Sari la conținut

MZ


alexandru1771
 Share

Postări Recomandate

tamagothy

Va functiona bine si cu un acumulatot de 6 A /h insa viata acumulatorului va fi foarte scurta deoarece va fi incarcata cu curent dublu

de ce dublu? regulatorul da tensiune constanta la borne si acumulatorul isi suge cat ii trebuie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

owene

Regulatorul limiteaza nu numai tensiunea ci si amperajul un acumulator de 12 A se poate incarca cu o sursa care are minim 12 A intr-o ora in mod normal are nevoie de aproximativ de 10 ore( daca este complet descarcat) .Deci acumulatorul de 6 A /h va fi incarcat exact la amperaj dublu. Din cauza supraancarii am vazut acumulator explodat( facusem un redresor de 150 de A pentru pornirea motoarelor Diesel si proprietarul a lasat 10 minute la incarcat si a explodat).

La masina in garantie daca pui baterie mai mare s-au mai mica pierzi garantia deci este foarte important

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunt aproape gata cu reconditionarea unui etz 125.

I-am schimbat setul din carburator, uleiul din cutie , bateria (8Ah) .

E normal sa fie relantiul pe la 1800rpm? Daca il las mai jos incepe sa trepideze si moare.

E normal ca releul de incarcare sa fie fierbinte?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

owene

Regulatorul limiteaza nu numai tensiunea ci si amperajul un acumulator de 12 A se poate incarca cu o sursa care are minim 12 A intr-o ora in mod normal are nevoie de aproximativ de 10 ore( daca este complet descarcat) .Deci acumulatorul de 6 A /h va fi incarcat exact la amperaj dublu. Din cauza supraancarii am vazut acumulator explodat( facusem un redresor de 150 de A pentru pornirea motoarelor Diesel si proprietarul a lasat 10 minute la incarcat si a explodat).

La masina in garantie daca pui baterie mai mare s-au mai mica pierzi garantia deci este foarte important

Numai bine

tensiunea trifazata de la alternator se redreseaza de punte si intra direct pe acumulator. Nu exista nicio limitare de curent, si nici nu ar fi bine, ca ar lua foc.

Regulatorul comanda in curent infasurarea de excitatie in functie de tensiunea de pe baterie.

 

Ca sa fac si eu deductia in mod incorect,.... deci acumulatorul de 6Ah nu va fi incarcat la nici un amperaj dublu.(dublu fata de ???)

 

Confuziile sunt mari, adica daca leg acumulatorul de 12V, 6Ah la o sursa de 13.8V, care duce 10A, acumulatorul suge 10A si daca il leg la o sursa de 13.8V care duce 500A suge 500A si explodeaza? Ma prind pe oricat ca abia suge un mic curent de trickle charge de 20mA. Un acumulator gol se incarca la un curent de 10% din capacitatea lui, asta se stie, dar dupa ce e incarcat, el isi ia cat ii trebuie, un acumulator cu Pb e conceput sa dea un curent f. mare pe o unitate scurta de timp, si acest lucru este valabil si la incarcare intre anumite limite desigur.

 

Sa pun problema asa: nu ar trebui sa explodeze instant un biet bec de 220V/100W atunci cand este legat la ditamai reteaua nationala de nustiucati GigaWatt?

Pai nu, fiindca curentul I = U/R, deci ....

 

La ETZ, daca in loc de acumulator legi un condensator de 1 Farad, merge de n-ai treaba, nu mai fierbe, nu il mai schimbi veci, zero intretinere iarna,... numai ca la pornire trebe sa-l incarci de undeva cat sa sustina un pic de curent statoric si prin bobina pana il pornesti.

 

Mesaj completat

E normal sa fie relantiul pe la 1800rpm? Daca il las mai jos incepe sa trepideze si moare.

da, 1800 e chiar perfect, poti sa-l reglezi pana in 2000 si tot e ok.

 

E normal ca releul de incarcare sa fie fierbinte?

Daca e releu electronic, la mers mult la ralanti e normal sa fie cald, fiindca ai curent maxim pe excitatie. Fierbinte sa nu poti tine mana pe el, nu e bine.

