Sari la conținut

Mz-ul


Redresor
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 155
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

la ETZ-ul meu sunt 4 sigurante: plus, masa, lumini si inca una cu care nu am avut de-a face pana acum; si instalatia mea este originala - firele corespund cu schema electrica.

referitor la intreabrea ta, gusti, nu am nici o idee :crack: nu vreau sa fac presupuneri ca sa te indrum gresit. continua sa postezi si cineva care se pricepe te va ajuta. doar e iarna si oamenii stau mai mult pe net acum.

Editat de Kenno
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles,dar de ce moare motorul cand trag ambreiajul?

nu cumva si suna cumva mai ciudat atunci cand tragi ambreiajul[ca si cand ar freca ceva prin motor]?s-ar putea sa fie o problema destul de grava,adica sa fie uzate carterele acolo unde vin rulmentii ambielajului[cei mari 6306]si sa nu mai preseze pe acestia permitandu-le sa se deplaseze axial impreuna cu ambielajul.atunci cand tragi maneta de ambreiaj acesta este impins spre dreapta ptr. a invinge forta arcurilor de presiune si a debreia,dar daca ambielajul se poate misca stanga-dreapta liber[ceea ce nu ar trebui sa se intample]atunci cand tragi ambreiajul este si el la randul lui impins spre dreapta si s-ar putea ca o flansa[cea din dreapta]a ambielajului sa iti frece in carter indeajuns de tare incat sa iti infraneze motorul la ralanti si sa il caleze.normal pe partea dreapta sub alternator e un capac de aluminiu fixat cu 6 suruburi M5 sub care se gaseste o saiba elastica ondulata care preia eventualul joc axial al rulmentului.daca la tine nu exista sau e uzata si se intampla sa ai acest joc axial atunci ce am spus eu mai sus s-ar putea intampla.asa ceva am patit la o Mobra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa cunostintele mele nu cred ca exista vre-o comunista la care poti schimba vitezele pe loc sa scoti din 1,2 sau 3 pe punctul mort...

nici la ETZ-tul meu nu se putea scoate din viteza pe loc..

:crack: :crack: La ES-ul meu iasa foarte usor din viteza in pct. mort , pe loc.La ETZ insa greut ! :lol: :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Releul de incarcare este sub sa. Sunt 2 feluri de relee , mecanice si electronice. Alea mecanica cica is fara moarte , dar al meu a murit. Si am pus unu de dacie, doar ca nu imi mai arata cand incarca si cand nu.

Editat de andrei_c
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu cumva si suna cumva mai ciudat atunci cand tragi ambreiajul[ca si cand ar freca ceva prin motor]?s-ar putea sa fie o problema destul de grava,adica sa fie uzate carterele acolo unde vin rulmentii ambielajului[cei mari 6306]si sa nu mai preseze pe acestia permitandu-le sa se deplaseze axial impreuna cu ambielajul.atunci cand tragi maneta de ambreiaj acesta este impins spre dreapta ptr. a invinge forta arcurilor de presiune si a debreia,dar daca ambielajul se poate misca stanga-dreapta liber[ceea ce nu ar trebui sa se intample]atunci cand tragi ambreiajul este si el la randul lui impins spre dreapta si s-ar putea ca o flansa[cea din dreapta]a ambielajului sa iti frece in carter indeajuns de tare incat sa iti infraneze motorul la ralanti si sa il caleze.normal pe partea dreapta sub alternator e un capac de aluminiu fixat cu 6 suruburi M5 sub care se gaseste o saiba elastica ondulata care preia eventualul joc axial al rulmentului.daca la tine nu exista sau e uzata si se intampla sa ai acest joc axial atunci ce am spus eu mai sus s-ar putea intampla.asa ceva am patit la o Mobra.

 

 

Pai fii atent la simptoma:

 

Motorul oprit,bag in viteza 1 si daca o imping cu ambreiajul tras,se aude un zgomot de frecare metal+metal (harsait) in timp ce o imping..............

 

Daca carterele ar fi uzate rau de tot, cred ca atunci motorul nu ar merge deloc bine(ar juca ambielajul prea rau,parerea mea).La mine merge foarte frumos la relanti si la drum,trage bine...............

 

Acum intrebari:

1.Ce se poate intampla daca merg asa?

2.S-ar putea rezolva doar prin inlocuirea seibii?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai fii atent la simptoma:

 

Motorul oprit,bag in viteza 1 si daca o imping cu ambreiajul tras,se aude un zgomot de frecare metal+metal (harsait) in timp ce o imping..............

