Sari la conținut

Verificare Compresie Bmw F650


ticubenn
 Share

Postări Recomandate

Vreau sa-mi iau un BMW f650 Funduro din 1994 , am compresometru auto dar nu stiu cati bari are pe cilindru.

Am cautat peste tot dar in manualele de service nu este trecuta nici o valuare.

Am vazut ca toate modelele de BMW f650 au autodecompresor centrifugal motiv pt. care verificarea compresiei nu este concludenta (sper ca nu gresesc).

ROG un sfat COMPETENT !!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bre ainstain, presiunea in mers (explozia combustibilului) poate o fi mare, dar la rece nu poate depasi raportul de compresie, ce naiba....

 

PS La mine in manual este dat intervalul 9,1 - 9,9 bari (atentie, exista si un maxim !!), in conditiile in care raportul de compresie este exact 9,5 :1.

 

Deci Ticubenn verifica in functie de raportul tau de compresie si nu mai baga in seama toate geniile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru moto al tau este 9.7 bar :burnout:

Conform specificatiilor 9,7/1 este raportul de compresie . Compresia masurata depinde de mai multi factori (turatie diagrama distributie etc) si ea nu prea are valoarea raportului mai inainte amintit

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oameni buni de ce va complicati viata inutil ,daca producatorul a dat acel raport de compresie,de ce despicati firul in patru ca: turatie, diagrama,temperatura aerului aspirat,temperatura meiului ambiant,la inceputul si sfirsitul compresiei!

Procedura de verificare a compresiei este foarte simpla:incalzesti motorul la temperatura de functionare ,demontezi bujia si montezi compresmetru,accelerezi la maxim ,adica clapetele de carburator ,sau injectie sa fie deschise,si invirtesti motorul cu ce vrei tu,inpins, la electromotor,la peda (cu bormasina)or ce!atunci cind acul ceasului sa stabilizat la cea mai mare valoare, asta este compresia!(mai mica, normala,sau mai mare )

Ps.Este adevarat ca toate acele valori de mai sus se i-au in calcul atunci cind proictezi un motor,dar daca lucrul acesta sa facut deja si motorul are parametri deja trasati nu este mai bine sa-i verificam pe aceestia?

:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

TNG, ai descris exact si corect procedura.

 

Einstein...nu vreau sa polemizam. Imi mentin parerea ca, LA RECE, compresia nu poate depasi raportul de compresie. Iar in link la tine zice EXACT cum am spus eu, adica la un raport de compresie de 10:1 si o presiune atmosferica de 14,7 PSI, presiunea maxima in cilindru va fi 147 PSI.... (cranking speed = motor invirtit la demaror, atentie !)

 

PS Datorita unor depuneri de carbon in camera de ardere, compresia la rece poate depasi raportul nominal de compresie dat de producator, dar asta e ceva nociv si se impune curatarea camerei de ardere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot respectul pentru cunostintele care le ai,si recunosc ca habar nu am ce inseamna "politropa"si "izoterma"dar te te intreb din curiozitate, cite teste de compresie ai facut,respectiv cite motoare ai reparat?

Te intreb, pentru ca daca ai fi facut, ai fi stiut ca la un test de compresie care este efectuat pentru a afla starea motorului ,respectiv al segmentilor sau al supapelor nu te intereseaza decit valoarea data de producator!

De ce ?Pentru ca, la primul contact cu un motor stricat, care nu ai nici o data despre el decit datele care ti le ofera producatorul,sunt singurele date de care tii cont!Daca motorul nu porneste nu faci transformari politrope si izoterme!

Sunt curios ce i-ai spune cuiva care vine la tine cu un motor care nu porneste sa-l repari?Stii motorul tau nu porneste deoarece potenta vintului reliefat cu factorul aerodinamic, al unei transformari politrope,combinat la sfirsitul compresiei cu una izoterma a facut sa pierzi compresia in baie ,sau pe esapament! :)

Sper ca nu te-ai suparat,a fost o gluma ! :hug:

Sincer, sunt foarte bune cunostintele tale si te admir pentru ceea ce stii,dar este o vorba din batrini:teoria fara practica este nimic!

Ps.Acest comentariu este facut de un om care nu a fost olimpic,la fizica,dar a reparat motoare de vreo 20 de ani! :D

post-15340-1195059783_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu vreau sa spun decat ca pun pariu pe 1000 lei noi ca valoarea presiunii pentru testul de compresie in bari e mai mare decat raportul de comprimare, pentru orice motor. Daca cele 2 sunt egale, motorul are nevoie de atentie...

Si cat priveste diagnosticatul motoarelor, stai linistit ca ma descurc si acolo.

[/quote

Poate ai dreptate!

Ce am vrut sa spun este ca:Teorie fara practica nu inseamna nimic!Una este sa d-ai un diagnostic si alta sa repari un motor!

Cam asa ceva: :)

post-15340-1195131774_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ar fi mai bine sa-mi raspunda o persoana care are un BMW F650 si a facut deja testul de compresie decat atata teorie din care nu am inteles nimic ??

 

Ai o poza mai sus de la mine,din manualul de F650 ,ai acolo valoarea !

 

 

--- Mesaj completat în 17 Nov 2007 18:02 -------------
Postul nr 7 Succes !

:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

We might expect that the final pressure at TDC would then be 147 psi. This ignores a number of factors about how both gases and engines work.

You can expect the cranking pressure in psi for a road engine with a standard cam to be about 17 to 20 times the value of the compression ratio. So our engine with a CR of 10:1 should generate between 170 and 200 psi

 

repet, e o transformare politropa, nu adiabata, nu izoterma ! Daca nu stii ce sunt aceste 2 notiuni , nu mai insista. Un gaz comprimat se incalzeste, si cand se incalzeste creste si presiunea.

Daca era izoterma , da, aveam p1=p0*v0/v1 (legea Boyle mariotte fizica de a 10-a , eram si olimpic la materia asta ) unde P1 e presiunea cautata,p0 cea atmosferica, si V0/v1 ar fi raportul de comprimare insa temperatura NU E CONSTANTA, creste la finalul comprimarii. Ca atare pentru motorul ala, 10 bari ar insemna pierderi de compresie considerabile.

 

hehe...singura data cand am fost la vreo olimpiada a fost la fizica in a X-a, pur si simplu mi s-a parut beton toata materia...totusi in cazul de fata prea multa teorie strica; ajuta probabil mai mult raspunsurile direct la obiect.

 

 

 

--- Mesaj completat în 18 Nov 2007 00:34 -------------

Nu ar fi mai bine sa-mi raspunda o persoana care are un BMW F650 si a facut deja testul de compresie decat atata teorie din care nu am inteles nimic ??

temperatura unui sistem e data de viteza sau agitatia termica a moleculelor din care e compus. Atunci cand pistonul e la capatul cursei toate moleculele de gaz din cilindru sunt indesate intr-un spatiu mult mai mic decat in starea initiala. Asta inseamna ca moleculele de gaz se vor ciocni intre ele si cu peretii cilindrului ca si cand ar fii baut red bull pt ca sunt atat de multe intr-un spatiu mic. Ca atare creste agitatia termica si implicit temperatura dupa cum zicea einstein1984 :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...