La mers normal, curentul prin releu scade f. mult si trebuie sa fie aproape rece.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

owene

De ce faci salturi de la 1,2 A la 500 A( ai alternator s-au redresor de amperajul respectiv) ?Ai spus ca acumulatorul poate debita amperaj foarte mare intr-un timp scurt inseamna ca la incarcare poate absorbi acelasi curent ( este normal). Comparatia cu becul nu este buna ca prin el poate sa treaca un curent limitat pe cand la acumulator nu. Daca un acumulator suraincarcat nu poate exploda imi cer scuze mi s-a parut hainele gaurite le-am aruncat de fraier. Masinile in garantie de ce-si pierd garantia daca folosesti acumulator de capacitate mai mare s-au mai mica ?( probabil nu stiu cei de la fabrica ca este indiferent).Ti-am citit majoritatea posturilor si mi-au placut ma mir ca faci astfel de afirmatii.In concluzie va rog sa cumparati acumulatoare de 6 A/h ca este indiferent .Personal nu ma poti lamuri ca acumulatorul indicat de fabrica nu este cel mai bun sincer imi pare rau ca mi-am exprimat parerea in problema respectiva.

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

owene

De ce faci salturi de la 1,2 A la 500 A( ai alternator s-au redresor de amperajul respectiv) ?Ai spus ca acumulatorul poate debita amperaj foarte mare intr-un timp scurt inseamna ca la incarcare poate absorbi acelasi curent ( este normal). Comparatia cu becul nu este buna ca prin el poate sa treaca un curent limitat pe cand la acumulator nu. Daca un acumulator suraincarcat nu poate exploda imi cer scuze mi s-a parut hainele gaurite le-am aruncat de fraier. Masinile in garantie de ce-si pierd garantia daca folosesti acumulator de capacitate mai mare s-au mai mica ?( probabil nu stiu cei de la fabrica ca este indiferent).Ti-am citit majoritatea posturilor si mi-au placut ma mir ca faci astfel de afirmatii.In concluzie va rog sa cumparati acumulatoare de 6 A/h ca este indiferent .Personal nu ma poti lamuri ca acumulatorul indicat de fabrica nu este cel mai bun sincer imi pare rau ca mi-am exprimat parerea in problema respectiva.

Numai bine

 

Nu te supara, dar e Ah (adica Amperi inmultit cu o ora), si nu A/h.

Caracteristica asta a bateriei (Ah) arata capacitatea de energie pe care o poate inmagazina, asta stiu sigur.

Mai exact, inseamna ca o baterie de 6Ah se descarca intr-un timp de o ora debitand un curent de 6 A.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi cer scuze de offtopic dar e cineva interesat de un ETZ 150, am folosit motocicleta doar pe drumuri publice dar n-am mai folosit-o de 3-4 ani, sta degeaba in garaj, am ceva acte la ea pe un batranel din Mures dar nu vreau sa ma ocup de transcriere din lipsa de timp.

Are ceva probleme la ambreiaj si intra greu in a 2-a.

Daca e cineva interesat pot sa ii fac poze, la pret ne intelegem, mai multe detalii pe PM.

 

Mersi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca poate sa ma ajute cineva sa imi spuna dimensiunea la rulmentul cu ace de la biela de sus de la piston la un MZ ETZ 250. La mine este o bucsa de bronz si a inceput sa aiba bataie acolo si as vrea sa schimb bucsa cu rulmentul original. Mi-ar mai trebuii un cilindru de ETZ 250 nu conteaza daca e cota 3.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca poate sa ma ajute cineva sa imi spuna dimensiunea la rulmentul cu ace de la biela de sus de la piston la un MZ ETZ 250. La mine este o bucsa de bronz si a inceput sa aiba bataie acolo si as vrea sa schimb bucsa cu rulmentul original. Mi-ar mai trebuii un cilindru de ETZ 250 nu conteaza daca e cota 3.

 

cam la ce pret doresti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai eu stiam ca preturile le face vinzatorul... Am vazut pe "ocazii" cilindru cota 1 la 150 pe linga asta se adauga alezajul care este inca vreo 50, eu zic ca e exagerat de mult avind in vedere ca eu am luat toata motocicleta cu 300 lei. Ma intereseaza cota 3 pt ca am piston de cota 4 si vreau sa alezez la cota 4.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ poetu2007

 

Te-ar interesa tot motorul de etz cu ambielaj,rulmenti ambielaj,piston,segmenti,simeringuri ambielaj practic noi?