 

Daca carterele ar fi uzate rau de tot, cred ca atunci motorul nu ar merge deloc bine(ar juca ambielajul prea rau,parerea mea).La mine merge foarte frumos la relanti si la drum,trage bine...............

 

Acum intrebari:

1.Ce se poate intampla daca merg asa?

2.S-ar putea rezolva doar prin inlocuirea seibii?

in primul rand trebuie sa vezi daca e chiar asa cum am zis eu[adica ai cartere uzate ce nu mai respecta cota de strangere]si daca mai ai sau nu saiba respectiva.ptr. asta va trebui sa dai jos statorul.apoi incerci sa misti de rotor si radial[sus-jos]si axial[stanga-dreapta].daca sesizezi un joc anormal[radial se accepta pana la 1mm sa zicem,dar axial nu ar trebui sa fie mai mare de 0,5mm zic eu]atunci inseamna ca ai probleme fie cu carterele fie cu rulmentii ambielajului.ca sa vezi daca ai sau nu saiba si in ce stare e trebuie sa dai jos si rotorul si sa desfaci acel capac de sub el.totusi mai am o nelamurire:tu spui ca iti moare motorul atunci cand tragi ambreiajul.iti face asta efectiv doar atunci cand tragi maneta sau atunci cand bagi in treapta 1?ptr. ca daca e varianta a doua e ceva normal daca nu iti debreiaza complet ambreiajul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi face asa cand trag maneta.Chiar daca e pe cric si la relanti si eu trag ambreiajul,motorul se opreste..........

 

Ti-am spus si de zgomotul metal + metal care se aude cand e in vit1 si eu o imping cu ambreiajul tras...........

 

Sper sa fie de vina saiba ,o sa ma uit in vacanta sau cand o fi mai cald..........Daca sunt rulmentii uzati,atunci e rau,ca trebuie sa desfac totul.....Totusi,ma gandesc ca daca ar fi joc la ambielaj,nu ar merge bine nici la relanti,or la mine porneste foarte bine si merge bine la relanti si la drum lung...........

 

Si am observat ca garnitura de la capacul din stanga a alunecat ,e un colt pe afara,nu imi dau seama cum o fi alunecat,cred ca o sa inceapa sa curga uleiul ........trebuie sa cumpar si un set de garnituri......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi face asa cand trag maneta.Chiar daca e pe cric si la relanti si eu trag ambreiajul,motorul se opreste..........

 

Ti-am spus si de zgomotul metal + metal care se aude cand e in vit1 si eu o imping cu ambreiajul tras...........

 

Sper sa fie de vina saiba ,o sa ma uit in vacanta sau cand o fi mai cald..........Daca sunt rulmentii uzati,atunci e rau,ca trebuie sa desfac totul.....Totusi,ma gandesc ca daca ar fi joc la ambielaj,nu ar merge bine nici la relanti,or la mine porneste foarte bine si merge bine la relanti si la drum lung...........

 

Si am observat ca garnitura de la capacul din stanga a alunecat ,e un colt pe afara,nu imi dau seama cum o fi alunecat,cred ca o sa inceapa sa curga uleiul ........trebuie sa cumpar si un set de garnituri......

pai daca zisei ca te uiti in vacanta am presupus ca nu e chiar asa urgent.oricum ai urmat toate sugestiile mele?mai ales cea cu datul jos al statorului si rotorului?nu e mare scofala sa stii.si cu un joc relativ mare la rulmentii ambielajului poate sa iti mearga motorul bine la ralanti,dar nu e indicat sa umbli cu el asa.maneta aia buclucasa de ambreiaj ai schimbat-o?ulei in cutia de viteze ai?daca da e la nivel[sa nu fie nici prea putin dar nici prea mult]?ce fel de ulei ii?daca e gros rau[asemanator valvolinei]la frig atunci poti sa fii sigur ca nu iti decupleaza de tot ambreiajul.ca un sfat baga mai bine in cutie 1 litru de ulei mineral de motor 20w in locul a orice ai acuma.bineinteles dupa ce il scurgi pe cel vechi cu motorul cald.astept actiuni din partea ta nu vorbe[daca chiar vrei sa mergi pe doua roti pe cancerul asta]! :kick:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai nu am desfacut nimic. Maneta nu am schimbat-o pentru ca am bservat ca ambreiajul e actionat si asa cu ea rupta,desi vreau neaparat sa o schimb,dar deocamdata nu am bani de alta.

