Sari la conținut

MZ


alexandru1771
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 4,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

attachicon.gifTronson principal (sectorul din cutia bateriei) modificat.jpg

 

Vezi că în schema aceea mai e o greșală. Inițial am crezut că releul se alimentează prin borna 51 de la plusul bateriei și l-am trecut prin contact ca să nu fie alimentat mereu, chiar și când motorul e oprit. Ei bine, după pornirea motorului releul băga curent în toată instalația și motorul nu se mai oprea, chiar dacă luam contactul. Asta a fost o greșală pentru că nu alimentezi releul prin borna 51, ci prin 51 releul dă +6V bateriei și o încarcă, doar când motorul merge.

multumesc pentru aceasta precizare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator motomz

oameni buni.

am in garaj, in comuna tunari, langa bucuresti, un MZ 125 din 1962.

are toate piesele originale si mai am si o "traista" de piese de motor (piston, camasa, altele)

motocicleta merge daca ii pui acumulator. m-am si dat cu ea un pic anii trecuti.

 

as vrea sa o vand. sunt de gasit la 0726 33 000 4.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

attachicon.gifTronson principal (sectorul din cutia bateriei) modificat.jpg

 

Vezi că în schema aceea mai e o greșală. Inițial am crezut că releul se alimentează prin borna 51 de la plusul bateriei și l-am trecut prin contact ca să nu fie alimentat mereu, chiar și când motorul e oprit. Ei bine, după pornirea motorului releul băga curent în toată instalația și motorul nu se mai oprea, chiar dacă luam contactul. Asta a fost o greșală pentru că nu alimentezi releul prin borna 51, ci prin 51 releul dă +6V bateriei și o încarcă, doar când motorul merge.

si nu e nici o problema ca e intra curent in releu prin borna 51 chiar daca e luat contactul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si nu e nici o problema ca e intra curent in releu prin borna 51 chiar daca e luat contactul?

 

Ți-am explicat mai sus că prin borna 51 releul limitează tensiunea de 8 - 10 V pe care o dă rotorul (D+) și scoate 7 volți și ceva cu care încarcă bateria, doar când motorul merge și deci când e contactul pus.

Când contactul nu e pus, motorul nu merge, rotorul nu dă nimic pe D+ și deci prin borna 51 nu iese nici o tensiune care să încarce bateria.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ți-am explicat mai sus că prin borna 51 releul limitează tensiunea de 8 - 10 V pe care o dă rotorul (D+) și scoate 7 volți și ceva cu care încarcă bateria, doar când motorul merge și deci când e contactul pus.

Când contactul nu e pus, motorul nu merge, rotorul nu dă nimic pe D+ și deci prin borna 51 nu iese nici o tensiune care să încarce bateria.

asta am inteles ca nu iese, dar intrebarea mea era daca nu e vreo problema pentru releru ca intra curent in acesta prin borna 51 avand in vedere ca este conectata pemanent la + bateriei pentru a o incarca, si masa de la releul bateriei la minus. M-am uitat pe schema releului Releu electronic trabant.doc si am vazut ca rezistenta 1, rezistenta 2 si rezistenta 3 fac legatura intre borna 51 si masa deci inchid circuitul intre + si - bateriei . conectand asa nu se descarca bateria cand este oprimt motorul?

imi cer scuze ca pun atatea intrebari (unele poate si stupide) dar vreau sa ma lamuresc cum functioneaza

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fa un calcul in cat timp se descarca pe rezistente, eu am impresia ca e un curent infim fata de curentul de autodescarcare al unui acumulator tinut pe raft.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

am dat la cineva sa imi faca releul electronic de 6 V pentru mz es 250 conform schemei de mai jos primita de la domnu petcu

attachicon.gifReleu electronic trabant.doc

cel care a facut cablajul l-a copiat pe de pe foaie (unde nu este trecut) si a omis sa imi puna condesatorul C1 electrolitic de 470 microfarazi conform schemei

care este rolul acestui condesator?

dupa ce i-am spus ca a omis sa il puna, mi-a zis ca e pus intre + si - si ca nu e asa important

inrebarea mea este daca are dreptate sau trebuie sa il pun?

am pus in 1 mai mai multe intrebari printre care si una legata de condesatorul elelctrolic din schema releului de incarcare, iar cel care a facut cablajul l-a copiat pe de pe foaie (unde nu este trecut) si a omis sa imi puna condesatorul C1 electrolitic de 470 microfarazi conform schemei

care este rolul acestui condesator?