Am mers max 1000 km cu ele inainte sa-mi plezneasca perechea de treapta 2 si sa trec la SV

pinionul mare de a 2-a e si el nou, trebuie cel mic de 2/3.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca poate sa ma ajute cineva sa imi spuna dimensiunea la rulmentul cu ace de la biela de sus de la piston la un MZ ETZ 250. La mine este o bucsa de bronz si a inceput sa aiba bataie acolo si as vrea sa schimb bucsa cu rulmentul original. Mi-ar mai trebuii un cilindru de ETZ 250 nu conteaza daca e cota 3.

Din gura fabricantului:

Nadelkranz cacao 18x22x24, mittleres AbmaĂ -1µm bis -9µm (TGL 11553)

 

LE: ca sa se vada ce face forumul cand da omul o data tehnica. Deci revin

Nadelkranz K K 18x22x24, mittleres AbmaĂ -1µm bis -9µm (TGL 11553)

Mesaj completat

owene

De ce faci salturi de la 1,2 A la 500 A( ai alternator s-au redresor de amperajul respectiv) ?Ai spus ca acumulatorul poate debita amperaj foarte mare intr-un timp scurt inseamna ca la incarcare poate absorbi acelasi curent ( este normal). Comparatia cu becul nu este buna ca prin el poate sa treaca un curent limitat pe cand la acumulator nu. Daca un acumulator suraincarcat nu poate exploda imi cer scuze mi s-a parut hainele gaurite le-am aruncat de fraier. Masinile in garantie de ce-si pierd garantia daca folosesti acumulator de capacitate mai mare s-au mai mica ?( probabil nu stiu cei de la fabrica ca este indiferent).Ti-am citit majoritatea posturilor si mi-au placut ma mir ca faci astfel de afirmatii.In concluzie va rog sa cumparati acumulatoare de 6 A/h ca este indiferent .Personal nu ma poti lamuri ca acumulatorul indicat de fabrica nu este cel mai bun sincer imi pare rau ca mi-am exprimat parerea in problema respectiva.

Numai bine

@mircea_simson: Nu este in intentia mea sa ma aberez, am spus ca "in anumite conditii" destul de simplu de tinut sub observatie, se poate pune acumulator de 6Ah in loc de acumulator de 9Ah, si m-am si argumentat. Dar observ ca aceste "anumite conditii" pot pacali f. usor. Revin si punctez conditiile

1) Nu fac salturi de 1.2A si 500A fiindca aceste salturi nu se produc. Este vorba de 2 alimentatoare, unul mic, care nu poate sustine tensiune de incarcare peste un curent de 1.2A, tensiunea lui scade peste acest curent. Este curentul maxim pe care il poate da, iar acest curent nu il da neaparat si nici nu il poate "inghesui" pe gatul unui consumator daca conditiile fizicii nu-i permit. La fel cu alimentatorul care teoretic poate duce 500A abia apoi ii variaza tensiunea la borne. Daca avem doua astfel de alimentatoare, si punem acelasi bec pe ele, vom avea acelasi curent: la becul de 21W curentul este de 21W/14.2V=1.5A Numai ca alimentatorul de 1.2A nu va fi capabil sa sustina 1.5A ci doar 1.2A si atunci becul va lumina doar de 17W. Bineinteles ca alimentatorul mare de 500A duce fara probleme, insa nu inseamna ca baga 500A ci ca duce consumatori pana la 500A. Nu a fost o comparatie cu becul, vorbeam ca un curent prin consumator nu este determinat de puterea generatorului in sine.

Acum becul nu e acumulator si nici invers. Da. Acumulatorul incarcandu-se, ii creste tensiunea la borne. L-am pus incarcat la alimentatorul de 500A(adica la un alternator suparat, care duce) care da tensiune constanta de 14.2V. Acumulatorul incarcandu-se ajunge la 14.2V. Cum curentul e dat de diferenta de potential supra rezistenta interna a acumulatorului, I=(14.2V-14.2V)/Ri = 0/Ri = 0. Deci curentul de incarcare e zero, in realitate e foarte mic. Acest lucru nu duce la supraincarcare. Dovada e ca la masinile de cursa lunga acumulatorii ar trebui sa explodeze dupa 10h de incarcare continnua, dar nu o fac. A doua dovada e ca personal am pe panouri solare de 3 ani acelasi acumulator auto, cu tensiune constanta pe el 13.9V si nu fierbe.