 

Ulei in cutie e T90 care e foarte gros iarna,dar dupa ce se incalzeste motorul,nu se subtiaza si uleiul? Trebuie sa schimb neaparat si uleiul,in carte scrie SAE80,dar o sa pun cum ai spus tu ca sa vad diferentele .....

 

Uite ca am inregistrat un zgomot pe care l-am auzit cand m-am intors din ultimul drum.Te rog salveaza pe calculator si spune-mi daca e anormal........

.

deocamdata imi schitez planul de atac.....cand prind o zi cu soare ma apuc de desfacut.De exemplu marti,am refacut o parte din instalatia electrica (am pus fire bune,cu capete cositorite,prinse bine in papuci neoxidati)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1:daca cu luminile aprinse si motorul turat intensitatea creste poate sa insemne:baterie partial descarcata sau slaba[placi sulfatate,pasta cazuta de pe elementi],releu dreglat[daca e tipul electromecanic]sau defect[daca e electronic],contacte slabe

2:cu voltmetrul poti sa masori si cu farul aprins si motorul turat.daca baga intre 13,8 si 14,4 v totul e in regula.daca zici ca tensiunea bateriei iti scade dupa 10-15 min. de mers la ralanti[apropo sa stii ca nu ii faci deloc bine motorasului sa il lasi atata sa mearga la ralanti ptr. ca nu are racire corespunzatoare,dar ma rog]asta inseamna fie releu dereglat[normal alternatorul trebuie sa incarce de cum porneste motorul]fie vreo dioda strapunsa sau o infasurare a statorului scurtcircuitata[incarcarea se reduce la jumatate automat]

3:in pozele tale nu vad nici eu releul dar trebuie sa fie pe acolo pe undeva[ia saua jos ca sa vezi mai bine]

4:MZ are doua sigurante parca[ambele de 15A]:una pe firul gros de plus de la baterie si una pe cel de minus.vezi ca poate si valoarea sigurantei e prea mica[totusi sa nu depaseasca 20 A].

nu mai umbla mult cu improvizatii la partea electrica ca s-ar putea sa iei foc...la modul serios ti-o spun[am avut experiente de genul]. :crack:

 

deci Augustine tot ce tia scris KYVACKA e ok si tia dat indrumari bune !

o singura completare am ca etz-ul are 4 sigurante .atasez schema electrica:

 

 

 

 

si mai am o intrebare pt tine bateria ta e buna ?

e de 9 amperi?ce bec ai in far?halogen?

fiecare amanunt conteaza!

:kick:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru schema,aveam nevoie de ea.Eu mai am doar o siguranta la al meu.Cum spuneam,deocamdata am rectificat cat de cat instalatia electrica.Oricum,dupa ce fac partea care ma doare (cu muritul motorului),periez si instalatia electrica................

 

Bateria cred ca nu e buna. Cand am cumparat motocicleta era foarte slaba. Am luat-o in camera si am observat ca in 4 celule acidul era cu 1cm sub nivel.Am completat cu apa distilata si am pus-o la incarcat.De asemenea, in acid cam plutesc fragmente de pasta,ceea ce ma face sa cred ca pe placi pasta nu mai sta cum trebuie...................

 

 

Da,becul este cu halogen 60/65W parca.......Acum ,nu stiu daca asa a fost din fabrica,pentru ca pe geamul de la far scrie Made in Czezhoslovakia,iar in cartea tehnica am citit ca farul este de 40/45W.............Poate ca fostii proprietari au modificat..............

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uite aici inca o schema electrica la fel de buna; dupa asta mi-am verificat si eu instalatia la ETZ 250

 

sau uita-te pe link-ul asta: http://www.motorlife.ro/motociclete/scheme...trice/mz12v.jpg

 

de asemenea, pt sine mai cauta scheme electrice, uitati aici un site cu schemele pt diferite marci si tipuri de motoare: http://www.motorlife.ro/motociclete/scheme_electrice.htm

post-18075-1197651272_thumb.jpg

Editat de Kenno
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Voshod puteam sa scot de pe loc.Opream la se,mafor si scoteam din viteza,exact ca la masina................Oricum, e bine ca MZ-ul meu se comporta ca altele :kick:

 

<small>--- Mesaj completat în 06 Dec 2007 13:43 -------------</small><br/>Am pornit-o de dimineata si am mers putin,am invatat un pic sa o scot din viteza:) Acum am observat altceva: motocicleta pe cric,motorul pornit.....:Daca trag ambreiajul moare motorul.Am incercat de mai multe ori treaba asta: la fel : trag ambreiajul,se opreste motorul...............si cand merg si vreau sa schimb vitezele,cand trag ambreiajul moare motorul........

