinajul primar si secundar AU un sens de infasurare, ceea ce inseamna ca acel camp magnetic generat are un sens.La bobinele tip wasted spark, deci scanteie pierduta, ca la Nipru, secundarul e practic de sine statator, nu are legatura cu masa sau alte chestii si datorita sensului spirelor genereaza potentiale cu polaritate diferita la cele doua iesiri, asta putand fi explicatia de ce la multi Nepristi se ard bujiile de pe dreapta mai des............

 

Intr-adevar , daca schimbi polarizarea in primar, bobina va functiona dar se va schimba polaritatea in secundar si probabil cealalta bujie va avea de suferit.............teoretic.

 

Asta e ceea ce am avut de spus dar sunt deschis polemicilor constructive,

 

Numai de bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...da, am verificat si eu , are compensare de avans!

Si merge liniar pana la avans maxim daca ii dai in goarna!

...probabil o varianta mai simpla analogica( nu are cum altfel , avand in vedere cu ce este echipata placa de control...) dar isi face treaba...

Cea clasica cu contragreutati si arcuri , la ce arcuri are acum a mea, deschide la avans maxim doar cand se pregateste sa arunce pistoanele afara! :rusinica: ...in rest sta pe punctul de avans static...

 

--- Mesaj completat în 19 Mar 2008 23:01 -------------
...datorita asimetriei din constructie a bujiei, este favorizata aparitia scanteii pentru o anumita polaritate a impulsului de inalta tensiune.

In cazul ciorsurilor astea cu bobina dubla, evident una dintre bujii nu va lucra in conditii ideale(nu are nici o legatura stanga cu dreapta...una dintre ele...)

Pentru polaritatea nefavorabila, efectul echivalent este folosirea unei tensiuni cu 20-30% mai mici, si cum in timp capacitatea de a produce scanteie a bujiilor scade, clar , prima care va da rateuri va fi cea care nu are polaritatea corespunzatoare la electrod...

De aceea sant marcate bobinele de inductie cu o singura iesire de inalte tensiune....

batranii foloseau o metoda de verificare pentru bobinele exotice....se folosea ceva mina de grafit, si ei stiau din felul in care zboara nu stiu ce scantei , daca e legata corect bobina..... :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...desi simt o oarecare ostilitate din partea ta sau poate ma insel...

 

 

..da d-le te inseli, am recitit ce am scris (crezand ca m-am exprimat gresit), dar am scris exact ce am vrut sa spun. Nu contest parerea ta si a nimanui atata timp cat nu am argumente. Referirea mea (si nu era la tine), era la cei care posteaza afirmand lucruri neverificate ci doar findca asa cred ei. Revin: sincer sunt curios sa aflu rezultatele si parerile tale, pt ca atunci cand voi avea timp voi face si eu teste pe care le voi posta pt cei interesati. Informatiile acestea si detaliile pot folosi si altora, cred ca defapt asta este menirea forumului. Deasemeni sunt si persoane care nu au cunostinte temeinice in anumite domenii (electrica, mecanica etc), fac o anumita repratie gresit, apoi vin si spun ca acel lucru nu merge, ca este prost etc...

Eu am citit pe acest forum despre aceasta aprindere si dupa cum am mai scris parerile sunt diferite, aceasta situatie m-a determinat sa postez si rezultatele obtinute iar fiecare citeste si face ce vrea.

 

 

Am mai avut probleme si cu alternatorul, probleme pe care le-am rezolvat si dupa ce termin cu aprinderea o sa postez ceva si despre alternator.

 

:rusinica: ...si ca sa vezi ca nu am nimic cu tine: daca ne intilnim cumva vreodata, dau o bere mare.. OK?

 

=====================================================

 

Drobule, daca te intereseaza chestia cu polaritatea si scanteia(am citit si eu despre asta) stiu unde o gasesc ca sa o postez... :crack:

 

--- Mesaj completat în 19 Mar 2008 23:39 -------------

dar daca pui 2 bobine de dacia...ce are? eu am pus! si am aceeasi scanteie ca si cu bobina dubla...numai ca am alta aprindere...la uralul meu.

 

 

...de aia mergi cu moto guzzi, d-le...

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aaaaa ma Cristi nu e asa....

Acum am descoperit un por spart sau ceva de genul si am dus rezerovul la reparat la With Raven ...pana e gata pun Uralul la punct si o sa ma vezi cu el prin oras....

Totusi...2 bobine de dacie sunt recomandate? fata de cea originala>

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Totusi...2 bobine de dacie sunt recomandate? fata de cea originala>

 

..nu, sigur nu.

..ti-am spus doar ca te ajut, dar lasa carpelile, ai vazut si tu ce bine mergea motorul meu cu aprinderea originala!