dupa ce i-am spus ca a omis sa il puna, mi-a zis ca e pus intre + si - si ca nu e asa important (eu stiu ca un condesator electrolitic are un piciorus de + si atul de - fata de celalt tip de condensator care nu conteaza cum se monteaza)

inrebarea mea este daca are dreptate sau trebuie sa il pun?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am pus in 1 mai mai multe intrebari printre care si una legata de condesatorul elelctrolic din schema releului de incarcare, iar cel care a facut cablajul l-a copiat pe de pe foaie (unde nu este trecut) si a omis sa imi puna condesatorul C1 electrolitic de 470 microfarazi conform schemei

care este rolul acestui condesator?

dupa ce i-am spus ca a omis sa il puna, mi-a zis ca e pus intre + si - si ca nu e asa important (eu stiu ca un condesator electrolitic are un piciorus de + si atul de - fata de celalt tip de condensator care nu conteaza cum se monteaza)

inrebarea mea este daca are dreptate sau trebuie sa il pun?

Trebuie sa il pui, conform schemei. Acel condensator preia virfurile de tensiune pe care le debiteaza dinamul cind ambalezi motorul. Scrie si in articol.

Se comporta ca un tampon intre dinam si montajul electronic, pe care il protejeaza.

Editat de petcudan55
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuie sa il pui, conform schemei. Acel condensator preia virfurile de tensiune pe care le debiteaza dinamul cind ambalezi motorul. Scrie si in articol.

Se comporta ca un tampon intre dinam si montajul electronic, pe care il protejeaza.

pe schema e de 470 uF la 10 V eu am gasit de 470 uF dar la 16 V e vreo problema sau trebuie sa mai caut altu de 10 volti?

 

pe schema e de 470 uF la 10 V eu am gasit de 470 uF dar la 16 V e vreo problema sau trebuie sa mai caut altu de 10 volti?

ar conform instalatiei electrice post-26135-0-55014500-1369150498_thumb.jpg si schemei este pus la iesire din releu la bornele 51 care duce la + baterie pentru a incarca bateria si 31 care este masa adica minusul bateriei, dar o sa il montez pentru e fi schema completa si a functiona corect releul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

21-22-23 Iunie 2013, Sighisoara - urmatoarea intalnire MZ-Brothers Romania.

 

Aceasta intalnire din 2013 va fi una mai restransa, mai haiduceasca(low-cost) si MZ-only, spre deosebire de cea din acest an, care din multiple motive(1922-2012=90ani) a fost destul de complex organizata, "au fost de toate" cum se spune si a venit ceva lume, nu numai cu MZ-uri(poze sunt pe forumul MZ-B.

 

Conditiile vor fi mai de cercetasi (cort, gratar, brisca) + o actiune. Amanuntele vor fi puse pe forum, incepand din iarna.

 

 

Asfalt uscat! dang-dang-dang!

 

Ultima strigare, cu exact o luna inainte.

 

:-)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se aduce pistonul la PMS si il dai 3.5 mm inapoi .Atunci trebuie sa se inchida platina.

asta stiam... insa nu stiam ca se regleaza doar din platina!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Burduf lant ,ceas km(nu neaparat original.sa se potriveasca e bine) , saboti frana ,.un cauciuc 2.75/19 .Mai am un prieten care vrea una de piese dar astea daca le aveti e bine

Editat de emy15
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

oameni buni.

am in garaj, in comuna tunari, langa bucuresti, un MZ 125 din 1962.

are toate piesele originale si mai am si o "traista" de piese de motor (piston, camasa, altele)

motocicleta merge daca ii pui acumulator. m-am si dat cu ea un pic anii trecuti.

 

as vrea sa o vand. sunt de gasit la 0726 33 000 4.

niste poze plizz

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NU DAI INAPOI NICIODATA!

 

O asemenea afirmatie "contra curentului" trebuie sustinuta cu explicatii. "Avans" tocmai asta inseamna, ca se intampla inaintea ajungerii la PME cu atatea grade sau mm, respectiv.

Eu masor si dand inapoi, apoi dau si mai mult inapoi si masor si cati mm de avans am dupa producerea scanteii pana la PME. La platina e cam tot aia, la prinderi electronice nu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...