2. Cred ca nu imi incarca. Am verificat in 2 feluri:

 

1.Babeste: cu motorul pornit si luminile aprinse ,daca accelerez,becurile se aprind putin mai tare (deci intra ceva in baterie)

2. cu voltmetrul: cu motorul la relanti am observat ca tensiunea bateriei scade dupa 10-15 min..............

3. Am instalatia electrica improvizata rau (poza) ....unde trebuie sa fie releul regulator? In alta poza,ceea ce e incercuit arata ca niste diode redresoare,dar releul tot nu il vad :crack:.

4. Daca observati in poza cutia de sigurante ,eu nu am decat o siguranta acolo. Aia e cutia originala de MZ? (ma indoiesc). Cateodata siguranta aia rosie se incinge ,deci e clar ca e contact slab si consum mare............se pierde mult pe acolo

Oricum, partea electrica o sa o rezolv destul de repede cand o fi mai cald.Ii pun alte fire,cositoresc,alti papuci,etc ...........nu inteleg care e problema cu ambreiajul.....

 

<small>--- Mesaj completat în 06 Dec 2007 13:46 -------------</small><br/>pozele

 

Doamne, ce porcarie de instalatie electrica. Da-o repede jos. Ce cauta bobina de inductie acolo langa baterie? Asa aiurea e lasat firul de inalta tensiune? Eu as rupe totul si as reface complet toata instalatia. Fa-ti releu regulator electronic care sa aiba si indicator luminos al incarcarii. Eu am propus o schema pt dinam: /index.php?...st&p=977605

E usor de adaptat pt alternator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E intr-adevar porcarie instalatia,mizerabila,dar cum spuneam ,acum ma intreseaza sa gasesc buba ambreiajului.Pana nu desfac capacul din stanga sau o sa verifica saiba din dreapta nu o sa imi dau seama de nimic.Nici oamenii nu pot sa isi imagineze si sa imi explice..........

 

E buna schema ta si nu e greu de adaptat.......In primavara probabil o sa vad cum sta treaba intr-adevar.O sa cumpar o baterie noua ca sa vad diferente..........Eu nu am inteles niciodata,NICIODATA, de ce umbla oamenii la instalatiile electrice la masini si motociclete............Tata a avut 3 dacii la care nu au fost probleme cu instalatia electrica pt ca nu a umblat la ea,iar alti prieteni de-ai nostrii ........vai de capul lor:cand puneau frana se aprindea semnalizarea,tot felul de anomalii..........

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Ca sa completez: nu imi merge kilometrajul.Acum vreau sa strang piesele pentru el.......Nu am nici o piesa la care sa conectez cablul.Cablul e pus ca in poza 1,dupa cum se vede,nu am pe ce sa infiletez piulita. Axul care intra in cablu mi l-a comandat kius_ro (poza 2).......Ce imi mai trebuie? Aparatoarea de pinion are un locas intre cele doua gauri pt suruburi (poza 3), unde sigur ar trebui sa mai fie o piesa in care sa intre axul trimis de kius_ro.........Piesa din aparatoarea de plastic ar trebui sa 'frece' pe ce se vede in poza 4...............sau nu e asa? Eu nu stiu denumirile pieselor ,deci nu stiu ce sa ii cer lui Ocany

post-9285-1199814421_thumb.jpg

post-9285-1199814467_thumb.jpg

post-9285-1199814546_thumb.jpg

post-9285-1199814648_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

iti mai lipsesc ceva piese acolo:

 

1 in prima poza, iti trebuie un fel de dop prin care iasa capatul axului din poza 2. dopul asta are un filet la exterior pe care vine infiletat capacul acela de la capatul cablului de acceleratie.

 

2 in poza 3: trebuie un fel de bucsa (ca o bucatica de teava ) care e din plastic si tine axul in pozitie.

