elm Postat Februarie 18, 2008 Share Postat Februarie 18, 2008 Domnilor, Nu stiu daca reiau o tema mai veche, dar la search nu am gasit, asa ca va intreb: Care sunt valorile tensiunii pe baterie in momentele in care este complet descarcata, respectiv, complet incarcata? Aproape am facut un incarcator pentru baterie (ca am tinut-o toata iarna in casa si se cam descarcase), dar nu stiu clar la ce valori ale tensiunii la borne sa pornesc / opresc incarcarea. Am cautat pe net si am gasit niste valori suspecte: "La incarcare, tensiunea acumulatorului creste rapid pana la Ui =2,2V, apoi scade lent pana la 2,3V. La sfarsitul incarcarii, tensiunea este de 2.6-2,7V." In cazul asta tensiunea pe baterie (6V) ar ajunge la finalizarea incarcarii pe la 7.8 .. 8.1 V!! si sa-ti dai cu tesla, pentru ca la 6.75V deja incepuse sa bolboroseasca... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Februarie 19, 2008 Share Postat Februarie 19, 2008 Domnilor, Nu stiu daca reiau o tema mai veche, dar la search nu am gasit, asa ca va intreb: Care sunt valorile tensiunii pe baterie in momentele in care este complet descarcata, respectiv, complet incarcata? Aproape am facut un incarcator pentru baterie (ca am tinut-o toata iarna in casa si se cam descarcase), dar nu stiu clar la ce valori ale tensiunii la borne sa pornesc / opresc incarcarea. Am cautat pe net si am gasit niste valori suspecte: "La incarcare, tensiunea acumulatorului creste rapid pana la Ui =2,2V, apoi scade lent pana la 2,3V. La sfarsitul incarcarii, tensiunea este de 2.6-2,7V." In cazul asta tensiunea pe baterie (6V) ar ajunge la finalizarea incarcarii pe la 7.8 .. 8.1 V!! si sa-ti dai cu tesla, pentru ca la 6.75V deja incepuse sa bolboroseasca... Sa inteleg ca ai baterie de 6 V. Eu mi-am format singur o baterie de 12V. Inainte mi-am facut un redresor ,dada te intereseza iti dau schema........... La 6 V nu stiu inca valorile maxime si minime. Totusi, valoare de 8V e buna , poti sa opresti icnarcarea atunci si o lasi o jumatate de ora si verifici cu densimetrul densitatea electrolitului,care trebuie sa fie minim1,28 pt o baterie incarcata. Daca verifici densitatea imediat dupa ce ai deconectat bateria nu o sa iti indice corect. Daca constati ca densitatea e 1,26 sau mai mica si nu o poti mari trebuei sa descarci bateria complet, sa scoti ceva electrolit din ea si sa compeltezi pana la limita cu electrolit proaspat..Eu asa am facut, si am acum densitatea 1,30 ............Acum nu pot sa scriu ca sunt la tata la birou,dar daca mai vrei detalii, sambata ajung la Sibiu la camin si de acolo pot sa scriu.............Noroc!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Februarie 19, 2008 Share Postat Februarie 19, 2008 Domnilor, Nu stiu daca reiau o tema mai veche, dar la search nu am gasit, asa ca va intreb: Care sunt valorile tensiunii pe baterie in momentele in care este complet descarcata, respectiv, complet incarcata? Aproape am facut un incarcator pentru baterie (ca am tinut-o toata iarna in casa si se cam descarcase), dar nu stiu clar la ce valori ale tensiunii la borne sa pornesc / opresc incarcarea. Am cautat pe net si am gasit niste valori suspecte: "La incarcare, tensiunea acumulatorului creste rapid pana la Ui =2,2V, apoi scade lent pana la 2,3V. La sfarsitul incarcarii, tensiunea este de 2.6-2,7V." In cazul asta tensiunea pe baterie (6V) ar ajunge la finalizarea incarcarii pe la 7.8 .. 8.1 V!! si sa-ti dai cu tesla, pentru ca la 6.75V deja incepuse sa bolboroseasca... N-ai spus un lucru esential bateria este cu acid , lesie s-au pasta. curentul de incarcare difera. In principiu laorice baterie curentul de incarcare nu trebe sa depaseasca 10% din amperajul bateriei. Pune un ampermetru si regleaza amperajul la o valoare convenabila sa nu fiarba electrolitul ca pica pasta, mai iese cate o bula de gaz. Daca a fost descarcata de tot calculezi cate ore trebe incarcat la amperajul respectiv. Pentru formatare fabricantul da o schema cu tensiuni si durate de incarcare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Februarie 19, 2008 Share Postat Februarie 19, 2008 Sal.. nu stiu ce tip de acumulator ai? De regula sunt acide, alcaline, ude sau uscate. Fiecare are specificul ei de incarcare si control. Acumulatorii acizi sunt cei mai pretentiosi, dar au si cel mai bun randament. De regula timpul de incarcare este de 10 ore la un curent de 1/10 din capacitatea lor nominala. Revino cu detalii si-ti spun mai departe ce trebe sa faci! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Liviu M Postat Februarie 20, 2008 Share Postat Februarie 20, 2008 Asa este , 10% din curentul bateriei (cu acid), pentru incarcare . Bateria de 6V se incarca cu 7V . Incarcata are 6,2-6,5V. Descarcata are sub 6v . Deci la incarcare trebuie sa ai max.10% din curentul ei si max7-7,1V . Pe masura ce se incarca scade curentul si incepe sa creasca tensiunea la borne , daca redresorul este unul simplu , caz in care trebuie sa mai scazi din voltaj iar , pina la max 7V. Si dupa un timp iar..... Bateria se tine iarna in casa la FRIG (nu ger) incarcata la cel mult 4 saptamini . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Februarie 20, 2008 Share Postat Februarie 20, 2008 N-ai spus un lucru esential bateria este cu acid , lesie s-au pasta. curentul de incarcare difera. In principiu laorice baterie curentul de incarcare nu trebe sa depaseasca 10% din amperajul bateriei. Pune un ampermetru si regleaza amperajul la o valoare convenabila sa nu fiarba electrolitul ca pica pasta, mai iese cate o bula de gaz. Daca a fost descarcata de tot calculezi cate ore trebe incarcat la amperajul respectiv. Pentru formatare fabricantul da o schema cu tensiuni si durate de incarcare. Exact Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fesu' Postat Februarie 20, 2008 Share Postat Februarie 20, 2008 un incarcator automat fara pretentii (adica nu are anti-sulfatare, recuperare, etc.) care stie sa regleze automat curentul si tensiunea costa 13 euro + 3 de pe louis si va vine acasa in maxim 2 saptamani. chiar nu cred ca e mai mult decat unul facut acasa + nervii si documentarea aferenta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
elm Postat Februarie 21, 2008 Autor Share Postat Februarie 21, 2008 Salutari! In primul rind, trebuie specificat ca bateria este Pb-acid (cu zeama ) cu parametrii: 6V / 11Ah. Acuma, eu am cumparat-o noua(in cutiuta, frumos) dar orice fel de specificatie tehnica sau instructiuni de utilizare, grafice de incarcare, lipsa si nevoie... Sigur, din punctul de vedere al incarcatorului, este 75% realizat, nici nu se mai pune problema achizitionarii unuia din comert (banuiesc ca nu este eftin, iar realizarea unuia pentru un acumulatoras de mototcicleta nu este mare filozofie); este vorba de un stabilizator liniar de curent (de 1.1A, curent care se poate evident modifica). Alimentarea acestuia se face simplu de la o sursa de calculator de tensiune dubla acumulatorului: una sursa 12V pentru accum de 6V,respectiv, doua surse identice inseriate => 24V, pentru accum de 12 V). Modificarile sunt minime si date numai de capacitatea bateriei, nu si de tensiunea ei (ideea e ca tensiunea de alimentare sa fie cel putin dublul tensiunii acumulatorului). Se poate evident folosi si un ansamblu transformator - redresor, dar vorbim de o complicatie inutila, in contextul in care ezista surse pensionate de calcuator cam pe toate drumurile... Deci incarcarea este absolut sigura si corect setata. Problema este data de circuitul de monitorizare a starii de incarcare, pe care trebuie sa-l reglez la valoarea tensiunii pe care bateria o va avea in momentul in care este complet incarcata si necesar a fi oprita incarcarea. De aceea ma omor sa gasesc o valoare de tensiune si nu de densitate electrolit - pentru ca nu am densimetru si pentru ca incarcatorul masoara singur tensiunea pe accum si hotaraste automat oprirea incarcarii Pentru conservare pe timp de iarna se poate monitoriza starea bateriei si porni automat si incarcarea (cind tensiunea pe accum scade sub un care??? nivel) PS: dupa (daca ) ce termin afacerea si ma sigur ca merge, pot pune schema pe forum daca mai este careva interesat sa-si construiasca un astfel de incarcator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Petru Moldovan Postat Februarie 21, 2008 Share Postat Februarie 21, 2008 un incarcator automat fara pretentii (adica nu are anti-sulfatare, recuperare, etc.) care stie sa regleze automat curentul si tensiunea costa 13 euro + 3 de pe louis si va vine acasa in maxim 2 saptamani. chiar nu cred ca e mai mult decat unul facut acasa + nervii si documentarea aferenta. Si unul Saito cu tot ce-i trebuie costa 50 de Euro... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.