 

Acum daca ati observat, conditia a fost sa pun acumulatorul incarcat pe acest mare redresor/alimentator. Si pe motocicleta se pune acumulatorul incarcat, nu descarcat. Aceasta prima incarcare se face la 10% din curentul in A care e exprimat in Ah pe acumulator.

 

Daca iau alimentator "de 500A" si il pun pe acumulator descarcat, acel acumulator explodeaza, deoarece curentul pe care vrea sa il absoarba este f.f. mare si alimentatorul il poate da. Asta indiferent ca acumulatorul e de 6Ah sau 9Ah. Curentul instantaneu poate fi si de 200A. Dar aceasta problema este greseala de incarcare, un acumulator incarcat nu explodeaza, sau unul descarcat 20% cam cat e o descarcare normala, nici acela nu explodeaza. A doua metoda de a exploda acumulatorii este cea mentionata prin supraincarcare cand se folosesc redresoare/alimentatoare/sisteme de incarcare defecte care sunt capabile sa tina tensiunea pe acumulator mai mare decat cea la care acumulatorul e incarcat 100% I=(15V-14.2V)/Ri da mai mare ca zero si pana la urma fierbe si face poc de la acumularea de gaze sau se incovoaie placile care dau in final un mare scurt cu explozie si tot tacamul. In general supraincarcarea e produsa de un defect sau dereglaj al tensiunii de incarcare, nu mai comentez pe tema asta e clar ca defectele nu sunt de dorit.

 

2)

Ai spus ca acumulatorul poate debita amperaj foarte mare intr-un timp scurt inseamna ca la incarcare poate absorbi acelasi curent ( este normal).

Am spus ca la incarcare poate absorbi un curent la fel de mare, IN ANUMITE LIMITE. Incarcarea electrochimica e mai lenta decat descarcarea, ambele sunt cu randament f.f.scazut cand curentii sunt f. mari. De aici nu trebuie sa va pacaliti ca un acumulator de 9A duce 1A timp de 9h sau 9A timp de 1h. Acesti 9Ah sunt "in anumite conditii" adica formula da rezultatul corect la niste curenti mici. Daca descarcam acumulatorul cu 1A da un timp T si daca il descarcam cu 1/2A se descarca intr-ul timp mult mai lung decat 2T. Daca va uitati in manualele acumulatoarelor e stipulat curentul de descarcare pt 9Ah si e mai mic decat 1A.

 

3)Masinile isi pierd garantia din tot felul de cauze stipulate in certificatul de garantie. De exemplu la masina mea era stipulat ca isi pierde garantia daca montez inafara service-ului orice consumator electric care consuma mai mult de 10mA. Un LED normal abia la 20mA da lumina completa, deci daca imi montam un LED pierdeam garantia.

In al doilea rand exemplul cu masinile nu e ok pt ca ele pornesc cu demaror care descarca f. mult acumulatorul la fiecare pornire, caz care nu e la ETZ pornire la pedala.

 

Da, nu e ok sa pui acumulator f.f. mare, sau f.f.mic disproportionat cu alternatorul dar exista tolerante care se pot calcula. Nu merge acumulator de 55Ah in atas incarcat de la alternator de motor de 250W ca omori alternatorul sau acumulator de 9Ah pe masina cu alternator de 1kW ca scurtezi viata alternatorului. Dar astea sunt extreme.

 

Daca luam 10 acumulatori de 9Ah noi de la aceeasi fabrica, si le masuram capacitatea, o sa observam ca exista o toleranta de 10% intre ce scrie si cat e de fapt.

Dupa aia folosim un acumulator de 9Ah timp de 5 ani in conditii f. bune de pastrare si folosire, si totusi cam dupa 5-6 ani o sa o decretam ca "proasta" si o sa o schimbam, desi are 12V la borne. Dar i-a scazut capacitatea, nu mai tine cum tinea inainte, deci nu ma aberez daca atunci cand o aruncam mai are 3Ah. Asta inseamna ca in ultimul an am folosit-o si avea cam 4-5Ah si o tineam de buna si mergea.

 

Acumulatorul ne ofera un 20% cu care il exploatam corect intre 100% si 80% incarcare. Fabricantii dau cam 30% dar e chiar la limita.