"bucsa asta vine in continuare "dopului" de care iti spuneam. celalalt capat al ei, intra cam 1 cm in suportul acela unde intra si melcul axului dar numai cam 1 cm (acolo, "bucsa" asta tine melcul pe melcul unei roti fixate pe butuc, ce la tine nu apare)

 

3 pe butucul rotii (acolo unde e acoperit de capacul de plastic), chiar langa pinionul lantului, trebuie sa ai un melc de jur imprejul ca si pinionul dar mai mic. la tine in poza nu se vede deloc.

 

acum, poate eu nu m-am exprimat foarte tehnic dar sper sa intelegi ceva. daca era mai cald faceam ceva poze la al meu si intelegeai fara probleme.

 

la Zoly, gasesti tot kit-ul asta la 70 ron. adica: capacul de plastic, axul cu capat melcat, "bucsa" aia si "dopul" cu filet. cu alte cuvinte, tot tacamul.

Editat de Kenno
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles perfect din ce mi-ai explicat.Mersi mult!Si am inteles ca trebuie sa dau 70 de lei pe tot kit-ul pt ca imi lipseste tot....:P Ma surprinde ca :bigstar: capacul de plastic este nou doar ca nu are ce ii trebuie in el......

 

Kit-ul are si ce ai scris tu la nr3?: 'pe butucul rotii (acolo unde e acoperit de capacul de plastic), chiar langa pinionul lantului, trebuie sa ai un melc de jur imprejul ca si pinionul dar mai mic. la tine in poza nu se vede deloc. ' Sau melcul ala trebuia sa il aiba roata?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

incearca sa iti faci o idee despre cum arata "discul ala cu melc" : melcul axului din poza 2 trebuie sa fie angrenat de ceva, nu? ei bine, acel ceva, un "disc cu un melc pe muchie" trebuie sa ai chiar langa pinionul rotii. chiar nu stiu daca asta vine cu roata sau cu capacul. poti suna la Zoly sa-l intrebi.

 

cer scuze tuturor celor care fac grafica digitala :bigstar: cu creionul sunt un maestru (pe bune)

post-18075-1199914651_thumb.jpg

post-18075-1199914995_thumb.jpg

post-18075-1199915597_thumb.jpg

Editat de Kenno
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

incearca sa iti faci o idee despre cum arata "discul ala cu melc" : melcul axului din poza 2 trebuie sa fie angrenat de ceva, nu? ei bine, acel ceva, un "disc cu un melc pe muchie" trebuie sa ai chiar langa pinionul rotii. chiar nu stiu daca asta vine cu roata sau cu capacul. poti suna la Zoly sa-l intrebi.

 

Eu imi imaginez cum arata.Cred ca eu nu am, ca altfel il vedeam acolo langa pinion.In cazul in care melcul e lipit de pinion,inseamna ca sunt chior....... :bigstar: :P Il intreb pe Zoly,dar dupa 22 ianuarie ca atunci imi vin minutele :lol:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

esti bine venit oricand. sper sa te si pot ajuta. sa ne tii la curent cu reparatiile.

filetul de la axul butucului, atat cat se vede in poza, pare foarte uzat. sa ai grija la el!

Editat de Kenno
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum nu imi dau seama cum se invarte roata daca se invarte si chestia aia de aluminiu pe care trebuie sa fie discul melcat.......Din moment ce axul butucului e prins cu piulita de cadru si chestia de aluminiu e pe ax,nu prea are cum sa se invarta.......ma rog,ma mai gandesc la noapte ca nu am desfacut roata decat o data........Nu cred ca e nevoie sa explici, pt ca e greu in cuvinte.O sa desfac roata ca sa fiu atent la detalii...........Intr-adevar,filetul e cam uzat, dar sa stii ca se strange bine...... :bigstar: :P :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum nu imi dau seama cum se invarte roata daca se invarte si chestia aia de aluminiu pe care trebuie sa fie discul melcat.......Din moment ce axul butucului e prins cu piulita de cadru si chestia de aluminiu e pe ax,nu prea are cum sa se invarta.......ma rog,ma mai gandesc la noapte ca nu am desfacut roata decat o data........Nu cred ca e nevoie sa explici, pt ca e greu in cuvinte.O sa desfac roata ca sa fiu atent la detalii...........Intr-adevar,filetul e cam uzat, dar sa stii ca se strange bine...... :P :makeout: :makeout:

:wink: :makeout: Ai reusit sa lasi uleiul? Cum ai procedat cu cablul de ambreiaj ? Scrie-mi e-mail. Data trecuta am fost foarte ocupat! :makeout: :makeout:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...