..da un semn de viata cand te hotaresti sa te apuci de ea! ..poate bem si o bere, ce zici?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are cineva un montaj care aprinde farul la 10 sec. dupa ce ai alimentat instalatia ? Nu reusesc sa mai gasesc cartea unde vazusem ceva asemanator . Daca gasec , fac montajul , si daca da rezultate il pun pe "net" . Am incercat cu un releu legat de la becul de incarcare ; intrucat TULA are dinastarter , cand dadeam la automat scadea tensiunea atat de mult incat uneori pica si releul ... Statorul dinastarterului e bobinat cu bara , asa ca va dati seama... Tula are locasul pentru 2 baterii de 6V-18A (serie) . Sunt un tip comod si nu mai vreau sa mai aprind/sting farul de cate ori apas butonul demarorului . Nu am loc sa modific butonul , ca rezolvam problema mai simplu . Deci ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok Cristi, scuze de banuieli............heheheeh............si eu sunt de parere ca multi doar posteaza sa se afle in treaba si nu au nici o legatura cu motoarele............bem o bere cat de mare vrei tu...........

La mine, cu aprinderea clasica , aveam probleme mai des cu bujia dreapta (si nu vb aici inconditii de reglaj prost , adica amestec prea bogat), doar se strapungeau.........poate prinsesem eu bujii slabe calitativ..........mai vad cu aprinderea noua.

 

Pusesem la un moment dat o aprindere rosie de Mures cu bobina originala dubla verde........noua......Pornea foarte usor dar dupa o vreme dadea intreruperi la cald, parerea mea ca avand o cumutatie mai buna decat platina, urca prea mult tensiunea in secundar si sarea aiurea scanteia.........Dupa ce se racea, era iar OK.

 

Apropo, ce valoare de bujii folositi voi ? Eu am incercat de la Sinterom bujii de 18, 21, 24 si chiar 27 (de oltcit special).........dar inca nu pot spune care e cea optima.........

 

PS la CLuj iar au venit gradele cu minus...............sambata vroiam sa ies undeva , sa vad cu cine..............Doritori?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum nu-ti spun nimic despre aprinderea de tg mures pt ca voi reveni cu un mic rezumat referitor la acest cpitol (aprinderea in general) si un amanunt de care multi nu stiu sau nu tin cont (trenul de scantei)...

La bujii nu ma pronunt inca, acestea se aleg functie de stil conducere, anotimp, drumuri lungi/scurte etc... eu personal n-am ajuns inca la nici o concluzie, insa eu am luat motorul cu bujii scurte si am constatat ca in chiulase este filet lung, am inlocuit bujiile cu altele cufilet lung de dacia logan acelea cu 2 electrozi, dar se pare ca sunt prea reci cu toate ca merg bine (aspectul lor este cenusiu catre negru dar este si frig afara). Acestea au cifra calorica 240, se pare ca ar tebui sa caut un 180 :crack: . Ideea este ca fiecare trebe sa-si aleaga bujiile car-i convin uitinduse la culoarea lor, ele trebuind sa iaba o culoare catre pielea caprioarei, totusi nu cred ca la nepra vei reusi, asta nu inseamna ca ea nu mere bine. Cind voi gasii cifra care mi se potriveste iti voi comunica, stai sa vina vara s-o pot alerga… in rest numai bine!! :rusinica:

=============================================

in legatura cu noua aprindere: dupa trei zile de incercari pot afirma ca pornirea este mult mai buna, nu mai trebe sa inec carburatoarele (porneste la prima pedala chiar daca pt 3-5 secunde merge bilbiit); pornirile le-amfacut cu luminile aprinse( cind intensitatea luminoasa scadea considerabil) pt a avea tensiunea sub 6V; la bruscarile de accelerare a manetei motorul raspune mult mai bine decit inainte (chiar daca se mai aud pocnituri in tobe), inainte daca nu reveneam imediat, motorul s-ar fi oprit; in mers este parca ceva mai bine decit inainte in toate regimurile de functionare(ramine sa mai observ acest efect... si consumul de carburant..) :crack:

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, eu pana acum am mers cu 14LP21 si culoarea e destul de buna avand in vedere ca sunt in rodaj..............

Cu cele de 27 avea intreruperi.............vad eu la vara.

 

PS fiind clujean, ca tot omul , m-am dus la sediul Sinterom unde era un magazin de prezentare dar pe langa orarul de gravide 8-16 se pare ca nu nici nu mai apartine de ei...............

Editat de serjuro
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum este gata, pregarita de drum si astept ca si vremea sa fie mai buna. :crack: :crack: Mai sunt mici detalii de facut (turometru si alte maruntisuri), dar in timp se rezolva si astea...

Uitativa d-lor, o mindrete nipru o sa bantuie soselele :crack: , marind astfel numarul comunistelor! :P

:rusinica: :crack:

 

=========================

 

..vad ca nu vor pozele sa intre :crack: le-am si micsorat si tot degeaba :crack:

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, eu pana acum am mers cu 14LP21 si culoarea e destul de buna avand in vedere ca sunt in rodaj..............

Cu cele de 27 avea intreruperi.............vad eu la vara.

