Sari la conținut

aproape am motocicleta !


yo5peb
 Share

Postări Recomandate

salutare, am pus ochii pe un ij3 si as avea nevoie de niste sfaturi , merge pe baterie propietarul zice ca un mic releu de sub sa e de vina si/sau rotorul de undeva din motor, intrebarea e mai lunga : ce fel de releu este,de unde se poate procura la ce scor, cum as putea verifica daca e doar releull,....? ma opresc aici ca sa imi trag sufletul , o sa revin dupa cum imi aduc aminte de probleme,...multumesc anticipat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand instalatia e pe 12V sau pe 6V?

Daca e pe 6 problema cu releul e mai greu de rezolvat pt ca e mai complicat si nu prea mai ai de unde sa cumperi unul nou.(in acest caz cea mai buna solutie este montarea unui alternator pe 12V).

Pt mai multe sfaturi mai da niste detalii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! Ai scris numai Ij3. Ce fel de Ij 3? Planeta (cu 1 cilindru), sau Jupiter (cu 2 cilindri)? Daca e Jupiter lasa-l pe releu si tot in p... m.., si sa nu iei!!!! Sfat prietenesc. Daca Planeta, atunci no problem. Cele cu 1 cilindru sunt chiar bune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca este Ij 3, indiferent de model (Jupiter sau Planeta) va spun eu sigur ca are instalatie pe 6V. Acel releu de incarcare este este la fel la ambele modele, si de asemenea este identic cu cel de la modelele precedente. Deci poti sa faci rost de un asemenea releu de la vreun mos care are Festival, '49 etc. Este foarte posibil sa gasesti si la rusi (basarabeni de fapt; cam in fiecare oras din tara, ii gasesti pe la o piata sau pe la un targ). Nu sunt insa foaarte sigur de lucru asta.

Asta in cazul in care este releul de incarcare de vina. Releul se poate insa repara uneori.

Daca este rotorul de vina...este putin mai complicat...

Sfatul meu este sa ii ceri mai multe amanunte proprietarului. S-ar putea sa vrea sa te fraiereasca. Te vede ca nu te pricepi si iti "vinde gogasi". Sant aproape toate simtomele unui asemenea caz. "Este putin sticata, nu este mare lucru, se repara usor." Si cand bagi mana in ea si o desfaci...te inchini...ca la biserica :cheers: Am intalnit mai multe cazuri...o sa va povestesc asta altadata.

 

Deci, dupa cum spunea si Pannonia, daca este Jupiter (doi cilindri) nici nu are rost sa mai stai la discutii. Nu este buna, mai ales pentru un incepator, si mai ales pentru unu' care nu se pricepe. Sunt foarte proaste!

Daca este Planeta (un singur cilindru) este mai buna, dar daca spui ca are ceva probleme poti sa fi sigur ca nu sunt singurele. Mai are si alte "bube". Eu te sfatuiesc sa mergi impreuna cu un prieten care se pricepe. Da' unu care chiar se pricepe, nu bagator inseama.

Oricum chiar daca o sa o cumperi o sa tebuiasca cineva care sa te ajute sa o repari, dar Planeta odata facuta cum trebuie te tine mult.

Inteaba proprietarul cat mai multe date despre ea si de asemenea fi atent la pret. Cat cere?

 

Mult succes si fi foarte atent la ce cumperi!

 

Numa' bine! :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca propietarul zice ca e putin stricata asta nu inseamna neaparat ca minte dar nu e nici exclus.

Fratemiu si-a luat un ij planeta1 cred de la un nene care i-a zis ca nu a mai pornit-o de mult si ca nu stie ce are dar nu porneste; mai zicea ca au incercat si vreo doi electricieni sa o faca dar nu au reusit. M-am dus la om la tara am vazut-o (arata cam naspa pt ca statuse mult intr-un hambar) am urcat-o in dacie si am adus-o acasa ; dupa 1 ora am pornit-o si am vazut ca merge super;

Ce avea : instalatie pe 6 V , baterie pe 6V terminata , bobina de dacie , platina uzata si condensatorul stricat + ca toate becurile in afara de cel de la far erau pe 12V. Cu baterie , platina si condensator bune cred ca ar fi mers si cu bobina de dacie dar altfel nici o sansa ; nu dadea scanteie de loc.

A dat pe ia o bicicleta de 1.9 mil ; acum trebuie sa o vopseasca si sa-i faca actele (are nr vechi)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se poate sa ai si tu dreptate...

Un prieten de-al meu si-a cumparat in primavara tecuta un Ij '56. Tot de la tara, tot in hambar bagat, tot nepornit dee cine stie cand...

Tipul s-a apucat sa o desfaca pentru a o vopsi si pentru a schimba cadrul. Cadrul ei era fisurat si mosul ii mai daduse unul. De fapt motocicleta aia a fost foarte matrasita. Pe mine m-a chemat cand si-a prins urechile in ea si nu a mai stiut ce sa-i faca.

