depechemod Postat Martie 27, 2005 Share Postat Martie 27, 2005 Salutare, va rog sa-mi spuneti care sunt simptomele unui motor gripat si care sunt cauzele care pot duce la asa ceva. Va multumesc pentru rabdare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Martie 27, 2005 Share Postat Martie 27, 2005 La motoarele de racheta cauza principla ce duce la gripare este lubrefirea in exces. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alveola Postat Martie 28, 2005 Share Postat Martie 28, 2005 Simptomele sunt ca nu il poti misca nici tractat daca e in viteza, iar cauzele sunt multiple... Daca te stii ca ai mers cu el si l-ai fiert bine, dupa care l-ai oprit brusc si l-ai lasat sa se raceasca, atunc asta poate fi una din cauze... cea mai frecventa este atunci cand motorul sta mult timp nepornit, mai ales iarna, apare umezeala in cilindri, daca ai un ulei mai prost sau deloc rugineste si se blocheaza. E posibil sa fi mers si fara ulei sau cu ulei putin... Daca vrei sa il de-gripezi (asta in cazul in care e blocat din cauza de nepornire) poti incerca sa dai jos chiulasa, sa torni motorina in cilindri si sa lasi pana patrunde bine rugina aia superficiala, dupa care sa incerci sa il invarti (daca nu merge sa il rotesti cu mana, incearca sa bati cu un ciocan de lemn in piston, dar usurel). Stiu pe cineva care a facut asa si a doua zi se plimba cu el. Spor la lucru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Martie 28, 2005 Share Postat Martie 28, 2005 Hm...pai sa vedem.... Esti in depasire, din fata vine un tir, acceleratia nu prea te mai ajuta...te culci pe rezervor, tragi gazul in blana,motorul urla,da semne de oboseala,iar in urmatoarea secunda se aude "HRRRRRR"....din ce in ce mai ascutit si pe urma "CLANK!" ,roata spate intra in derapaj daca nu tragi ambreiajul la timp,reusesti sa te strecori printre cele 2 magaoaie si tragi pe dreapta.Injuri,te pui cu picioarele pe motor pana te mai calmezi dupa care scoti sculele, te apuci de desfacut chiulasa.Te asteapta 3-4 ore de munca Daca ai noroc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Martie 29, 2005 Share Postat Martie 29, 2005 Deci, un motor se poate gripa (bloca) in doua cazuri - 1 - Se blocheaza pistonul in cilindru - din cauza de supraincalzire se dilata pistonul mult de tot. 2 - Se blocheaza ambielajul - din cauza de lipsa de ulei sau pur si simplu din cauza de uzura normala. Eu unul le-am patzit pe amandoua Pe prima am patit-o cu simsonul, cand veneam de la ploiesti. Cauza - imi iesise o sigurantza de pe la sabotzii rotzii din spate si de lene sa desfac sa pun sabotzii pe pozitzie, am preferat sa ating usor pedala de frana - in felul asta sabotzii nu mai blocau roata. In schimb, sarcina suplimentara (usoara franare prelungita) pe care trebuia sa o duca motorul a dus la supraincalzire, scuipat uleiul fiert - blocare piston in cilindru. Am tras pe dreapta, am incercat sa misc pistonul, chiar am reusit (bagam a 4-a si impingeam motoreta), sa fiu sigur ca nu s-a "sudat" nimic. Intre timp am rezolvat sabotzii de pe spate, motorul s-a racit, a pornit si am ajuns acasa pe rotzi. La blocarea de ambielaj e mai naspa, ca motorul nu da nici un semn (decat o bataie care se dezvolta incet, in timp, te obisnuiesti cu ea, zici ca asa e normal). Pur si simplu, roata se blocheaza... asta e naspa.. daca te prinde inclinat, sigur te-ai dus pe jos. Chiar daca nu esti inclinat in momentul blocarii, trec cateva secunde bune pana cand te prinzi ce s-a intamplat si tragi cu mana de ambreiaj, sa eliberezi roata si sa potzi opri. In ambele cazuri, nu poti sa spui daca e pistonul sau ambielajul de vina decat dupa 10-15 minute, cand se mai raceste un pic motorul. Daca incepe sa se invarta, inseamna ca a fost pistonul si poti pleca calare, mers mai incet, pauze de racire, pana ajungi acasa. Daca e din ambielaj, nu mai reusesti sa-l misti. Si chiar daca reusesti, simtzi ca la un moment dat din rotatzia motorului "agatza", deci doar cu duba il mai misti de-acolo... eventual il impingi pana la prima casa pe care o intalnesti (mai naspa e pe autostrada), il lasi acolo si te intorci altadata... S-au mai auzit cazuri si de ambielaj pur si simplu rupt in doua (taica-miu a patzit chiar si la dacie sa i se rupa arborele cotit in doua ))))) ), din cauze de defecte de turnare, dar in cazul asta nu stiu ce se poate intampla... fie carter spart, fie nimic.. cum ti-e norocul.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Martie 29, 2005 Share Postat Martie 29, 2005 dupa care scoti sculele, te apuci de desfacut chiulasa.Te asteapta 3-4 ore de munca Daca ai noroc. Aici nu ai de unde sa stii!!!!!! In profile zice ca are un 4T si atunci de unde 4 ore poate la un 2T. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.