 

PS fiind clujean, ca tot omul , m-am dus la sediul Sinterom unde era un magazin de prezentare dar pe langa orarul de gravide 8-16 se pare ca nu nici nu mai apartine de ei...............

NP21 iarna, si NP24-27 vara....si asa cu bujii foarte reci, vara pe 38-de grade arata ca si cum ar fi in exces de aer ,gri pufos....Dar imediat ce dai o tura pe racoare se maronesc catre negru...Concluzia : din cauza ca temperatura motorului se modifica dramatic in functie de de cea exterioara , e greu sa spui cand ai o carburatie corecta!Reglajele trebuie facute pe o vreme mai normala 18-20 de grade...

NP21, si NP18 fac autoaprindere vara, merge nipru ca un diesel fara curent, si datorita avansului aiurea se aud tot felul de nenorociri in el...

 

--- Mesaj completat în 22 Mar 2008 14:15 -------------
...poate nu mai apartin de ei, dar inca mai gasesti cam tot ce produce Sinteromul...inclusiv bronz sinterizat pentru strungarie ... :rusinica:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Drobu, interesant ce spui! Se pare ca ai dreptate, este greu de spus ce se potriveste cel mai bine. La mine la motor, cel de la care am luato a utilizat bosch 240 cu filet scurt, bujiile ereau afumate puternic si era foarte greu sa reglezi carburatia, am presupus ca merge prea bogat si ca trebe bujii mai calde. Insa am observat ca filetul din chiulasa este mai lung, ca atare am pus bujii cu filet lung cu cifra calorica 220. Cu toate acestea acum bujiile sunt gri-mat catre negru, probabil unde este si mai frig afara. Intr-o discutie cu Bubaq, mi-a spus ca la el filetul la bujii este scurt! Acum nu stiu, nu m-am uitat la alte motoare, oare sa fi facut ucrainienii chilase diferite, posibil :crack:

:crack: ..pt informatie si o-i mai vedea.... :rusinica:

============================

Rocknroll, iata pdf-ul care-ti trebuiau, voi revenii cu descrierea modului in care am rezolvato cu alternatorul. :crack:

da... se pare ca nu vrea d-le :crack:

 

--- Mesaj completat în 22 Mar 2008 19:05 -------------
Asa cum am promis revin cu o solutie discutata...

Deoarece am tot avut problem cu incarcarea m-am apucat sa demontez alternatorul si am constatat ca una din diode avea o lipitura rece. Asta explica de ce nu incarca, o dioda intrerupta scade la 30% randamentul. Cu ocazia asta fiind demontat, am lipit cite o dioda de 1A(1N4007) cu catodul pe fiecare cosa, acolo unde se unesc diodele mari (cele 3 suruburi de la puntea redresoare). Apoi anozii lor i-am unit cu un terminal care l-am scos la al treilea surb dela alternator. Am facut acesta modificare pt a utiliza un regulator electronic de Dacia care este fiabil, ieftin si destul de prĂŠcis si astfel am renuntat la regulatorul original. Montajul in sine este foarte simplu si poate fi facut cu succes de oricine. Am testat timp de citeva saptamini buna functionare a sistemului si consider ca totul este OK. Alternatorul nu incarca atunci cind motorul merge la ralanti. Tensiunea este stabila cca 14V, atunci cind turatia motorului este putin marita si ramine asa indifferent de cit turezi. Becul de control este de 3-5W/12V si se stinge atunci cind alternatorul produce current. Nu am verificat din lipsa de timp, daca alternatorul asa cum spune fabricantul, debiteaza 150W. Insa am verificat ca atunci cind toti consumatorii sunt porniti si suplimentar un proiector de 55W, tensiunea la bornele bateriei ramane la 13,9V.

Va urez success in continuare, si asfalt uscat!

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cristiiiiiiiiiiiiiiiiii, bravooooooooooooo

Misto motorul, chiar e ok contrastul galben/negru.............

Dungile negre le-ai pictat sau le-ai tras cu banda ?

 

Bujii Sinterom folosesc 14LP21 pt ca am mai avut din seria veche de acum 8-9 ani cred................din astea noi si-a luat de 2 zile un preten si sunt un dezastru, adik electrozii de masa sunt ori prea scurit, ori prea lungi dar in ambele cazuri sunt si puternic torsionati..............

 

Eu m-am stabilit pe brisk 15Y (echivalent 14N21) ca se pare ca merg si bine pe langa faptul ca sunt excelent prelucrate............

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:bow: Multumesc d-lor, cind da caldura o sa'ncerc, pacat insa ca nu m-a lamurit inca nimeni cu lungimea filetului ;)

 

Dungile sunt cu banda, se vad bine si pot fi reparete sau inlocuite usor.

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sal, pe chiuloasele vechi aveam filet normal, pe astea noi am filet lung si diametrul admisiei e mai mare putin..............

Auzisem ca sunt si cilindrii de 2 lungimi(compresii diferite), export-local si deci si chiuloasele se pare ca sunt de 2 (cel putin) feluri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...