Acumulatorul de 6Ah ne da de fapt 1.2Ah folosibili

Acumulatorul de 9Ah ne da de fapt 1.8Ah folosibili

Nu-i asa mare diferenta intre capacitatile astea doua care trebuie incarcate de acelasi alternator, de supraincarcat sigur sigur nu va fi cazul. Curentii de incarcare vor fi f.f. apropiati nicidecum dubli.

 

Am zis la inceput ca merge "intre anumite conditii", eu in 99% din cazuri recomand ce scrie producatorul si gata, si am zis si acum cat a recomandat producatorul.

In acest caz @tamagotchy a mai bagat o variabila, pretul acumulatorului, deloc neglijabil pt cei 3Ah diferenta.

Parerea mea + calculele de fata e ca acumulatorul de 6Ah o sa aiba o viata un pic mai scurta decat cel de 9Ah din cauza ca o sa descarce peste limita mai des acumulatorul(adica greseli inerente)(o sa tine 4 ani in loc de 5 de ex.) si diferenta de bani s-ar putea sa justifice alegerea.

 

Nu am scris asa mult ca sa imi impun punctul de vedere, face fiecare cum vrea.

Au fabricantii de acumulatoare un citat "accumulators very seldom die of natural death, most often are murdered"

Editat de owene
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

guma spate e opinca rau, trebuie sa o schimbi..., mansoane de cauciuc pt scarite pilot se gasesc noi si f. ieftine, si cauciuc pt scnimbator se mai gaseste cred.

Mie imi pare 100% functional, un monopost. Se vede ca te-ai chinuit un pic sa-l faci dupa cum iti place si se vede ca l-ai conceput pt drumuri relativ scurte in jurul casei, unde tot ce poti cara trebuie sa intre in rucsac. Dar ce ai facut pare finisat.

Semnalizari ca si inexistente, nu te amagi ca nu le vede nimeni, o vesta reflectorizanta ajuta mai mult. Eu fac tocmai pe dos, ofer retinei soferilor cat mai multi stimuli.

 

Sper ca stii ca intalnirea MZ e 7-8-9 mai in apropiere de Turda, da-mi PM daca esti interesat, pt amanunte.

 

Recunosc si motorul de bicicleta de 35cc metrom, cu componente de Mefin Sinaia, am unul identic care de cand l-am cumparat nu a papat 2l de benzina, nou nout numai ca ambreiajul e "operat" fiindca s-a transformat in generator de curent, si acum asteapta cuminte sa termin proiectul.

 

Hai noroc

 

3.50x18 guma fata??? damnnn

Editat de owene
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

guma spate e opinca rau, trebuie sa o schimbi..., mansoane de cauciuc pt scarite pilot se gasesc noi si f. ieftine, si cauciuc pt scnimbator se mai gaseste cred.

Mie imi pare 100% functional, un monopost. Se vede ca te-ai chinuit un pic sa-l faci dupa cum iti place si se vede ca l-ai conceput pt drumuri relativ scurte in jurul casei, unde tot ce poti cara trebuie sa intre in rucsac. Dar ce ai facut pare finisat.

Semnalizari ca si inexistente, nu te amagi ca nu le vede nimeni, o vesta reflectorizanta ajuta mai mult. Eu fac tocmai pe dos, ofer retinei soferilor cat mai multi stimuli.

 

Sper ca stii ca intalnirea MZ e 7-8-9 mai in apropiere de Turda, da-mi PM daca esti interesat, pt amanunte.

 

Recunosc si motorul de bicicleta de 35cc metrom, cu componente de Mefin Sinaia, am unul identic care de cand l-am cumparat nu a papat 2l de benzina, nou nout numai ca ambreiajul e "operat" fiindca s-a transformat in generator de curent, si acum asteapta cuminte sa termin proiectul.

 

Hai noroc

 

3.50x18 guma fata??? damnnn

 

nu mai am bani :cheers:

semnalizarile is foarte bine vizibile, crede-ma, n-as fi facut compromis la capitolul asta.

Asa este, drumuri relativ scurte, dar ce drumuri relativ lungi poti face un un motor de 125cc din `82?

Eu unul sigur nu i-as fi pus cauciucul acela pe fata, dar asa am primit motocicleta.