Avea numeroase nereguli care bateau la ochi:

Acea motocicleta s-a vandut in trei culori: negru, verde spre albastru si cafea-cu-lapte. Ea era vopsita in negru dar se vedea si primul strat. Cadrul era cafea..., telescoapele verzi...si tot asa toate piesele in toate culorile. Cilindrul nu stiu de la ce dark de motocicleta era ca nu semana cu al ei original si nici cu cel da '49, chiar daca era facut din fonta (ca la '49). Poate era de la DKW? :laugh:

Nici primul nici al doilea cadru nu aveau nici un fel de serie pe ele.

Am desfacut si motorul... :cheers:

Ambielejul avea un joc groasnic, pistonul si boltul erau varza, iar de compresie nici nu poate fi vorba. !!! Ambreajul avea discuri lipsa, iar la aprindere ii lipsea platina. Toate firele si cablurile erau putrede.

Pe toata gramada asa de fiare da dat tipul 5 mil. juma'. Cu numere vechi. Oricum la starea asta nu cred ca o va mai inmatricula.

 

Asa ca asta este cealalta varianta. Varianta in care gaseti motocicleta varza.

Data viiitoare o sa va spun de un MZ la fel de varza, doar ca pretul a fost mai mare. :laugh:

 

Acum depinde doar de norocul tau sau de priceperea celui cu care te duci sa cumperi motociclea...

 

Succes!

Numa' bine! :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc de raspunsuri,....din pacate am o veste proasta pt mine e cu 2 deci tre sa dau skip :laugh: asta e ,....o sa incerc sa mai invat si cred ca ma orientez catre un simson,......multumesc inca o data ramin bolnav de motoare si mai sap la problema,

:friends: toate cele bune :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

ce aveti fratilor cu jupiteru'? v-ati dilit? :friends: daca stii cum sa-l reglezi merge foarte bine si consuma si putin! reglajele la platina se rezolva cu picatura daca de asta va e frica! reglezi avansu' si distanta si pui o picatura pe surub si nu se mai deregleaza decat din uzura platinii! offf...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mosule. desi e offtopic, zi si mie la jupiter(eu am 5) cat tre sa fie avansul si deschiderea? eu am reglat 2,6 si 0,6 si nu sunt multumit deloc, adik un cilindru merge vine dar celalalt(cel de la distributie) merg3e prost, adik daca nu il turez moare daca functioneaza doar el. mentionez ca am platini,condesnsatori, set motor, ambielaje noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am avut de ales intre o planeta 5,un scuter(de cacao),jawa,mz si un festival.Sincer regret inca dupa acel festival,dar pana la urma mi-am luat planeta 5si dupa ce l-am achizitionat l-am luat la vrificat,l-am reglat,am schimbat bujia,uleiul,platina,am reglat aprinderea si ghici ce a iesit?O comunita foarte buna.sunt multumit de ea,cu toate ca vreau sa o schimb cu un nipru,dar ma sperie faptul ca e foarte pretentios la reglaje,asa ca o sa raman cu ij-ul meu....!!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ONTOPIC: daca ai instalatia electrica pe 12 volti merg puse piese de la electrica de DACIA (punte de diode, si releu, condensatori etc.). Am pus pe jupi 4 al meu si merg bine.

 

daca ai pe 6 volti, merg piesele de la trabant (partea electrica ma refer).

 

 

OFFTOPIC:

pannonia, ai dreptate doar partial, jupiterul nu te lasa in drum daca-i facut cum trebuie. intr-adevar sunt mai fiabile intr-un cilindru, planeta si festivalul, dar sunt mai lente.

 

iar la jupiter daca pui aprindere electronica, nu mai ai treaba. ever.

 

consumul este asemanator ca la planeta, dar se "infige" mult mai bine, adica cele intr-un cilindru sunt mai lente, mai lenese.

 

iar partea cu "ein zillinder, ein problem, zwei zillinder, zwei problem" e cu dus si-intors. de ce spun asta: am mers intr-un piston cam 45 de kilometri, pentru ca era noapte si se rupsese o platina, bujia era corodata si nu se vedea nimica, nu aveam la mine nici o piesa de rezerva. Daca era intr-un piston, ramaneam in drum. Este adevarat, la 2 cilindri se regleaza un pic mai dificil, dar daca ai reglat-o cum trebuie si ai prins bine toate suruburile, merge Jupiterul de n-are treaba.

 

P.S. am si acum jupiterul, desi mi-am luat Yamaha, nu l-am vandut... inca. dar s-ar putea sa-l dau ca am ramas fara bani.

 

bafta tuturor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

..scuze...va rog si eu pentru un pretin care un ij planeta...stie careva dintre domniile voastre, dupa carte, cat trebuie sa fie distanta dintre platini..ca are probleme la aprindere..

 

 

Va multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intrebare: daca ce dau nu are valoare $ prea mare pt mine si mai primesc un cadru + motor aproape complet (tre schimbat camasa si pistonul la prima vedere) DAR sar putea sa fie mai de durata questia cu actele(vesnica cred problema al treilea proprietar dar actele nimic) merita ......Multumesc anticipat ! :D

ps 1960 :D

post-8-1113210158_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...