Sari la conținut

Relocalizarea Radiatorului


Ancalagon
 Share

Postări Recomandate

Am vrut initial sa postez in topicul despre Volusia, dar cred ca e de interes mai general.

Pe scurt, unii din noi s-ar putea sa fie nemultumiti de aspectul radiatorului voluminos al cruiserelor racite cu apa; iata ca se poate rezolva si chestia asta. Exista o firma care face kituri cu radiatoare in spate, inaintea rotii posterioare. Radiatoarele OEM sunt mai mari decat e necesar, iar un radiator mai mic pus in spate e ventilat mult mai bine de curentii de aer produsi de roata. Iata niste imagini:

 

post-7633-1193728571_thumb.jpg

 

post-7633-1193728609_thumb.jpg

 

O Honda Shadow fara radiatorul in fata:

 

post-7633-1193728626_thumb.jpg

 

Ce parere aveti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact. Porc, Indian, ceva de genul asta. Mi se pare ca radiatorul strica aspectul clasic la metricele racite cu apa. Daca poti sa-l ascunzi, de ce nu? Vrem sa vedem cilindri, mecanisme, nu un fagure urat de aluminiu...

Oare se baga vreunu' din customizatorii nostri la un job d-asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact. Porc, Indian, ceva de genul asta. Mi se pare ca radiatorul strica aspectul clasic la metricele racite cu apa. Daca poti sa-l ascunzi, de ce nu? Vrem sa vedem cilindri, mecanisme, nu un fagure urat de aluminiu...

Oare se baga vreunu' din customizatorii nostri la un job d-asta?

am mutat eu radiatorul la VN 2000 sub sa...

e un pic mai complicat de realizat decat pare...

si din pacate nici ieftin! dar efectul vizual e deosebit, cu conditia sa refaci cadrul in partea din fata

din dublu leagan in simplu leagan.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interesant, cum ai facut cu el sub sa? Ai ventilatoare pentru eliminarea aerului cald? Pune poze daca ai te rog. Si pe mine ma bate gandul sa modific radiatorul...

Fara exagerari sau ifose,credeti-ma ca e o modificare ce aduce probleme greu de rezolvat daca nu ai un shop specializat pt. asa ceva.

Sistemul trebuie regandit pentru racire fortata si radiatorul se construieste exact dupa locul unde-l poti "strecura". mai ramane de reconstruit,bineinteles, si partea din fata a cadrului trebuie refacuta in simplu leagan iar unele "organe" ale motocicletei trebuie repozitionate de sub sa functie de modelul motocicletei. poze nu am inca deoarece cadrul e in lucru si radiatorul e dat jos ,dar curand o sa vina si alea... (cateva saptamani)

bafta,

Romi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fara exagerari sau ifose,credeti-ma ca e o modificare ce aduce probleme greu de rezolvat daca nu ai un shop specializat pt. asa ceva.

Sistemul trebuie regandit pentru racire fortata si radiatorul se construieste exact dupa locul unde-l poti "strecura". mai ramane de reconstruit,bineinteles, si partea din fata a cadrului trebuie refacuta in simplu leagan iar unele "organe" ale motocicletei trebuie repozitionate de sub sa functie de modelul motocicletei. poze nu am inca deoarece cadrul e in lucru si radiatorul e dat jos ,dar curand o sa vina si alea... (cateva saptamani)

bafta,

Romi.

 

Stiu toate astea, de-aia te-am si intrebat. Problema principala ramane eliminarea aerului cald si asigurarea unui flux suficient de aer proaspat. Pentru situatiile de stop&go sau viteze foarte mici sau caldura mare si stationat la stop iti trebuie turbine/ventilatoare. Am ceva experienta cu chestia asta...

 

E intradevar una dintre cele mai pixdite modificari care se poate face la un motor. Dar cand ai un radiator cat parbrizul de camion, incepi sa iti faci ganduri...

Editat de aquilla
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu toate astea, de-aia te-am si intrebat. Problema principala ramane eliminarea aerului cald si asigurarea unui flux suficient de aer proaspat. Pentru situatiile de stop&go sau viteze foarte mici sau caldura mare si stationat la stop iti trebuie turbine/ventilatoare. Am ceva experienta cu chestia asta...

 

E intradevar una dintre cele mai pixdite modificari care se poate face la un motor. Dar cand ai un radiator cat parbrizul de camion, incepi sa iti faci ganduri...

radiatorul stock ,dupa cum vad ca stii deja, are un volum si o capacitate de dispersie a caldurii ce pot fi determinate, daca daca ai aceasta informatie poti reproiecta un alt radiator mai mic ca dimensiuni dar mai gros pentru a avea acelasi volum iar pierderea la capitolul dispersie de caldura aparuta prin micsorarea suprafetei de contact cu aerul si de faptul ca radiatorul se afla sub sa e suplinita de o ventilatie fortata sensibil marita pentru a putea compensa pierderile. Cu alte cuvinte "minti" radiatorul ca mergi cu 300 la ora la 120 la ora sau cand stai pe loc. Bineinteles ca se construiesc si niste ajutaje de aer pe laterale dau dedesubt pt. a putea ghida aerul in timpul mersului spre radiator.

Editat de robog
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

radiatorul stock ,dupa cum vad ca stii deja, are un volum si o capacitate de dispersie a caldurii ce pot fi determinate, daca daca ai aceasta informatie poti reproiecta un alt radiator mai mic ca dimensiuni dar mai gros pentru a avea acelasi volum iar pierderea la capitolul dispersie de caldura aparuta prin micsorarea suprafetei de contact cu aerul si de faptul ca radiatorul se afla sub sa e suplinita de o ventilatie fortata sensibil marita pentru a putea compensa pierderile. Cu alte cuvinte "minti" radiatorul ca mergi cu 300 la ora la 120 la ora sau cand stai pe loc. Bineinteles ca se construiesc si niste ajutaje de aer pe laterale dau dedesubt pt. a putea ghida aerul in timpul mersului spre radiator.

 

nu exista riscul ca aceasta"forjare " a noului radiator sa duca la probleme de racire? ma refer la caldurile toride si la motoarele mari(gen 1800/2000/2300)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu exista riscul ca aceasta"forjare " a noului radiator sa duca la probleme de racire? ma refer la caldurile toride si la motoarele mari(gen 1800/2000/2300)

 

numai simpla folosire a unui lichid special de racire - race - aduce avantaje foarte mari. Constructia "fagurilor" de racire e de asemenea foarte importanta, split radiators, ventilatoare, etc sunt multe solutii. Astept sa vad poze, pana atunci totul este neclar.

 

Desi nu e un custom/cruiser pun o poza cz un superbike construit din fabrica cu radiator sub sa/coada, se vede vasul de expansiune sus de tot precum si canalele de aer care ajuta racirea. Suplimentar, pentru stationare sau viteze foarte mici tot in coada sunt montate doua ventilatoare care arata ca doua turbine si care intra automat la peste 90 grade - totul reglat de ECU. De-aia zic ca una este sa faci un show bike - unul dintre Rocket-urile facute la Metric Bike avea radiatorul SUB motor - si alta este sa o faci functionala pentru strada de la clasicul stop and go pana la viteze spre subsonic :ok:

 

La M1800R radiatorul este insa integrat frumos, nu acelasi lucru se poate spune despre aspectul de basculanta al unui Rocket atunci cand te uiti la radiator.

post-6531-1193994317_thumb.jpg

Editat de aquilla
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...