Merci ca m-ai anuntat de intalnire, dar n-am sa pot sa merg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cauciucurile de scarite sunt 8lei perechea cam asa

ala de schimbator nu stiu, dar cred ca poti pune o bucata de furtun, ideea e sa nu rupa cizma

Cauciucurile le schimbi vrei nu vrei altfel nu treci ITP-ul, asta depinde si ce aberatii ai trecute in acte, cateodata RAR-ul scrie niste prosti... Daca dai 50 de lei la ITP sa inchida ochii, aia saunt deja aproape jumate de cauciuc nou.

 

Apoi cu drumuri lungi depinde de calaret, eu am vazut scuteristi cu 50cc plecati la mari departari, 125cc nu e problema, e mai greu un pic sa te avanti pe drumuri expres, dar daca o tii pe DN-uri de categoria 2 si pe judetene, ajungi f. departe cu efort minim. Daca ai motorul in regula, ce are ca e din 82? merge chiar daca ar fi din 62 conteaza starea tehnica. Apoi cum crezi si pt ce l-ai facut, eu cred ca mai degraba te rupe saua la un drum lung, nu ca nu rezista motorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

owene

Initial era vorba de inlocuit acumulator de 12 A h cu 6 A h in acest caz curentul de incarcare va fi mult mai mare Pentru afirmatia ca acumulatorul " suge " cat trebuie indiferent de sursa pot demonstra contrarul am acumulator de 4 Ah descarcat am dus de la servici voltmetru si ampermetru cu cadran mnare sa se vada pe poza si incarcat de la sursa de 10 A ia minim 2 A ceea ce este mult prea mult. Un acumulator care este incarcat bineinteles nu se mai incarca de la nici o sursa decat cu un curent f. mic dar cand vorbim de incarcat acumulator nu ne referim la un acumulator incarcat.Ziceai ca amperajul de incarcare nu este limitat este gresit acel curent de excitatie este calculat pentru fiecare acumulator in parte. La releele de tip vechi era un conjunctor disjunctor un stabilizator de tensiune si o protectie la suprasarcina care inseria cu infasurarea de excitatie o rezistenta ca sa protejeze generatorul de curent si acumulatorul.Deci un acumulator descarcat pus pe motor pornit suge cat permite sursa deci trebuie limitata( timpul cat ia amperajul maxim este scurt ca pe masura ce se incarca scade vertiginos). In cazul inlocuirii acumulatorului de 12 Ah cu unul de 6 Ah in cazul acumulatorului descarcat curentul de incarcare este mult mai mare ( cam dublu).Exemplul cu masina este OK nu ma intereseaza pornitul ci incarcatul acumulatorului. Acumulatoarele cu plumb au marele avantaj ca nu sunt sensibile la incarcare deci nu se intampla mare lucru daca se supraincarca s-au subincarca ( intre anumite limite). Motocicleta cu acumulator de 9 Ah va functiona foarte bine si cu un acumulator de 4 Ah deoarece multe acumulatoare de 9A h nu au mai mult de 4 A h insa sunt supraincarcate si se apropie de sfarsitul vietii. Multi folosesc regulator de Dacia pe motocicleta si sunt multumiti, nu cred ca-i prea bine deoarece curentul de excitatie este mult prea mare pentru alternatorul de motocicleta insa si aici intervin mai multe chestii degeaba vrea releul sa dea curent mai mare daca nu are de unde. Cred ca si prin puterea alternatorului se limiteaza curentul de incarcare adica puterea consumata este putin mnai mica decat cea produsa deci nu are de unde sa i-a mai mult. La Simson scrie ca daca se merge cu farul aprins trebuie folosit motorul la turatii mai mari deci precis nu permite supraincarcarea acumulatorului. Sunt de acord si cu criteriile financiare insa la final s-ar putea sa coste mai mult acumulatoarele de 6Ah decat cel de 12 Ah deoarece vor fi schimbate mai des. Personal pe Simson folosesc acumulator de 4 A h si sunt multumit insa am un sistem de incarcare cam simplificat avand magnetou de Minsk.

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se vede ca nu ne contrazicem, ne-am mai completat pe ici pe colo.

12Ah a devenit 9Ah prin corectare cu datele de fabricant

Am mentionat ca un acumulator _incarcat_ trage cat ii trebuie, si am mentionat clar ca acumulatori descarcati nu se pun pe motor si nici pe redresoare potente ci se incarca cu 10% curent sau cu redresoare destepte care limiteaza curentul de incarcare, masoara temperatura samd.

 

Odata ce trifazatul e redesat de punte si ajunge direct pe acumulator, eu nu vad nicio limitare, alta decat bineinteles puterea maxima data de alternator minus puterea celorlalti consumatori activi. Limitare inseamna un circuit gen "sursa de curent constant", "limitator de curent" si alte asemenea bagate in circuit. Conjunctor/disjunctor-ul avea rolul la dinamuri ca la relanti cand tensiunea pe dinam e mai mica decat pe baterie, sa nu se descarce bateria pe dinam. Acum putem pune o simpla dioda si face acelasi lucru.

 

Multi folosesc regulator de Dacia pe motocicleta si sunt multumiti, nu cred ca-i prea bine deoarece curentul de excitatie este mult prea mare pentru alternatorul de motocicleta insa si aici intervin mai multe chestii degeaba vrea releul sa dea curent mai mare daca nu are de unde.

Curentul de excitatie maxim pe care poate sa-l dea regulatorul de Dacia e 3A, si are de unde sa-l dea(din acumulator) insa daca sistemul de incarcare e bun(alternator, punte, acumulator) atunci nu da 3A ci cat trebuie, fiindca si regulatorul de Dacia masoara tensiunea pe acumulator si reduce curentul de excitatie. Asta se intampla la cei care sunt multumiti de el. DAR regulatorul de Dacia are tranzistorul final subdimensionat si moare incet si sigur prin ambalare termica, si in plus de asta limitarea lui fiind la 3A curent de excitatie, orice defect gen scurt temporar buseste regulatorul si mai rau, rotorul. Deci regulatorul de dacia e bun cat timp totul e bun, dar cand crapa ceva atunci nu protejeaza nimic.

 

Cred ca si prin puterea alternatorului se limiteaza curentul de incarcare adica puterea consumata este putin mai mica decat cea produsa deci nu are de unde sa-i dea mai mult.

f.f.corect

 

Eu zic ca ne putem opri din cearta constructiva ca cine stie ce vor interpreta adminii si ne dau warn de offtopicareala. Mie imi place sa discut astea la nesfarsit, dar cred ca cine pricepe, ne-a citit pe amandoi si a tras o concluzie pt el si asta-i important.

 

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am nevoie urgent de o garnitura la carburator, la camera de nivel constant. Aceasta garnitura nu e la fel ca si la carburatorul de etz 250, asa e?

* am sunat la magazinul din Tg. Mures si nu au.

** am cumparat una dintr-un magazin din Oradea, m-a tinut o saptamana si s-a largit ca....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M14-260 zice fabrica, dar asta nu e un cod de bujie ci: filet de 14, pas metric, cifra termica 260

 

Sinterom 14NP24 e exact pe parametrii astia dar nu se mai gasesc. Daca iti da cineva din stocurile lui, o reglezi si e perfecta.

Sinterom 14NP21 are cifra termica 240, e o idee mai calda, eu am folosit-o un sezon, cu rezultate f. bune, dar am pus una totusi mai rece.(5 lei bucata, gasesti peste tot)

 

Beru 14Z-4AU, e speciala pt 2T, cifra termica 250, electrod NiCu, asta o am acum cu rezultate f. bune. E tot o idee prea calda, dar cred ca e in toleranta admisa.(9 lei bucata)

Beru 14Z-3AU, la fel ca prima, cifra termica 275 asta e cu 15s mai rece. inca nu am folosit-o.(9lei bucata)

 

Beru bujia model "Isolator M14-260" este bujia facuta de Beru special pt comuniste si daca o gasesti pe undeva, e buna. Am inteles ca nu merge extrem de multi km(vreo 7000) dar cat merge, merge. O gasesti pe net pe la 2 eur/bucata

 

Brisk N14C, N14S sunt recomandate foarte mult de userii de MZ din Ungaria, Romania, etc deci astea sunt bune garantat. Nu stiu pretul

 

NGK B8HS, dar tine cont ca piata e plina de NGK-uri piratate, alea nu tin 100km. Multe piraterii le gasesti la 15lei/bucata, alea made in japan originale sunt pe la 25lei bucata. Deci codul de NGK e bun, cat timp pui NGK si nu un fals.

 

Cred ca ai de unde alege :-)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...